Kampanie w Heroes of Might and Magic 3

Kampania

W grze Heroes 3 prócz pojedynczych map mamy możliwość także zagrania kampanii. Kampania to zbiór kilku, powiązanych ze sobą poziomów. Łącznie, w Odrodzeniu ErathiiCieniu Śmierci i Ostrzu Armageddonu mamy do dyspozycji 18 kampanii, co przekłada się na blisko 100 poziomów! Do tego dochodzą dodatki Chronicles oraz HotA, gdzie jest kolejne kilkadziesiąt poziomów. Każdy z nich opisany jest w odpowiednim rozdziale, zawiera on solucję oraz zrzut odkrytej mini-mapy danego poziomu. Początkowe kampanie dostępne są od początku, dalsze odkrywają się po przejściu tych pierwszych.

Na każdy poziom kampanii składa się powiązana ze sobą fabuła, określające główne zadanie (quest). Niektórzy bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, zachowując czary, umiejętności i współczynniki. Po zaczęciu każdego poziomu kampanii wyświetla się animacja i wprowadzenie fabularne.

Premia początkowa w kampanii

Po wyborze kampanii musimy wybrać premię początkową. Jest ona dostępna przed rozpoczęciem każdej planszy. Wybieramy zawsze tylko 1 rodzaj premii- do dyspozycji mamy 2 lub 3 możliwości. Jest to dość istotna sprawa, często istotnie wpływająca na wynik rozgrywki. Niektóre premie to duża pomoc, inne to niewiele pomagające 'pułapki’. Wybieramy zawsze to, co nam się najbardziej może przydać. W niektórych opisach jest podpowiedź na ten temat.

Opis scenariusza w kampanii Heroes 3

Powyżej premii mamy informację o rozkazie, który musimy wykonać. Zazwyczaj jest to po prostu wyeliminowanie wszystkich wrogów. Inne rozkazy także sztywno powiązane są z walką. W dodatkach Cień Śmierci (Shadow of Death) i Ostrze Armageddonu (Armageddon’s Blade) niektóre kampanie polegają na skompletowaniu czynników, potrzebnych do złożenia większego, potężnego artefaktu. Po lewej stronie ekranu startowego pokazana jest mapa krainy, w której będziemy toczyli rozgrywkę:

Mapa Kampanii Heroes 3

W kampaniach najczęściej przydatny bywa dobry i szybki start, w każdym opisie znajdują się wskazówki gdzie znajduje się najbliższy zamek do zdobycia. W kampaniach, w których bohaterowie przechodzą do kolejnych poziomów, warto wyposażyć ich (o ile to możliwe) w czary Magiczny Portal, Lot i Wrota Wymiarów oraz umiejętności Mądrość, Magia Ziemi i Magia Powietrza. Znacznie ułatwi to dalszą rozgrywkę. Charakterystyczną cechą każdej kampanii jest też fabuła. Zawsze musimy odnieść sukces w wyznaczonym celu. Podczas gry będą wyskakiwały nam informacje i szczegóły linii fabularnej.

Poniżej lista opisów wszystkich kampanii z linkami. Opisy zawierają charakterystykę poziomu oraz odkrytą mapę krainy. Każda z kampanii składa się z kilku poziomów:


Kampanie z podstawowej wersji gry – Odrodzenie Erathii:


1. Niech żyje Królowa

Niech Żyje Królowa

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 3.5/10

Dominujący zamek: Castle

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno


2. Podziemia i Diabły

Podziemia i Diabły Odrodzenie Erathii

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 7.5/10

Magia: 5/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Lochy, Inferno

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Castle


3. Wojenny Zamęt

Wojenny Zamęt

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 5/10 (bagna)

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Cytadela, Twierdza

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Cytadela, Twierdza, Castle


4. Oswobodzenie

Oswobodzenie Odrodzenie Erathii

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Bastion, Castle

Najlepszy bohater: –

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno


5. Niech żyje Król

Niech żyje Król Restoration of Erathia

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 5/10

Magia: 6/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Różni nekromanci

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Castle


6. Pieśń dla Ojca

Pieśń dla ojca Restoration of Erathia

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 6/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Nimbus

