Kampania 6- Pieśń dla Ojca

Szósta kampania w podstawowej wersji Heroes 3 to „Pieśń dla Ojca”. Składa się z 3 poziomów. W pierwszych dwóch gramy bohaterem o imieniu Nimbus, w trzecim wracają do nas znani z poprzednich kampani Catherine i Lord Haart. Kampania opowiada o pojedynku dobra ze złem, złych nekromantów z dobrymi ludźmi i elfami. Zwłaszcza ostatni poziom jest bardzo trudny, więc powinniśmy przygotować się na sowitą rozgrywkę. Poniżej znajdziemy krótkie opisy każdego poziomu oraz zrzuty ekranu z odkrytej mapy.


Poziom 1- Bezpieczne przejście

Poziom 1- Bezpieczne przejście

Pierwszy poziom jest dosyć łatwy. Zaczynamy mając jeden zamek w lewym dolnym rogu mapy. Wynajmujemy drugiego bohatera i łączymy wojsko. Po zdobyciu okolicznych kopalń, możemy ruszyć na dwie wrogie Nekropolie w centrum mapy. Nie są one silnie bronione, więc możemy je zdobyć nawet w pierwszym tygodniu gry. Po wyeliminowaniu wroga mamy czas na odkrywanie mapy. Na północy jest 2 kluczników, trzeci jest w prawym dolnym rogu. Po ich odwiedzeniu możemy uwolnić Nimbusa. Po przeniesieniu artefaktu Nimbusa do naszego początkowego miasta przechodzimy do następnej odsłony.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2- Zjednoczony Front

Poziom 2- Zjednoczony Front

Zaczynamy mając 4 zamki, niestety każdy z innej parafii (CastleBastionForteca i Nekropolia). Rozgrywka odbywa się na dużej mapie bez podziemi. „Nasza” część mapy jest na południu i wschodzie. Od wroga odgrodzeni jesteśmy garnizonami. Na początku powinniśmy opanować okoliczne tereny i rozbudować zamki. Możemy używać skarbnicy do pomnażania złota. Wróg ma 4 Nekropolie na północnym-zachodzie, niestety Całuny Ciemności notorycznie zasłaniają nam mapę. Gdy czujemy się na siłach, atakujemy 2 wrogie zamki w centrum i na zachodzie mapy. Nad nimi znajdziemy neutralny zamek Castle za niebieską bramą (klucznik jest w prawym dobrym rogu mapy). W międzyczasie drugim bohaterem możemy zaatakować zamek na zachód od naszej początkowej nekropolii. Gdy tego dokonamy, wrogowi zostanie tylko jeden zamek- w lewym górnym rogu mapy. Rozgrywka w tym poziomie jest dość długotrwała i monotonna. Irytujący są bohaterowie wroga, których jest mnóstwo i chodzą wszędzie. Na mapie nie ma żadnych dodatków (podziemi, monolitów, wody itp).

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3- Za Króla i Kraj

Poziom 3- Za Króla i Kraj

Trzeci poziom jest bardzo trudny, wprawdzie mamy więcej zamków niż wróg (3 do 2), ale są one różnych rodzajów, a wróg dodatkowo zamki ma rozbudowane i wyposażone w dodatkowe siedliska na mapie. Nasze tereny to południe i wschód mapy. Wróg siedzi za 2 garnizonami, jego zamki możemy podejrzeć w chatce magika. Gdy pozbiera on wszystkie wojska, nie mamy z nim szans, wtedy zostaje tylko restart mapy. Na szczęście komputer robi przerażające błędy i dość często wystawia podzieloną, słabszą armię na łomot. Nam pomagają silne artefakty strzeżone przez smoki na południowym zachodzie mapy. Na początku powinniśmy szybko pozajmować kopalnie i zebrać skarby, w międzyczasie rozbudowując jeden zamek o brakujące 3 siedliska stworów. Lord Haart powinien zbierać artefakty i doświadczenie oraz podnosić współczynniki. Bardzo pomagają czary Magiczny Portal oraz Wrota Wymiarów, które niekiedy możemy spotkać w gildiach magów. Wróg ciągle będzie nas atakował, po odparciu 2-3 bardzo groźnych ataków zaczniemy uzyskiwać nad nim przewagę. Gdy wyczujemy dobry moment, atakujemy wrogi zamek. Gdy go zdobędziemy, uzyskamy znaczną przewagę. Na północ od niego jest drugi, ostatni zamek wroga. Po jego zdobyciu kończymy kampanię, odblokowując ostatnią, siódmą. W podziemiach znajduje się kilka siedlisk i kopalń, a także monolity przejścia i skarby.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:

1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

16 thoughts on “Kampania6: Pieśń dla ojca- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Ok, nie ja tworzyłem tę grę, i pewnie nie zrobiłem tego tak jak chcieliby twórcy, ale kampania zaliczona (i świetnie się przy niej bawiłem). I uważam, że jest najłatwiejsza w grze. Oto wskazówki:

    -misja 1. nie ma limitu lvl. Kiedy rozwalimy wroga, można w nieskończoność nabijać lvl, a bohaterowie przechodzą do następnego rozdziału z miejskim portalem (3 zamki a mapa mała, wiec można próbować do skutku).
    -2 misja – z doborowymi bohaterami dość łatwa, rozbudowujemy dwa zamki i niszczymy wroga. Powtórka z rozrywki – pompujemy dwóch bohaterów ile się da (magia ziemi i powietrza obowiązkowo, logistyka też się przyda)W gildiach miałem kilka razy wrota wymiarów.
    -3 misja – przeszedłem w 3 dni. Dzień 1 – najlepszym magiem zbieram armię, i wrotami wymiarów + town portal podbijam pierwszy zamek wroga(bliższy). Koło niego miałem miecz sprawiedliwości , który z wybranym przedmiotem (helm boskich mocy) dawał kokosy. Dzień 2 – zebraną z zamku armią (undead) pokonałem wrogiego bohatera który wyszedł z zamku. Moja armia była mizerna, ale magia+staty były po mojej stronie. Dzień 3 – zajmuję zamek wroga. Wynik: lisz,1385 (bardzo słaby, bo aby dokoksać bohaterów w 1 poziomie trzeba poświecić dużo czasu).

    1. Zrobiłem podobnie, wziąłem kapelusz, wiec pierwsze dwa zamki zdobyłem w moment i chwilę później mega wielka armia mi wyskoczyła na Fortecę (ok 5-7 dnia). Miałem dwóch wykoksanych bohaterów – jeden przejął zamki wroga, drugi teleportował się do Fortecy, wziął golemy i stoczył walkę
      15 golemów i klikudziesięciu gobilnów vs Ponad 100 szkieletów, ok 60 zombie, lisze, smok złoty (skąd on miał złotego smoka?!), wampiry itd..
      Armageddon raz, wyczyściło umarlaków, kolejna tura implozja na smoka, kolejna tura to już drugi armageddon i po walce.
      i ostatnia misja ok 10 dni

  2. jak mam przejść 2 misję? za nic w świecie nie daję rady może powiecie np. :
    1.Jaki bonus wybrać (elfy ?)
    2. Który zamek rozbudować (najważniejsze)
    3. z jaką armią i kiedy mogę przypuścić szturm na wroga ?

  3. możecie dać mi jakąś radę , jak przejść 3 misję ?
    kiedy miałem już w każdym zamku wszystkie siedliska rozbudowane na max (oprócz tytanów) to jeden z kręcących się po okolicy wrogów zaatakował mi fortece i po walce niestety ją przejął 🙁
    Niedługo później, kiedy miałem 3 złote smoki (była plaga) odbił mi bastion , a nie długo później przejął też zamek (7 archów było w tym momencie)
    p.s. lorda wysłałem do sanktuarium (bez armii) , a druga siedziała w zamku.

  4. całkiem fajna kampania, szkoda że 1 poziom był taki słaby.
    na 1 planszy trafił mi się bohater łowca Ivor, na początku 3 misji miał staty nie większe niż 15,a z przedmiotami i ulepszeniach miał +40 ataku, +30 obrony, mocy i wiedzy.
    jeśli ktoś ma wrota wymiarów to może się zakradnąć na część wroga by zwinąć mu przedmioty (o ile ich już nie zebrał) pelerynę +2 do szybkości jednostek w trakcie bitwy i miecz +4 do wszystkich atrybutów.
    zaatakowałem gdy miałem 7 aniołów, 14 kawalerzystów, 16 monków, 100 halbadierów, 130 kuszników, 40 gryfów królewskich i 20 krzyżowców.
    moją część zaatakował zaledwie 2 razy z armią słabą, powiem tyle że za drugim razem miał 5 smoków cieni i 10 czarnych rycerzy, ale wtedy miałem już armię podaną u góry, i po załatwieniu od razu przystąpiłem do ataku.

