Kampania 5- Niech żyje Król

Piąta kampania w Heroes 3 – Odrodzenie Erathii to „Niech żyje Król”. Składa się z 4 poziomów, jest ona średniego poziomu trudności. W kampanii musimy poprowadzić armie nieumarłych do historycznego zwycięstwa nad uporządkowanym światem ludzi oraz elfów. Naszym wojskiem będą żołnierze z Nekropolii. Bohaterowie w kampanii w każdej planszy są nowi, dlatego nie warto ich ponad normę rozwijać.


Poziom1- Grób Króla

Poziom1- Grób Króla

Na przejście tego poziomu mamy 3 miesiące, lecz można przejść go dużo szybciej. Gramy na małej mapie, musimy przetransportować artefakt Duch Opresji do miasta Stonecastle. Najlepiej od razu ruszyć na południe, po drodze rekrutując wojsko z siedlisk. Za garnizonem, po lewej stronie jest wspomniany zamek. Możemy pokusić się o jego zdobycie już na początku gry, jest to jedyny zamek wroga. Następnie udajemy się do podziemi w lewym dolnym rogu mapy, a następnie wykonujemy misje 3 jasnowidzów, ostatni z nich da nam Ducha Opresji, z którym udajemy się do miasta Stonecastle, kończąc tym samym poziom.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Sezon Zbirów

Poziom2- Sezon Zbirów

Drugi level jest dosyć dziwny- przeciwnicy nie mają żadnego herosa, ale mimo to musimy się spieszyć- na przejście poziomu mamy tylko 3 miesiące. Za zadanie mamy zebrać 2500 szkieletów. Zrobić to możemy prosto- chodzić po mapie i zabijać wszystko, co się rusza, wskrzeszając szkielety z zabitych przeciwników. Ekspertką w Nekromancji jest Vidomina. Oddziały będą chciały uciekać, więc musimy mozolnie je gonić, aby uzbierać wymaganą sumę. Mapa jest duża, bez podziemi. Prawa górna wysepka jest nasza, natomiast zielona, duża wyspa to tereny wrogów. Wszędzie są oddziały Pikinierów i innych rodzajów. W zamkach wroga nie da się nic zbudować, nawet tawerny. Czekają oni więc bezbronni na śmierć. W centrum zamku, koło Bastionu znajdziemy Kartografa. Po uzbieraniu 2500 szkieletów (przed upływem 3 miesięcy) przechodzimy do kolejnego poziomu. Do wykonania zadania przydaje się budynek Szkieletornia – transformator jednostek w szkielety.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Należna kara

Poziom3- Należna kara

Zaczynamy posiadając 2 zamki- Nekropolie. Okoliczne tereny są bardzo rozrzedzone, mało jest kopalń i skarbów. Wróg ma 3 Nekropolie, więcej zamków na mapie nie ma. Zamki wroga możemy podejrzeć odwiedzając jasnowidza, na lewo od naszego drugiego zamku. Przeciwnik powoli się rozbudowuje, dlatego powinniśmy szybko przypuścić szturm na północno-wschodni zamek, co da nam przewagę 3 do 2 w ilości zamków. W jednym z południowych zamków siedzi Mot- wróg, którego musimy pokonać, aby przejść do kolejnego poziomu. W prawym górnym rogu mapy jest stawik z wirem, prowadzącym do podziemnych siedlisk stworów.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Dzień i Noc

Poziom4- Dzień i Noc

Zaczynamy mając 3 Nekropolie i tereny na północy mapy. Od wroga jesteśmy odgrodzeni trzema garnizonami, ma on łącznie 5 zamków typu Castle. Obok każdego z nich jest zejście do podziemi, tamtędy też można przemieszczać się pomiędzy zamkami wroga. Oprócz tego w podziemiach jest dużo kopalń i skarbów. Po zajęciu kopalń i zebraniu skarbów na północy mapy najwygodniej zaatakować wroga od wschodniej strony, zdobywając mu pierwszy zamek. Drugi zamek jest w centrum mapy, można do niego szybko dotrzeć ścieżką, odwiedzając po drodze czarnego klucznika. Po zdobyciu centralnego zamku możemy udać się po dwa kolejne zamki, w rogach na południu. Ostatni zamek wroga jest poniżej naszego lewego zamku początkowego. Oczywiście całą wyprawę możemy zacząć z lewej strony, lub przemieszczać się podziemiami.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:

1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

16 thoughts on “Kampania5: Niech żyje król- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. 1. i 2. misja już za mną.

