Kampania 1 – Nowe Początki

W pierwszej kampanii Heroes 3 of Might and Magic: Cień Śmierci są 4 poziomy. Inna jej nazwa to Nowy Początek. Gramy zamkiem Bastion przeciwko armiom martwiaków. W pierwszej misji musimy pokonać wroga, w trzech pozostałych dodatkowo wymagane jest znalezienie artefaktu. Nasi bohaterowie to Gem i Clancy (który dochodzi w 2 misji). Gem to czarodziejka, którą będziemy najwięcej walczyli. Warto nauczyć ją magii ziemi i powietrza oraz inteligencji. Jej profesja- Leczenie niestety nie jest specjalnie pożyteczna. Clancy’ego najlepiej wykorzystywać do chronienia własnych terenów, wyposażając go w krasnoludy i drzewce (użyteczne w zasadzie tylko do obrony z racji swej powolności). Warto inwestować w skarbnice i oszczędności, gdyż bardzo szybko możemy w ten sposób osiągnąć znaczną przewagę ekonomiczną nad wrogiem. Gem będzie naszą bohaterką również w dalszych kampaniach.


Poziom1 – Oczyścić Granice

Kampania - Oczyścić Granice

Zaczynamy posiadając 2 zamki na południowym-zachodzie mapy. Łącznie na mapie jest 8 zamków (po 4 Bastiony i Nekropolie), a na północy czai się czerwony wróg. Musimy jak najszybciej zająć 4 Bastiony i być agresywni w stosunku do czerwonego. Najlepiej zdobyć 7 zamków (nie jest to trudne), a przy ostatnim (w prawym górnym rogu) postawić wynajętego w tawernie bohatera z silną  armią, żeby czerwony bał się wyjść z zamku. W tym czasie Gem może chodzić po mapie i ulepszać swoje współczynniki bitewne, gdyż przyda nam się to w kolejnych poziomach. O innych bohaterów nie warto dbać, bo do kolejnej planszy przejdzie tylko Gem. W centralnym punkcie podziemi znajdziemy silnie strzeżony monolit wejścia, który przenosi nas w prawy dolny róg mapy, gdzie znajdziemy ciekawe budynki oraz arenę (+2 do ataku lub obrony). Gildie magów we wszystkich zamkach dozwolone są tylko do 3 poziomu. Na południu i północy podziemi znajdziemy namioty klucznika (czerwony i zielony), po otwarciu bram granicznych możemy używać monolitów przejścia w różne miejsca mapy. Po odwiedzeniu przez Gem wszystkich ‘ulepszaczy’ możemy wyeliminować czerwonego i przejść do kolejnej planszy.

Poniżej mapa odkrytej krainy- pierwszy obraz to powierzchnia, drugi- podziemia.

Nowe początki - mapa

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2 – Szukając Amuletu

Szukając Amuletu - kampania

W tym poziomie musimy zdobyć artefakt- Amulet Grabarza. Aby to zrobić, najpierw najwygodniej wyeliminować wroga (czerwony). Oprócz Gem, mamy do dyspozycji nowego bohatera- Clancy’ego, który również będzie z nami aż do końca kampanii. Zaczynamy w lewym dolnym rogu mapy. Wróg- nekromanta siedzi w 2 zamkach na wschodzie oraz w jednym na północnym wschodzie (droga przez podziemia). W centralnej części mapy znajduje się pionowy pas 3 neutralnych zamków (tych białych od archaniołów).

Na początku, w związku z brakiem silnych wojsk musimy ratować się magią i zdobyć 2 kopalnie pod zamkiem, a następnie drugi zamek na północ od pierwszego. Musimy robić to szybko, gdyż wróg nie śpi. W międzyczasie budujemy podstawowe budynki (Ratusz, Cytadela). Później zajmujemy resztę okolicznych kopalń oraz podziemia (jest tam kopalnia kryształu, czerwony strażnik graniczny, kilka artefaktów i budynków). Na dole mapy, ścieżką w prawo znajduje się neutralny zamek (biały) i kopalnie. Nad nim jest kolejny zamek, należy go koniecznie zdobyć. Tutaj możemy już spotkać czerwonego. W tym miejscu przecinają się wszystkie trasy na mapie, więc należy szczególnie chronić i rozbudować ten zamek. Od północy i wschodu mamy 2 wrogie garnizony, które musimy zdobyć by przejść dalej. Za tym północnym znajduje się trzeci biały zamek. Później najlepiej zdobyć 2 zamki nekromantów na zachodzie, koło tego dolnego jest monolit wyjścia prowadzący z trzeciej nekropolii na północnym wschodzie, więc w każdej chwili może coś czerwonego stamtąd wyskoczyć. Musimy jak najszybciej zdobyć ten zamek, droga prowadzi przez podziemia wchodząc w centralnej części mapy.

