Kampania 4 – Festiwal Życia

Festiwal Życia Kampania

Kampania nr4 w Heroes 3 AB to „Festiwal Życia”. Jest to jedna z najtrudniejszych kampanii, biorąc pod uwagę wszystkie 18 opisane na stronie. Naszym zamkiem będzie Twierdza, a bohaterem Kilgor- specjalista od Behemotów i walki. Z magią niestety jest słabo, nie mamy możliwości nauczyć się lepszych czarów, aniżeli maksymalny w Twierdzy poziom 3. Jedyny zamek z lepszymi czarami to Lochy w 3 poziomie, gdzie może trafić się Magiczny Portal czy Lot. Festiwal Życia to 4 poziomy, podczas których Kilgor musi udowodnić, że zasługuje na tron. Pierwsze 2 poziomy to zadania z limitem czasowym, gdzie nie mamy przeciwnika komputerowego i musimy odbywać „rzeź niewiniątek” na bezpańskich potworach stojących na mapie. Ostatnie 2 poziomy to już walka z przeciwnikami do tronu oraz obecnym królem krainy. Poniżej opis i poradnik do wszystkich 4 scenariuszy.


 

Poziom1- Ostry Pazur

Poziom1- Ostry Pazur

Na przejście pierwszego poziomu w tej kampanii :”Ostry Pazur” mamy tylko 3 miesiące. W tym czasie musimy zabić Behemoty siedzące w prawym górnym rogu podziemi. Warto podczas misji jak najlepiej wykształcić naszego bohatera- Kilgora, gdyż będzie on brał udział w kolejnych poziomach, wraz z punktami bonusowymi i czarami. Na mapie nie mamy żadnego przeciwnika, jedynie wolnostojące potwory. Zaczynamy w lewym górnym rogu bez zamku. Najbliższy jest kawałek na południe mapy, to będzie nasza stolica. Musimy go szybko rozbudować. Następnie zdobywamy kopalnię złota na południowy zachód od niego, a później 2 kolejne zamki- oba na południu mapy. Niestety nie da się ich rozbudować. Ostatni zamek jest w centrum mapy. Przesmyków między strefami mapy zazwyczaj bronią bardzo silne potwory. W lewym dolnym rogu mapy jest woda, z wysepką w rogu. Prowadzi ona wirem do monolitu, gdzie jest przydatny artefakt i monolit w pobliże 4 zamku. W prawym górnym rogu mapy jest wejście do podziemi, gdzie siedzi kilka Starożytnych Behemotów- wśród nich jest Ostry Pazur, czyli stwór, którego musimy zabić, aby przejść do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom2- Obłaskawienie Nieoswojonego

Poziom2- Obłaskawienie Nieoswojonego

Poziom drugi kampanii Festiwal Życia jest dosyć podobny do pierwszego, także nie mamy ‘ruchomych’ przeciwników oraz goni nas limit czasowy. W tym poziomie wynosi on 4 miesiące. Zadanie mamy dosyć klarowne- zabić wszystkie stwory na mapie. Posiadamy 1 zamek typu Twierdza i to niestety jest jedyny zamek na całej mapie. Musimy zatem jak najszybciej go rozbudować. W zamku zablokowana jest Tawerna,  ale posiadamy aż 4 bohaterów na początku. 3 z nich zamkniętych jest bramami granicznymi, ostatni- Kilgor musi jak najszybciej ich uwolnić. Niebieski klucznik jest na południe od zamku, a zielony i czerwony na północ. W prawym górnym rogu mapy jest artefakt Kapelusz Czarodzieja (a więc czary Wrota Wymiarów i Lot, które znacznie ułatwiają grę). Dalej są artefakty, potrzebne do złożenia Płaszcza Nieumarłego Króla, niestety do jego obsługi potrzebny jest bohater z Nekromancją. Jednoznacznej ścieżki zwycięstwa nie ma, ważne by otworzyć bramy do pozostałych bohaterów i mozolnie wybijać wszystko co się rusza. Niestety jednostki nie chcą uciekać i czeka nas mnóstwo walk. Co gorsza, jednostki które pojawiają się na mapie co miesiąc również się liczą. Dlatego też najlepiej używać do znudzenia autozapisu z ostatniego dnia miesiąca, aby nie dopuścić do pojawienia się na mapie dodatkowych stworów. 4 miesiące, które dostaliśmy na wykonanie zadania to całkiem sporo, mi udało się zakończyć ten poziom po 2 miesiącach. Po ubiciu ostatniego stwora przechodzimy do kolejnego levelu, na szczęście nie będzie on tak żmudny i nudny jak 2 pierwsze.