    Nie zgadzam się jednak zbytnio, że w 2. trzeba wszystko zabijać. Jak pikinierzy się przyłączą bierzmy, bo w Szkieletorni dostaniemy tyle samo szkieletów a z Nekromancji jakieś 40-55% tego wojska, które się chce przyłączyć. Najlepiej pół armii dać Sandrowi, a pół Vidominie, Vidomina może przyłączać pikinierów i kuszników z mapy, a Sandro na północy centaury i krasnale, potem w Szkieletorni będzie dużo wojska, niż gdybyśmy walczyli z nimi. Jako premię najlepiej wziąć Kaptur wampira, gdyż Nekromanton możemy zbudować i tak w 1. tygodniu, czyli będą 2 bonusy zamiast jednego.

    Co zaś do jasnowidzów – misji nie trzeba wykonywać, za opończę dostaniemy 3 ataku, zaś za order czar teleportacja, ja popełniłem błąd, gdybym nie chciał tych misji wykonywać to bym mapkę przeszedł w 10 dni mniej,a przeszedłem i długo było.

  2. Już załatwione, łatwa kampania, przesadzili z bonusami początkowymi, są za mocne.

    1. misja łatwa, trzeba się tylko nabiegać, wróg słaby. Zaczynamy z czarnym rycerzem 🙂 masakrujacym garnizon
    2.misja beirzemy kaptur wampira, nekromanton, szkieletornia, buty trupa i łatwo. Sandro pomaga trochę.
    3. misja . Północny zamek wroga jest odgrodzony od innych, można go zdobyc bez kontry wroga. Komputer nie zbiera armii z garnizonu, więc pokonanie osobno Mota i garnizonow to nie problem, zwłaszcza, że z premii mamy na start 25 Zombie, a inni się czasem przyłączają.
    4.misja – w większości zamków zablokowane portale chałwy 😛 ta literówka specjalnie, żeby się posmiać, na naszych północnych terenach jest dużo zasobów, siedlisk i kopalń. Upiorne smoki z premii (kolejna przesadzona premia – 3 upiorne smoki)mogą zdobyć północny zamek bardzo szybko. Potem jeden bohater armią z lewego zamku wychodzi, drugi z prawego. Denerwujący są bohaterowie, wychodzący nagle z podziemi z 200 pikami. Najtrudniejszy z kampanii poziom, aczkolwiek na wyższym poziomie też można wroga zmasakrować. Komputera nie stać na 5 bohaterów naraz i wolno on zbiera kopalnie….

  3. 2 Mapa ma u mnie nazwę „Sezon zbiorów”, może stare edycje były błędnie wydane, bo ta nazwa jest adekwatna do zawartości.
    Dzień i noc rozegrałem następująco: wziąłem jako bonus czarnych rycerzy, kupiłem Aislinn (posiada czar deszcz meteorów) w środkowym zamku, budując tam jednocześnie gildię magów. Wymieniłem „badziewiarskie ” jednostki na czarnych jeźców i ruszyłem na posterunek, a potem na wschodni zamek, poruszając się drogami i uzupełniając manę w studniach. W ten sposób w kilka dni zdobyłem 2 wrogie zamki, przed zamkiem na S-W „Kildare” uzupełniłem armię o jednostki z siedlisk na północ od zamku. Rezydujący w okolicy wróg uciekł na wschód, dzięki czamu zdobycie „Castellatus” nie stanowiło problemu. W kilka dni miałem 4 wrogie zamki. W tym czasie pozostali wodzowie eksplorowali teren, dokupowałem też herosów w zdobytych zamkach celem dalszej eksploatacji terenu. Niestety, tu się troszkę zagapiłem i wróg troszkę się rozwinął, dlatego rozbicie go zajęło mi łącznie 3 miesiące, przypuszczenie wcześniejszego ataku na Transom dało by mi zwycięstwo o miesiąc wcześniej, ale wrogowie rozleźli się po mapie jak karaluchy, byli słabi, ale bałem się zostawić zamków bez załogi – brak gotówki to największy nasz wróg, nawet pod konie etapu musiałem kilkakrotnie sprzedawać surowce.
    Pozdrowienia dla wszystkich graczy.

