Kampania 1 – Ostrze Armagedonu

Ostrze Armageddonu Kampania

Pierwsza kampania „Ostrze Armagedonu” jest bardzo długa, składa się aż z 8 poziomów. Niektóre z nich są trudne, większość jednak łatwa. Poznajemy w niej nowy zamek- Wrota Żywiołów (którym gramy większość plansz) oraz potężny, nowy artefakt ofensywny- Miecz Armagedonu. Warto dobrze rozwinąć bohatera Gelu, gdyż będzie on brał udział w kilku odsłonach.


 

Poziom1- Ostrze Katarzyny (Szarża Katarzyny)

Poziom1- Ostrze Katarzyny (Szarża Katarzyny)

Pierwszy poziom rozgrywany jest na średniej wielkości mapie bez podziemi. Na początku posiadamy 3 zamki na zachodzie mapy. Naszą główną bohaterką jest Katarzyna (Catherine), która od początku wyposażona jest w dość silną armię. Mamy jednego przeciwnika-czerwonego. Mapa jest dosyć symetryczna- na zachodzie są 3 nasze zamki, na wschodzie są 3 zamki Inferno od wroga. W środku są 4 zamki- w centrum 2 Castle oraz po jednych Wrotach Żywiołów na północy i południu. Najpierw najlepiej zdobyć Katarzyną zamek w centrum mapy, w tym czasie pozostali dwaj bohaterowie mogą zdobywać kopalnie i skarby. Po uzbieraniu lepszej armii zdobywamy drugi zamek Castle i powoli możemy przygotować się na finałowe starcie. Wróg siedzi za garnizonami na wschodzie, po zdobyciu jego zamków kończymy poziom. Wrót Żywiołów nie musimy zdobywać, w ich okolicach oddziały nie chcą uciekać ani się dołączać. Zanim przejdziemy do następnej planszy warto ulepszyć Katarzynie współczynniki w różnych lokacjach na mapie, przede wszystkim w Bibliotece Oświecenia.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom2- Cienie z lasów

Poziom2- Cienie z lasów

W drugim poziomie naszym bohaterem jest Gelu, który potrafi ulepszać Elfów w Strzelców. Mamy 1 zamek Bastion, okoliczne oddziały będą chciały się dołączyć. Poziom ten jest niesamowicie łatwy, można go zakończyć nawet w 2 tygodnie. Wojsko, które mamy na początku wystarczy na wygranie gry. Gelu ze Strzelcami powinien iść na południe, zdobyć wrogi zamek Inferno. Drugi bohater- z Tawerny może wziąć kuszników/strzelców i zdobywać okoliczne tereny i kopalnie. Mapa podzielona jest przez pas wody na północną (zieloną) i południową (przeklętą) część. Na północy jest zamek Wrota Żywiołów, a na północnym zachodzie drugi Bastion. Na południu wróg ma 4 zamki Inferno, lecz słabo idzie mu ich rozbudowa. Nie ma podziemi, kluczników i monolitów, po zdobyciu zamków wroga przechodzimy do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom3- Szukając armagedonu

Poziom3- Szukając armagedonu

W trzecim poziomie za zadanie mamy zdobyć 3 artefakty- Miecz Ognia Piekielnego,  Zbroję Ognistej Mocy i Tarczę Przeklętego. Gramy zamkami Inferno na średniej wielkości mapie bez podziemi. Poziom jest dość łatwy, od początku mamy zbudowane Wrota Wymiarów i inne budynki. Naszymi wrogami będą wyłącznie oddziały z zamku Wrota Żywiołów, niestety te na mapie nie chcą uciekać ani się dołączać. Wróg ma 4 zamki, ale jest niesamowicie pasywny. Na początku spokojnie możemy ulepszyć zamki i zdobyć kopalnie. W międzyczasie można zdobyć zamki wroga na zachodzie i w centrum mapy. Xeron będzie grał w kolejnym scenariuszu, więc warto go porządnie doświadczyć i ulepszyć. Dwa ostatnie zamki wroga są na północy mapy. Po wyeliminowaniu przeciwnika musimy znaleźć poszukiwane artefakty, znajdują się one za fioletowymi strażnikami granicznymi na zachodzie mapy. Po zebraniu wszystkich trzech  artefaktów przechodzimy do kolejnej planszy.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom4- Siewca Rozpaczy

