Kampania 3- Wojenny Zamęt

Trzecia kampania w Heroes 3 to „Wojenny Zamęt” (lub „Wojenne Łupy”). Składa się z 3 poziomów. W pierwszym gramy Cytadelą, w drugim Twierdzą. W trzecim poziomie są 2 ścieżki zwycięstwa- na początku wybieramy stronę po której chcemy stanąć (Twierdza lub Cytadela). Kampania jest bardzo łatwa, w sam raz na jeden wieczór.


Poziom1- Przygranicze

Poziom1- Przygranicze

Aby wygrać musimy oflagować wszystkie kopalnie na mapie. Do wykonania tego celu potrzebne jest zabicie wroga. Gramy wojskiem typu Cytadela na bagnistej mapie średniej wielkości, bez podziemi. Mamy 2 zamki, a wróg 3. W lewym dolnym rogu jest monolit przejścia za czerwoną bramą graniczną, możemy tam w chatce magika podejrzeć lokacje zamków wroga oraz zająć kopalnię złota. Dostęp do wroga mamy tylko przez garnizon na wschodzie mapy, można też przejść przez okolice monolitu, ale tam trzeba odwiedzić 2 kluczników. Obok garnizonu (po prawej) jest pierwszy zamek wroga, ogólnie najwygodniej zająć szybko jego wszystkie zamki, gdyż nie jest zbyt silny. Po zdobyciu pierwszego zamku od razu idziemy ścieżką w dół zdobyć środkowy zamek- stolicę czerwonego. Na koniec zostaje nam zamek w lewym dolnym rogu mapy. Po wszystkim musimy zatknąć flagi na wszystkich kopalniach, aby przejść do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Gorączka Złota

Poziom2- Gorączka Złota

W tym łatwym poziomie za zadanie mamy zgromadzić 200.000 sztuk złota. Zaczynamy posiadając 2 zamki typu Twierdza. Na początku powinniśmy wyzbierać wszystkie skarby i zając kopalnie, które są niebronione. Po lekkiej rekrutacji możemy zdobyć zamek wroga na północy. Jak komuś się spieszy, to może już oszczędzać te 200.000, wróg najprawdopodobniej nie zdąży nas rozwalić, jego zamków nie da się porządnie rozbudować. Na wyspy wroga można dostać się przez podziemia lub wodę. W prawym górnym rogu jest klucznik, który otwiera nam bramę, znajdującą się w lewym górnym rogu mapy- jest za nią 100.000 złota. Na północnej wyspie wroga znajdują się 2 zamki, a na południowej jeden. Po uzbieraniu 200.000 sztuk złota przechodzimy do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Chciwość

Poziom3- Chciwość

W tej kampanii w zależności których bohaterów wybierzemy w premii, gramy zamkiem Cytadela lub Twierdza i zaczynamy w różnych miejscach mapy. Cytadela (niebieski) zaczyna w lewym górnym rogu, a Twierdza (purpurowy) na wschodzie. Między nimi, w centrum mapy jest jeszcze czerwony. Zaczynamy mając 3 zamki, jesteśmy dość solidnie odgrodzeni od wrogów garnizonami. Musimy przygotować się na długą rozgrywkę, zdobyć kopalnie i rozbudować zamki. Po opanowaniu swojego terenu możemy przejść przez garnizon i zacząć walki z czerwonym. Jego zamków (typu Castle) nie da się rozbudować, co czyni go słabym przeciwnikiem. Na południowym zachodzie jest neutralna Cytadela, a na północnym wschodzie neutralna Twierdza. Po zdobyciu terenów czerwonego umacniamy naszą armię i szykujemy się na starcie z ostatnim wrogiem. Tereny wroga są identyczne jak nasze (mogliśmy wybrać tego gracza na początku misji), czyli 3 zamki (Cytadela lub Twierdza), odgrodzone dwoma garnizonami. Na mapie występuje kilka monolitów przenoszących, lecz do zwycięstwa nie musimy ich używać. Całe południe mapy zajmuje woda. Morze na pół przecięte jest przez skały. Z każdej strony jest wysepka z 2 kopalniami złota. Po przygotowaniu silnej armii udajemy się na tereny wroga, najlepiej marszem zdobyć wszystkie 3 zamki, a potem ewentualnie gonić. Po zwycięstwie nad wrogiem kończymy kampanię.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:

1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

10 thoughts on “Kampania3: Wojenny zamęt- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. pierwsza super łatwa.

    druga jeszcze łatwiejsza, a przynajmniej mniej czasu zajmie bo tylko wystarczy tury omijać po wybudowaniu ratusza i kapitolu.

    trzecia… też łatwa.
    Miałem dużo gnolli (47) i większosć oddziałów się przyłączała.
    Magia była u mnie bardzo ważna – błyskawica np. zadawała u mnie 529 dmg.
    Nie używałem wody ani teleportów szedłem po dróżkach i tyle.
    Mo bohater zakończył grę na 22 lvl – Korbac z Cytadeli
    Super łatwa misja – budujesz kapitol i ratusze. Zdobywasz w międzyczasie kopalnei odwiedasz gidlie magów i kupujesz namiot.
    Po zebraniu 50 gnolli atkauejsz neutralne gnolle na mapie – większość się przyłączy.
    Następnie kupujesz jaszczuroludzi i atakujesz neutralnych jaszczuroludzi i zdobywasz kopalnię siarki.
    Po zebraniu 200+ gnolli maruderów i 100+ reptilionów i innych wlaczysz z garnizonem górnym.
    Wchodzisz do biblioteki, atakujesz gnolle i reptilionów na mapie i inne potwory.
    Zdobywasz zamki wroga (czerwonego) i idziesz na wschód do Twierdzy (w zamakch czerwonego kup gildie magów na wyzszym lvl i naucz się dobrych czarów).
    Zdobywasz zamki fioletowego. Jeśli nie padł, to znaczy że zdobył neutralny zamek na północ od 3 Twierdz.
    Zdobywasz tamten zamek (dojdziesz po dróżce) i wygrywasz.