Po wyeliminowaniu czerwonego zwiedzamy mapę, koniecznie wchodząc Gem i Clancy do budowli modyfikujących punkty oraz do zamków z rozbudowanymi gildiami magów (niestety dalej tylko do poziomu 3), aby poznać czary. W międzyczasie gromadzimy duża armię, gdyż Amulet Grabarza jest silnie strzeżony. Na północy mapy, za czerwonym strażnikiem znajdziemy wiele fajnych budynków oraz niebieskiego klucznika, dalej jest zasadzka (60 smoków) więc należy mieć czym się im przeciwstawić, za zasadzką znajduje się nasz poszukiwany artefakt, wchodząc w jego posiadanie kończymy misję.

Mapa2(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Odzyskanie Kaptura

Odzyskanie Kaptura - kampania

W tym poziomie za zadanie mamy zdobyć Kaptur Wampira. Podobnie jak w poprzednim, najpierw eliminujemy jednostki wroga, a potem szukamy artefaktu.

Zaczynamy mając jeden zamek. Na początku znowu ostro wspomagamy się magią przy zdobywaniu okolicznych kopalń, od południa drogi są zbyt silnie strzeżone, więc udajemy się na północ, gdzie znajdują się 2 zamki. Clancy powinien od drugiego tygodnia stacjonować w zamku, bo w każdej chwili od południa może wyskoczyć silny wróg. Gem, ze swoją dobra magią powinna od razu zrobić objazd przez północ, drogi są połączone w koło z wykorzystaniem podziemi. Artefakty w podziemiach są strzeżone. W północno-zachodniej części mapy znajdziemy zwój czaru ‘Magiczny Portal’, z tym czarem gra jest o wiele prostsza więc powinniśmy go koniecznie zdobyć. Potwory strzegące zwoju są losowe (7 poziom), więc przy dobrym szczęściu możemy zwój mieć już w 1 tygodniu gry. Portal poniżej prowadzi wprost w potwora, a za nim jest legowisko smoków i wieża magów. Przy posiadaniu czaru Magiczny Portal grę już mamy prawie wygraną.

Ścieżki od głównego zamku na południe prowadzą na tereny wroga. Czerwony nekromanta ma 4 zamki na południu i wchodzie mapy. Przy 2 skrajnych nekropoliach istnieją monolity, przenoszące wroga w centralne miejsce mapy. Do tych zamków możemy dotrzeć przechodząc przez wrogie garnizony lub przez podziemia (przez które są przejścia pod garnizonami). Po zdobyciu zamku wroga, jeśli mamy silną armię najlepiej od razu ścieżką iść atakować kolejny. Po wyeliminowaniu czerwonego jak zwykle wchodzimy Gem i Clancym do budowli ulepszających (przede wszystkim do biblioteki oświecenia w podziemiach), na północ od biblioteki, za zielonym strażnikiem musimy zapłacić 40.000, aby uwolnić Tereka, który ma nasz poszukiwany artefakt. Wystarczy zanieść go do miasta w lewym górnym rogu mapy. Zanim to zrobimy, ulepszamy naszą dwójkę bohaterów wchodząc do budynków i gildii magów.

Mapa3

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Wyprawa po Buty

Wyprawa po buty - kampanie

W tym poziomie mamy aż 3 wrogów. Musimy ich pokonać, a później szukać artefaktu Buty Trupa. Zaczynamy na północy, mapa jest duża, ale bez podziemi. Mamy tylko 1 zamek, na początku powinniśmy zająć tereny na północ i wschód od niego (za naszym garnizonem). Następnie przechodzimy przez różowy garnizon na południe i zdobywamy zamek różowego i eliminujemy go z gry. Teraz mamy komfort, że nikt nas nie zaatakuje, gdyż chronieni jesteśmy od południa przez zieloną bramę graniczną. Następnie udajemy się na zachód (przez niebieską bramę graniczną) i zajmujemy kolejny, neutralny zamek Bastion, a na północ od niego jeszcze jeden. Następnie intensywnie rozbudowujemy zamki i zbieramy pieniądze skarbnicami, w międzyczasie zajmując wszystkie kopalnie wokół naszych zamków, zwój Magicznego Portalu oraz Smocze Urwiska w celu zwiększenia produkcji smoków w zamkach. Gdy mamy już sporą armię, możemy wejść na dół do czerwonego i pomarańczowego przez zieloną bramę graniczną. Nie przywitają nas chlebem i solą, więc najlepiej zrobić save game przed otwarciem zielonej bramy. Zamki wroga ulokowane są tak jak widać na mapce, zdobywanie ich bywa uciążliwe z powodu sanktuarium niedaleko naszego zamku. Należy być cierpliwym i stopniowo zdobywać wrogie zamki, z magicznym portalem to dużo łatwiejsze. W pobliżu wrogich zamków znajdują się monolity przejścia, prowadzące na bardzo ładną polankę, na której znajdziemy budynki oraz nasz poszukiwany artefakt za strażnikami granicznymi. Musimy odwiedzić kluczników oraz wykonać misję jasnowidza (zebrać 25 Smoków Cienia) aby przedostać się do Butów Trupa. Musimy je tylko zanieść do początkowego miasta, by zakończyć kampanię.

