Kampanie w Heroes of Might and Magic 3

W grze Heroes 3 prócz pojedynczych map mamy możliwość także zagrania kampanii. Kampania to zbiór kilku, powiązanych ze sobą poziomów. Łącznie, w Odrodzeniu ErathiiCieniu Śmierci i Ostrzu Armageddonumamy do dyspozycji 18 kampanii, co przekłada się na blisko 100 poziomów! Do tego dochodzą dodatki Chronicles oraz HotA, gdzie jest kolejne kilkadziesiąt poziomów. Każdy z nich opisany jest w odpowiednim rozdziale, zawiera on solucję oraz zrzut odkrytej mini-mapy danego poziomu. Początkowe kampanie dostępne są od początku, dalsze odkrywają się po przejściu tych pierwszych.

Na każdy poziom kampanii składa się powiązana ze sobą fabuła, określające główne zadanie (quest). Niektórzy bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, zachowując czary, umiejętności i współczynniki. Po zaczęciu każdego poziomu kampanii wyświetla się animacja i wprowadzenie fabularne.

 

Po wyborze kampanii musimy wybrać premię początkową. Jest ona dostępna przed rozpoczęciem każdej planszy. Wybieramy zawsze tylko 1 rodzaj premii- do dyspozycji mamy 2 lub 3 możliwości. Jest to dość istotna sprawa, często istotnie wpływająca na wynik rozgrywki. Niektóre premie to duża pomoc, inne to niewiele pomagające ‚pułapki’. Wybieramy zawsze to, co nam się naj bardziej może przydać. W niektórych opisach jest podpowiedź na ten temat.

 

Powyżej premii mamy informację o rozkazie, który musimy wykonać. Zazwyczaj jest to po prostu wyeliminowanie wszystkich wrogów. Inne rozkazy także sztywno powiązane są z walką. W dodatkach Cień Śmierci (Shadow of Death) i Ostrze Armageddonu (Armageddon’s Blade) niektóre kampanie polegają na skompletowaniu czynników, potrzebnych do złożenia większego, potężnego artefaktu. Po lewej stronie ekranu startowego pokazana jest mapa krainy, w której będziemy toczyli rozgrywkę:

 

W kampaniach najczęściej przydatny bywa dobry i szybki start, w każdym opisie znajdują się wskazówki gdzie znajduje się najbliższy zamek do zdobycia. W kampaniach, w których bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, warto wyposażyć ich (o ile to możliwe) w czary Magiczny Portal, Lot i Wrota Wymiarów oraz umiejętności Mądrość, Magia Ziemi i Magia Powietrza. Znacznie ułatwi to dalszą rozgrywkę. Charakterystyczną cechą każdcej kampani jest też fabuła. Zawsze musimy odnieść sukces w wyznaczonym celu. Podczas gry będą wyskakiwały nam informacje i szczegóły linii fabularnej.

 

Poniżej lista opisów wszystkich kampanii z linkami. Opisy zawierają charakterystykę poziomu oraz odkrytą mapę krainy. Każda z kampani składa się z kilku poziomów:

 

Kampanie z podstawowej wersji gry – Odrodzenie Erathii:

 

1. Niech żyje Królowa

Niech Żyje Królowa

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 3.5/10

Dominujący zamek: Castle

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno

 

 

2. Podziemia i Diabły

Podziemia i Diabły Odrodzenie Erathii

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 7.5/10

Magia: 5/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Lochy, Inferno

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Castle

 

 

3. Wojenny Zamęt

Wojenny Zamęt

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 5/10 (bagna)

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Cytadela, Twierdza

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Cytadela, Twierdza, Castle

 

 

4. Oswobodzenie

Oswobodzenie Odrodzenie Erathii

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Bastion, Castle

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno

 

 

5. Niech żyje Król

Niech żyje Król Restoration of Erathia

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 5/10

Magia: 6/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Różni nekromanci

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Castle

 

 

6. Pieśń dla Ojca

Pieśń dla ojca Restoration of Erathia

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 6/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Nimbus

Dominujący zamek wroga: Różne

 

Bonus: Siewca Rozpaczy

Siewca Rozpaczy

Trudność: Łatwy

Liczba Poziomów: 3

Rozległość Map 3/10 (brak podziemi)