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom3- Wojna Klanów

Poziom3- Wojna Klanów

Trzeci poziom to już dużo ciekawsza rozgrywka od poprzednich, nudnych plansz. Mamy 3 wrogów (sami barbarzyńcy), których musimy wyeliminować, aby udowodnić swoje męstwo. Żaden z początkowych bohaterów nie może zginąć, dlatego też najlepiej po zebraniu skarbów schować tych nieuzbrojonych w bezpieczne miejsce. Na wszelki wypadek często robimy save. Poziom jest trudny, wrogów jest aż 4 i często będą nas atakowali ze wszystkich stron. Układ mapy jest dosyć prosty i symetryczny. Na powierzchni jest 8 zamków Twierdza– 4 w poziomym oraz 4 w pionowym pasie. W podziemiach jest 1 zamek typu Lochy, 2 kopalnie złota i 4 wyjścia (po 1 w każdą stronę). Oprócz tego na mapie występuje zielony monolit przejścia, przenoszący w kilka miejsc. Bardzo przydatne są jakiekolwiek czasy podróżnicze (Lot, Wrota Wymiarów, Magiczny Portal- niekiedy można je spotkać w Gildii zamku w podziemiach), bez nich gra bywa piekielnie trudna. Ważne jest pilnowanie własnych zamków, a dopiero potem zdobywanie kolejnych. Do tego celu konieczne jest podzielenie armii przynajmniej na 2 silnych bohaterów, a w dalszej części gry nawet na 3. Cały czas pilnujemy, aby nie stracić żadnego z początkowych, bo przedwcześnie skończymy grę.

Kolejność ekspansji jest dowolna, mapa składa się z 4 identycznych kawałków, które są lustrzanym odbiciem, połączonym w centrum krainy. Na początku najlepiej zdobyć zamek na zachód od naszego początkowego, a potem wedle uznania. Wrogowie są z każdej strony.  Mapę poniżej można powiększyć. Ewentualne problemy proszę opisać w komentarzach u dołu 🙂 Po ubiciu wszystkich przeciwników przechodzimy do kolejnej, finałowej planszy.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom4- Zdobyć Tron

Poziom4- Zdobyć Tron

Ostatni, czwarty poziom kampanii Festiwal Życia jest chyba najłatwiejszy, a na pewno najszybszy do przejścia. Mamy 1 wroga. W żadnym z zamków na mapie nie ma Tawerny, więc wystarczy zabić wrogich „maruderów” by pozbawić go możliwości wyjścia z zamków. Jeśli mamy czar Magiczny Portal, rozgrywka jest szalenie łatwa. Mamy 3 miesiące na przejście poziomu, ale na upartego można zrobić to nawet w 5-6 tygodni. Zaczynamy w lewym dolnym rogu. Jest to zamknięty plac, jedyne wyjście to garnizon na północy. Pierwszy tydzień możemy poświęcić na zdobywanie skarbów i terenów przed garnizonem. Po rekrutacji wojsk na początku 2 tygodnia- ruszamy na północ. Na mapie występuje mnóstwo siedlisk stworów, zwłaszcza Behemotów, natomiast niewiele jest kopalń (po 2 z każdego rodzaju na całą mapę). Na północnym zachodzie są kolejne 2 zamki, niestety jednego z nich nie da się do końca rozbudować. Brak Tawern niestety blokuje możliwość wybudowania Ratuszy. Kiedy zdobędziemy całą zachodnią część mapy możemy pomyśleć o ataku na wroga. Nie ma on zbyt silnej armii. Drogi do wroga są dwie- jedna przez monolit w lewym górnym rogu mapy, druga przez bagna w środku mapy. Zdecydowanie lepsze wyjście to przeniesienie się monolitem w prawy dolny róg mapy. Niedaleko jest niebieski klucznik i 2 zamki. Wróg ma ograniczoną liczbę bohaterów, zatem nie musimy robić jakiś szaleńczych ataków, wystarczy spokojnie ubijać każdego po kolei. Na koniec udajemy się w prawy górny róg mapy i zdobywamy ostatnie 2 zamki wroga- w jednym z nich będzie czekał obecny Król krainy. Po jego pokonaniu Kilgor zastąpi go na tronie, a my kończymy kampanię.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pozostałe Kampanie dodatku Ostrze Armageddonu:

Pozostałe Kampanie dodatku Ostrze Armageddonu:
Kampania1- Ostrze Armageddonu
Kampania2- Smocza Krew
Kampania3- Pogromca Smoków
Kampania4- Festiwal Życia
Kampania5- Igranie z Ogniem
Kampania6- Nieroztropny Kaprys


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

29 thoughts on “Kampania4: Festiwal życia- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. MISJA 3:
    1.Cieżka mapka.
    2.Od razu podbijamy zamek na zachodzie.
    3.Podziemia: kolo zamku leża niepilnowane „kajdany wojny”- bierzemy,teraz żaden wrog nie ucieknie. A jak go pokonamy,to w poniedzialki bedzie do kupienia w tawernie 🙂
    4.W zamku w podziemiach w Gildi na 4 poziomie mamy „Magiczny Portal”.
    5.Potem to juz bułka z masłem.

    1. 1. Potwierdzam kajdany w podziemiach, jak i town portal. Najwyraźniej to jednak nie przypadek.
      2. Niesamowicie przydaje się dyplomacja (stwory wokół są z naszego zamku) i szybko opanowane siedliska. Sąsiada południowego można ciskać z niezłą armią już po paru tygodniach.
      3. W drugim miesiącu trzeba dwóch równorzędnych armii.

    2. MIsja 3 nie jest wcale taka trudna. mamy do dyspozycji czterech silnych (tzn. rozwiniętych w misji nr 2) bohaterów. do tego sporo zamków do dyspozycji (duzo zamków=silna armia). jak grałem też były kajdany wojny i portal w podziemiach. do tego w piramidach do zdobycia czary piątego poziomu,w tym Lot (przypadek?). dzięki portalowi i Locie czwartą misję można ukończyć w pierwszym miesiącu bez żadnych problemów. miałem dziwne wrażenie, że wrogowie walczą między sobą, bo w podbijanych zamkach mogłem powołać silnych bohaterów wyposażonych w mocne artefakty.
      w misji 2 i 3 na planszy są ołtarze ofiarne, warto z nich skorzystać aby wytresować swoich bohaterów na maksymalne możliwe poziomy

    3. Dodatkowy hint – jeśli przejmiemy lochy w podziemiach i wszystkie „dodatkowe” zamki – bliższe centrum mapy (te poza startowymi przeciwnikow) odetniemy mu mozliwość rekrutacji bohaterów. teraz wystarczy tylko pokonac maruderów i nic nam nie jest w stanie przeszkodzic w misji. Potwierdzam powyższe – zawsze w lochach mialem miejski portal.

    4. Po pokonaniu 2 wrogów(brązowy i zielony) polecam ścigać bohaterów niebieskiego i zostawić tylko jego 1 zamek. Wróg nie kupi bohatera, a nasza 4 bohaterów może szkolić się ile wlezie. Przede wszystkim w kazdej twierdzy zbudujecie sale walhalli, a także w lochach gildię na 5 poziom. Na mapie jest tyle budynków dodających staty, że bez problemu pokanamy króla w ostatniej misji. A w lochach jest miejski, ważne, aby kilgor oraz 2 kompanów miało magię ziemi na expert oraz mądrość na expert.