Dominujący zamek wroga: Różne


Bonus: Siewca Rozpaczy

Siewca Rozpaczy

Trudność: Łatwy

Liczba Poziomów: 3

Rozległość Map 3/10 (brak podziemi)

Magia: 3/10

Siła Przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Różni

Dominujący zamek wroga: Castle


Kampanie z dodatku Shadow of Death (Cień śmierci):

7. Nowe początki

Heroes 3 - Nowe Początki

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Gem, Clancy

Dominujący zamek wroga: Nekropolia


8. Eliksir życia

Eliksir Życia

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 7.5/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Gelu

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Bastion


9. Tnij i siecz

Tnij i Siecz Cień Śmierci

Trudność: Bardzo trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 10/10

Dominujący zamek: Twierdza, Castle

Najlepszy bohater: Crag Hack

Dominujący zamek wroga: Nekropolia


10. Narodziny barbarzyńcy

Narodziny Barbarzyńcy Kampania

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 0/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Różne

Najlepszy bohater: Yog

Dominujący zamek wroga: Różne


11. Bunt nekromanty

Bunt Nekromanty Kampania

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 10/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Sandro

Dominujący zamek wroga: Bastion


12. Nieświęte przymierze

Nieświęte Przymierze

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 12

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 8/10

Dominujący zamek: Bastion, Twierdza, Castle

Najlepszy bohater: Sandro, Crag Hack, Gelu, Gem

Dominujący zamek wroga: Nekropolia


Bonus: Ulotna Moc

Ulotna Moc - Kampania 7

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 4/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 8.5/10

Dominujący zamek: Nekropolia

Najlepszy bohater: Sandro

Dominujący zamek wroga: Castle, Bastion, Nekropolia


Kampanie z dodatku Armageddon’s Blade (Ostrze Armagedonu):

13. Ostrze Armageddonu

Ostrze Armageddonu Kampania

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: Powierzchnia 9/10, Podziemia 0.5/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Castle, Inferno, Wrota Żywiołów

Najlepszy bohater: Różni

Dominujący zamek wroga: Różne


14. Smocza Krew

Kampania SMocza Krew

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 9/10

Magia: 10/10

Siła przeciwników: 5/10

Dominujący zamek: Lochy

Najlepszy bohater: Mutare

Dominujący zamek wroga: Lochy


15. Pogromca Smoków

Kampania Pogromca Smoków

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 4.5/10

Siła przeciwników: 8/10 (Smoki)

Dominujący zamek: Forteca

Najlepszy bohater: Dracon

Dominujący zamek wroga: Smoki na mapie


16. Festiwal Życia

Festiwal Życia Kampania

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 9/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Kilgor

Dominujący zamek wroga: Twierdza


17. Igranie z Ogniem

Igranie z Ogniem Kampania

Trudność: Średnia

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 8/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 6/10

Dominujący zamek: Cytadela

Najlepszy bohater: Adrienne

Dominujący zamek wroga: Cytadela, Nekropolia


18. Nieroztropny Kaprys

Nieroztropny Kaprys Kampania

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 5/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 8/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Christian

Dominujący zamek wroga: Twierdza


Kampanie Heroes Chronicles (Kroniki)

Heroes Chronicles

19. Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland)

Warlords of the wastelands

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 2/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Forteca, Cytadela, Twierdza, Castle


20. Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld)

Conquest of the underworld

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Castle

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Inferno, Nekropolia, Lochy


21. Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters)

Revolt of the beastmasters

Trudność: Bardzo Łatwy

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 1.5/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 1/10

Dominujący zamek: Cytadela

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Castle


22. Władcy Żywiołów (Masters of the Elements)

Masters of the elements

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3.5/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Wrota Żywiołów, Forteca

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Wrota Żywiołów, Lochy, Cytadela


23. Drzewo Świata (The World Tree)

The World Tree

Trudność: Bardzo Łatwy

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 1/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Nekropolia, Twierdza


24. Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon)

