Kampania 4- Oswobodzenie

Czwarta kampania w Heroes 3 – Odrodzenie Erathii jest bardzo różnorodna. Składa się z 4 poziomów. Nie są one bezpośrednio ze sobą powiązane, bohaterów w każdym dostajemy nowych. Jedyna rzecz (prócz fabuły) łącząca poziomy to artefakty, które możemy uzyskiwać od jasnowidzów. W efekcie w ostatnim poziomie mamy dostęp do 2 potężnych artefaktów. Kampania jest dosyć trudna, a wrogowie silni. Gramy zazwyczaj „dobrymi” zamkami, czyli Bastionem i Castle.


Poziom1- Bitwa o Steadwick

Heroes 3 Oswobodzenie - Bitwa o Steadwick

Pierwszy poziom zaczynamy posiadając 2 zamki- Castle i Forteca. Jako premię wybieramy oddział, z zamku, którym wolimy grać. Bohater z oddziałami z premii (Archanioły lub Tytany) powinien na początku jak najczęściej walczyć. Powierzchnia mapy to zielone tereny na zachodzie, brązowe na wschodzie oraz otoczone górami miasto Steadwick, które musimy zdobyć- aby zwyciężyć. Mamy jednego wroga- brązowego. Na początku najlepiej odkryć okoliczne tereny (cały lewy dolny róg mapy) i zbudować trochę budynków. Następnie udajemy się na wschód, w prawym dolnym rogu jest słaby zamek. Na północ od niego są silne zamki wroga- Inferno i Castle. Gdy przejdziemy przez garnizon na wschodzie mapy, odkryjemy tereny na zielonym tle. W lewym górnym rogu jest zamek Castle, a w prawym górnym Bastion. Po opanowaniu całej powierzchni dozbrajamy armię i ruszamy w podziemia- są 2 wejścia na wschodzie mapy. W podziemiach wróg ma 3 zamki typu Lochy, a najsilniejszy bohater wroga może być bardzo groźny. Po uporaniu się z podziemiami zostaje nam ostatnie miasto- Steadwick, na mapie zaznaczone niebieskim krzyżykiem. Można do niego dojść zachodnim wyjściem w podziemiach. Przed zakończeniem gry możemy wykonać misję jasnowidza- Statuetka Szczęścia jest u bohatera, który siedzi w więzieniu w lewym górnym rogu mapy. W nagrodę dostaniemy Order Męstwa. Zdobycie Steadwick prowadzi do kolejnego scenariusza.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Rozprawa z Diabłem

Rozprawa z Diabłem - Kampania Oswobodzenie w Heroes

Drugi poziom zaczynamy z 3 zamkami- 2 Castle na południu i 1 Bastion na północy. Na mapie bez podziemi jest jeden wróg- brązowy. Za zadanie mamy zdobyć miasto Kleesive. Wróg posiada 5 zamków typu Inferno, na szczęście słabo rozbudowanych. Nasze tereny to zielone i trawiaste tło (zachód), natomiast wroga spotkamy na przeklętych ziemiach zalanych lawą na wschodzie mapy. Misja nie jest zbyt trudna, najlepiej szybko zdobyć 4 zamki wroga połączone drogami. Ostatni zamek jest na przeklętych ziemiach na wschodzie. Po jego zajęciu przechodzimy do kolejnego etapu. Na mapie występuje kilka misji jasnowidzów.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Neutralne Wysiłki

Neutralne Wysiłki - Oswobodzenie

Zaczynamy w prawym górnym rogu. Mamy 3 zamki, od wroga odrodzeni jesteśmy 3 garnizonami na południu. Zamku typu Forteca nie warto rozbudowywać, gdyż jest tylko jeden taki na całej mapie. Armię opieramy na jednostkach zamku Castle. Mapa jest bagnista, bez podziemi. Mamy 2 wrogów (niebieski i purpurowy). Na mapie łącznie jest 9 zamków- 3 nasze, 2 neutralne Castle oraz zamki wrogów- 2 Cytadele i 2 Twierdze. Najwygodniej na początku zdobyć okoliczne tereny, a następnie zrobić przemarsz przez mapę od północnego zachodu na południe. W tym celu używamy zachodniego garnizonu, dwa pozostałe możemy zostawić dla własnej ochrony. Zdobywamy najpierw 2 Cytadele niebieskiego, później zamki w centrum mapy, i na koniec 2 Twierdze na południu. Na mapie występują monolity przejścia, lecz są usytuowane w zakamarkach. W prawym dolnym rogu mapy jest jasnowidz, który poprosi o Teleskop. Jeśli go nie mamy, nic się nie stanie, dobijamy więc wroga i przechodzimy do finałowej misji tej kampanii.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Tunele i Troglodyci