Magia: 3/10

Siła Przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Różni

Dominujący zamek wroga: Castle

 


 

Kampanie z dodatku Shadow of Death (Cień śmierci):

7. Nowe początki

Heroes 3 - Nowe Początki

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Gem, Clancy

Dominujący zamek wroga: Nekropolia

 

 

8. Eliksir życia

Eliksir Życia

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 7.5/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Gelu

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Bastion

 

 

9. Tnij i siecz

Tnij i Siecz Cień Śmierci

Trudność: Bardzo trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 10/10

Dominujący zamek: Twierdza, Castle

Najlepszy bohater: Crag Hack

Dominujący zamek wroga: Nekropolia

 

 

10. Narodziny barbarzyńcy

Narodziny Barbarzyńcy Kampania

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 0/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Różne

Najlepszy bohater: Yog

Dominujący zamek wroga: Różne

 

 

11. Bunt nekromanty

Bunt Nekromanty Kampania

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 10/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Sandro

Dominujący zamek wroga: Bastion

 

 

12. Nieświęte przymierze

Nieświęte Przymierze

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 12

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 8/10

Dominujący zamek: Bastion, Twierdza, Castle

Najlepszy bohater: Sandro, Crag Hack, Gelu, Gem

Dominujący zamek wroga: Nekropolia

 

Bonus: Ulotna Moc

Ulotna Moc - Kampania 7

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 8.5/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Sandro

Dominujący zamek wroga: Castle, Bastion, Nekropolia

 


 

Kampanie z dodatku Armageddon’s Blade (Ostrze Armagedonu):

 

13. Ostrze Armageddonu

Ostrze Armageddonu Kampania

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: Powierzchnia 9/10, Podziemia 0.5/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Castle, Inferno, Wrota Żywiołów

Najlepszy bohater: Różni

Dominujący zamek wroga: Różne

 

 

14. Smocza Krew

Kampania SMocza Krew

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 9/10

Magia: 10/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Lochy

Najlepszy bohater: Mutare

Dominujący zamek wroga: Lochy

 

 

15. Pogromca Smoków

Kampania Pogromca Smoków

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 4.5/10

Siła przeciwników: 8/10 (Smoki)

Dominujący zamek: Forteca

Najlepszy bohater: Dracon

Dominujący zamek wroga: Smoki na mapie

 

 

16. Festiwal Życia

Festiwal Życia Kampania

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 9/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Kilgor

Dominujący zamek wroga: Twierdza

 

 

17. Igranie z Ogniem

Igranie z Ogniem Kampania

Trudność: Średnia

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Cytadela

Najlepszy bohater: Adrienne

Dominujący zamek wroga: Cytadela, Nekropolia

 

 

18. Nieroztropny Kaprys

Nieroztropny Kaprys Kampania

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 5/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 8/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Christian

Dominujący zamek wroga: Twierdza

 

 


 

Kampanie Heroes Chronicles (Kroniki)

Heroes Chronicles

 

 

19. Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland)

Warlords of the wastelands

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 2/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Forteca, Cytadela, Twierdza, Castle

 

20. Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld)

Conquest of the underworld

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Castle

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Inferno, Nekropolia, Lochy

 

21. Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters)

Revolt of the beastmasters

Trudność: Bardzo Łatwy

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 1.5/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 1/10

Dominujący zamek: Cytadela

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Castle

 

22. Władcy Żywiołów (Masters of the Elements)

Masters of the elements

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3.5/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Wrota Żywiołów, Forteca

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Wrota Żywiołów, Lochy, Cytadela

 

23. Drzewo Świata (The World Tree)

The World Tree

Trudność: Bardzo Łatwy

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 1/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Twierdza

 

24. Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon)

The Fiery Moon

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 2/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Inferno, Wrota Żywiołów

 

25. Szarża Smoków (Clash of the Dragons)

Clash of the Dragon

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3.5/10

Magia: 8/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Tarnum, Valita

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno, Smoki z siedlisk

 

26. Miecz Mrozu (The Sword of Frost)

Sword of frost

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Lochy

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Twierdza, Bastion, Smoki z siedlisk

 

27. Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger)

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Jeremy

Dominujący zamek wroga: Inferno

 