  5. Nie wiem co niby jest trudnego w drugiej kampanii? Można ja przejść z marszu bo wróg jest strasznie słaby.
    Wschodni zamek wziąłem szturmem słabiutkim bohaterem (wysłałem go na rekonesans) z tym co miał przy sobie i dwoma czarnymi jeźdźcami z garnizonu.
    Dwa kolejne bez problemu zdobyłem najsilniejszym bohaterem z gryfami. Reszta bohaterów całkiem łatwo zdobywała kopalnie i skarby na tyle sprawnie, że rozbudowałem dwa zamki: nekropolię i ludzki. Po pierwszym wykupie zniosłem ostatni zamek wroga.
    Takie raszowanie ma jednak wadę, bo nie rozwinąłem za bardzo bohaterów.
    Trzecią też można raszować. Jeden z bohaterów może się nauczyć czaru wrota wymiarów od uczonego. Należy mu dostarczyć armię z bastionu i jak się da od drugiego bohatera. Innym bohaterem w chatce magika odkryć świat, co pozwoli nam się teleportować za bramę i jeszcze w trzecim dniu zdobyć niższy zamek. Komputer nie powinien nawet wykupić całej armii. Jeśli wykupi, to będzie znacznie trudniej, ale czarami można i tak wygrać. Teraz mamy miażdżącą przewagę i możemy wykończyć wroga w pierwszym tygodniu, lub na początku drugiego. Powodzenia.

  6. Ostatnia misja do zrobienia w 12 dni
    2 misja trochę denerwuje ale nie jest taka ciężka , najważniejsze jest zrobienie skarbca w Bastionie i szybkie podbijanie kopalni. I najlepiej zrobić armię z Nekro bo potem jak się podbije inne zamki to można pobierać posiłki z podbitych zamków.

  7. Wskazówki:

    1. Misja
    – wykorzystaj wszystkich ośmiu bohaterów (przechodzą dalej)
    -pierwszy zamek wroga podbij w drugim dniu
    -niech swój główny bohater będzie magiem (lepiej żeby większość nim była)
    2. Misja
    -premia elfy
    -buduj zamek castle i nekropolie na wojsko, bastion do ratusza i skarbnicy, fortece odpuść
    -kopalnie zostaw bohaterowi głównemu oraz bohaterowi który weźmie premię, pozostali niech zdobędą tartaki i rude i niech odkrywają teren
    -puść dwie armie naraz z dwóch stron, zdezorientujesz wroga
    -przed ostatnim zamkiem wroga postaw armię, a sam idź głównym bohaterem do gildii i budynków ulepszających

  8. Bardzo łatwa kampania, gdyż możliwość rozbudowania bohaterów w pierwszym poziomie jest nieograniczona, więc najprościej wybić w pierwszym tygodniu przeciwnika (jest bardzo słaby), wyczekać w tawernie swoje ulubione postacie (ja wybrałem Adela, Rylanda, Damacona oraz Ivora oraz pozostał Nimbus), następnie rozbudować zamki do maksimum przeczekać z 20 miesięcy (zapisując co jakiś czas pamiętając, że na początku każdego miesiąca może wystąpić plaga), pojawi się sporo przeciwników poprzekształcaj ą się w legiony (tak jak nasza armia), następnie ubijamy wszystkimi bohaterami stworki (warto zostawić sobie czarnych rycerzy do zabicia pod koniec, żeby również było ich 4000 tysiące).
    W drugiej misji mamy tak napakowanych zabijaków, że zmiatamy przeciwników praktycznie tym co mamy na start (moja armia opierała się na wszechobecnych na mapie zombiakach (z tego powodu wybrałem Adele i Rylanda – dyplomacja + Ivor z bonusem w postaci elfich łuczników).
    Ostatnia misja przy naszych bohaterach jest bardzo krótka wystarczy dać czarodziejowi armię i szybko poprzez użycie wrót wymiarów oraz miejskiego portalu zająć nekropolie przeciwnika.
    Premia na ostatni etap najlepsza wg mnie to hełm boskich mocy, który wraz z podkradzionym mieczem sprawiedliwości robi z naszego czarodzieja postać nie do pokonania przez komputer.

    od Admin: Niby racja, ale wynik punktowy w takiej sytuacji musi być fatalny przez to czekanie w 1 poziomie. Kampania nie jest aż taka trudna, żeby jej nie przejść bez tej sztuczki.

    1. Wynik jaki otrzymałem na końcu kampanii rozegranej w ten sposób wynosił 1275pkt (Bazyliszek Królewski).
      Oczywiście jest to najprostszy sposób jaki znam na tą kampanię, ale to trochę wina twórców, że nie pomyśleli o takiej możliwości jak zablokowanie poziomu bohaterów.
      Mimo wszystko całe Odrodzenie Erathii to bardzo wciągająca rozgrywka.