Tunele i Troglodyci - Kampania Oswobodzenie

Jako premię warto wziąć Nawigację, ewentualnie 3 Gildie Magów poziomu 1-go, po jednej na zamek. 3 zamki, które mamy różnią się od siebie typami, są to Castle, Bastion i Forteca. Nasze tereny to podłużna wyspa na zachodzie mapy. Na początku zajmujemy okoliczne kopalnie i zbieramy skarby, następnie to samo robimy w zachodnich podziemiach. Jeśli wybraliśmy specjalistę od nawigacji, możemy wysłać go na wody do zbierania. Na morzu jest dużo ciekawych rzeczy, a w centralnej jego części znajdziemy morskiego kartografa. Na południowej wysepce jest Latarnia Morska i czarny klucznik. Warto inwestować w zyski ze skarbnicy. Wróg ma 5 zamków typu Lochy- wszystkie w podziemiach. Obok każdego znajduje się zespół kopalń. Każdy zamek strzeżony jest przez wrogi garnizon. Gdy czujemy się już na siłach, zdobywamy zamek jeden po drugim, od zachodu na wschód. Wschodnia wyspa na powierzchni zawiera kopalnie i inne lokacje. Grę znacznie ułatwia czar Magiczny Portal oraz Wrota Wymiarów. Po zdobyciu kilku zamków wroga możemy zacząć rekrutować wojska z Lochów. Po wyeliminowaniu wroga kończymy kampanię.

Duży Rozmiar(kliknij, aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:

1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

32 thoughts on “Kampania4: Oswobodzenie- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. witam mam prosbe ,czy moglbys napisac pare rzeczy na temat 4-tej misji? nie moge jej przejsc:/ probowalem chyba wszystkiego… rozbudowa 3 miast jest praktycznie nie mozliwa, z dwoma miastami podobnie, jakbys mogl cos poradzic to bym byl wdzieczny lub ktos kto przeszedl te misje.
    Misja taka prosta nie jest:/ dodatkowo przeciwnik ma 3x siedlisk i kopalni wiecej ,kiedy dochodzi do konfrontacji to ma 3x jednostek wiecej;/ za x proba zajalem wszystkie 5 miast ale on wyskoczyl z niesamowita armia…;/

    1. Również nie mogę przejść tej 4 misji. Rozwinąłem na maxa Tower i próbowałem pozajmować zamki wroga, ale on ma taką armię, że ja cię pierniczę. 23 czarne smoki, ponad 400 złych oczu*, ponad 250 meduz*, ponad 160 minotaurów*, coś około 35 chimer, i ponad 550 harpii*.

      *Wszystko na wyższym poziomie, ale nie pamiętam do końca nazw.

      Nie mam szansy sobie z nimi poradzić, tym bardziej, że ma rozwiniętych kilka magii na maxa, na pewno magię ziemi. Poza tym czarne smoki są szybsze niż tytani, ba nawet chimery szybciej atakują.

      1. Tower jest na tej mapie źle położony (na zadupiu) i dlatego ciężko się nim gra, zacznij od nowa i rozwijaj Castle (jako główny zamek) i Bastion (wszystkie nieulepszone siedliska wojsk żeby w zapasie mieć co rekrutować), a Tower tylko do Ratusza. Skarbnica też mocno pomaga finansowo, jak się początkowo rekrutuje tylko z Castle i nie wydaje pieniędzy na bzdety. Wróg jest bardzo silny, ale da się go obić, oczywiście sami też poniesiemy ogromne straty, jak jest remis z przewagą wroga to niszczymy ile się da i w nogi (bez poddania się, wojska z Castle już się i tak nie przydadzą). Po pokonaniu lidera wroga gra jest już prosta, wtedy można wziąć wojska z Bastionu i iść do podziemi dokonać sprawiedliwości 🙂