    5. W trzeciej misji, bierzcie cyklopy na starcie jako premię. Później rozwalacie rojowiska ważek nad miastem i macie dwadzieścia dwie sztuki wiwern. Po zajęciu miasta na zachodzie, udajecie się na północ, gdzie natrafić można na kolejne kilka rojowisk ważek. Macie ich teraz około czterdziestu. Dalej na północ rozwalacie bez trudu niebieskiego, niedaleko jest fort na wzgórzu gdzie ważki ulepszacie. Wszystko to można zrobić w około tygodnia z hakiem. W międzyczasie rozbudowujecie bazę i wracacie do niej Kilgorem, następnie ruszacie na południe, do brązowego, gdzie też są rojowiska ważek. I niebieskiego i brązowego idzie załatwić w około trzy tygodnie samymi wiwernami. Zostanie sam zielony, a to już tylko formalność ;)))

    1. księga magii ognia znajduje się w lewym dolnym rogu mapy, przy wodzie. wcześniej trzeba odwiedzić niebieskiego klucznika.

    2. zanim się doczłapiemy po tą księgę i ją dostarczymy z powrotem to te behemoty będą już nam zbędne 😉

  2. Taka historyjka: myslalem ze wystarczy tego boragora czy jak mu tam jest zabic, wiec uzbieralem sobie armie i poszedlem na niego w przedostatnim tygodniu. po drodze pokonalem jego bohaterow. nastepnie rozwalilem go, i tu nagle zonk. gra nie wygrana, a do konca zostal tydzien 😀
    wywalilem wszystko poza ptakami gromu i jazda 😀
    zdobylem ostatni zamek w ostatnim dniu i mi 3 kratki ruchu zostaly ^^

  3. W drugim opisie piszesz o Płaszczu Nieumarłego Króla, ale go chyba można złożyć dopiero w Shadow of Death, a to jest AB… Kiedyś zdaje mi się próbowałem go w tej misji złożyć i nic.

    P.S.
    Wie ktoś, czy można w jakiś sposób ustawić takie cele zwycięztwa: „Zabicie wszystkich potworów” lub „Przeżycie określonego czasu”?
    Bo widziałem, że przy zapisie kampanii te cele mają ikonkę taką, jaka jest w przypadku braku specjalnych warunków (Taka tarcza z mieczami).
    🙂 Z góry dzięki za odpowiedź.

    od Admin: W złotej edycji H3 w AB da się składać artefakty SoD. Co do drugiego pytania to nie wiem, w edytorze map jest 12 warunków zwycięstwa, ale tych akurat nie ma…

  4. Po kilkunastu latach ponownie sobie w to zagrałem i było tak: w jakieś 6 dni miałem pomniejsze artefakty (bez maczugi), teleportowałem się z całym zebranym wojskiem za góry na zachód pod siedliska behemotów – jeden piorun i są moje, potem pod jeszcze pusty zamek na płd-wsch. Znowu wycieczka po behemoty, na północ pod pusty zamek (zawsze teleportami), w okolicy błąkał się słaby przeciwnik, trzeba go zabić, potem pod północno-wschod ni zamek – w bramie stał diuk z kilkuastoma (chyba) goblinami – magiczna strzała i jest mój (ma na głowie hełm gromu). Uwaga zamek stoi na przeklętej ziemi, wycofałem się do pierwszego zdobytego zamku, bo z tamtego wyleciał silny przeciwnik z najlepszymi artefaktami wprost na moją poprzednią zdobycz. W tym czasie pozostali herosi zebrali dla Kilgora wszystkie możliwe jednostki. Kolejna teleportacja na północ – odbić zamek pokonać przedostatniego herosa zająć pustą stolicę, dwie teleportacje na zachód i stała tam ostatnia sierotka z trzema jednostkami – no cóż w tej grze moją ulubioną taktyką jest blitzkrieg. Łącznie pokonanie wroga zajęło mi niecałe 2 tygodnie.
    P.S. teleport był w poprzedniej mapie w piramidzie, niestety trochę mi „zeszło” na doszkalaniu herosów w tej krainie.
    Pozdrawiam wszystkich fanów HoM&M i M&M

