Heroes 3 – Zamek typu Forteca

Heroes Forteca

Zamek Forteca jest zamkiem magów. Dzięki możliwości budowania Biblioteki są oni najlepszymi czarownikami w całej grze. Wojska są bardzo drogie, ale też silne. Bez posiadania kopalń złota niemożliwe jest zrekrutować wszystkich zbrojnych z zamku. Najważniejszą jednostką są Tytany- przy ich posiadaniu będziemy rozbijać przeciwników w pył. Gdy gramy na dużej mapie, i mamy komfort rozbudowy zamku, wtedy nie warto nawet budować ulepszonych siedlisk niższych poziomów, ani słabszych jednostek. Można 2 tygodnie przetrwać na Gremlinach, Gargulcach i Magach, a później kupować już samych Tytanów. Gdy bohater posiada w armii same Tytany, wtedy szybko porusza się po mapie. Najważniejszym zasobem zamku Forteca są klejnoty, potrzebujemy je właśnie do budowy siedliska oraz samych Tytanów. Bohaterowie są dobrymi magami, ale bardzo trudno znaleźć wśród nich kogoś z 2 przydatnymi umiejętnościami. Zamek Forteca jest silny, ale należy też umieć nim grać. Wszystkie jednostki są ciekawe, jedynie Golemy odstają od stawki. Poniżej spis budynków i jednostek wojskowych zamku Forteca.

 

Budynki zamku Forteca

Budynki Zamku Forteca

(kliknij aby powiększyć)


 

Budynki podstawowe

(3 górne rzędy w menu)

 

Miejsce Spotkań Rady – Budynek dostępny od początku w każdym zamku. Każdego dnia dostarcza 500 sztuk złota do skarbca właściciela miasta.

Dom Rady Miasta – Dostarcza 1.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Tawerny i 2.500 złota. Obowiązkowo budujemy na samym początku gry.

Ratusz – Dostarcza 2.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Domu Rady Miasta, Targowiska, Kuźni i Gildii Magów oraz 5.000 złota.

Kapitol – Dostarcza 4.000 sztuk złota każdego dnia. Każdy gracz może posiadać tylko jeden Kapitol. Wymaga Ratusza, Zamku oraz 10.000 złota.

Galeon Niebios– Unikalny budynek zamku Forteca, może być wybudowany (za darmo) tylko po znalezieniu Grala. Budynek dostarcza dodatkowo 5.000 złota, zwiększa przyrost jednostek wojskowych w zamku o 50%, zwiększa wiedzę bohatera broniącego zamku o 15 punktów, i co najważniejsze- odkrywa całą mapę!

Fort – Wzmacnia mury zamku, umożliwia dalszą rozbudowę miasta. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni.

Cytadela – Wzmacnia mury zamku, podczas obrony obsadza wieżyczkę łuczniczą w centralnej części zamku. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich wojsk o 50%. Kosztuje 2.500 złota i 5 kamieni.

Zamek – Wzmacnia mury zamku i tworzy fosę przed murem, zwiększa przyrost wojsk w zamku o kolejne 50 punktów procentowych. Obsadza 2 boczne wieżyczki podczas obrony. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni. Powinniśmy zbudować go jak najszybciej i postarać się o budowę Kapitolu.

Tawerna – Podstawowy budynek w Heroes. W Tawernie możemy rekrutować nowych bohaterów. Potrzebna jest także do budowy Domu Rady Miasta. Zwiększa morale wojsk bohatera broniącego zamek o 1 punkt. W Tawernie znajdziemy także Gildię Złodziei, gdzie możemy podejrzeć statystyki graczy na mapie – im mamy więcej Tawern (Zamków), tym więcej danych nam się wyświetli. Tawerna kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Kuźnia – Kuźnia w zamku Forteca produkuje (bezużyteczne) Wozy z Amunicją.

Pchli Targ (Targowisko) – Na Targowisku możemy handlować złotem i zasobami. Pchli Targ kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Magazyn Zasobów – w zamku Forteca dodaje każdego dnia 1 klejnot do skarbu królestwa. Kosztuje 5.000 złota i 5 kamieni.