      2. Widać, że Admin zna się na rzeczy. 😀
        Kampanie przeszedłem, zrobiłem nieco inaczej. W Bastionie i Tower wiadomo ratusz, a w Castle wszystkie siedliska i zamek. Po pierwszym tygodniu zszedłem do podziemi. Zająłem zamek i przemieszczałem się dalej. Miałem czar… nie pamiętam dokładnie jego nazwy, ale przenosił do wybranego miasta. Tzn. z magią ziemi na zaawansowany. Mogłem szybko przemieszczać się z jednego miasta do drugiego. Tak więc nie było problemów z posiłkami. Zajmowałem miasta jedno po drugim, aż w końcu siłą przewyższyłem armię wroga. Ten zabarykadował się w swoim mieście, a ja mogłem czyścić niedobitki. Kampanię przeszedłem z wynikiem 1110. 😀

      3. Kampanie przeszedłem nieco inaczej jak opisano w poradniku.Castle rozbudowałem jak najszybciej do „portalu w chmurach”,dwa pozostałe zamki rozbudowałem do ratusza,w castle po wybudowaniu portalu wybudowałem kapitol,między czasie głównym bohaterem zdobyłem zdolność dyplomacja poziom ekspert,po wykupieniu jednostek z zamku (11 archaniołów kilka: czempionów,mnichów,kuszników,g ryfy królewskie) zszedłem do podziemi atakowałem tylko złe oczy w ostateczności inne jednostki, złe oczy chętnie przechodziły na moją stronę zebrałem ponad 500 złe oczy,180 meduz,w czasie gdy zbierałem złe oczy,nastąpiła populacja jednorożców w drodze powrotnej z podziemi zbierałem jednorożce gdy wyzbierałem z mapy wszystkie było ich 200 parę nie pamiętam dokładnie ulepszyłem złe oczy,jednorożce ,meduzy w forcie na wzgórzach,spokojnie poczekałem sobie w zamku na głównego bohatera wroga (oczywiście w 3 zamkach wybudowałem gildie magów na maksymalny poziom zaopatrzyłem się w max liczbę many)w starciu wróg nie miał szans jego smoki poleciały na kuszników co bezlitośnie wykorzystały to moje archanioły i czempiony(w pierwszej kolejności oślepiałem jednostki strzelające wroga),gdy pokonałem smoki i chimery reszta jednostek padała jak muchy,po pokonaniu wrogiego bohatera reszta kampanii była formalnością.
        Wynik kampanii:995

      4. Ostatnia misja:
        – zaczynamy Astralem, na 3 lvl, wiec można powtarzać start, dopóki nie dostanie magii ziemi. Zamków jest masa, u mnie miejski portal był w trzech – castle, 2x lochy.
        – Koniecznie jednym bohaterem na morze i zbierać rozbitków – u mnie księga magii powietrza, pancerz tytana i inne smakowite kąski.
        – Jak najszybciej zająć przynajmniej dwa zamki wroga. Bohaterów ma raczej ruchliwych, wiec możliwe, że nie będzie ich w pobliżu. Jedynie ostatni bohater w głównym zamku kręcił się wokół stolicy wroga
        – Ja skoncentrowałem się na armii z Zamku. Jest najszybsza w porównaniu z Forteca i Bastionem, a poza tym Czarne Smoki mogą masakrować tytanów, którzy są podstawą fortecy.
        Generalnie gra ma w sobie dużo losowości, i ogromnie pomaga ograniczenie jej do minimum. Zaczynaj grę tak często aż dostaniesz ulubionego bohatera (w karczmie, jeśli początkowy zawsze jest ten sam). Oczywiście nie czekaj na Gelu czy Drakona bo ich tam nie ma. Moim faworytem jest Solmyr, i gra z nim to prawdziwa bajka. Jeśli masz na starcie gildie magów a poziomie 3-4, to postaraj się aby mieć pewność na Town Portal (czasem lepiej stracić dwa tygodnie gry i wygrać niż kilka miesięcy, i przegrać). Wszystko jest do przejścia, czasem jednak trzeba kombinować ile się da 🙂 powodzenia!

