Kampanie w Heroes of Might and Magic 3
W grze Heroes 3 prócz pojedynczych map mamy możliwość także zagrania kampanii. Kampania to zbiór kilku, powiązanych ze sobą poziomów. Łącznie, w Odrodzeniu Erathii, Cieniu Śmierci i Ostrzu Armageddonu mamy do dyspozycji 18 kampanii, co przekłada się na blisko 100 poziomów! Do tego dochodzą dodatki Chronicles oraz HotA, gdzie jest kolejne kilkadziesiąt poziomów. Każdy z nich opisany jest w odpowiednim rozdziale, zawiera on solucję oraz zrzut odkrytej mini-mapy danego poziomu. Początkowe kampanie dostępne są od początku, dalsze odkrywają się po przejściu tych pierwszych.
Na każdy poziom kampanii składa się powiązana ze sobą fabuła, określające główne zadanie (quest). Niektórzy bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, zachowując czary, umiejętności i współczynniki. Po zaczęciu każdego poziomu kampanii wyświetla się animacja i wprowadzenie fabularne.
Po wyborze kampanii musimy wybrać premię początkową. Jest ona dostępna przed rozpoczęciem każdej planszy. Wybieramy zawsze tylko 1 rodzaj premii- do dyspozycji mamy 2 lub 3 możliwości. Jest to dość istotna sprawa, często istotnie wpływająca na wynik rozgrywki. Niektóre premie to duża pomoc, inne to niewiele pomagające 'pułapki’. Wybieramy zawsze to, co nam się najbardziej może przydać. W niektórych opisach jest podpowiedź na ten temat.
Powyżej premii mamy informację o rozkazie, który musimy wykonać. Zazwyczaj jest to po prostu wyeliminowanie wszystkich wrogów. Inne rozkazy także sztywno powiązane są z walką. W dodatkach Cień Śmierci (Shadow of Death) i Ostrze Armageddonu (Armageddon’s Blade) niektóre kampanie polegają na skompletowaniu czynników, potrzebnych do złożenia większego, potężnego artefaktu. Po lewej stronie ekranu startowego pokazana jest mapa krainy, w której będziemy toczyli rozgrywkę:
W kampaniach najczęściej przydatny bywa dobry i szybki start, w każdym opisie znajdują się wskazówki gdzie znajduje się najbliższy zamek do zdobycia. W kampaniach, w których bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, warto wyposażyć ich (o ile to możliwe) w czary Magiczny Portal, Lot i Wrota Wymiarów oraz umiejętności Mądrość, Magia Ziemi i Magia Powietrza. Znacznie ułatwi to dalszą rozgrywkę. Charakterystyczną cechą każdej kampanii jest też fabuła. Zawsze musimy odnieść sukces w wyznaczonym celu. Podczas gry będą wyskakiwały nam informacje i szczegóły linii fabularnej.
Poniżej lista opisów wszystkich kampanii z linkami. Opisy zawierają charakterystykę poziomu oraz odkrytą mapę krainy. Każda z kampanii składa się z kilku poziomów:
Kampanie z podstawowej wersji gry – Odrodzenie Erathii:
1. Niech żyje Królowa
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 6/10
Magia: 4/10
Siła przeciwników: 3.5/10
Dominujący zamek: Castle
Najlepszy bohater: –
Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno
2. Podziemia i Diabły
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 7.5/10
Magia: 5/10
Siła przeciwników: 5/10
Dominujący zamek: Lochy, Inferno
Najlepszy bohater: –
Dominujący zamek wroga: Castle
3. Wojenny Zamęt
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 5/10 (bagna)
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 6/10
Dominujący zamek: Cytadela, Twierdza
Najlepszy bohater: –
Dominujący zamek wroga: Cytadela, Twierdza, Castle
4. Oswobodzenie
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 7/10
Magia: 7/10
Siła przeciwników: 6/10
Dominujący zamek: Bastion, Castle
Najlepszy bohater: –
Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno
5. Niech żyje Król
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 5/10
Magia: 6/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Nekropolia
Najlepszy bohater: Różni nekromanci
Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Castle
6. Pieśń dla Ojca
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 6/10
Magia: 6/10
Siła przeciwników: 6/10
Dominujący zamek: Nekropolia
Najlepszy bohater: Nimbus
Dominujący zamek wroga: Różne
Bonus: Siewca Rozpaczy
Trudność: Łatwy
Liczba Poziomów: 3
Rozległość Map 3/10 (brak podziemi)
Magia: 3/10
Siła Przeciwników: 2/10
Dominujący zamek: Bastion
Najlepszy bohater: Różni