Poziom4- Siewca Rozpaczy

Ten poziom, podobnie jak poprzedni gramy Xeronem i zamkami Inferno, których mamy aż 4. Poziom jest bardzo łatwy, ale dość długo trzeba grać aby nazbierać dobrą armię. Na początku standardowo zdobywamy okoliczne kopalnie i inne lokacje. Wróg jest na zachodzie, możemy przedostać się do niego przy pomocy 3 garnizonów. Po rozbudowaniu królestwa najwygodniej Xyrona wyposażyć w same Diabły (wtedy będzie szybciej chodził), i jednego bohatera zostawić w zamku na wszelki wypadek (rekrutując wojsko tylko w przypadku poważnego zagrożenia przy pomocy Wrót Wymiarów).  Przeciwnik ma na powierzchni 6 zamków typu Wrota Żywiołów, na szczęście są daleko od siebie, a niektóre budynki w nich są zablokowane. Nie powinniśmy mieć problemu z ich zdobyciem, najlepiej zdobyć najpierw te 3 na centralnej wyspie, a później kolejne 3 na zachodzie. Ostatnią rzeczą, jaką musimy zrobić w tej kampanii jest zejście do podziemi- wejście na zachód od centrum mapy za czarną bramą graniczną. Odnogi wschodnie w podziemiach prowadzą do kopalń, idąc na północny zachód dojdziemy do 3 bram granicznych, za nimi jest zamknięty silny, ostatni bohater wroga (który ma przy sobie artefakt Sfera Stałości) oraz klucznik. Teraz musimy pójść na południowy zachód od wejścia do podziemi, jest tam jasnowidz, który pomoże złożyć nam potężny artefakt- Ostrze Armageddonu. Tym samym przechodzimy do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom5- Powrót Króla

Poziom5- Powrót Króla

Bardzo trudny poziom, wróg jest agresywny od samego początku. Mamy 3 zamki Castle i 2 Wrota Żywiołów. W jednym z zamków jest zbudowana Gildia Magów poziom 4, a czary są losowane za każdym razem, kiedy powtórzymy misję, po kilku próbach mamy od początku czar Magiczny Portal, który znacznie ułatwia rozgrywkę. Zachód mapy należy do nas, do wroga dostęp mamy przez monolit w centrum wyspy oraz ścieżkę na północnym wschodzie naszej wyspy. Większość powierzchni mapy stanowi wielka woda, z 3 małymi wysepkami (na jednej z nich jest wrogi zamek Inferno, na innej kopalnia złota dostępna z monolitu na północy). Najważniejsze to szybko wygrać bitwę z najlepszym bohaterem wroga (Fiona), trzeba do tego zebrać armię z wszystkich 3 zamków. Niekiedy sama się wystawia na ubicie, wtedy należy zwietrzyć szansę. Jak nie zdąży zwiać przed śmiercią, dodatkowo zdobędziemy kilka niezłych artefaktów. Po wszystkim możemy zdobyć zamek Inferno na północy mapy, jest za garnizonem bardzo blisko naszych Wrót Żywiołów. Wróg może między swoimi zamkami teleportować się Wrotami Wymiarów, więc w każdej chwili coś może z takiego zamku wyskoczyć. W drugich (południowych) Wrotach Żywiołów możemy zbudować Stocznię, zbudować statek i wysłać jednego bohatera do odkrywania i zbierania skarbów na wodzie. Łącznie na wschodniej wyspie jest 5 zamków Inferno, plus jeden na morzu. Zamki są nierozbudowane, więc łatwo możemy je zająć. Po zabiciu wroga przechodzimy do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom6- Nóż w plecy

Poziom6- Nóż w plecy

Szósty poziom jest dużo łatwiejszy od poprzedniego. Zaczynamy w lewym górnym rogu, a naszym głównym bohaterem jest Gelu. Najlepiej postawić na wojsko z zamków Wrota Żywiołów. Komputer posiada 4 zamki Inferno. Na ich teren możemy dostać się dwoma brązowymi szlakami. W niektórym zamku może trafić się Magiczny Portal, co znacznie ułatwia grę. Na mapie nie ma podziemi ani tajnych przejść, po prostu musimy zdobyć wrogie zamki jeden po drugim. Przed ostateczną bitwą warto odwiedzić Gelu lokacje dodające punkty oraz Gildie Magów, gdyż będzie on grał w kolejnym scenariuszu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom7- Zabić Bohatera