      5. Doszedłem do ostatniego miasta z dużo słabszą armią, kręciłem się wokół, przeciwnik chował się w mieście. Wykorzystałem moment, gdy wyszedł silniejszym z miasta, odbiłem je. Następnie on próbował ją odbić – bitwa miazga. Oślepienie jego, klonowanie, żeby tylko przeżyć z kimś i na koniec mnożenie żywiołaków powietrza.

      6. Chory portier

        Zdobycie ostatniego zamku rzeczywiście trudne, ale jak najbardziej do zrobienia. Ja rozwaliłem gościa w trzech aktach. Najpierw poświęciłem najlepszą armię z Zamku, potem poprawiłem tym co zebrałem w Lochach. A na koniec podmęczonego przeciwnika dobiłem armią z Bastionu. Generalnie bardzo fajna misja i kampania. Wynik 1120 Pegaz :]

  2. 1.Rozsądna premia.
    2. W 1. dniu restart gry aż w taw. będzie Rion/Gem/ew. Verdish
    3.Pakujesz ze skarbów, kamieni i drzewek wiedzy mądrość, magię ziemi i wody, intel., płatnerz i odporność, i oczywiście medycynę
    4.Omijasz gargulce, golemy, bractwa miecza i inne badziewia, ciagniesz w Bastionie ul. 1,3,5,6 poziom i nie ul. 7. (kilka pegazów do osłabienia magii wroga się przyda).
    5.W 3. tyg. prujesz z armią Bastionu do pod., smoków nie ulepszasz choćby nie wiem co!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    6.Walczysz, jakby co możesz WSKRZESZAĆ SMOKI, masz dobre skille, musisz rozsądnie walczyć. Medycyna uzdrawiajaca ponad 100HP ze specjalizacją również pięknie zratuje kilka razy jednorożce i smoki. Magia wody i ziemi się przyda.
    7.jakby co masz magię ziemi, więc z miejskim portalem już bedzie ok.

    Powinno być OK.

  3. Ostatnia misja była trudna, nie można czekać 2 miesiące i dopiero atakować, bo gość zdobędzie 21 czarnych smoków tak jak u mnie 😛 w ten sposób straciłem ok 3h i musiałem wczytywać save

    na początku po zbudowaniu wszystkiego do 6 poziomu jednostek zacząłem jechać metodą skarbca, wtedy na lajcie wychodzi 100k w kilka tygodni z rekrutowaniem wojsk zamek/bastion bez 7 poziomu

    zaatakowałem już w 3 tygodniu z armią mieszaną zamek/bastion (dałem bohaterowi 9 monków, kuszników, gryfy, mieczników, pegazy, srebrne elfy i centaury), całkiem duża po 20-30 na każdy typ jednostki poza monkami i pojechałem z botem

    zdobyłem 4 zamki, 1 odbił ale nie na długo bo z 1-2 tygodnie po wejściu głównym bohaterem do podziemi wziąłem łowcę z bastionu z 5 aniołami i co się jeszcze dało (kawalerzyści, jednorożce, pegazy itd.) i zaatakowałem w przeciwieństwie do głównego bohatera po górnym tunelu
    potem gdy został mu ostatni zamek na wschodzie musiałem pomieszać jednostek i trochę z lochów zebrać armii (60 matykor, 230 oczu i 130 meduz)

    potem poszło łatwo, jak zaatakuje poprzez wodę to powinno się mieć armię możliwą do rekrutacji z 2-3 tygodni w bastionie i zamku (dla pewności można budować też w fortecy)

    nie mogę uwierzyć że zakończyłem kampanię Liberation z wynikiem o 10 większym niż twój 😛 (1120 i pegaz) całkowity czas 238

    mimo to wciąż w trudnych chwilach używam twojego poradnika, tak jak w ostatniej misji 😀