Mapa4

(kliknij, aby powiększyć)

 

Po przejściu 4, ostatniej planszy ukazuje nam się rozwiązanie fabuły oraz wynik punktowy:
 


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

38 thoughts on “Kampania1: Nowe początki- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Przechodząc kampanię nie warto marnować sił na nieuczciwiej dopieszczenie bohatera – im szybciej wykonamy misję tym więcej punktów zarobimy.

    1. faktycznie nie warto zbierac do przesady doswiadczenia i skillow bo wbrew obietnicy nie przechodza do nastepnej kampanii

  2. Misje 3 i 4 są paskudne – już chcę w drugim miesiącu wyjść z zamku, a ten kolo ma z 50 upiornych jeźdzców i połowę tego kościste smoki. Dlatego pełen szacun za to, że autorowi chciało się patyczkować z wrogami. ja po prostu wziąłem płaszcz/buty i w nogi do wybranego miasta.

    Niestety poradnik nie zawiera dobrej wskazówki (np. kiedy i ile smoków powinno wystarczyć do podboju i kiedy wyruszył ze swojego terenu).

    1. Jak macie problemy z 4 misją to proponuję taki myk. Zakładam, że logistykę macie. Na początku, jak słusznie wskazuje autor Gem robi objazd po północy i podziemiach. Mniej więcej przy końcu objazdu wyłazi nam różowy. Teleportujemy się do Bastionu i rekrutujemy armię.( ja miałem do jednorożców włącznie). Rozwalacie różowego i zajmujecie garnizon a potem zamek. Następnie zajmujesz tamtejsze kopalnie i rozbudowujesz pozostałe zamki. O ile pamiętam rozbudowałem je do elfów, po czym teleportowałem się do poszczególnych miast i zebrałem armię. Potem przekraczacie zieloną bramę graniczną i jedziecie na wschód. Wróg najpewniej operuje w innych regionach więc przejęcie zamku nie będzie trudne.(pamięta ć o rozbudowaniu własnych zamków i cotygodniowej rekrutacji!) Następnie odpieracie falę mizernych bohaterów wroga. Ich główny heroes zapewne zechce szturmować były zamek różowego. Wystarczy się tam teleportować a zmieni zamiary:) Przy odrobinie szczęścia pójdzie na zachód po wojsko. My w tym czasie atakujemy południe. Następnie wystarczy się tam przyczaić i poczekać, aż wróg polezie do monolitu. Wtedy robimy szybki wjazd na zachód. Co prawda wróg w bezpośredniej walce i naszych błędach mógłby nas pokonać ale na zamek nie uderzy. Wtedy wystarczy poczekać 7 dni, teleportując się do poszczególnych zamków.
      3 misję można podobnie przejść:)

  3. Potrzebuję pomocy z misją drugą. Nie mogę jej przejść. Wróg ciągle wysyła potężne armie zanim zdążę się rozbudować. A na poprzejmowanie kopalń i artefaktów mija trochę czasu, bo muszę rozbudować wojska, a na mapce są dosyć silne stwory. Ktoś mógłby mi poradzić od czego powinienem zacząć?

    od Admin: Trzeba na początku za wszelką cenę zdobyć 2 zamki Castle na wschód od naszych (głównie przy pomocy magii, bo wojsk jeszcze nie mamy wielkich) i w tym górnym się zabarykadować, bo tylko tam wróg może uderzyć. Po wytrwaniu paru tygodni i rozbudowaniu Bastionów możemy zacząć atakować.

  4. W 4 poziomie można lepiej zacząć- wymagana magia ziemi na ekspercie i rozwinięta Gem. Dajemy Centaury Gem, resztę zostawiamy Clancy’emu. Gem robi chamski wjazd na różowy garnizon, tam jest 12 Drakoliczy. Zwalniamy je, potem przyspieszamy Centaury, i walimy w Drakolicze przy pomocy Magicznej Strzały (nic lepszego na Przeklętej Ziemi nie wejdzie). Uciekamy Centaurami w międzyczasie gdzie się da, żeby Drakolicze nie dopadły Centaurów (to łatwe). Po zdobyciu garnizonu idziemy na południe i zdobywany zamek różowego, eliminując go z gry w drugim dniu rozgrywki 🙂

        1. Ciemnoniebieski namiot klucznika w 4 misji jest jednak pod Blackquarter 😉

          Najpierw trzeba uzbierać 25 Upiornych Smoków i za nich u jasnowidza Zoe otrzymujemy Sandały Świętego, które to otwierają nam ostatni słup graniczny do Butów Trupa. Buty Trupa są strzeżone przez ok 30 upiornych smoków i po 60 upiornych rycerzy/wampirzych lordów/arcyliczy więc na koniec też musimy mieć odpowiednio silną armię.