Dominujący zamek wroga: Castle
Kampanie z dodatku Shadow of Death (Cień śmierci):
7. Nowe początki
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 7/10
Magia: 7/10
Siła przeciwników: 6/10
Dominujący zamek: Bastion
Najlepszy bohater: Gem, Clancy
Dominujący zamek wroga: Nekropolia
8. Eliksir życia
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 4/10
Magia: 7.5/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Bastion
Najlepszy bohater: Gelu
Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Bastion
9. Tnij i siecz
Trudność: Bardzo trudny
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 8/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 10/10
Dominujący zamek: Twierdza, Castle
Najlepszy bohater: Crag Hack
Dominujący zamek wroga: Nekropolia
10. Narodziny barbarzyńcy
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 5
Rozległość map i podziemi: 4/10
Magia: 0/10
Siła przeciwników: 5/10
Dominujący zamek: Różne
Najlepszy bohater: Yog
Dominujący zamek wroga: Różne
11. Bunt nekromanty
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 6/10
Magia: 10/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Nekropolia
Najlepszy bohater: Sandro
Dominujący zamek wroga: Bastion
12. Nieświęte przymierze
Trudność: Trudny
Liczba poziomów: 12
Rozległość map i podziemi: 8/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 8/10
Dominujący zamek: Bastion, Twierdza, Castle
Najlepszy bohater: Sandro, Crag Hack, Gelu, Gem
Dominujący zamek wroga: Nekropolia
Bonus: Ulotna Moc
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 4/10
Magia: 7/10
Siła przeciwników: 8.5/10
Dominujący zamek: Nekropolia
Najlepszy bohater: Sandro
Dominujący zamek wroga: Castle, Bastion, Nekropolia
Kampanie z dodatku Armageddon’s Blade (Ostrze Armagedonu):
13. Ostrze Armageddonu
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: Powierzchnia 9/10, Podziemia 0.5/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 5/10
Dominujący zamek: Castle, Inferno, Wrota Żywiołów
Najlepszy bohater: Różni
Dominujący zamek wroga: Różne
14. Smocza Krew
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 9/10
Magia: 10/10
Siła przeciwników: 5/10
Dominujący zamek: Lochy
Najlepszy bohater: Mutare
Dominujący zamek wroga: Lochy
15. Pogromca Smoków
Trudność: Trudny
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 6/10
Magia: 4.5/10
Siła przeciwników: 8/10 (Smoki)
Dominujący zamek: Forteca
Najlepszy bohater: Dracon
Dominujący zamek wroga: Smoki na mapie
16. Festiwal Życia
Trudność: Trudny
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 7/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 9/10
Dominujący zamek: Twierdza
Najlepszy bohater: Kilgor
Dominujący zamek wroga: Twierdza
17. Igranie z Ogniem
Trudność: Średnia
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 8/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 6/10
Dominujący zamek: Cytadela
Najlepszy bohater: Adrienne
Dominujący zamek wroga: Cytadela, Nekropolia
18. Nieroztropny Kaprys
Trudność: Trudny
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 5/10
Magia: 4/10
Siła przeciwników: 8/10
Dominujący zamek: Twierdza
Najlepszy bohater: Christian
Dominujący zamek wroga: Twierdza
Kampanie Heroes Chronicles (Kroniki)
19. Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland)
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 2/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 3/10
Dominujący zamek: Twierdza
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Forteca, Cytadela, Twierdza, Castle
20. Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld)
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 3/10
Magia: 7/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Castle
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Inferno, Nekropolia, Lochy
21. Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters)
Trudność: Bardzo Łatwy
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 1.5/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 1/10
Dominujący zamek: Cytadela
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Castle
22. Władcy Żywiołów (Masters of the Elements)