Gildia Magów (max poziom 5 + Biblioteka) – Pozwala odwiedzającym bohaterom na uczenie się czarów. Można w niej też kupić Księgę Zaklęć oraz odnowić punkty magii (zostając w zamku z Gildią na noc). W zamku Forteca występuje maksymalny- piąty poziom Gildii Magów, ale po zbudowaniu Biblioteki liczba czarów znacznie wzrasta. Zamek Forteca posiada najlepsze czary i jest prawdziwym królestwem czarnoksiężników.

Biblioteka – Unikalny budynek zamku Forteca, który czyni go królestwem magii. Biblioteka dodaje +1 czar do każdego poziomu (łącznie 5) w Gildii Magów.

Ściana Wiedzy – Zwiększa o +1pkt wiedzę każdego bohatera, który odwiedzi zamek.

Sprzedawca Artefaktów – Budynek spotykany w niektórych zamkach. Możemy w nim kupić artefakt za złoto lub zasoby.

Wieża Strażnicza – Odkrywa kawałek mapy wokół zamku. Przydaje się na samym początku gry.

Skrzydła Stwórcy – Zwiększa przyrost Gargulców o 4 tygodniowo.


Jednostki wojskowe i oddziały zamku Forteca

Jednostki Forteca Heroes

 

Poziom 1:

Chochliki

Chochlik

Wymaga: Warsztat

Chochliki to jednostka wręcz tragiczna. Są słabe, powolne i szybko giną. Ich „plusem” jest ilość- na początku gry stanowią lwią część naszej armii. Bez przyspieszenia zazwyczaj atakowane są pierwsze. Chochliki to najprawdopodobniej najgorsza jednostka 1-go poziomu w całej grze. Jak najszybciej powinniśmy je ulepszyć na Gremlinów.

 

Gremliny (Większe Gremliny)

Gremlin

Wymaga: Ulepszony Warsztat

Gremliny nie są zbyt silne, ale w odróżnieniu od Chochlików potrafią atakować z dystansu, co daje im ogromnego plusa. Ich atak jednak nadal pozostawia wiele do życzenia. Na początku gry to wystarcza, po zebraniu większej armii są bezużyteczne- wróg atakuje je przy pierwszej okazji, a one ze swoimi 4HP giną błyskawicznie. Nie ma sensu nawet specjalnie ich chronić, gdyż w Fortecy występują jeszcze 2 inne jednostki strzelające.


Poziom 2:

Gargulce (Kamienne Gargulce)

Gargulec

Wymaga: Kaplica

Gargulce to średniej jakości jednostka. Ich największą zaletą jest umiejętność latania. Na początku gry stanowią pierwszy garnitur naszej armii. Chochliki są słabiuteńkie, więc na pierwsze walki koniecznie powinniśmy zaopatrzyć się również w Gargulce. Pozwolą one na w miarę szybkie dotarcie do wrogich strzelców. Przyrosty są duże, więc jednostka ta (w odróżnieniu od Gremlinów) ważna jest praktycznie przez całą rozgrywkę. Gargulce odporne są na niektóre czary, mają dużo wspólnego z martwiakami, ale posiadają morale.

 

Granitowe Gargulce (Obsydianowe Gargulce)

Granitowy Gargulec

Wymaga: Ulepszona Kaplica

Granitowe Gargulce są dużo szybsze niż zwykłe, a także trochę silniejsze. Ich umiejętność latania powoduje, że są dobre do zadań specjalnych. Pożyteczne są także w dalszych okresach gry, także dzięki zwiększonemu przyrostowi. Nie można ich wskrzesić. Dolatują na drugi koniec mapy bitwy (np. do strzelców) w dwie kolejki, a z Taktyką w jedną. Przydatna jednostka, ale też całkiem droga jak na swój poziom.


Poziom 3:

Kamienne Golemy

Kamienny Golem

Wymaga: Fabryka Golemów

Kamienne Golemy to dziwna jednostka. Nie są to żywe istoty, a mechaniczne potwory. Nie posiadają morale i mają dużo wspólnego z nieumarłymi. Są piekielnie wolne (3), ale oprócz tego mają same zalety. Golemy mają dużą wytrzymałość i siłę, a także 50% odporności na magię wroga. W zamku Forteca zazwyczaj są problemy z pieniędzmi, więc Golemy są pierwsze w kolejce do ich nie-kupienia kosztem Tytanów. Strasznie zwalniają bohatera, więc szybko trzeba je ulepszyć.