          Przejście całej kampanii Nowe Początki na najwyższym stopniu trudności z pokonaniem wszystkich wrogów/zamków i maksymalnym wytrenowaniu w czarach i skillach naszych dwóch głównych herosów daje nam finalny wynik rzędu 2000 i rangę Archanioł.

        2. Namioty kluczników najłatwiej znaleźć szukając na mapie stałych elementów mapy (do tego nie zaliczają się nazwy zamków).

          Jasnoniebieski: w zakątku powyżej bastionu, w którym zaczynamy.

          Zielony: w zakątku powyżej bastionu w północno zachodnim krańcu mapy.

          Czerwony: w zakątku powyżej najbardziej wysuniętej na zachód nekropolii.

          Ciemnoniebieski: najbardziej wysuniętą na wschód nekropolię oraz najbardziej wysuniętą na południe nekropolię połączyć w myślach linią – niebieski klucznik jest w jakimś zakątku na tej linii.

          Uwaga! Butów chroni pokaźna armia nieumarłych.

          Ps. Naprawdę to tak trudno dać wyczerpujące wyjaśnienie?

    1. Witam, może ktos wie, dlaczego nie moge zabrać załogi z zielonego garnizonu?

      od Admin: Bo to taki typ garnizonu, z którego nie można brać wojsk, żeby nie było za łatwo.

    2. W 4 misji gracz czerwony jest zdecydowanie za silny. Czy dałem mu za dużo czasu na zebranie wojsk czy jak? Wchodzę przez zielony garnizon a on mnie wita 50cioma jeźdźcami i 30 smokami cienia. Kosi mnie aż miło. :confused:

  5. Proszę o pomoc w 3 misji wszystko obszukałem i nie mam żadnego więzienia po jaskiniach szukałem i nic pomocy pomóżcie…

    1. Korzeń Pustyni

      Odwiedź chatkę jasnowidza, która znajduje się (o ile dobrze pamiętam) nad zamkiem, w którym zaczynasz. Jasnowidz pokaże Ci miejsce w podziemiach, w którym jest więzienie. Zejście do tego tunelu znajduje się mniej więcej we wschodniej części mapy, nad nekropolią wroga.

    2. W odzyskaniu kaptura nie mogę dojść do tego zamku gdzie trzeba donieść artefakt. W ogóle nie ma przejścia! Ani portalu ani wejscia przez podziemie. Co robic???

    3. Właśnie skończyłem 3 misję, przeszedłem Ostrze Armagedonu i Odrodzenie Erathi ale tak trudnej misji jak ta to jeszcze nie miałem. Restartowałem grę z 10 razy kombinując z inna taktyką i zawsze finał był jeden: przeciwnik był mocniejszy. Ale do sedna: Szybki atak nic nie da bo mamy mimo wszystko za słabą armię aby przejść na południe przez podwójnie strzeżone garnizony a jak przejdziemy to nie wiele nam zostaje do dalszego ataku. Jak z kolei poczekamy to wróg na tyle się uzbroi że prędzej czy później nas wykończy. Ja obrałem wstępną taktykę że zdobyłem dwa zamki na północy a potem portal, jak ma się szczęście to losowe potwory które strzegą portalu mogą do nas się przyłączyć (wybór jaki potwór się przyłączy jest losowy), dzięki temu przyłączyło się 15 behemotów, dalej rozbudowywałem miasta, rekrutowałem i czekałem aż wróg przedrze się przez strzegące na południu od mojego miasta potwory 9niech ona na nich traci wojsko a nie ja), przy odrobinie szczęścia może się wykrwawić na tyle, że możemy uderzyć właśnie wtedy na niego – mamy dwa argumenty: sam się osłabił walcząc z bestiami oraz pozbył się dla nas z neutralnych potworów. Tylko tutaj można upatrywać przełomu w tej misji i jest szansa na to ze zdobędziemy przewagę. Zresztą podobnie jest w 2 misji, aby pokonać wroga trzeba liczyć na jego potkniecie z neutralnymi potworami lub inną głupotę. Ja nie miałem cierpliwości męczyć tej misji gdyż za dużo już restartowałem (2 dni męczyłem się). Uzbierałem w miarę mocną armię, przedarłem się na teren wroga, wszedłem do podziemi, uwolniłem więźnia z artefaktem i szybki teleport do najbliższego miasta (północno wschodnie) akurat przy nim czekał już Gem, przy tym mieście Gem miał max ruchu więc po teleporcie oddałem mu artefakt i armię i ostatnim rzutem na taśmę zdobyłem dopiero co zajęte przez wroga moje północno zachodnie miasto ale wszystko dzięki sztafecie, gdyż wróg nie dość że był mocniejszy do jeszcze miał wrota wymiarów i latał od zamku do zamku gdzie chciał. Fartem zostawił swój zamek a ja miałem w Gem pełen dzienny ruch (logistyka plus rękawice i na odległość dopadłem zamek i zdeponowałem artefakt) jakakolwiek inna sytuacja mogłaby się skończyć niepowodzeniem gdyż komp naprawdę nieźle grał i chronił swe zamki oraz przemieszczał się między nimi. Hardcorowa misja a naprawdę już różne trudne misje przechodziłem. Czuję niedosyt ze nie pokonałem wroga ale nie miałem już cierpliwości, po prostu jest to za trudne.