  5. Wróciłem po przerwie do H3 i machnąłem sobie m. in. tą kampanię. I wykorzystałem swój stary, sprawdzony sposób po tym, jak przeczytałem, że nie ma za wielu dobrych czarów IV poziomu do dyspozycji (nie pamiętałem tego). Pierwsze dwie misje są łatwe i gramy ograniczona liczbą bohaterów. Natomiast ciekawiej jest w III misji. Warto tam sprawdzać tawerny. Ja zakupiłem sobie Fafnera, który posiadał naukę czarów, chociaż szkoda, że nie szkoliłem tej umiejętności u jakiegokolwiek innego bohatera, bo miałbym dużo łatwiej 😉 Mimo wszystko szybko wyszkoliłem tego nieszczęśnika, by posiadał mądrość i naukę czarów na maksimum (wystarczyła jedna bitwa z powolnymi jednostkami 😉 ). W tawernach zakupiłem również Alamara, Loynisa i Deemera, chociaż byli tylko do czasu nauczenia Fafnera czarów ;). Tym sposobem wzbogaciłem swoją magię o wskrzeszenie, psalm mocy i deszcz meteorytów. To ograniczyło znacznie moje straty do niemal 0 i misja naprawdę przebiegła bez problemu…

  6. Morgan Kendal

    Ja nie miałem żadnego problemu z 3 poziomem, po prostu szedłem i tyle. Za to mam tragiczny problem z poziomem 4. Zostało 2 tygodnie a ja nie mogę zebrać wystarczającej armii na ostatni zamek. Jest tam 30 behemotów 80 ogrów itp. Jest problem z z kasą.

    1. Morgan Kendal

      UDAŁO SIĘ! 3 dni męczyłem się nad jedną bitwą.
      Jeśli ktoś ma problem z poziomem 4 to moje rady:
      Wyciskacie z kasy wszytko co się da.
      Ruszacie w ostatni dzień ostatniego tygodnia.
      Walka:
      Przyspieszenie,
      walenie katapultą w brame,
      ogniste ptaki na uruków,
      behemoty na behemoty,
      reszta która ma zasięg w pierwszej turze na behemoty,

      i tak ciągle męczyć te behemoty klątwą i swoją najlepszą jednostką (u mnie 360 ogrzych szamanów)aż zginą. Potem szamanów przeciwnika i z górki.

  7. 1 i 2 misja poszly luzem, bez wiekszych problemow, w 3 misji mialem kleske na poczatku poniewaz za dlugo siedzialem w jednym miejscu i wrogowie zaczeli mnie cisnac z kazdej strony pozabierali artefaskty surowce itd, dodatkowo trzeba bylo tych bohaterow bronic ale skorzystalem z metody GameMastaha (komentarz wyzej) troche inaczej mi to poszlo ale mialem duza przewage, WAZNE warto w tej misji rozbudowac lochy w podziemiach ich gildie magow i odwiedzic swoim glownym bohaterem wszystkie budowle ktore dodaja statystyki mozna rowniez wzmocnic swoich innych bohaterow na srodku mapy jest oltarz ofiarny dobrze jest zlozyc na nim wszystkie artefakty i jednosti a wroga wykurzyc do zamku bez tawerny czyli tego pierwszego wtedy bedzie bierny kiedy wyexpimy Kilgora na 30lvl i swoich pupili jak kto chce mozemy smialo ruszac do 4 misji. w 4 misji zebralem z bohaterow armie i ruszylem od razu na polnoc zdobywajac siedliska i zamki po czym poszedlem w monolit i w ok 2-3 tyg zakonczylem panowanie wroga i koniec kampanii :]

  8. Co to znaczy w ,,bezpieczne miejsce”. Właśnie gram 3 misję i jedynym problemem jest ukrycie reszty bohaterów. z góry dzięki

    od Admin: Najlepiej stłoczyć ich obok siebie, koło tego podłużnego jeziorka.