  9. Moj wynik 1480 (174 dni).
    Po restarcie i zraszowaniu 3 mapy: 1490 (146 dni).
    3 mapa bradzo łatwa. Przeszedłem w 4 dni, chociaz widzę, że są tu hajty, którzy przechodzą w 3 dni 🙂 (zabrakło mi many na wrota 🙂 Ostatniego wroga ledwo pokonałem bo musiałem już walczyć bez czarów.
    Zaczynałem z najlepszym bohaterem na 21 levelu (expert air i earth magic, wisdom, intelligence).
    Najwięcej czsu zajmuje 2 mapa ale myślę, że znając mapy, całą kampanie da radę przejść w 2-3 miesiące, może nawet szybciej.
    Na starcie 3 mapy wcale nie trzeba mieć super bohatera. Wystarczy w miarę dobry mag, żeby znał od początku wrota i portal, i miał dużo many. Jak pozbiera artefakty z mapy to łatwo wybije wszystkich wrogów w pierszym tygodniu 🙂

    1. Przeszedłem jeszcze raz tą kampanie. Wynik 1495 (87 dni).
      1 misja: niecały tydzień.
      2 misja: ok. 1,5 miesiąca.
      3 misja: ok. 1 miesiąc.
      Wszyscy moi bohaterowie z 1. i 2. misji byli słabsi od Catherine i Lorda Haarta, których dostajemy na starcie 3 mapy. Czarów też żadnych nie przeniosłem z poprzednich misji.
      Kampanie można przejść jeszcze szybciej, tylko w drugiej misji trzeba rozbudowywać gildie magów i trafić na Miejski Portal i Wrota Wymiarów albo Lot. Myślę, że z tymi czarami dowolnym bohaterem można skończyć trzecią misję w mniej niż tydzień.
      Ja w drugiej misji nic prawie nie budowałem, dlatego w trzeciej Wrota Wymiarów znalazłem dopiero w Nekropolii, a Miejskiego Portalu nigdzie nie było 🙂

  10. W moim przypadku problemy przysporzyła jedynie misja 2. Polecam wybrać premię 35 gryfów – latwiej rozbudowac Castle niz Bastion czy Fortece (kupujemy Archerow, Swordsmenow, Monki i pozniej juz mozna hulac z Aniolami). W dodatku plus nieopadal jest to miejsce gdzie mozna ulepszac jednostki. Mialam to szczescie, ze w pierwszej misji w tawernie trafił mi się do kupienia Loynis, który ma specjalność Prayer. Wracajac do 2 misji, moim glownym bohaterem znowu byl Loynis i po drugiej populacji smignelam wyslalam go razem z Archaniolami w armii na pierwszy zamek wroga. W Fortecy trafil mi sie Town Portal, wiec teleportowalam sie, zbieralam wojsko podbijalam kolejne zamki. Odwiedzalam wszystkie miejsca gdzie mozna było podniesc wspolczynniki i tak druga misje Loynis skonczyl z 22 lvl ze statami: 13 ataku, 11 obrony, 12 mocy, 12 wiedzy. W 3 misji wzielam jako bonus helm i ubralam go Loynisem, wiec za pomoca magii mozna bylo od razu zyskac artefakty strzezone przez Kosciane Smoki. I znowu ta sama spiewka – czyli rozwijanie Castle i bicie wroga Loynisem z poteznymi statami i czarami 🙂 kampanie skonczylam z wynikiem 1470 jako Minotaur Królewski 😉

  11. Trzecią misję można ukończyć w beznadziejnie prosty sposób jeżeli ma się w miarę dobrego bohatera magicznego z którąś ze szkół magii na expert (nawet niekoniecznie). Bierzemy jako premie kapelusz czarodzieja, przenosimy go na tego bohatera, używając lotu omijamy garnizon wroga i podbijamy jego zamek. Prawdopodobnie nie będzie strzeżony jako, że wróg nie spodziewał się, że wjedziemy mu tam z lotem. Możliwe, że wróg pojawi się następnego dnia by go odbić ale jako że nekropolie nie leżą na przeklętej ziemi to łatwo można sobie z nim poradzić z jakąkolwiek armią przywołując żywiołaki. Później podbicie drugiego miasta to już żaden problem.

  12. ostatnia misja byla najkrotsza i najprostsza. Wystarczy w poprzednich misjach rozbudowac Nimbusa tego od nekromancji ktorego ratujemy w ktoryms rozdziale i na ostatnim etapie bierzemy ten hełm. Ja mialem dwa czary jak te wrota i lot. Obok nekropolii w centrum gdzies za drzewami byl ten miecz co daje +5 do statystyk wiec polecam go zabrac za pomoca Wrót lub Lotu. Ale zanim wezmiemy ten miecz to polecam przejac ta nekropolie. Ja tak zrobilem w drugim tygodniu na prawie pusty zamek a drugi byl bez bohatera poniewaz przeciwnicy byli w podziemiach. przejmujac dwa zamki dojechalem ich z polowy mapy uzywajac tych wrót. Ostatecznie skonczylem w 2 tygodnie. Moj wynik to 1480 Arcylisze 😛

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top