      1. Ja z tą misją nie miałam większych trudności, przeszłam może za 2-gim, czy 3-cim podejściem. Ale za to misja 2 – to był dla mnie kosmos. Nie zliczę ile razy odświeżałam, jeszcze przerwałam to na dłuższy czas i dopiero niedawno do tego wróciłam. Ach, co to było za uczucie w końcu to przejść 🙂

      2. Jak masz zwoj TP oraz magie ziemii na ekspercie to 3 misja jest banalna, najlatwiejsza ze wszystkich. Trzeba jak najszybciej nekac Tamike atakami, zanim sie dozbroi mocno, za kazdym razem gdy ucieka traci cala armie.

  6. Banalne pytanie ale nie wiem jak uzyć zwoju portal miejski ? (mam mistrza w mądrości i m.ziemi oraz odpowiedni zwój) Rozumiem że w walce się go nie stosuje, jak go użyć na mapie ?

    od Admin: Na mapie królestwa wybierasz bohatera ze zwojem i klikasz ikonkę 'Rzuć Zaklęcie’, wybierasz czar i fruu.

  7. Witam, mam niesamowity problem i aż głupio, że już w trzeciej misji 😳
    Jednak zapytac muszę bo nie zdzierżę : czy podzieliłby się ktoś jakąś wskazówką, jak pokonac Aislinn, która ma ponad 200 pkt many…?
    Nie mogę na nią nic poradzic, cały czas wskrzesza sobie to, co jej zabiłam, a moje siły wciąż topnieją…

    od Admin: Ciężka sprawa, chyba wróg miał za dużo swobody wcześniej i przez to doszedł do dużej armii. Jak ewidentnie nie idzie wygrać bitwy to najlepiej zacząć poziom od nowa i zagrać lepiej, niż poprzednio (głównie chodzi o BARDZO SZYBKIE zdobycie zamków, kopalń, budowę siedlisk, zwój magicznego portalu itp.)

    1. Miesiąc drugi, tydzień trzeci, a on już u mnie. Armię ma raczej lipną, ja mam lepszą, wszystko przed garnizonami moje. Restartowałam z pięć razy..
      Tą jego bohaterkę spotykam już wcześniej, ma mniej many, ale zawsze ucieka, nawet nie wykona ruchu. Może powinnam gonić ją z mniejszą armią, żeby nie uciekła od razu?

      od Admin: 7 tygodni to jest dużo czasu na przygotowanie się do obrony, najważniejsze by jak najszybciej zdobyć i rozbudować zamki (żeby już przybywało wojsk co tydzień)

  8. Dla mnie najtrudniejszym poziomem w tej kampanii był poziom 3. Chociaż komputer na najwyższym stopniu trudności potrafi popełniać niezwykle destrukcyjne dla jego gry błędy. Na przykład chciał zaatakować mój zamek i jego najprawdopodobniej główny bohater, który pewnie splądrował Smoczą Utopię i miał całą masę artefaktów, a statystyki 20 i więcej, stał z jednym szkieletem, a drugi nieporównywalni e słabszy od pierwszego stał obok z dosyć potężną armią. Oczywiście przywaliłem od razu w jednego kościotrupa i zwinąłem artefakty, które pomogły mi już po tej akcji przejść poziom z niezwykłą łatwością. Oczywiście gdyby jego debeściak był z tą armią, miałbym poważny problem. Na poziome 3 i 4 walka z podrasowanym przeciwnikiem do łatwych nie należy. Często posiadają sporą przewagę w statystykach, głównie dzięki Smoczej Utopii na ich terenie. Dodatkowo przewaga armii, sporo many i ciągłe wskrzeszanie potrafią być irytujące. Moją receptą w takich sytuacjach było zawsze Spowolnienie + Tarcza + Kamienna Skóra i walenie Elfami. Oczywiście trzeba poczekać aż komputer rzuci czar, bo może nam oślepić jednostki strzelające, ale przeważnie jego czarowanie opierało się na piorunach, ochronie przed magią powietrza czy wskrzeszaniu jednostek. I nieocenione były tutaj Enty, którymi w większej ilości można przytrzymać niejedną jednostkę, której się na początku obawiamy, nie trzeba nimi wcale podchodzić, komputer sam się wystawi. Ktoś napisał, że nie ma sensu zbieranie statystyk i upgrade bohatera. Uważam że właśnie cała przyjemność z gry polega na tym, żeby odkryć cały teren, odbyć masę walk, rozwijać bohatera, zdobywać artefakty i robić całą masę innych rzeczy. Sądzę również, że granie na wynik, polegające na jak najszybszym osiągnięciu celu, uważam za całkowity bezsens. Nie na tym to polega, żeby iść po amulet na przykład, bo wiemy gdzie jest i nie robiąc nic więcej przy tym przejść jeden poziom zanosząc go jak najszybciej do zamku. Ale to moje subiektywne odczucie. Dodam że w kampanie grałem i gram tylko w przedziale trudności 160-200%. Gra nieśmiertelna, pozdrowienia dla Maniaków.