  4. chociaż Admin odradza grać Tower mnie własnie tym zamkiem do spółki z Castle udało sie przejsc i to bez wiekszych problemów 🙂
    Podstawa to w miare szybko zaatakowac, nie czekac na najazd wroga!!! Z wszystkich trzech zamków jakie mamy najszybciej da się rozwinąc Castle. KIedy miałem 5 archaniołów, kilka czempionów itd. wszedłem w podziemia i zdobywałem zamki wroga jeden po drugim jak najszybciej. NIe bawiłem sie w ganianie bohaterów. Zadanie to zostawiłem armi z Tower którą wygarniałem to co zostało mi za plecami. W Tower nie robiłem Tytanów. Oparłem sie na Gigantach bo szybciej było 😉
    W Bastionie zbudowałem siedliska 5-tego poziomu i nic nie robiłem z nimi. I tak na prawde do końca gry jedyną silną armię jaką spotkałem to była armia broniąca ostatniego zamku wroga tego najbardziej na wschód. Wszystkie pozostałe nie były zbyt mocne ponieważ pozajmowałem zamki i nie było z czego rekrutować. Sporym problemem byli bohaterowie wroga na wysokich poziomach. Mimo słabych wojsk napsuli mi trochę krwi 🙂 Ale przy odrobinie sprytu dało sie ich załatwic.
    W całej kampanii praktycznie nie traciłem zdobytych zamków. Jesli przeciwnik jakiś odbił to tylko dlatego, że nie starczyło mi ruchu żeby dojśc na czas albo miałem troszkę słabsza armię. Po kilku dniach zajmowałem ponownie stracone miasta.
    No i taka mała rada :)) możliwie jak najszybciej wysyłamy bohatera na morze. Nie musi mieć żadnej armii. Ma zbierać to co znajdzie na morzu mozna znaleźć mnóstwo zasobów róznego rodzaju 🙂

  5. Kampania nie zajęła mi aż tak dużo czasu, podstawa to oczywiście Miejski Portal. Denerwuje tylko brak rozwijania jednego bohatera, który przechodziłby do kolejnych etapów.

  6. Próbowałem już kilka razy, no ale cóż…nie udało mi się dalej przejść 1 misji ! Udało mi się przejść 3 kampanie pierwsze w RoE i 'Niech żyje król’. Wiem, nie jestem dobrym strategiem, ale chciałbym przejść wszystkie kampanie 😛 A przeszedłem już SoD na łatwym, teraz RoE…ktoś mi poradzi jak rozbudowywać miasta i pokonać wroga ? Bo on to ma 5x większą armię ode mnie(czy taką trzeba pokonać ?!). Poradźcie mi coś!

    od Admin: Forteca tu jest w samym rogu i w dodatku tylko jedna na całą mapę, więc najlepiej wziąć Anioły jako premię i postawić od początku na wojska Castle, a Fortecę odpuścić. Warto zdobyć kolejne 2 Castle w rogach i przede wszystkim dobrze rozegrać bitwy z silnymi wrogami.

    1. Po co sie męczycie tak z pierwszą misją? Zróbcie tak jak ja.
      Poziom 130%, ten co Admin.
      Premia Archanioły (startują w Zamku, a nie w Fortecy i to jest jedyny argument za nimi zamiast Tytanami).
      W 1. dniu restarujemy grę, ąz w tawernie będzie Rion/Gem/Verdis h (obojętnie który). Kupujemy go, dajemy mu Archy, gnamy na wschód. Christianem zdobywamy pikami i miecznikami kopalnie na naszym terenie.
      Specjalista w medyku (warto mu kupić księgę na starcie gry) – gna na północ, chamsko zdobywa castle wroga, potem na prawo na Inferno, potem na dół po drugi Castle i już mamy o 1 zamek wiecej niż komputer w 3-4 tygodniu gry :). Dzięki namiotowi ze specą nie boimy się o utratę Archaniołów. W obozach często można dokupić 7.poziomowe wojska, co się przyda. Rozbudowujemy w czasie tej akcji Castle i Fortecę (najpierw siedliska, potem dopiero uleszamy po kolei). Do podziemi nie wejdziemy, gdyż 10 czarnych smoków pilnuje. Gnamy więc w lewy róg uwolnić Kendala, potem po Bastion (warto naexpić bohatera). Potem jeden bohater idzie na wschód mapy z armią Fortecy, drugi Castle. Dajemy Medykowi wojska Castle, wchodzimy do podziemi, zajmujemy Lochy (ja nie miałem problemu, komputer nie miał nawet minotaurów, mimo iz poziom 130%). Później po garnizon na zachodzie podziemi, później na autowalce Steadwick i koniec.
      Czyż ten sposób nie jest lepszy niż ten Wasz.? Dziwne, że w misji Upadek Steadwick z tymi bohaterami do wybawienia Kendala z Zamku wszyscy wpadli, a na mój sposób nikt.
      w 6. tygodniu gry w tawernie było info: ,,Czerwony ma największą moc”. Grę ukończyłem w 2 tygodniu 3 miesiąca.
      Połowę walk toczyłem na autowalce, gdyż nie chciałem czasu marnować.
      Odkryłem około 85% mapy (nie licząc wody), więc nikt mi nie powie – poszedłeś i nic nie zrobiłeś.
      Przy okazji znalazłem bug gry – nie wykonałem misji Jasnowidza o order męstwa, tymczasem bez względu, którą misję wezmę jako drugą (z Cytką i Twierdzą czy z Infernem), to startuję z Orderem Męstwa 🙂
      Pozdro 🙂 😀