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 3.5/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 3/10
Dominujący zamek: Wrota Żywiołów, Forteca
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Wrota Żywiołów, Lochy, Cytadela
23. Drzewo Świata (The World Tree)
Trudność: Bardzo Łatwy
Liczba poziomów: 5
Rozległość map i podziemi: 1/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 2/10
Dominujący zamek: Twierdza
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Twierdza
24. Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon)
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 5
Rozległość map i podziemi: 2/10
Magia: 4/10
Siła przeciwników: 3/10
Dominujący zamek: Twierdza
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Inferno, Wrota Żywiołów
25. Szarża Smoków (Clash of the Dragons)
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 3.5/10
Magia: 8/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Bastion
Najlepszy bohater: Tarnum, Valita
Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno, Smoki z siedlisk
26. Miecz Mrozu (The Sword of Frost)
Trudność: Średni
Liczba poziomów: 8
Rozległość map i podziemi: 3/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 4/10
Dominujący zamek: Lochy
Najlepszy bohater: Tarnum
Dominujący zamek wroga: Twierdza, Bastion, Smoki z siedlisk
Kampanie Horn of the Abyss (HotA):
27. Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger)
Trudność: Łatwy
Liczba poziomów: 3
Rozległość map i podziemi: 3/10
Magia: 3/10
Siła przeciwników: 2/10
Dominujący zamek: Przystań
Najlepszy bohater: Jeremy
Dominujący zamek wroga: Inferno
28. Postrach Mórz (Terror of the Seas)
Trudność: Trudny
Liczba poziomów: 6
Rozległość map i podziemi: 6/10
Magia: 7/10
Siła przeciwników: 7.5/10
Dominujący zamek: Przystań
Najlepszy bohater: Bidley, Jeremy, Casmetra, Tark
Dominujący zamek wroga: Przystań, Twierdza, Cytadela, Inferno, Wrota Żywiołów
29. Róg otchłani (Horn of the Abyss)
Trudność: Super trudny
Liczba poziomów: 4
Rozległość map i podziemi: 7/10
Magia: 9/10
Siła przeciwników: 10/10
Dominujący zamek: Przystań
Najlepszy bohater: Jeremy, Bidley, Tark
Dominujący zamek wroga: Przystań, Wrota Żywiołów, Castle
Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)
Umiejętności takie jak atak, obrona, wiedza i moc warto sobie „nabić”.
Często mamy informację, że np. 4 bohaterów przejdzie do następnego poziomu, należy ich jak najlepiej wyszkolić – nauczyć ich zaklęć, zdolności i nabić te punkty umiejętności. Na mapie są porozsiewane budowle dające + do tych atrybutów. Zamiast za wszelką cenę jak najszybciej ubić wroga, należy sobie spokojnie wszystkimi bohaterami odwiedzić te budowle. Przez to można dodać nawet po +3 do wszystkich umiejętności.
Pozdrawiam!
Do jednej rzeczy się można przyczepić – w niewielu mapkach umieściłeś informacje o polecanej premii początkowej.
Jest to bardzo ważne – wiadomo, że 14 pikinierów lepszych od namiotu, ale czy od 5 kr., kl., siary i rtęci też?
W 97% idealny walkthrough – mapy, zadania, zamki, kluczniki, artefakty, monolity, wróg, jasnowidzowie itd. wszystko super hiper mega ultra extra genialne, ale brakuje tej wisienki na torcie – premii początkowej.
Powpisuj premie w misjach, a poradnik otrzyma Nagrodę Nobla 🙂
od Admin: Dzięki za słowa uznania 🙂 Pisałem to chyba przez rok (oczywiście nie cały czas)
W premii początkowej niech każdy bierze co uważa za dobre 🙂 Jednemu bardziej przyda się to, innemu co innego. To nie jest poradnik dla głupków, tylko subtelna 'pomoc naukowa’ dla dobrych graczy. Zresztą jak występuje premia typu „2 pułapki i 1 przydatna rzecz” to jest napisane co wziąć. A jak wybór jest zrównoważony, to co weźmiemy to będzie dobrze 🙂
Zauważyłem pewną niezgodność. Zazwyczaj przejście poziomów, które Admin określa jako trudne jest proste jak banan, a odwrotnie, czyli „łatwe” poziomy czasami są najtrudniejsze z całej kampanii.
Wydaje mi się, że to kwestia wersji HeroesIII. Ja mam złotą edycję.
od Admin: Dla mnie generalnie wszystkie są łatwe, więc musiałem dość mocno główkować które oznaczyć jako „niełatwe”. Problemy sprawiły mi tylko „Tnij i siecz” oraz „Róg Otchłani” (obie oczywiście na najtrudniejszym poziomie).