 

Żelazne Golemy

Żelazny Golem

Wymaga: Ulepszona Fabryka Golemów

Żelazne Golemy są trochę szybsze i silniejsze od kamiennych. Ich odporność na magię przeciwnika wynosi 75%. Przydają się, gdy wróg jest bardzo silnym magiem (np. przeciw wrogim bohaterom, a także Czarodziejom lub Czarodziejskim Smokom). Jednostka ta to typowy wóz z węglem, czyli najlepiej spisuje się w defensywie. Warto posiadać Magię Powietrza + czar Przyspieszenie aby cokolwiek nimi zdziałać w ofensywie. W wyrównanych, wyczerpujących walkach giną jako jedne z ostatnich, dzięki wysokiej wytrzymałości jak na 3 poziom.


Poziom 4:

Magowie

Mag

Wymaga: Wieża Magów

Magowie to kolejna jednostka strzelająca z zamku Forteca. Mają dużą siłę ataku, ale są strasznie wrażliwe na ciosy wroga, dlatego należy ich dobrze strzec. Nie dostają kary do walki wręcz. Jak na 4 poziom to ich wytrzymałość jest prawie najniższa. Warto szybko je ulepszyć, niestety rozbudowanie budynku jest dosyć problematyczne. Magowie obniżają koszt zaklęć o 2 punkty (nie działa na czary używane na mapie krainy).

Arcymagowie

Arcymag

Wymaga: Ulepszona Wieża Magów

Arcymagowie to bardziej doświadczona życiem jednostka. Są silniejsi i dużo szybsi od Magów. Należy je dobrze chronić, gdyż wróg (słusznie) lubi je atakować. Wysoka siła ataku w stosunku do niskiej wytrzymałości. Obniżają koszty zaklęć i nie dostają kary za atakowanie przez mur podczas oblężenia zamku. Bardzo przydatny oddział.


Poziom 5:

Geniusze

Geniusz

Wymaga: Ołtarz Życzeń

Geniusze to potwory, które niegdyś zostały nabite w butelkę. W porównaniu z innymi oddziałami 5-go poziomu wypadają dość przeciętnie jeżeli chodzi o siłę. Na szczęście potrafią latać, warto szybko je ulepszyć. Ich wytrzymałość jest kiepska. Jedna z najmniej opłacalnych jednostek w tym zamku. Nienawidzą Ifrytów z Inferno, zadając sobie nawzajem +50% więcej obrażeń.

 

Dżiny (Wielkie Dżinny)

Dżin

Wymaga: Ulepszony Ołtarz Życzeń

Dżiny to starsi bracia Geniuszy. Są dużo szybsze i trochę silniejsze. Potrafią zaczarować sojusznicze jednostki (przed ich ruchem należy wybrać oddział, na który ma być rzucony czar, moc=6, poziom żywiołu czaru=2). Dzięki lataniu i szybkości są przydatne do walk 'specjalnych’, natomiast szybko giną w wielkich, ostrych bitwach. Fatalna wytrzymałość jak na ulepszony 5 poziom. Średniej jakości jednostka.


Poziom 6:

Przerazy (Nagi)

Przeraza

Wymaga: Złoty Pawilon

Przerazy to bardzo silna i wytrzymała jednostka w porównaniu do jednostek 6-go poziomu w innych zamkach. Oprócz swej siły mają jeszcze jedną dużą zaletę- atakowana jednostka nie kontratakuje. Niestety Przerazy są strasznie wolne, więc bez przyspieszenia ich magią- ani rusz. Obok Władców Mroku- najlepsza jednostka 6-go poziomu w grze.

Skorpeny (Królewskie Nagi)

Skorpena Królewska Naga

Wymaga: Ulepszony Złoty Pawilon

Skorpeny są trochę silniejsze, ale znacznie szybsze od Przeraz. Bardzo często przydają się w bitwach i zazwyczaj biorą w nich udział aż do samego końca. Ważne jest, że mogą „przylać” bez konsekwencji. Można dlatego stosować taktykę przyspieszenia Skorpen + spowolnienia wroga, czekania do końca kolejki aż wróg się ruszy, ataku i ucieczce, i tak w kółko 🙂 Najsilniejsza jednostka 6-go poziomu w grze, jeśli brać pod uwagę typową rąbankę (1vs1). Niestety są bardzo drogie (1.600zł).