Poziom7- Zabić Bohatera

Początkowo posiadamy 3 zamki typu Wrota Żywiołów. Za premię możemy wziąć czar Magiczny Portal (o ile nasi bohaterowie jeszcze go nie znają). Teleportować pomiędzy miastami możemy również przy pomocy monolitów przejścia przy zamkach. Wróg posiada 5 zamków typu Inferno. Na mapie nie występują podziemia ani tajemne przejścia. Po rozbudowie zamków i zebraniu armii możemy ruszyć na zamki wroga, na początku są one słabe i łatwo je zdobyć. Mistrz Xeron, którego musimy pokonać ma przy sobie potężny artefakt- Miecz Armageddonu, dlatego do walki z nim musimy przystąpić z silną armią. Po jego zabiciu przechodzimy do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom 8- Na krawędzi zapomnienia

Poziom 8- Na krawędzi zapomnienia

Ostatni poziom jest bardzo łatwy. Mamy rozwiniętych bohaterów, a Gelu ma Miecz Armageddonu. Wróg ma tylko jeden zamek w centrum mapy oraz pojedynczych bohaterów z dość silnym wojskiem. Musimy spokojnie zbierać armię i zdobywać tereny przy brzegu mapy. Armia złożona z dużej ilości samych Feniksów wystarczy na zwycięstwo. Po skompletowaniu licznych wojsk możemy wyruszyć na środek mapy, po zdobyciu zamku i zabiciu Xerona kończymy ostatni poziom tej kampanii.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie dodatku Ostrze Armageddonu:
Kampania1- Ostrze Armageddonu
Kampania2- Smocza Krew
Kampania3- Pogromca Smoków
Kampania4- Festiwal Życia
Kampania5- Igranie z Ogniem
Kampania6- Nieroztropny Kaprys


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

38 thoughts on “Kampania1: Ostrze Armageddonu- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. 6 i 7 misja są przesmerfne, dawno nie wjeżdżałem w terytorium wroga tak łatwo. zwłaszcza szóstą można skończyć w kilkanaście tygodni.

    1. 7 można skończyć w 1 dzień (gelu musi mieć expert magię powietrza i wrota wymiarów) ostrze armaedonu leży sobie samotnie 😉 w środku mapy a obok niego stoi xeron

  2. ostatni poziom jest zdecydowanie trudniejszy od ochrzczonego 'bardzo trudnym’ poziomie piątym.

    ponadto w ostatnim poziomie Gelu nie ma miecza armageddonu (?!). U mnie – a zaczynałem 3 razy od początku – zawsze miała królowa.

    1. Dla mnie trudniejszy był 5 poziom. W ostatniej misji miecz miał Gelu. Przynajmniej w moim przypadku:)

      1. Morgan Kendal

        Ja nie miałem żadnych problemów z poziomem 5. Po prostu blitzkrieg. Zajmujemy kopalnie przez pierwsze 2 dni. Potem ratusz w każdym mieście. Zbieramy wszystkie wojska i czekamy Rolandem pod monolitem. Wychodzi Fiona, ale ją bijemy odnosząc straty. Potem chowamy się i zwiększamy siły. Niedługo znowu ktoś wyskoczy z monolitu. Kiedy czujemy że przeciwnik nie ma już wojsk wbijamy napakowanym Rolandem przez monolit i zdobywamy zamki w kierunku południowym. Reszta to kwestia czasu. 2 miesiące i 3 tygodnie

  3. piata misje ukonczylem w 15 dni.. i to dlatego, ze przeoczylem ten zamek w gornym prawym rogu i musialem sie wracac,
    sposob prosty, lecimy przez garnizon na polnocy cala armia zebrana z trzech Castle, ja uzylem akurat Ronalda, na Fione trafilem juz na poczatku, byla poza zamkiem 😉
    nie zebralem ani jednego surowca, nie rozbudowalem zadnego budynku w poczatkowych zamkach, przydal sie 'blind’ do unieruchamiania jednostek strzelajacych, w gildii mialem nawet 'miejski portal’, ale nie bylo dane mi go użyć, az nie moglem uwierzyc, ze tak latwo poszlo 🙂