    1. Mam kłopot z przejsciem mapy, w której wojska nieumarłego króla Gryphonhearta atakują Erathię, tą gdzie wróg ma pięć zamków. Zawsze w którymś momencie okazuje się, że przeciwnik ma zbyt silną armię, żebym sobie z nim poradziła … Głównym problemem są: Kawalerzyści, silne oddziały Gryfów, dobrze rozwinięci bohaterowie wroga. Może ktoś ma jakiś cudowny sposób na wygranie tej mapy? proszę o pomoc. 🙂

      od Admin: Nie można się guzdrać, tylko jak najszybciej zacząć atakować wroga, zanim zdąży połączyć wojska.

    2. Właśnie skończyłem sobie ponownie tą kampanię.
      Jako premia Smoki Cienia. W środkowym zamku kupujemy Isra. Dajemy mu smoki i ruszamy nim nad zamek. Tam zombiaki pilnują wielu skrzynek i trzech silnych artefaktow. Inni bohaterowie zbierają kopalnie, surowce i jednostki z siedlisk (jesli ma zabraknac kasy, to niech zabraknie im, nie mainowi)
      Dwa boczne zamki rozbudowywujemy pod ratusze, środkowy tylko wojsko (przynajmniej dopoki Isra nie wyruszy). Ze skrzynek bierzemy tylko doświadczenie (Isra musi szybko expic) i rozbudowywujemy srodkowy zamek tak żeby osiagnac wampiry, gildie magow 2 poziomu, moze grobowiec. Po tych czynnosciach gromadzimy armie dla Isra (powinien to być pierwszy tydzien ewentualnie 1 dzien drugiego) Cisniemy przez garnizon na środkowo-północ ny zamek. Dbamy o rozbudowe środkowego zamku (po tygodniu możemy dostarczyc mainowi dodatkowe oddzialy). Po zdobyciu tego zamku szybko obsadzamy w nim Vokiala (ma artylerie, w razie ataku, to da nam dużą przewagę) i rozbudowywujemy zamek w celu obrony. Mozemy dodac od razu dodatkowego bohatera zeby zbieral okoliczne kopalnie i surowce.
      Isra potem rusza na południowo-zach odni zamek. Zdobywamy. Długo nie zostajemy (mozemy wejsc i wybudowac drugi poziom gildi magow dla maina, przydatne jest rozwiniecie madrosci i magii ziemi). Wykupujemy bohatera (najlepiej jakiegos z artyleria lub rycerza (jesli bedzie sie bronil bez doswiadczenia rycerz będzie lepszy od maga, ktory początkowo bedzie mial malo many). Tworzymy tez drugiego bohatera do przejmowania siedlisk i kopaln.
      Main jedzie na pólnocno-zachod ni zamek po powierzchni i zdobywa go. W miedzy czasie zachodnie nekro mozna rozbudowac i przebic sie przez garnizon. Po zdobyciu zamku zabezpieczamy go tak jak dwa poprzednie i schodzimy do podziemi. Ruszamy na wschod. W tym czasie robudowywujem wszystkie Castle zeby mogly sie latwo obronic i mozemy tez nekro wschodnie i przebic sie przez garnizon. Po wyjsciu z podziemi bohater ze wschodniego nekro oddaje mainowi wojsko, da sie to latwo zgrac, bo wejscie do podziemi jest blisko garnizony (nie ma sensu ulepszac wojska na sile [wampirzy lordowie, upiory itd.], niech bedzie tego poziomu co maina, zeby przejal jak najwiecej). Zajmujemy zamek północno-wschod ni. Mozemy odczekac mainem ture, bo pewnie mamy malo many. Caly czas eksplorujemy mape zbieraczami i obserwujemy bohaterow przeciwnika, rozbudowujemy wszystkie Castle, zeby sie ladnie bronily w razie ataku.
      Ruszamy Mainem do ostatniego zamku (w tym momencie powinien byc juz dobrym magie, a po takim rashu wrog nie da rade rozwinac sie tak aby zrobic nam krzywde, powinnismy miec juz ze 300 szkieletow i sporo innych oddzialow jesli przekazywalismy ). Po zdobyciu ostatniego zamku (co powinno byc w miare latwe bo przeciwnik nie bedzie mial specjalnie mocnego wojska), umieszczamy w nim maina, mozemy rozbudowac gildie magow, chociaz nie wiadomo czy zdazymy (przez cala gre nie wybudowalem w zadnym zamku 4 poziomu).
      Przeciwnik rzuci sie do ataku, jednak nasze zamki sa na tyle uzbrojone, ze nie bedzie mial zadnych szans. Nalezy zwrocic uwage, czy nie rusza nam na jakas nekropolie i w razie czego szybko ja zbroic.
      Porady: używaj targów, warto wybudowac budynki dla maina (poczatek gry, srodkowe nekro jak najszybciej). Ważne jest zbrojenie zamkow, bo przeciwnik bedzie na pewno chcial je odzyskac jeśli tylko zauwazy ze sa latwe do zdobycia (twoje wojsko w polu moze byc slabsze, jednak kiedy masz trzy wieze lucznicze i artylerie, wtedy masz duza przewage).