Poziom 7:

Giganci

Gigant

Wymaga: Świątynia Obłoków

Giganci powinny być tylko czasem oczekiwania na ulepszenie w Tytanów. Sami Giganci jak na 7 poziom i cenę są przeraźliwie słabi, nie mają umiejętności specjalnych, nie latają, są drogie. Jedyne ich plusy to odporność na czary umysłu oraz ogromne obrażenia jak na nieulepszony 7 poziom. Należy zrobić wszystko, aby można było ich ulepszyć. Zanim nie wybudujemy ulepszonego siedliska, lepiej postawić na stwory niższych poziomów.

Tytany

Tytan

Wymaga: Ulepszona Świątynia Obłoków

Tytany to jedna z najlepszych (niektórzy twierdzą, że najlepsza) jednostek wojskowych w Heroes 3. Są odporne na czary umysłu, są bardzo wytrzymałe (300 punktów życia) i silne. Najważniejszą ich zaletą jest fakt, że jako jedyne z wojsk 7-go poziomu potrafią strzelać z dystansu. Powinniśmy jak najszybciej zbudować Ulepszoną Świątynię Obłoków, wtedy wystarczy rekrutować samych Tytanów do przejścia gry. Przy posiadaniu większej ilości Tytanów warto je podzielić je na więcej oddziałów w walce. Umiejętność Łucznictwa i artefakt Złoty Łuk robi z nich ultra-groźny oddział. Ich siedlisko niestety jest najdroższym budynkiem w całej grze. Nienawidzą się (z wzajemnością) z Czerwonymi i Czarnymi Smokami.


Inne zamki w Heroes 3:


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

13 thoughts on “Forteca- opis zamku w Heroes of Might&Magic 3”

  1. Forteca to mój ulubiony zamek. Może czary w HIII nie są tak efektywne jak w IV (gdzie również żądzi ŁAD) ale magiczny charakter zamku jest bardzo fajny, a i magiczni bohaterowie potrafią zajść wrogowi za skórę. Poza tym historie bohaterów są na prawdę ciekawe i zabawne. Chyba nie zgodzę się z tym, że ich umiejętności są słabe 8)

  2. Chochliki >> Gremliny? Chochliki są z Inferno, a Gremliny to jednostka pierwszego poziomu. Zmieniają się w Większe Gremliny.

    od Admin: Ja mam w Inferno diabliki->chowańce, a w fortecy tak jak jest wyżej. Widać mamy rożne tłumaczenia.

  3. Przeraźliwie drogi i słaby zamek. Bo co nam po jednostkach, jak nie da się ich kupić? Silne współłczynniki ataku i obrony są mało warte, skoro herosi tak trudno awansują w dyscyplinach bitewnych, a wówczas mało zdrowia np. u magów powoduje, że padają jak muchy. Do tego niesamowicie powolne wojsko spowalnia bohatera. Tytani silnie, ale za cenę jednego tytana dostaje się 2 hydry i jeszcze zostaje, ulepszona naga jest niewiele tańsza od ulepszonej hydry. Wymagania – minimum kilka kopalń złota na jeden zamek.
    Ale i na toi jest sposób – umiejętność KONIECZNA – dyplomacja i można liczyć, na dołączenia oddziałów z mapy.
    Rekompensują ten zamek naprawdę ciekawi i silni herosi – jeśli uda się na samym początku zwerbować na przykład Solmyra, to gra się zdecydowanie łatwiej.