  4. Henryk Brodaty

    Czy jest sens specjalnie rozwijać postać Xerona w 3 i 4 poziomie skoro pózniej bedziemy z nim walczyć? Ma to wogóle jskis wpływ na jego umiejętnosci potem ?

    od admin: Z tego co pamiętam, to są 2 różne Xerony, ale nie jestem pewien w 100%.

  5. Warto zdobyć/odwiedzić zamki żywiołów w pierwszych misjach naszych bohaterów i nauczyć ich tam magii ziemi i powietrza. W misjach pierwszej i piątej powinniśmy zrobić to zaraz w pierwszym/drugim tygodniu. Potem może zabraknąć miejsca na te umiejętności. Z kolei w drugiej planszy, Gelu powinien wziąć armię i od razu iść na przeciwnika – potem wróg będzie bardzo silny. Przed zdobyciem ostatniego zamku można standardowo postawić przed nim bohatera z armią, a z Gelu wybrać się do zamku żywiołów.
    Tak poza tym, to w pierwszej planszy umiejętności Katarzyny są w dużej mierze losowe, więc kilkukrotne powtórzenie misji może dać jakieś sensowne np, mądrość.

  6. Warto zaopatrzyć Gelu w czar Wrota Wymiarów, bo w połączeniu z Miejskim Portalem działa cuda 8)
    Poradnik zajebisty. Dodałabym jeszcze oznaczenie na mapie gdy są jakieś kartografy.

  7. Kurde nie moge wykombinowac jak uzyc umiejetnosci Gelu do zamiany badziewia na sharpshooterow…

    od Admin: Gelu musi mieć w armii: łuczników, kuszników, elfów bądź szarych elfów. Wtedy klikamy dwukrotnie na w/w oddział (w armii Gelu) i tam będzie ikonka do ulepszania. Jeśli jest nieaktywna to znaczy że mamy za mało złota.

  8. Mi się w tej kampanii podoba, że jeśli dopakujemy Xerona na maksa w misjach, w których nim gramy to potem gdy przyjdzie z nim walczyć o miecz to kawał z niego sk** 😛 Nie pamiętam dokładnie ale chyba wszystkie umiejętności można mu podbić do 30 pkt, do tego cztery magie ze wszystkimi czarami, inteligencja, atak, płatnerz, dowodzenie czy tam szczęście… amen. 🙂

    1. Zdecydowanie nie warto boostować Xerona jeśli chcecie mieć łatwiej w 7 i 8 misji (no chyba, że ktoś celowo chce sobie utrudnić wyzwanie, co sam pewnie kiedyś zrobię jak nabiorę chęci na ponowne przechodzenie kampanii). Misje 3 i 4 nie są trudne, więc nie trzeba łazić wykokszonym Xeronem. W 3 misji boostowałem go jeszcze w miarę normalnie, ale w 4 w sumie skapnąłem się, że w przyszłości będę zmuszony z nim walczyć. Skończyło się na tym, że biegałem dwoma śmieciowymi bohaterami, a Xeronek bezpiecznie czekał w zamku na wygraną. 😉 W 8 misji Xeron miał zabójcze statystyki w stylu 3 pierwsze 15 +, wiedza na 7 i brak czarów, mój wykoksany Gelu 57/55/56/54 zaśmiał się tylko pod nosem. 🙂 W sumie, może mieć to spore znaczenie w ostatniej misji gdzie mamy tylko 60 dni na ukończenie, a przeciwnik siedzi że sporą armia w zamku, więc jeśli ktoś chce mieć pewność braku problemów to warto tak zrobić, bo przy statach 30 + i mocnych czarach może być o wiele trudniej.