The Fiery Moon

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 5

Rozległość map i podziemi: 2/10

Magia: 4/10

Siła przeciwników: 3/10

Dominujący zamek: Twierdza

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Inferno, Wrota Żywiołów


25. Szarża Smoków (Clash of the Dragons)

Clash of the Dragon

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3.5/10

Magia: 8/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Bastion

Najlepszy bohater: Tarnum, Valita

Dominujący zamek wroga: Lochy, Inferno, Smoki z siedlisk


26. Miecz Mrozu (The Sword of Frost)

Sword of frost

Trudność: Średni

Liczba poziomów: 8

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 4/10

Dominujący zamek: Lochy

Najlepszy bohater: Tarnum

Dominujący zamek wroga: Twierdza, Bastion, Smoki z siedlisk


Kampanie Horn of the Abyss (HotA):

27. Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger)

Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger)

Trudność: Łatwy

Liczba poziomów: 3

Rozległość map i podziemi: 3/10

Magia: 3/10

Siła przeciwników: 2/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Jeremy

Dominujący zamek wroga: Inferno


28. Postrach Mórz (Terror of the Seas)

Postrach Mórz (Terror of the Seas)

Trudność: Trudny

Liczba poziomów: 6

Rozległość map i podziemi: 6/10

Magia: 7/10

Siła przeciwników: 7.5/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Bidley, Jeremy, Casmetra, Tark

Dominujący zamek wroga: Przystań, Twierdza, Cytadela, Inferno, Wrota Żywiołów


29. Róg otchłani (Horn of the Abyss)

Róg otchłani (Horn of the Abyss)

Trudność: Super trudny

Liczba poziomów: 4

Rozległość map i podziemi: 7/10

Magia: 9/10

Siła przeciwników: 10/10

Dominujący zamek: Przystań

Najlepszy bohater: Jeremy, Bidley, Tark

Dominujący zamek wroga: Przystań, Wrota Żywiołów, Castle

 


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

10 thoughts on “Kampanie- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Umiejętności takie jak atak, obrona, wiedza i moc warto sobie „nabić”.
    Często mamy informację, że np. 4 bohaterów przejdzie do następnego poziomu, należy ich jak najlepiej wyszkolić – nauczyć ich zaklęć, zdolności i nabić te punkty umiejętności. Na mapie są porozsiewane budowle dające + do tych atrybutów. Zamiast za wszelką cenę jak najszybciej ubić wroga, należy sobie spokojnie wszystkimi bohaterami odwiedzić te budowle. Przez to można dodać nawet po +3 do wszystkich umiejętności.
    Pozdrawiam!

  2. Do jednej rzeczy się można przyczepić – w niewielu mapkach umieściłeś informacje o polecanej premii początkowej.
    Jest to bardzo ważne – wiadomo, że 14 pikinierów lepszych od namiotu, ale czy od 5 kr., kl., siary i rtęci też?
    W 97% idealny walkthrough – mapy, zadania, zamki, kluczniki, artefakty, monolity, wróg, jasnowidzowie itd. wszystko super hiper mega ultra extra genialne, ale brakuje tej wisienki na torcie – premii początkowej.
    Powpisuj premie w misjach, a poradnik otrzyma Nagrodę Nobla 🙂

    od Admin: Dzięki za słowa uznania 🙂 Pisałem to chyba przez rok (oczywiście nie cały czas)
    W premii początkowej niech każdy bierze co uważa za dobre 🙂 Jednemu bardziej przyda się to, innemu co innego. To nie jest poradnik dla głupków, tylko subtelna 'pomoc naukowa’ dla dobrych graczy. Zresztą jak występuje premia typu „2 pułapki i 1 przydatna rzecz” to jest napisane co wziąć. A jak wybór jest zrównoważony, to co weźmiemy to będzie dobrze 🙂

  3. Morgan Kendal

    Zauważyłem pewną niezgodność. Zazwyczaj przejście poziomów, które Admin określa jako trudne jest proste jak banan, a odwrotnie, czyli „łatwe” poziomy czasami są najtrudniejsze z całej kampanii.
    Wydaje mi się, że to kwestia wersji HeroesIII. Ja mam złotą edycję.

    od Admin: Dla mnie generalnie wszystkie są łatwe, więc musiałem dość mocno główkować które oznaczyć jako „niełatwe”. Problemy sprawiły mi tylko „Tnij i siecz” oraz „Róg Otchłani” (obie oczywiście na najtrudniejszym poziomie).