    Zamek TYLKO I WYŁĄCZNIE na duże mapy i długie kampanie. W w porównaniu do wizarda z HOMM2 – leży i kwiczy

  4. Zamek fajny i potężny ale niestety drogi 🙁 Więc Niestety (albo na szczęście) ten zamek posiada w miarę mocne stworzenia i potężna armie dzięki czemu jest straszenie ciężko pokonać herosa z tego zamku ;/ I stad moje pytanie co jest kontrą na ten potężny zamek xd

  5. Moj ulubiony zamek z prostego powodu – uwielbiam grac pod strzelcow. Kazda jednostka moim zdaniem jest tu dobra, wada sa wysokie koszty ale przy dobrej ekonomii chyba tylko nekro z legionami szkieletow moze nam zagrozic, chociaz i tak je wystrzelamy. Gremliny sa liczne i jak je wczesnie ulepszymy to mamy naprawde latwa wczesna faze rozgrywki, bo zaden inny zamek nie ma strzelca na pierwszym poziomie. Gargulce to takie typowe wspomagacze – lataja po calej mapie, zdejma kontrataki, wspomoga w walkach, wytankuja spella czy spuszcza lomot strzelcom. Golemy troche wolne, ale tak jak z ogrem w Twierdzy – teleportujemy go do walki i potrafi zrobic sieke. W dodatku jest odporny na magie prawie calkowicie. Magowie to wedlug mnie najlepsi strzelcy pod wzgledem stosunku poziomu do jakosci – maja fajne statystyki i przydatne umiejetnosci. Ludzie czesto zapominaja o ich pelnej skutecznosci w walce wrecz i zdarza sie, ze wysylaja oddzial do ich przyblokowania, a konczy sie smiercia tego oddzialu 🙂 Dziny to tez taka jednostka wspierajaca, gdybym mial wybierac to raczej wybralbym gargulce bo sa tansze, ale ulepszonymi dzinami moge rzucac wzmocnienia na… Nagę Królewską. Moją ulubioną jednostke w tej grze. I zadni smieszni Rycerze Mroku jej nie podskocza – Naga ma stale obrazenia rowne maksymalnym obrazeniom Rycerzy Mroku, nieznacznie odstaje innymi statystykami lecz nikt jej nie oddaje. Jak dla mnie deklasuje wszystkie jednostki ponizej 7 poziomu i jest to prawdziwy kosiarz w tym zamku. Rzucimy na nia przyspieszenie, kamienna skore,buffy od dzinow i mozemy sie przezerac przez hordy wrogow. Zazwyczaj mimo swojej ofensywnej roli i tak ginie ostatnia. Wedlug mnie opieranie na niej strategii jest swietna opcja. Ahha, jak ja teleportujemy pod strzelcow to przeciwnik sie BARDZO zdenerwuje – to nie ogr, to ma 2x wiecej zycia a bije zawsze tyle samo, nie dziala na to klatwa, czary zadajace obrazenia maja do czynienia ze 110 hp + obroną… Uwielbiam te jednostke i miedzy innymi dlatego gram tym zamkiem. Jej wady to: cena i szybkosc. Zazwyczaj mamy przyspieszenie, ale nalezy rozwazyc ewentualnosc, ze bedziemy bez przyspieszenia – a wtedy szybkosc tej jednostki nieco kuleje i nie mozemy byc nia az tak ofensywni. Tytani to z kolei jedyny siodmopoziomowy strzelec w grze i jako taki robi prawdziwy pogrom. Jak zginie Naga Królewska(co zdarza sie rzaaaadko…), to na nim skupiam swoja strategie. Skutecznie walczy z kazdym strzelcem, dobrze jest na niego rzucic Precyzje i zabijac nim wrogich strzelcow. Dobrze go broni Golem.
    Moj ulubiony bohatet z tego zamku to chyba Neela ze wzgledu na specjalnosc w platnerstwie, co jest swietne dla Nag. Na drugim miejscu jest Solmyr, ktorym mozemy w pierwszym tygodniu zajac kopalnie zlota dzieki lancuchowi piorunow.
    Nieco sie rozpisalem.

    PS. Moze troche przesadzilem z potęgą Nag Królewskich, lecz po prostu kocham tę jednostkę.

  6. Kocham ten zamek ulepszone gremliny na początku gry.
    Bardzo pomagają. Jak już ma się tytan to wrog nie ma żadnych szans.

  7. Bardzo dużo ludzi zachwyca się fortecą. Grając trupami nie raz wykończylem przeciwnika, który wybrał tą nację. Jeszcze bardziej dewastujące są wrota, gdzie czas działa na korzyść gracza (4 feniksy na tydzień, potem następny tydzień itd.). Jedynym i to gigantycznym plusem twierdzy jest magia, ale i tak jeśli podbije się wrota to tam się umieszcza grala.