  9. 7 misja jest banalna !! jak macie czar armagedon i implozja no i magiczny portal z MAgia ziemi na mistrz, to wygracie samymi feniksami. ja mialem jeszcze czar Lot. wszystkie smieci dalem do zamku czyli potwory 1-6, strzelcow tez, okolo 40 feniksow w sumie mialem i xerona pokonalem, oczywiscie z 30 feniksow padlo ciagle wskrzeszal jednostki ale ja implozja ich zabijalem 😀

  10. Bad Motha-Fucka

    Zdecydowanie misja nr 5 najcięższa, ja za pierwszym razem naciąłem się na armie której nie dałem rady pokonać, za drugim razem natomiast już było ok, tak jak pisze admin, armia z 3 zamków i jest ok, najważniejsze pokonać Fionę, potem jest już z górki, ostatnia misja żenująca, gdyby bohaterowie wroga chociaż próbowali utrudniać to może…., ale nie zechcieli…! Xerona tak po prawdzie nie warto ulepszać bo potem większy problem, przynajmniej mi się tak wydaje bo zostawiłem gościa na 35,37, 29, 35. Ja poszedłem na niego 41 atak, 53 obrona, 39 moc, 37 wiedza i nie było tematu… Strzelcy oczywiście najlepszą jednostką kampanii:), gnoją gnoją wszystkich:)

    1. Zdecydowanie jeśli chcecie mieć łatwiejszą 7 i 8 misję, to nie warto lvlować Xerona. 3 i 4 misja są tak łatwe, że nie trzeba biegać wykoksanym bohaterem, żeby to przejść. Ja w 3 misji normalnie go boostowałem, ale w sumie się skapnąłem, że będę mógł w przyszłości z nim walczyć, więc w 4 biegałem 2 śmieciowymi bohaterami, a Xeron czekał bezpiecznie w zamku na wygraną. 😉 Dzięki temu Xeron miał oszałamiające statystyki 17/15/14/7 i mój Gelu 57/55/56/50 tylko zaśmiał się pod nosem. 🙂 Może mieć to spore znaczenie w ostatniej misji, gdzie trzeba skończyć w 60 dni, a Xeron okupuje się w zamku z sporym wojskiem, więc ze statami 30+ i rozwinięta magia może już nie być tak łatwo.

  11. Poziom 7 okaże się dużo łatwiejszy, gdy uda Wam się znaleźć Kulę Przeciwstawieni a. Znajduje się ona w lewym górnym rogu planszy (żeby wejść na teren, gdzie znajdziemy ten artefakt musimy wpierw odwiedzić namiot klucznika (znajduje się blisko Wrót Żywiołów gracza).
    Nie pozwala ona na używanie czarów, a co za tym idzie Ostrze Armageddonu w rękach Xerona nie działa i nie może bezkarnie traktować nas Armageddonem.
    Adminie, polecam umieścić tą informację w poradniku, bardzo ułatwi grę 😉
    Pozdrawiam

    1. Jeśli mamy Gelu Wrota wymiarów i magię powietrza na mistrzu, to ta misja jest tak banalna, że aż piszczy.
      Bierzemy armię Rolandem i Kaśką, idziemy do portalu, który przenosi nas do Gelu, przekazujemy mu armię, ulepszamy to co jest+ strzelcy. Takie zgromadzenie armii zajmie 2 dni.
      Potem korzystając z wrót, przenosimy się Gelu do centrum mapy (warto po przeteleportowaniu się za góry odkryć sobie kawałek mapki dzięki obserwatorium). Na środku mapy, jeśli będziemy mieli szczęście to zaatakujemy Xerona poza zamkiem, a jeśli nawet będzie w zamku, to nie ma ŻADNEGO problemu, żeby tą bitwę wygrać.
      Ukończyłem ją w 5 dni.

  12. ostatni poziom, tzn 8. Gelu nie ma ostrza ani nikt z moich bohaterów. najlepsze jest to, ze pokonałem ten garnison oraz Xerona i po wprowadzeniu Gelu do tego zamka nic sie nie działo, w sensie rozdział sie nie konczy. wtedy troche sie zdziwiłem, i jak restartuje scenariusz to takze nikt z moich bohaterów tego ostrza nie ma, o co chodzi?