  9. Myślę też że mogę dorzucić swoje 4 grosze które każdemu pomogą.
    Rozwijając u Gem magie ognia do mistrza, zdobywając kule płonącego ognia i robiąc sobie armie złotych smoków można z łatwością wykonać 4 misje.
    Pozdrawiam

  10. W drugiej misji jest na mapie małe poletko, a na nim czarodziejskie smoki i kilka skarbów. Czy da się tam jakoś dostać?

    1. Niestety nie, gildie magów ograniczone są do poz.3 a wrota wymiarów pojawiają się na poz.5, skrzydeł anioła raczej na mapie nie zobaczymy, chyba że dostaniemy je w smoczej utopii, ale u mnie zawsze była już pusta, gdy tam przychodziłem.

    2. Wiele sposób ma problem z 3 i 4 misją, ja zawsze stosowałem jeden i ten sam myk:

      Wróg będzie nas atakował na otwartej przestrzeni, boi się atakować miast, nawet jeśli nie ma zamku i grozi mu wyeliminowanie, trzeba to wykorzystać, w sposób następujący. Zamki są oddalone (przy logistyce ekspert) o ok. 1-2 dni drogi, czekamy na błąd komputera, aż odsunie się od swojego zamku lub podejdzie pod nasz.
      Wtedy wysyłamy Gem na podbój prawdopodobnie pustego zamku (z którego wróg wyszedł), podbijamy, rekrutujemy kilku bohaterów na sprawdzenie najbliższego terenu i przy pomocy zwoju z magicznym portalem, wracamy do zamku pod którym mamy armię wroga.

      Powtarzamy sposób aż zdobędziemy wszystkie zamki wroga. Wtedy tamika/ Aislinn zostają na lodzie.wtedy zaczną biegać pod naszymi miastami my teleportujemy się do tego miasta, na które mogą zaatakować, wróg w tym momencie wybierze inne miasto do zajęcia, postara się pod nie podejść, my się teleportujemy i tak przez 7dni, wróg ginie, a my jesteśmy happy 🙂 .
      Żeby czerwony nie atakował naszych miast, musimy mieć armię podobnej wielkości.

      -pokonaj różowego zajmij swoje tereny i siedź na tyłku 😉 masz przecież więcej miast jeśli uznasz że masz wystarczającą przewagę w wojskach, otwórz bamę graniczną.
      -Clancy w 3 misji niech zbiera wojsko z siedlisk, z logistyką da radę obskoczyć wszystkie 9 pod koniec gry te wojska mogę przechylić szalę zwycięstwa.

      Dziękuje za uwagę, myślę że pomogłem.

      Pytanie do admina:
      Przy awansie Gem miałem do wyboru następujące umiejętności: nauka czarów (podstawowy) lub sokoli wzrok (podstawowy) wiem że obie to badziew, ale która jest użyteczniejsza w twoim mniemaniu?

      od Admin: Nauka Czarów mi się kilka razy przydała, natomiast Sokoli Wzrok ani razu 🙂 Jednak obie te umiejętności to lipa, jak słusznie zdążyłeś zauważyć.