  8. Forteca to mój ulubiony zamek. Uwielbiam żelazne golemy które zwykle robią za trzon armii ze względu na swoją wytrzymałość. Zwykle od razu ulepszam je z kamiennych. Magowie są genialni i robią za podstawę obrażeń tych wojsk. Tytan to gwarancja swej jakości mimo że katuje budżet to warto go zrekrutować. Nagi są dość mocne. Gargule z początku spisują się nieźle, ale potem są niszczone. Dżiny na początku się przydają, lecz w późniejszej fazie nie nadają się do walki. No i gremliny. One są po prostu słabe. Nigdy nie można na nich polegać. Nawet w legionach nie są w stanie wiele zrobić.

  9. Forteca, lubię zamek ale nie jest tym z ulubionych. Zamek jest silny ( zwłaszcza poziomy 6 i 7 ) ale niestety drogi i to bardzo, po pewnym czasie wszystkiego może zabraknąć.

    Gremlin/Większy Gremlin: Słabiutkie. Po za tym, że ulepszona wersja strzela czyni jego bardziej przydatnym ale i tak są słabe. Podstawowa wersja do niczego się nie przyda. W początkowej grze się przydadzą jak je ulepszymy. W testach 1vs1 mimo, że strzela to przegra z każdą jednostką na swoim poziomie ( wyjątek Chowaniec i goblin ) może jeszcze rusałka ale one są dobre.

    Kamienny Gargulec/Obsydi anowy Gargulec: Dobre jak na drugi poziom, mają dobre statystki, są szybkie, mają morale chociaż, że nie są żywe. Mogą się przydać w większych ilościach. Niestety drogie trochę.

    Kamienny Golem/Żelazny Golem: Byłby najlepszy na poziomie gdyby nie ta szybkość wolna gdzie minie trochę czasu zanim dojdzie. Jednak ta odporność na magię mocno się przydaje i wytrzymałe na swój poziom, mają dobre statystyki i jest tani. Z teleportem są silne.

    Mag/Arcymag: Dobry strzelec. Zdecydowanie lepszy od meduzy z lochów. Ma dobre statystyki ale mało życia jak na 4 poziom i szybko padają. Są jednak tanie i mają dobre umiejętności. Obniżenie kosztów i brak kar może się przydać, zwłaszcza, że to miasta gdzie dominuje magia.

    Dżin/Wielki Dżin: Inni uważają, że to słaba jednostka i nie warta kupienia. Oczywiście, najsilniejsza nie jest i szybko mogą paść ale są szybkie i mają dobre obrażenia oraz statystyki + losowe czary. W testach 1vs1 wygrywa z liszem czy kapłanem i innymi gorszymi jednostkami np żywiołaki magmy. Trzeba niestety uważać na nie trochę, ponieważ łatwo giną. Tanie, szybkie lecz mało wytrzymałe.

    Naga/Naga Królewska: Zaraz po rycerzu z nekropoli to najlepsza jednostka 6 poziomu. Ma dobre statystki, obrażenia i wytrzymałość + świetna umiejętność i szybkość. Potrafią narobić wiele szkód. Niestety są jednak drogie. W testach 1 vs 1 wygrywa z prawie każda jednostką, wyjątek jest ten rycerz który jest lepszy chociaż właściwie obie z nich są na równym poziomie. Droga ale szybka, silna i wytrzymała, jedna z najważniejszych jednostek tego miasta.

    Gigant/Tytan: Tytan to zaraz po archaniołku i czarnym smoku najlepsza jednostka poziomu 7. Tytan nie ma wad. Jak na strzelca jest szybki i wytrzymały. Ma dobre statystyki + odporność na umysł i strzelanie jako jedyny 7 lvl co jest przydatną umiejętnością oraz brak kar w walce wręcz. Dodatkowo nienawidzi smoków z lochów. Jedyna wada to taka, że jest dość drogi i trudno wybudować jego ulepszone siedlisko. W testach 1 vs radzi sobie nieźle ale z archaniołem i czarnym smokiem nie ma szans.