  13. Oprócz Ostrza Armagedonu w ostatnim poziomie miałem również przy bohaterach artefakty z poprzedniego levelu. Jeżeli to standard, że one przechodzą, proponuję pozbierać co się da na siódmym poziomie zanim ubijecie Xerona. Bo w ten o to sposób miałem ze sobą Hełm Boskich Mocy, Miecz Sprawiedliwości , Gladius Tytanów, Tarczę Strażnika Niebios, Sandały Świętego i wiele innych (mowa tutaj o 3 bohaterach – Gelu, Catherine oraz Roland). Gelu miał w finałowej potyczce na samym początku wszystkiego po ponad 50, a Catherine po ponad 40. Myślę że bardzo ważną rzeczą, o której mówi tutaj Autor poradnika, jest odwiedzanie miejsc, które zwiększają nam parametry bohatera (bez względu na kampanię czy pojedynczy scenariusz). Oczywiście jeżeli nie gracie na wynik chcąc skończyć planszę w jak najkrótszym czasie. Ale i tak nie trzeba poświęcać go wiele, żeby konkretnie dowalić statystyki. Często wystarczający jest okres 2-3 miesięcy (odwiedzanie miejsc + zakończenie scenariusza) i powoduje, że na końcowych etapach mamy już poważnego kilera. Z tej kampanii dla mnie najtrudniejszym był poziom nr 5, sporo problemów z Fioną.

    1. Z tej kampanii dla mnie najtrudniejszym był poziom nr 5, sporo problemów z Fioną.
      Ja też miałem problemy z piątką ale udało się.

  14. Morgan Kendal

    1595, 370 dni i mantikora. Nie licząc buga takiego, że w 6 misji Xeron dał ostrze jakiemuś pajacowi i jak zdobyłem Kreelah i go zabiłem, to w następnym poziomie nie miałem ostrza.

    Fajna fabuła.

  15. A ja mam problem z ostatnim zadaniem mam wszystkie artefakty z 7 poziomu również ostrze armagedonu poziom nie jest łatwy jak pisano w poradniku tylko super trudny wracając do sprawy zebrałem całkiem spora liczbę wojsk czas wykorzystany prawie do końca a bohater inferno ma wojska które również są liczne dodam jeszcze że przez całą kampanie nie miałem zaklęć typu lot wrota wymiarów implozja.czy ktoś możne mi doradzić jak przejść tę misje .Co do posiadacza ostrza u mnie miała go królowa Katarzyna a nie Gelu.

  16. Mając wrota wymiarów i magię powietrza na ekspercie można przejść 7mą misję w jeden dzień. Grając Gelu zabierasz spod zamku strzelców, następnie rzucasz 4x wrota wymiarów w stronę środka mapy, po czym podpierdzielasz Xeronowi sprzed nosa Ostrze Armageddonu i podczas gdy jego armia liczy zaledwie kilka diablików i gogów, masakrujesz go jak JKM lewaków 🙂

  17. Nie wiem czy to się opłaca pod względem wyniku punktowego, ale ostatnia kompanię można przejść w jeden lub dwa dni. Jeśli mamy dwóch bohaterów z portalem i magia ziemi (ja nie miałem). Jednym bohaterem zbieramy armię z zamków i dostarczamy drugiemu. Drugim, przy użyciu wrót wymiarów dostajemy się do zamku wroga i go zdobywamy.

    1. racja, wlasnie zrobiłem tak samo. gelu z teleportem,
      lotem, magia ziemi i powietrza robi robote :). Przedostatnia misje przeszedłem też bardzo szybko – w czasie 9 dni

  18. Niektórzy zrobili misję siódmą w kilka dni a ja w dwa. Xeron mi niszczył strzelców ale ja wskrzeszałem po turze. W ogóle bosko choć za pierwszym razem miałem buga że nie ma Gelu ale zrobiłem jeszcze raz walkę i nie przegrałem. Teraz mam ostatnią misję. Jak zaatakować Xerona plus ten gamoniowaty garnizon. Nie wspomnę o bohaterach którzy siedzą gdzieś z silną armią. Potem jeszcze Smocza krew i Igranie z ogniem.