  9. W 3 misji ja w 1. tygodniu zebralem armie i wszedlem do podziemi, zdobylem lochy i poszedlem na polnoc. zebralem znowu armie. zdobylem wszystkie zamki i wrocilem do podziemi po lochy bo brazowy mi je zabral, ale utorowal droge do siebie, wiec poszedlem i zabralem jego zamki. on zabral mi zamki n polnocy ale je potem odebralem. zebralem ogromna armie i poszedlem po zamki na zachod. tamci sie bronili odbierajac mi inne zamki ale je odzyskiwalem i koniec. bardzo trudna misja. pozdro

  10. Nad pierwszą i drugą misją w tej kampanii nie ma się po co rozpisywać, są strasznie nudne i łatwe.
    Misja trzecia jeśli się dobrze rozegra początek jest łatwa.
    Po 1 – Szybko zdobywamy zamek na zachodzie od naszej pozycji startowej.
    Po 2 – Trzeba jak najszybciej zdobyć lochy w podziemiach i rozwinąć gildię magów przynajmniej do czwartego poziomu (miejski portal).
    Po 3 – Dobrze jest schować swoje kule u nogi (troje bohaterów, którzy nie mogą zginąć) w tej wnęce z jeziorkiem.
    Po 4 – Na sam koniec najlepiej zostawić jednego rywala w zamku bez tawerny i wybić resztę, następnie Kilgorem odwiedzić budynki dodające punkty.
    Misja 4 – przy dobrze rozwiniętym bohaterze nie stanowi najmniejszego problemu.
    Na sam koniec porada odnośnie umiejętności, które trzeba i, które warto mieć.
    Mądrość – jest obowiązkowa (czary 4 i 5 poziomu).
    Mistrz magii ziemi – jest obowiązkowy (miejski portal, wskrzeszanie).
    Dyplomacja – nie jest obowiązkowa, ale bardzo ułatwia grę, ponieważ większość neutralnych stworzeń jest z „naszego” zamku.
    Podsumowując – Kampania jest na początku bardzo nudna (pierwsza i druga misja).
    Misja trzecia wymaga trochę wiedzy i obycia z grą (raczej nie jest to misja dla nowicjuszy a i bardziej doświadczenie gracze mogą się lekko spiąć).
    Misja czwarta – Dobry bohater = bardzo łatwa misja.

  11. HEJO! Wiecie jak przejść ostatnią misję. Trzy razy ją robiłem ale albo Crag Hack atakował mnie z armią 91 behemotów plus 10 starożytnych albo limit mi wyskakiwał. Jak szybko pokonać Veya, Crag Hacka i przypominająceg o Dessę Tereka? Na to trzeba zebrać do jasnej ciasnej armię. Szybko Kilgorem oddziałów nie mogłem przyłączyć mimo dyplomacji na skilla. Wie ktoś jak to zrobić. Mam też Magiczny portal ale nie mam Lotu. To chyba nietrafny limit. Nie chcę kodów a Pogromcę smoków zrobiłem bez cheatów. Pomoże ktoś?

  12. Po odblokowaniu miejskiego portalu i wymaksowaniu magii ziemi na eksperta 3 misja staje się formalnością, a jak do tego dodamy lot to 4 misja jest na max 2 tygodnie.
    Najlepiej 3 misję rozpocząć od zdobycia wiwern i natychmiastowego zniszczenia brązowego, potem zająć miasto w podziemiach gdzie jest magiczny portal i lot, z nimi możesz zacząć ekspansję na ziemię niebieskiego i zielonego bez obaw, że pozajmują zamki.

  13. Trzecia misja jest bardzo trudna. Próbowałem już z 5 razy i za każdym razem mam to samo, dojeżdzają mnie. Nie wiem na którego ruszyć bo boje się że zaraz drugi wyskoczy… no i wyskakują 🙂
    Jeszcze te mośki do obrony których trzeba pilnować.
    Ma ktoś jakiś pomysł bo już mi ręce opadają… Wszystkie kampanie zrobiłem oprócz tej! Ta misja mnie blokuje mega 🙂

  14. Sposób na trzecią misję jest wskazany powyżej. Ja jedynie zamiast cyklopów wziąłbym grotę cyklopów, gdyż jest strasznie droga 🙂

