Heroes of Might and Magic 3 – Opis, solucja i poradnik do gry

Heroes of Might and Magic 3

Niniejszy poradnik przeznaczony jest zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy. Składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, opisujących każdy aspekt gry w HoMM III (ekonomię, walkę, strategie długofalową, magię, umiejętności bohaterów, artefakty, oraz poradnik przejścia wszystkich kampanii). Ten legendarny tytuł według opinii wielu osób jest najlepszą częścią całej sagi, oraz prekursorem w swoim gatunku. Pomimo swoich lat popularność trzeciej części Heroesów nie słabnie.

 

Opcje i podstawy gry:

Omówienie zasad gry, używania opcji (systemowych, technicznych, dźwiękowych i dostosowujących grę).


Zamki i Miasta:

Opis wszystkich 9 rodzajów zamków (miast), składający się z charakterystyki zamku oraz krótki, subiektywny opis każdej jednostki dla danego zamku. Do wyboru mamy zamki: BastionCytadelaFortecaInfernoLochyNekropoliaTwierdzaCastle, Wrota Żywiołów i Przystań.


Ekonomia i rozbudowa królestwa

Poradnik do efektywnego zarządzania państwem, opis zasobów oraz sposobów dystrybucji złota


Poruszanie się po mapie

Poradnik do sprawnego poruszania się bohaterami po mapie, a także planowanie celów i długofalowych strategii.


Strategie walki

Najważniejszy rozdział- poradnik walki wojskowej oraz magicznej. Dowiemy się z niego w jaki sposób toczyć walki z przeciwnikami neutralnymi oraz wrogimi bohaterami i zamkami. Ukazane jest kilkanaście strategii, a także opis machin wojennych, walki smokami i inne ciekawostki.


Bohaterowie i umiejętności

Opis umiejętności pierwszo i drugorzędnych oraz lista wszystkich bohaterów dla danych zamków.


Czary i Magia

Lista wszystkich czarów dostępnych w Heroes III z krótkim opisem każdego z nich oraz informacje dotyczące magii.


Artefakty

Lista artefaktów dostępnych w Heroes 3 i dodatkach Shadow of Death i Armageddons Blade oraz krótki opis każdego z nich, a także informacje dotyczące stosowania, zdobywania i łączenia artefaktów.


Mapy (download)

Mapy (pojedyncze scenariusze) Heroes 3 do pobrania. Tylko najlepsze i najciekawsze.


Jednostki Neutralne

Spis i charakterystyka jednostek neutralnych, które występują na mapie, a nie możemy ich wynająć w żadnym z zamków.


Ciekawostki i Galeria

Lista ciekawych informacji dotyczących gry, kody i galeria z gry


Idiotyzmy i dziwne zagrania AI

Lista najgłupszych rzeczy, które regularnie wykonuje przeciwnik komputerowy (uwaga, śmieszne!)


Kampanie – Opis

Opis trybu kampanii, sposoby i strategie wykonywania misji oraz krótki opis każdej z 18 kampanii


Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie

Opis wszystkich kampanii w podstawowej wersji gry, zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Niech żyje KrólowaPodziemia i DiabłyWojenny ZamętOswobodzenie,  Niech żyje KrólPieśń dla OjcaSiewca Rozpaczy


Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie

Opis wszystkich kampanii w dodatku Armageddon’s Blade (Ostrze Armageddonu), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 6 rozdziałów: Ostrze ArmageddonuSmocza KrewPogromca SmokówFestiwal ŻyciaIgranie z OgniemNieroztropny Kaprys


Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie

Opis wszystkich kampanii w dodatku Shadow of Death (Cień Śmierci), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Nowe PoczątkiEliksir ŻyciaTnij i sieczNarodziny Barbarzyńcy,  Bunt NekromantyNieświęte PrzymierzeUlotna Moc


Heroes Chronicles (Kroniki) – kampanie

Chronicles (Kroniki) to zbiór 8 gier, połączonych bardzo ciekawą fabuła oraz osobą głównego bohatera- Tarnuma. Kampanie to fizycznie osobne gry, ale skłądają się w jedną, wspólną całość. Rozdziały kronik to (kolejność chronologiczna): Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland)Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld)Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters)Władcy Żywiołów (Masters of the Elements)Drzewo Świata (The World Tree)Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon)Szarża Smoków (Clash of the Dragons)Miecz Mrozu (The Sword of Frost)


Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

HotA to nieoficjalny dodatek do gry, stworzony w Rosji. Zawiera mnóstwo nowych elementów, urozmaicających grę, a także nowy zamek i kampanie: Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger) , Postrach Mórz (Terror of the Seas) i Róg Otchłani (Horn of the Abyss)

19 komentarzy

  1. Nie znacie jakiegoś działającego serwisu o grze? Chciałbym opublikować swoją najnowszą mapkę.
    PS. Świetny poradnik! Dzięki niemu stałem się znacznie lepszym graczem.

    od Admin: Ja nie znam, ale jak chcesz to dodam ją do paczki w zakładce z mapami.