    Jedyne dobre jednostki to Tytani,nagi, golemy,magowie i może dżiny.

  10. A więc:
    1. Gremlin: Poza tym, że strzela nic jego nie wyróżnia. Jest słabą jednostką, szybko pada i ma niskie statystyki. Liczy się tylko większy gremlin i z czarami może coś tam zrobi.

    2. Gargulec: Szybki, dobry statystycznie lecz mało wytrzymały. Mają duże przyrosty. W walkach najlepiej sobie poradził z najsilniejszym na 2 poziomie żywiołakiem burzy, nawet go pokonał.

    3. Golem: Odporny na magię, dobre statystyki, bardzo wytrzymały jak na 3 poziom tylko powolny. Trzeba go wspomagać czarami i wtedy jest to dobry zabójca.

    4. Mag: mało wytrzymały, jednak silny w walce i strzelaniu, obniżanie kosztu zaklęć również bardzo się przydaje. Z czarami dobrzy strzelcy.

    5. Dżin: Kolejna mało wytrzymała jednostka lecz dobry statystycznie. Czary to dobra umiejętność. Według mnie nie taki najgorszy bo np magma czy kapłan jest gorszy.

    6. Naga: Razem z Upiornym rycerzem jest to najsilniejsza jednostka na tym poziomie. Statystyki ma dobre, szybka i powstrzymuje kontratak. Obok tytanów jest to najważniejsza jednostka tego miasta.

    7. Tytan: Jedna z najlepszych i najsilniejszych jednostek lvl 7. Jako jedyny strzela, ma największe obrażenia, brak kar i odporność na umysł, statystyki również wyższe niż np behemota do tego szybki. W walkach są trudnym celem do pokonania a z czarami jednostka bardzo silna. Szkoda, że taka droga. Z czarnym smokiem w większej ilości dobrze sobie radzi.

  11. Heroesmaniaczka

    Na początku było tu napisane (w opisie samego zamku), że Golemy odstają. Ja jednak uważam, że są mocne tylko trzeba mieć ich dużo. Zadają zazwyczaj duże obrażenia przeciwnikom i niełatwo też je zniszczyć.

  12. 1.Gremlin – Liczy się jedynie ulepszona wersja. Przydatne na początku gry, na dłuższą metę bezużyteczne
    2.Gargulec – Silne i dobre, lecz drogie
    3.Golem – Bardzo wytrzymałe jak na 3 poziom. Walcząc przeciw nim to mitręga, kiedy jest ich dużo.
    4.Mag – Mało wytrzymałe, aczkolwiek przydatne oraz silne w dużych ilościach
    5.Dżin – Zwyczajne mięso armatnie. W wielkich ilościach coś zrobią, jednak już ich nie będzie za jakiś czas
    6.Naga – Bardzo dobra jednostka, ale droga
    7.Tytan – Walcząc przeciwko nim, to rzeczywiście twardy orzech do zgryzienia. Drogie, natomiast potrafią nieźle dać w kość armii przeciwnika. Moim zdaniem, razem z Behemotem, hydrą i feniksem najlepsze jednostki 7 poziomu
    Dodatkowo świetnie rozwinięta magia (szansa na czary podróżujące), dobry graal, chociaż to odkrywanie…
    A propos fortecy…Jakich bohaterów polecacie? Chciałbym się lepiej nauczyć grać tym zamkiem i wolałbym się uczyć na jakimś dobrym magu (nie solmyr, gdyż mnie chodzi o czary wzmacniające armię). Byłbym wdzięczny za poradę;)

    od Admin: Ja uważam, że Forteca ma najgorszych bohaterów (słabe specjalizacje – brak logistyki, skuteczności ataku, płatnerza), więc zazwyczaj poluję w tawernie na dobrych herosów z innych zamków. Na początek chyba najlepiej Solmyr, a potem zmiana na kogoś z innego zamku (a Solmyra zostawić jako rezerwowego).

    1. FORTECA wg mnie jest bardzo dobrym miast :/
      Plusy:
      -bardzo dobra Magia
      -silne jesnostki
      -ciekawi i mocni bohaterowie (np Solmyr)
      Minusy:
      -Zamek jest baaaaardzoo drooogi

      Miłego dnia życzę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top