  11. Ja na początku miałem TAK WIEM problem z pierwszą misją… Kosił mnie mocno, w końcu nie byłem w stanie utrzymać północnego zamku. I wtedy nastąpił przełom – wszedłem w portal i zdobyłem jeden jego zamek, prawie nie strzeżony – reszta poszła dużo lepiej. Później oczywiście miałem wielki problem z 2 misją – przeciwnik co bym nie robił w 2 miesiącu miał ogromną armię. Potem zajął mi wszystkie zamki i gonił mojego herosa, a że nie miałem dokąd uciec pobiegłem Gem na wschód przez garnizon i natknąłem się na jego jeden zamek, pobiegłem dalej, spotkałem kolejny – teraz wiedziałem skąd ma taką wielką armię, a potem przez teleport na północny zachód – ok, zaczynam od nowa, przeszedłem w 3 tygodniu przez podziemia na jego zamek, zrekrutowałem armię, poszedłem po jego kolejne zamki, ale zaczął mi je perfidnie odbijać – ale na szczęście to wyszło na lepsze bo rozbudował je bardziej a wtedy jakoś mi się udało podzielić armię, bo on miał moje zamki a ja jego i ja miałem przewagę w armii, więc podzieliłem armię na Gem i Clancy i odbiłem ostatecznie nekropolie, a potem swoje zamki i po amulet i wygrałem. 3 misja to istna katorga dla mnie była. Robiłem sobie wiele przerw i za każdym razem o niebo lepiej mi szło. W końcu jakoś tak było że natknąłem się na Aislinn, który mnie pokonywał za każdym razem. Ale po kolejnej przerwie z tego samego zapisu dla żartów zaatakowałem go i o dziwo wygrałem… Zostało mi jakies 80 krasnoludów, i pomyślałem, hmm, dobra pobawię się trochę i restartuję, poszedłem samymi krasnoludami na ten słabszy garnizon – wygrałem, idę dalej, zająłem nekropolis, potem kolejne, a potem mi zaczął odbijać te zamki, zrobiłem kolejną przerwę, bo nie miałem szans tego wygrać – o dziwo po miesiącu przerwy już mi zamków nie odbijał, tylko rzucił się na moje bastiony – zbudowałem armię i pokonałem go ostatecznie.
    Misja 4 jest niesamowicie ciężka. Tyle razy przegywałem z komputerem że postanowiłem coś sprawdzić. Wpisałem kod na rozbudowanie każdego mojego miasta na full i tak w 2 tygodniu miałem ogromna armię – 2 TYDZIEŃ A TEN DZIAD MIAŁ 4 KOSCIANE SMOKI I 400 SZKIELETÓW! Ale te szkielety to wiadomo skąd – na jego terenach jest masa chłopów, które zamienia na szkielety… takie małe utrudnienie dla nas. Nie miałem pojęcia jak to przejść. Doszedłem do wniosku, że skoro on ma taka wielką armię, to może uda mi się go pokonać zaklęciem „berserk”.

  12. Słuchajcie … jak w 2 misji przejść na północno-zachod nią stronę mapki ? nie znalazłem żadnego portalu, ale wycięcia w lesie, w podziemiach też nie znalazłem, ktoś pomoże ?

  13. Ja mam inną taktykę na tą kampanię: jak Gem uda się wpaść dyplomacja to gra jest skończona już 🙂
    Zdobywamy stwory na mapie i od razu wroga atakujemy 🙂
    W 3. misji jak się uda to wroga w prawie miesiąc eliminujemy i bierzemy się za szukanie artefaktu 🙂

    od Admin: Cóż za wysublimowana taktyka 😉

    1. Hehe dokładnie tylko ja bez dyplomacji robię szare elfy 20 i odrazu ciśnie wroga hehe 3 misja 1m 4tyg 1dz i nie ma czerwonego xd

  14. Wg mnie najtrudniejsza misja 4 ale żadna z tych misji nie była dla mnie przyjemna , nie lubię bastionu a Gem ssie jako bohater. Mam identyczną notę jak autor tej strony Minotaur 1365