    Kub
  2. Czemu po jakimś czasie ulepszania wysokich elfów na strzelców przez Gelu nie mogę ulepszać następnych? Można zwykłe elfy zamienić od razu na strzelców?

    od Admin: Może nie masz kasy? Strzelców można robić z obu rodzajów elfów, łuczników i kuszników.

    Sawek
  3. Jakby nie patrzeć to stworzyłeś chyba najlepszy poradnik do Heroes 3. Wszystkie bardziej znane strony się kryją przy Twojej. Gdybyś zmienił szatę graficzną strony na jakąś bardziej klimatyczną, to myślę, że Twoja strona byłaby znacznie częściej odwiedzana. ;]

    Vitis
    1. Nic a nic? Hmm jako zatwardziały orędownik WOGa i olbrzymi fan H3 (gram bite 2 razy w tygodniu, bez przerwy, od 15 lat) pozwolę sobie zacytować siebie z pewnego forum, w którym to zamieściłem temat zachwalający WOGa. Przytoczę te zalety i proszę Cię Adminie – chciałbym byś wytłumaczył mi jaki jest powód by z wszystkich tych zalet nie korzystać…

      Zalety WOG’a (w stosunku do wersji podstawowej), pogrupowane na kategorie ważności:

      Zalety najważniejsze, w stylu „nie wyobrażam sobie nie mieć tego”, albo inaczej – kiedy gram w heroes 3 podstawkę – brakuje mi tego tak bardzo ze wyłączam i szukam instalki WOGa 😉
      – auto-combat skutkujący nie traceniem expa – stosowany zazwyczaj kiedy atakujemy potwory które chcą przed nami uciec. Normalnie w h3 nie chcialoby się z takimi walczyc i tracic czasu. W WOG wybieram auto-combat i niszcze wroga zbierając cenny exp (tak wiem że auto combat jest też dostępny w HD modzie….)
      – znaczne ulepszenie i podniesienie rangi zdolności: Odkrywanie, Sokoli wzrok oraz Odporność – umówmy się, nikt nie traktuje tych zdolnosci w h3 powaznie, są bardziej wrzodem na tyłku kiedy zostaną zaproponowane (a już wogóle gdy trafisz na nie w chatce wiedźmy). W WOG nabrały nowego wymiaru i są krótko mówiąc świetne (przypomnę że Odkrywanie daje zdarzenia losowe podczas wedrówki oraz przyłączają się rozbójnicy, Sokoli wzrok daje możliwość uczenia się czarów co poziom expa, a Odporność niwelczy ulepszenia wrogich jednostek)
      – mithril jako dodatkowy surowiec o sporym znaczeniu strategicznym – umożliwiają np. ulepszenie najpotrzebniejs zej kopalni by dawała produkcję x2 lub ulepszenie siedliska potworów które dają ulepszone jednostki – bezcenne w wielu sytuacjach

      Zalety mniej ważne, ale ubarwiające rozgrywkę:
      – nowe budynki na mapie, które dają sporą dawkę świeżości (szczególnie odczuwalne przy nowych graczach w WOG) – wszelkiego rodzaju strzeliste i wieżyczkowe budynki z różnymi przygodami, grzyby magii, jarmarki itd.
      – nowe skrzynie skarbów dające nowe bonusy
      – 3 ulepszenia jednostek
      – polepszenie i zrebalansowanie umiejętności bohatera: Talent magiczny (dodanie wpływu potęgi magicznej na mapie), Artyleria (polepszenie balisty), Balistyka (polepszenie kontroli nad katapultą), Pierwsza pomoc (wskrzeszanie poległych po bitwie)
      – doświadczenie jednostek i sztandary wodza – otrzymaliśmy wspaniały system bonusów dla jednostek zaprawionych w bojach oraz jednostek sztandarowych (czyli posiadających taki niby specjalny artefakt). cudo

      Zalety dyskusyjne (mogą się podobać, ale czasem tylko je włączam):
      – dowódcy (ja ich nie stosuję od pewnego czasu bo zbytnio przypominają mi heroes4 😛 )
      – jednostki 8 poziomu (albo 3 ulepszenie jednostek poziomu 7)
      – elastyczność – wszystkie opcje można dowolnie włączać i wyłączać dawkując sobie tym samym skalę modyfikacji
      – zmiana działania umiejętności bohatera: Taktyka (nie jestem pewien co do słuszności kompletnej zmiany działania tej umiejętności)

      Generalnie DUŻĄ zaletą jest fakt że większość zmian w WOGu można wyłączyć lub włączyć wedle własnego uznania. A to już jest wystarczające by spróbować WOG’a 🙂

      Wada – niestabilność działania, czasem gra się wykrzacza i trzeba ją uruchomić na nowo wgrywając Autosave (raz na naście tur)

      Nillu

Odpowiedz na „MaćkoAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.