  4. Mam pewien problem z wczytaniem kampanii. Jak grałem w kolejną w the Shadow of Death i nie grałem jako kontynuację tylko nowa gra, to teraz mam odhaczoną każdą część oddzielnie i nie wiem jak połączyć, aby mi się kolejne odsłoniły. Czy mogę coś z tym zrobić, czy muszę grać w nie na nowo jako kontynuację?

    d Admin: Niestety musisz grać na nowo, możesz skorzystać z kodów skoro i tak już je „legalnie” przeszedłeś.

  5. Jak zrobić w kampani wybór między dwoma kolorami, to znaczy tak żeby gracz mógł wybrać którym kolorem zagrać w dana mapkę?

    od Admin: Nie da się.

  6. W jaki sposób mogę nabyć grę że wszystkimi dodatkami, bo z tego co widziałem to kupić można jedynie grę z 2 kampaniami to była chyba złota edycja.

    1. Bazyl Malinowski

      Admin, nie denerwuj się jakimś waflem, który ledwie ledwie kampanię łyknął dzięki poradnikowi, ale jak już w końcu, za setnym podejściem, wyszło, to teraz przybiegł napisać komcia. Zwykła lama – gdyby potrafił, to zrobiłby lepszy opis przejścia. Dzięki za Twój wkład, porady się przydały, kiedy chciałem odświeżyć sobie tytuł – zwłaszcza przy drugiej kampanii HotA (o dziwo, trzecią machnąłem samemu). o/

  7. Admin wszystkie sa dla ciebie latwe tylko nie przeszedles kazdej na 200%,co widac po wynikach.Troche pokory zycze. Czytajac twoje opisy musisz byc bardzo srednim graczem wiec twoje gadanie ze dla ciebie wszystko łatwe to chyba łatwe na 80%!

    od admin: To po co czytasz i się tutaj wpisujesz, po co wchodziłeś regularnie przez miesiąc, skoro jestem lamer i n00b? Jak jesteś taki pro to czemu nie grałeś w ciemno, tak jak ja? W niektórych kampaniach fizycznie nie dało się zmienić poziomu trudności, tylko był ustawiony na sztywno, może w jakichś innych wersjach gry się to da zmienić, ale w mojej wersji się nie da. Wszystkie te, w których się dało zmienić trudność- przeszedłem na 200% (zwłaszcza najtrudniejsze- Tnij i Siecz oraz tą z HOTA), każdą inną też bym bez żadnego problemu przeszedł na tym poziomie. Masz zresztą screeny, gdzie jest napisany poziom trudności. Punkty mam niskie bo nie grałem specjalnie pod wynik, tylko pod zrobienie poradnika- musiałem odwiedzić wszystkie zakamarki mapy, jasnowidzów i inne pierdoły. To wszystko trwało miesiącami, więc wynik punktowy przez to był niższy (im szybciej skończysz tym masz więcej punktów).

  8. Nie denerwuj sie 😀 Roznica po 600 pkt w wynikach spodowana tym ze grales dluzej?Hahaa chyba musiales 4 razy dluzej to przechodzic. Poza tym np misja z gem masz na poziomie trudnym wiec cos te 200% ci nie wyszlo 😀 Jedynie Nieswiete przymierze na 200% ,reszta po 160 abo 130 wiec nie wciskaj kitu.ups :(. I te ciagle pisanie „przejdz na kodach” hhaha. zagraj wszystko na 200% to pogadamy. Poki co widze marne 1300-1400 pkt. W porywach 1625 😀 Ale ok 200% grales

    od admin: Masz absolutną rację, rozgryzłeś mnie. Wszystko przechodziłem na 80% trudności i na wszystkich możliwych kodach. W jednej kampanii dodałem sobie milion archaniołów, wszystkie czary, max punktów ruchu, a i tak nie potrafiłem jej przejść, więc potem improwizowałem z poradnikami. Innym razem musiałem dzwonić po babcię, żeby mi pomogła, bop inaczej bym nie dał rady. Kiedyś nawet straciłem 10 złotych smoków od ciosu jednego chochlika. „hhaha”, ale ze mnie n00b! Jeszcze bezczelnie próbowałem kłamać, że czas gry ma istotny wpływ na wynik końcowy, a w niektórych kampaniach nie da się zmienić poziomu trudności 😀 Na szczęście wpadł słynny pro-gamer i pozamiatał.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top