  4. Nienawidzę „Sezon Zbiorów” 😥 Za chiny nie mogę tego przejść, bo nie mam wystarczającą ilość szkieletów lub czas mi się kończy. Nawet pokonywane jednostki nie pomagają.

    1. Oto sposób przejścia: premię weź kaptur wampira, gdyż pozostałe 2 budynki i tak zbudujesz w 2. tygodniu gry.

      Popłyń na tereny wroga Vidominą. Pomiędzy południowym bastionem a castle jest więzienie Sandro, oddziały Nekropolii się przyłączą. Sandrowi daj np. same zombi, upiory, lisze i trochę kościaków smoków i idź w jedną stronę, zaś vidomina z rycerzami i wampirami w drugą. Jak oddziały chcą się przyłączać to bierz je do armii (z Nekromancji będzie bonus jakieś 50% tyvh oddzaiłów, a w Szkieletorni dostaniesz 100% szkieletów) Oczywiście w Nekropolii buduj nieulepszone siedliska stworzeń i zamieniaj w szkielety. Jeśli oddziały się nie przyłączają to oczywiście walczysz. Gdy Sandrem i Vidominą wybijesz wszystko co było, to zbiroj armię z podbitych zamków i wracaj do nekropolii, wymienisz wszystko w Szkieletorni i już. Jeśli zostały Ci 2-3 tygodnie a nie osiągnąłeś celu to policz szkielety – moze wystarczy wojsko z Nekro zamienić z następnego tygodnia.

  5. W 2 misji chyba jest błąd, bo jest napisane
    „Sezon Zbirów” a powinno być chyba
    „Sezon Zbiorów”

    Pozdrawiam Admina 😀

  6. W miarę łatwa ta kampania, poziom trudnośći trochę przesadzony. Moj wynik to też 1070.
    W 1 misji najlepiej od razu isc do podziemi po artefakty a potem na zamek.
    2 misje mozna lajtowo przejsc jednym bohaterem, nie trzeba nawet z Bastionów zbierać armii.
    W 3 i 4 nie schodzilem w ogóle do podziemi.
    4 bez magicznego portalu da sie latwo ogarnać. IMO na mapie jest za dużo silnych artefaktów ułatwiających grę.

  7. Gram na AB i w ostatniej misji nie ma premii. I Sandro w drugiej misji nie mogłem uwolnić bo nie ma namiotu, lecz i tak przeszedłem tą misję.

  8. W 3 misji wystarczy : Aisllin , 50 zombie , 6-10 czarni rycerze , 100+ szkielety , 15-30 ul wampirów , 35+ wiedźmy
    nie robiłem nic tylko zaatakowałem zamek MOTA . Był super-słaby w porównaniu z tym co ja miałem 😉 wpadłem w 'odwiedziny’ i rzeź …

  9. 240 łączny czas 1080 wynik, trochę ganiałem za jego bohaterami ale po przejęciu 2 zamków nie ruszalem wojska i bal się atakować

  10. Kampania 5- Niech żyje Król – Poziom1- Grób Króla. cytat: „a następnie wykonujemy misje 3 jasnowidzów”. U mnie jest tylko dwóch jasnowidzów!!! WTF?///

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top