28. Postrach Mórz (Terror of the Seas)

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 6

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 7.5/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Bidley, Jeremy, Casmetra, Tark

Dominujący zamek wroga: Przystań, Twierdza, Cytadela, Inferno, Wrota Żywiołów

 

29. Róg otchłani (Horn of the Abyss)

Trudność: Super trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 10/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Jeremy, Bidley, Tark

Dominujący zamek wroga: Przystań, Wrota Żywiołów, Castle

 


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:


Komentarze

# Damian- Punkty Umiejętności 2013-12-18 03:03
Umiejętności takie jak atak, obrona, wiedza i moc warto sobie „nabić”.
Często mamy informację, że np. 4 bohaterów przejdzie do następnego poziomu, należy ich jak najlepiej wyszkolić – nauczyć ich zaklęć, zdolności i nabić te punkty umiejętności. Na mapie są porozsiewane budowle dające + do tych atrybutów. Zamiast za wszelką cenę jak najszybciej ubić wroga, należy sobie spokojnie wszystkimi bohaterami odwiedzić te budowle. Przez to można dodać nawet po +3 do wszystkich umiejętności.
Pozdrawiam!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Anonim- W 97% Idealny Poradnik 2013-12-18 03:05
Do jednej rzeczy się można przyczepić – w niewielu mapkach umieściłeś informacje o polecanej premii początkowej.
Jest to bardzo ważne – wiadomo, że 14 pikinierów lepszych od namiotu, ale czy od 5 kr., kl., siary i rtęci też?
Super poradnik – mapy, zadania, zamki, kluczniki, artefakty, monolity, wróg, jasnowidzowie itd. wszystko super hiper mega ultra extra genialne, ale brakuje tej wisienki na torcie – premii początkowej.
Powpisuj premie w misjach, a poradnik otrzyma Nagrodę Nobla 🙂

od Admin: Dzięki za słowa uznania 🙂 Pisałem to chyba przez rok (oczywiście nie cały czas)
W premii początkowej niech każdy bierze co uważa za dobre 🙂 Jednemu bardziej przyda się to, innemu co innego. To nie jest poradnik dla głupków, tylko subtelna ‚pomoc naukowa’ dla dobrych graczy. Zresztą jak występuje premia typu „2 pułapki i 1 przydatna rzecz” to jest napisane co wziąć. A jak wybór jest zrównoważony, to co weźmiemy to będzie dobrze 🙂
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Morgan Kendal- Kampanie 2013-12-18 03:06
Zauważyłem pewną niezgodność. Zazwyczaj przejście poziomów, które Admin określa jako trudne jest proste jak banan, a odwrotnie, czyli „łatwe” poziomy czasami są najtrudniejsze z całej kampanii.
Wydaje mi się, że to kwestia wersji HeroesIII. Ja mam złotą edycję.

od Admin: Dla mnie generalnie wszystkie są łatwe, więc musiałem dość mocno główkować które oznaczyć jako „niełatwe”.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Leju- Kampanie Zapis 2013-12-18 03:08
Mam pewien problem z wczytaniem kampanii. Jak grałem w kolejną w the Shadow of Death i nie grałem jako kontynuację tylko nowa gra, to teraz mam odhaczoną każdą część oddzielnie i nie wiem jak połączyć, aby mi się kolejne odsłoniły. Czy mogę coś z tym zrobić, czy muszę grać w nie na nowo jako kontynuację?

d Admin: Niestety musisz grać na nowo, możesz skorzystać z kodów skoro i tak już je „legalnie” przeszedłeś.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# anonim 2014-01-06 08:40
Adminie, napisałeś, że gdy horn of the abyss wyjdzie w wersji angielskiej to napiszesz solucję. Wersja 1.3 jest po angielsku.

od Admin: Właśnie mi to uświadomiłeś 🙂 W takim razie zrobię tą solucję, oczywiście nie będzie to jutro bo jak widać strona jest w fazach przebudowy. Ale będzie na pewno w ciągu tygodnia czy dwóch.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Prosze pomóżcie 2016-10-12 12:13
Jak zrobić w kampani wybór między dwoma kolorami, to znaczy tak żeby gracz mógł wybrać którym kolorem zagrać w dana mapkę?

od Admin: Nie da się.