    Mój wynik 810 – żywiołak wody

  2. Ja za to gram twierdzą Shivą i Zubinem, w 3 misji nie jest tak łatwo rozwaliłem czerwonego a niebieski ma 1 zamek ludzi i ze 3 bohaterów. Jak sprawdzić ile bohaterów ma przeciwnik????

    1. 3. misja jest super łatwa.
      Po prostu już przed ROZPOCZĘCIEM KAMPANII NALEŻY SIĘ ZDECYDOWAĆ, PO KTÓREJ STRONIE STAJEMY.
      JEŚLI 3. MISJĘ CHCEMY GRAĆ TWIERDZĄ, TO NIE ZBIERAMY ZŁOTA TYLKO ALE WALCZYMY Z WROGIEM ITD, ZAŚ W MISJI CYTADELI KASUJEMY WSZYSTKICH BOHATERÓW DOBRYCH I OSTATNIĄ KOPALNIĘ ZDOBYWAMY 1-LVLOWCEM.

      JEŚLI 3. MISJĘ ZAMIERZAMY GRAĆ CYTADELĄ, ROZWIJAMY BOHATERÓW Z PRZYGRANICZA (SANKTUARIA, MAGIA), ZAŚ NA TURĘ PRZED ZEBRANIEM 200 TYSIĘCY ZŁOTA W DRUGIEJ MISJI KASUJEMY WSZYSTKICH NASZYCH BOHATERÓW

      WTEDY PRZECIWNIK NA POCZĄTKU BEDZIE SUPER SŁABY. DAMIK, POWINIENEŚ ROZWIJAĆ Z 4-5 BOHATERÓW, ABY SZYBCIEJ NA POCZĄTKU ROZGRYWKI KOPALNIE ZAJMOWAĆ I ODKRYWAĆ TEREN.

      Przybliżoną ilość bohaterów możemy oszacować z Kryjówki Złodziei lub Tawernach – jeśli przeciwnik gra na łatwym poziomie pewnie ma ze 4, jeśli na normalnym max 6. Pozdrawiam (mam nadzieję, ze dasz sobie radę. Wyprzedziłem z pomocą admina, natomiast sam mam mały problem z Upadkiem Steadwick)

    1. Ja też nie mogłem, mi sie ta kampania od 1 czerwca otworzyła dobrowolnie 4 razy.
      Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę gry na pulpicie lub pasku, i wybierz właściwości.
      Wejdź w zakładkę ,,Zgodnosć” i wybierz zgodność z Windows 98 – mi to pomogło.
      🙂 Tylko jak przejdziesz tą kampanie nie mów, że jest trudna.

    2. Już gdzieś o tym pisałem, ściągnijcie plik heroes33.exe jest na stronce akademii wojny, wklejcie do folderu głównego, z niego odpalcie tą kampanię. Nie ma żadnego problemu, tylko filmiku nie wyświetli 🙂

  3. w 2 poziomie gdy gramy twierdzą, na mapie jest cała masa obiektów dających premię do siły i mocy czarów, a w tym biblioteka +2 do wszystkiego
    najlepiej zdobyć 2 bohaterami 10 level i przejść wszystko, wtedy obydwoje mają wszystko na +10
    żeby gra się nie skończyła złoto na targu zamieniać na inne surowce 😛

  4. Nie warto szkolić bohaterów w misjach. Oni nie przechodzą dalej. Na darmo raz szkoliłem w obu misjach bohaterów.

  5. Jedna z najłatwiejszych kampani. Nad pierwszą i drugą misją nie ma co się rozwodzić, jedyne co powiem to, że najlepiej jest wziąć Korbaca i wykształcić u niego znajd. drogi, magia ziemi, logistyka, tak naprawdę wystarczą te 3 umiejętności dają zwycięstwo. Na początku 3 poziomu brałem ze wszystkich skarbów złoto i budowałem ważki/oślizgi. Oczywiście najpierw trzeba zbudować 2 forty. Ulepszyłem je i zebrałem ważki z jednego tygodnia i dałem wszystkie Korbacowi. On ze swoimi czarami spokojnie pokonał garnizon. Podbijamy zamki czerwonego o budujemy w nich gildie 4 poziomu i liczymy na magiczny portal. Jeśli się nie trafi to trudno, nic się nie stanie. Mi się trafił więc przeteleportowałem się do tamtych 3 cytadel i zebrałem ważki. Potem wystarczy przejść przez garnizon i zrobić rzeź fioletowemu 😛 najprawdopodobniej nie zdążył się jeszcze znacząco się nie rozbudował 😉

  6. Kampania mega łatwa pierwszy level to jakieś nieporozumienie wojska czerwonego rozwaliłem w tydzień. Potem wystarczy zająć kopalnie. Drugi jeszcze łatwiejszy od poprzedniego przeszedłem w półtora miesiąca. W trzecim przydaje się miejski portal grałem cytadelą bohaterem alkin w połowie gry miałem 300 smoczych ważek. Nie wiem czy znacie tę taktykę, ale chodzi w niej o to że jest ruch replitornów, cyklopów bądź uruków{ zależy kim gramy} naciskamy” czekaj”. Potem podchodzi jednostka wroga i z powrotem jest nasz ruch i strzelimy na pełnym strzale a nie na złamanym w ten sposób ubijemy 2X więcej jednostek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top