    Ja po około 10 próbach (za każdym razem za długo zwlekałem) zrobiłem tak:

    1) głownym po wiwerny (miałem spowolnienie z magią ziemi ekspert więc wiwerny + te cyklopy z początku + statystyki pozwalały mi powolutku wykańczać wszystko po drodze)
    2) drugi dostał całą armię z zamku
    3) pozostali dwaj za jeziorko

    1) poszedł do portalu na północ od zamku przy którym leży topór i uderzył wprost na brązowego
    2) opanowywał tereny okoliczne (miał dyplomację więc mnóstwo jednostek się przyłączyło)
    3) za jeziorko 🙂

    potem 1) uderzył w podziemia (kajdany wojny + była już kasa na poziom 1-2-3-4 gilidii z kopalni które zajął 2)), 2) bronił głównego zamku przed najazdami i te dwie pozostałe ofermy 🙂

    i tak kroczek po kroczku, zamek po zamku kilgor zdobywał co swoje i w ten sposób przeszedłem 3 misję.

    ważne by na poczatku ruszyc do ataku, nie czekać, bo zawsze przegramy. a potem majac 4 zamki do 2 x 2 przeciwnikow jest prościej 🙂

    i kajdany są zawsze, wiadomo i tak samo miejski portal w zamku w podziemiach.

    ostatnia misja to bułka z masłem jeśli ubije się craig haga który miał mnóstwo artefaktów (pancerz tytana, miecz sprawiedliwosci , drugą tarczę lwiej odwagi, naszyjnik boskich mocy… i kajdany wojny! generalnie masakra:)

  15. Mam problem z 2 misją zabiłem wszystko, osiedliłem wszystkie siedliska i nic. Studiowałem mapę z 2 godziny i nie ma żadnego potworka. Czy to błąd i muszę restartować misję? Czy jeśli pojawią się jakieś stwory i pozwole im uciec to wtedy nie da się ukończyć misji?

    od Admin: W 2 misji nie trzeba siedlisk zajmować, tylko wybić (albo przegonić) wszystkich wrogów. Pewnie coś Ci umknęło na mapie. Stwory, które pojawiają się w 1 dniu miesiąca również się liczą.

  16. Witam,czy w 2 misji mam levelować wszystkich bohaterów do 20 poziomu? Wszyscy przechodzą dalej?

  17. Ta ostatnia misja to jakiś żart w skali trudności. Rozwaliłem 2 jego bohaterów w pierwszym zamku za bagnami, Wróciłem się zaraz magicznym portalem ubić tego, co wlazł przez monolit i podszedł do mojego 3-go zamku. A król miał raptem 15 behemotów jak ja miałem 27 starożytnych itd. W 3 rundy było po zawodach. Atak 44 😉

  18. Ciekawa kampania chociaż dość długa. Moje uwagi dobrze gdy główny bohater posiada mądrość, magie ziemi, powietrza, inteligencje, pancerz, atak, łucznictwo i logistyke. Natomiast w misji gdzie zyskujemy kolejnych bohaterów fajnie aby posiadali oni dyplomacje (a przynajmniej jeden który będzie nr 2) a jeden z nich nauke czarów. Przed końcem każdej misji warto ulepszyć każdego z bohaterów. W 3 misji dobrze jest rozdzielić wojsko i głownemu bohaterowi dać cyklopy z premi początkowej i dobrać do tego wiwerny z rojowisk ważek a drugiemu bohaterowi całą reszte wojsk. Faktycznie w podziemiach są kajdany wojny i magiczny portal. Mając rozwiniętą dyplomacje dużo stworzeń chce sie przyłączyć, a dzieki nauce czarów każdy z bohaterów moze poznać magiczny portal a wtedy już jest bardzo łatwo. Nigdzie nie trafiłem na czar lot, ani wrota wymiarów – w piramidach miałem inne czary np implozje i żywiołaki, co nie znaczy że nie da się wylosować tych czarów;).

  19. 3 misja nie jest wcale trudna skorzystałem z wskazówek powyżej i bez problemów przeszedłem całą kampanię

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top