  19. Wow. Niemożliwe. Mam o 35 większy wynik od Pogromcy smoków. 1575 wiwerna królewska. 😀 Jakby coś od razu zaatakowałem bez kodów Xerona w ostatniej misji nie uciekł mi a nie miałem kajdanów. Naprawdę bomba. Teraz tylko Smocza krew i Igranie z ogniem.

  20. Bardzo łatwa kampania, żadna misja nie sprawiła problemów, we wszystkich można rushować od początku, ostatnia misja chyba w 3 dni skończona 😆
    265 dni, a wynik 1605.

  21. Według mnie największy problem to 5 a konkretnie Fiona. Co do ostatniej misji to nie zgodzę się z przedmówcami. zaatakowałem Xerona w pierwszym tygodniu a dokładnie 5 dnia miał 50 ARCYDIABŁÓW !!! około 200 magogów , 150 demonów , 150 czarcich lordów, około 100 ifrytów królewskich i kilkaset chochlików . Nie dałem rady z 100-ką strzelców oraz 10 feniksami. Dostałem w DUPE jak złoto…
    Wczytałem autosave i teraz zbieram armię…..

  22. OSTATNIA MISJA – Dodam tylko że Xerona zrobiłem strasznym „ŻADZIAKIEM” 12,12,11,10. (umiejętności : artyleria, nauka czarów, logistyka, znajdowanie drogi, sokoli wzrok, mistycyzm, balistyka – bez mądrości i bez żadnej magii 🙂 trochę się nagłówkowałem by go tak osłabić ) Zaatakowałem go w 6 dniu moim najlepszym bohaterem Gelu 43,40,45,40 z „atakiem, łucznictwem, mądrością, dowodzeniem,pła tnerstwem, magią powietrza, ziemi, ognia i mając miecz armagedonu. Użyłem czarów tj. przyspieszenia (na max), armagedonu (na max) i implozji (na max) z magiami ziemi, powietrza i ognia na maxa. Mimo to nie dałem rady. 😥 Miał 50 Arcydiabłow i po kilkaset pozostałych jednostek 😮 …..
    Teraz zbieram armię….

  23. 7 misję udało mi się zrobić przez głupotę wroga. Gelu pokonał jakiegoś herosa zwiadowcę a on miał ze sobą miecz armagedonu 😆 dalej tylko trzeba było dojść do ostatniego zamku i zrobić jesień średniowiecza 🙂

  24. Powtarzam sobie AB. Zrobiłem nietypową rzecz w przedostatniej misji. Gelu za pomocą wrót wymiarów… wziął Ostrze Armagedonu. Xeron nie ma go od początku, choć przyznaję niszczy to jakby grę, bo mniejsza jest moc Armagedonu, ale po wzięciu ostrza szkoliłem bohaterów i potem krótka piłka a w 2. dniu zająłem Kreelah.

  25. hmm skończyłem właśnie tę kampanię o 100 dni szybciej niż autor i mam o 25 wynik ogólny niższy 😥 nie podoba mi się to!! u mnie Gelu nie mógł nigdzie nauczyć się wrót wymiarów, a Krysia/Kasia i Ronald nie mieli magii powietrza więc mogli hopsasać tylko raz ale jakoś poszło

    od Admin: Skoro skończyłeś szybciej, a wynik masz niższy, to grałeś na łatwiejszym poziomie 😛

  26. Świetna kampania.Cały dzień zarwałem 😆 Powiem od siebie,że 5 misję przeszedłem chyba z najmniejszą ilością problemów zaś 7,którą tu bez problemu rozpracowaliście męczyłem z 3 miesiące haha

  27. pilny student

    Bardzo spoko przy pisaniu pracy licencjackiej. Grałam już raz, ale zabrakło mi 40 pkt do przebicia wyniku admina, więc stwierdziłam, że tak nie można i zaczynam od nowa;) Trochę zawiodła mnie bitwa końcowa, która nie trwała nawet dwóch tur, więc teraz będę Xerona szkolić intensywniej. Może tym razem wybiję się ponad wiwernę, bo fajnie byłoby być ifrytem.

  28. Wynik 1625 pkt. W porownaniu do kampani cien smierci (gralem na 200%) to banalna gra. Bajeczne statystyki i prawie wszystkie zamki rozbudowane na maxa od pierwszego dnia,wiec tylko klikanie zostaje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top