  15. Kluczem do przejścia tej kampanii jest szybkość, pierwsze 3 misje skończyłem na ekspercie, ostatnią na najwyższym, obowiązkowo bierzemy magię ziemi i mądrość, inteligencję, magia wiatru też się bardzo przydaje ze względu na niszczenie nieumarłych i przywoływanie żywiołaków (Mając żywiołaki powietrza + wskrzeszenie możesz pokonać o wiele silniejszych bohaterów nie tracąc ani jednej jednostki, a po każdej walce wystarczy jeden dzień w zamku z gildią magów, żeby odnowić manę.
    Najlepiej też, jeżeli komputer ucieka, rozegrać jedną walkę z nim kilka razy, aż się uda go zniszczyć (Tamika wpadła w 3 misji nierozważnie na moje tereny i po kilku powtórzeniach wyeliminowałem ją, zyskując z 10 artefaktów). Nie wiem też czy to reguła, ale w smoczej utopii w 3 misji trafiła się kilka razy kula, która nie pozwala czarować. Jak wróg ją zdobędzie to już posiada przewagę absolutną, dlatego trzeba rushować.
    Po zdobyciu zwoju w 3 misji miałem około 3 tydzień, przy dobrych wiatrach już w drugim zdobędziecie smoki w mieście (na poziomie ekspert przynajmniej), a po oflagowaniu smoczych klifów mamy przyrost 3 na tydzień, tak więc zrobiłem wjazd komputerowi w trzecim tygodniu armią z 6 smokami, był całkowicie bezradny, pewnie przez to, że rozbudowywał wszystkie zamki równomiernie, a 2 na krańcach są od początku wcale nierozbudowane.
    W 4 misji najlepiej pójść gem na smoki, czarując spowolnienie na nie, a na centaury przyspieszenie, po kilkunastu turach powystrzelacie je magicznymi strzałami i zrobicie wjazd na różowego, eliminując go w pierwszym tygodniu, zajmując przy okazji jego wszystkie kopalnie i zapewniając sobie źródło dochodów, za które rozbudujecie zamek, Clancy też powinien zdobywać kopalnie jeśli go na tyle rozwiniecie, najlepiej niech gromadzi też armię przy okazji. Gem powinna wygrywać już walki praktycznie bez żadnego wojska, same żywiołaki wystarczą. W drugim/trzecim tygodniu zdobywamy pozostałe zamki, zwój magiczny portal oraz za garnizonem znalazłem kajdany, dzięki którym wykończyłem silniejszych nekromantów na początku przejmując ich artefakty, a potem nawet mimo przewagi liczebnej bohaterzy o stasytykach po 10 na każdą cechę nei byli w stanie zagrozić gem (najgroźniej było jak zdobyłem zamek na południu i ich bohater z kilka razy większą armią się rzucił go odbić, po bitwie zostały mi 23 krasnoludy i 1 smok, znowu nieocenione były żywiołaki powietrza i wskrzeszenie).
    Pamiętajcie, że czas działa wyłącznie na waszą niekorzyść, oprócz pierwszej misji wróg ma przewagę liczebną, dużo chłopów służących do produkcji szkieletów, smocze utopie tuż obok, po prostu trzeba w tej kampanii przez pierwsze 2 misje wykształcić Gem na tyle, aby w 3 i 4 mogła rushować.
    Aha i jako ostatni talent byłem zmuszony wybrać magię wody, generalnie nie polecam, ale klonowanie czasem się przydaje, wróg zawsze będzie atakował sklonowaną jednostkę, za te 20 punktów many możecie przyblokować go na jakiś czas. Najlepiej się klonowanie łączy z archaniołami, bo sklonowane mogą wskrzeszać, także jeżeli macie dużo many i archanioły + oślepienie to możecie zabijać klony tworząc nowe i wskrzeszając sobie całą armię, podczas, gdy przeciwnik nie ma kolejki (niestety oślepienie nie działa na nieumarłych)

  16. witam serdecznie. ja wszystkie kampanie ze wszystkich dodatków Heroes III przeszedłem na poziomie 200% i to po kilka razy super zabawa życzę powodzenia

  17. przeszedlem, wynik 1985 i Czarny Smok:)
    Najtrudniejsza była 2 plansza, 1 też trudna sporo sie namęczyłem z Savami ale sie udało:) najłatwiejsza o dziwo 4:) nie wiem jak mozecie miec w niej problemy:) przeciez macie 3 bastiony a czerwony ma 2 zamki a pomaranczowy jeden i nie mogą do was pierwszy wejsc, poczekalem az mialem 300 tysi i spokojnie wykupilem sobie calą armie poszedlem do wroga i aż sie zdziwilem ze tak łatwo poszlo, na szybkiej walce go pokonałem:)

  18. Jest dobra gierka 🙂 grałem jakieś 16-17 lat temu, miałem tylko kampanie odrodzenie Erathi. Wczoraj pobrałem Complete. Jest niezła zajawka ale kampanie nie są takie łatwe, bo musiałem tu zajrzeć. Pomocny jest ten poradnik, jednak kiedyś ogarniało się samemu, a co się człowiek namęczył 😉 ale była satysfakcja, teraz sam idę na łatwiznę 🙂 pozdro

  19. Witam, czy ktos przechodzil ta kampanie na 200% od poczatku, wlaczajac w to pierwsza mape na 200% (gracz ma zero zasobow, komputer gra najlepiej jak umie) – ledwo udalo mi sie ogarnac trzy zamki, zeby miec strzelajace jednostki 3 poziomu oraz power stack 1 poziomu plus jedynki na mieso armatnie – a nekromanta w trzecim tygodniu wjezdza mi z liche, vampire lords i prawie piecdziesiatka magow, WTF?

    Przechodziliscie ta kampanie na sugerowanych poziomach trudnosci czy na 200% po kolei?

    od admin: Jak dało się zmienić poziom (bo nieraz się nie da) to zawsze robiłem na 200%. Ta jest akurat dosyć łatwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top