Mam pewien problem z wczytaniem kampanii. Jak grałem w kolejną w the Shadow of Death i nie grałem jako kontynuację tylko nowa gra, to teraz mam odhaczoną każdą część oddzielnie i nie wiem jak połączyć, aby mi się kolejne odsłoniły. Czy mogę coś z tym zrobić, czy muszę grać w nie na nowo jako kontynuację?
d Admin: Niestety musisz grać na nowo, możesz skorzystać z kodów skoro i tak już je „legalnie” przeszedłeś.
Jak zrobić w kampani wybór między dwoma kolorami, to znaczy tak żeby gracz mógł wybrać którym kolorem zagrać w dana mapkę?
od Admin: Nie da się.
W jaki sposób mogę nabyć grę że wszystkimi dodatkami, bo z tego co widziałem to kupić można jedynie grę z 2 kampaniami to była chyba złota edycja.
Admin, nie denerwuj się jakimś waflem, który ledwie ledwie kampanię łyknął dzięki poradnikowi, ale jak już w końcu, za setnym podejściem, wyszło, to teraz przybiegł napisać komcia. Zwykła lama – gdyby potrafił, to zrobiłby lepszy opis przejścia. Dzięki za Twój wkład, porady się przydały, kiedy chciałem odświeżyć sobie tytuł – zwłaszcza przy drugiej kampanii HotA (o dziwo, trzecią machnąłem samemu). o/
Admin wszystkie sa dla ciebie latwe tylko nie przeszedles kazdej na 200%,co widac po wynikach.Troche pokory zycze. Czytajac twoje opisy musisz byc bardzo srednim graczem wiec twoje gadanie ze dla ciebie wszystko łatwe to chyba łatwe na 80%!
od admin: To po co czytasz i się tutaj wpisujesz, po co wchodziłeś regularnie przez miesiąc, skoro jestem lamer i n00b? Jak jesteś taki pro to czemu nie grałeś w ciemno, tak jak ja? W niektórych kampaniach fizycznie nie dało się zmienić poziomu trudności, tylko był ustawiony na sztywno, może w jakichś innych wersjach gry się to da zmienić, ale w mojej wersji się nie da. Wszystkie te, w których się dało zmienić trudność- przeszedłem na 200% (zwłaszcza najtrudniejsze- Tnij i Siecz oraz tą z HOTA), każdą inną też bym bez żadnego problemu przeszedł na tym poziomie. Masz zresztą screeny, gdzie jest napisany poziom trudności. Punkty mam niskie bo nie grałem specjalnie pod wynik, tylko pod zrobienie poradnika- musiałem odwiedzić wszystkie zakamarki mapy, jasnowidzów i inne pierdoły. To wszystko trwało miesiącami, więc wynik punktowy przez to był niższy (im szybciej skończysz tym masz więcej punktów).
Słuchaj no, synek, a gdzie jest twój poradnik?
Nie denerwuj sie 😀 Roznica po 600 pkt w wynikach spodowana tym ze grales dluzej?Hahaa chyba musiales 4 razy dluzej to przechodzic. Poza tym np misja z gem masz na poziomie trudnym wiec cos te 200% ci nie wyszlo 😀 Jedynie Nieswiete przymierze na 200% ,reszta po 160 abo 130 wiec nie wciskaj kitu.ups :(. I te ciagle pisanie „przejdz na kodach” hhaha. zagraj wszystko na 200% to pogadamy. Poki co widze marne 1300-1400 pkt. W porywach 1625 😀 Ale ok 200% grales
od admin: Masz absolutną rację, rozgryzłeś mnie. Wszystko przechodziłem na 80% trudności i na wszystkich możliwych kodach. W jednej kampanii dodałem sobie milion archaniołów, wszystkie czary, max punktów ruchu, a i tak nie potrafiłem jej przejść, więc potem improwizowałem z poradnikami. Innym razem musiałem dzwonić po babcię, żeby mi pomogła, bop inaczej bym nie dał rady. Kiedyś nawet straciłem 10 złotych smoków od ciosu jednego chochlika. „hhaha”, ale ze mnie n00b! Jeszcze bezczelnie próbowałem kłamać, że czas gry ma istotny wpływ na wynik końcowy, a w niektórych kampaniach nie da się zmienić poziomu trudności 😀 Na szczęście wpadł słynny pro-gamer i pozamiatał.