    2. TheConquerror

      Ja przeszedłem Christianem Bitwę o Steadwick, rozwinąłem tylko jego i tłukłem nim wszystko. W Zamku zrobiłem 4 poziomy jednostek plus Zamek i Kapytol, w fortecy 4 poziomy jednostek i Ratusz. Po trzech tygodniach nie cofając się przed niczym, przebiłem się południem przez czarne smoki tracąc 23 chowańce, które się do mnie przyłączyły, do podziemi i powchodziłem DO PUSTYCH LOCHÓW, tylko w płn wróg coś zdążył sobie porekrutować. Potem Thane przyszedł z posiłkami do wschodniego zamku i wrócił z powrotem na zachód. Christian zebrał posiłki i poszedł zdobyć Inferno i Zamek na wschód od Steadwick. Po okazyjnym zmolestowaniu jakiejś wałęsającej się po okolicy wiedźmy wróciłem Christianem do głównego zamku Zebrałem armię o sile 11 archaniołów itp. i na pocz. 2 mies. wbiłem się do podziemi żeby dojść do Steadwick. Przez portal ziemi ze stolicy do tuneli wyskoczyła Verdish, którą dogoniłem i zdemolowałem gdy uciekała przede mną od południowego lochu. Potem odbiłem drugi loch wchodząc w puste miasto, przedarłem się przez garnizon, Sprałem Halona, a potem Torosara broniącego Steadwick z Armią Bagatela 1 zwierzołak, 16 zielonych gremlinów i 1 chowaniec. Rajd przez całe pułudnie i tunele zajął mi 10 dni. Razem 2mies, 1 tydz. i 3 dni i 2,5 godziny grania. Nie bawiłem się w żadne leczenia czy wskrzeszania, od tego były archanioły, Christian osiągnął na mistrzu zdolności: mądrość, magia wody, znajdowanie drogi i logistyka plus dodatkowy ruch ze stajni. Mi to wystarczyło.

  7. kurde, tyle lat a ta gra ciągle tyle radochy sprawia 🙂
    A pytanie mam o przechodzenie artefaktów w tej kampanii. Otóż zbieramy order męstwa i zależnie od tego jaki scenariusz wybieramy drugi możemy liczyć na dostęp do fajnych znajdziek na ostatniej mapie.

    Jeżeli wybraliśmy Porachunki z Diabłem to powinniśmy dostać Znak Many
    Jeżeli wybraliśmy Neutralne Wysiłki powinien być Medalion Życia.

    A każdy z tych artefaktów ma się dać wymienić na jeden, miecz (+12A -3D) lub tarczę (-3A +12D).

    Mój problem jest taki że mi artefakty nie przechodzą do ostatniej mapy. Wszyscy herołsi zaczynają goli. Czy trzeba coś konkretnego zrobić na poprzednich mapach? Zawsze nosiłem artefakty na głównych bohaterach.

  8. „W prawym dolnym rogu mapy jest jasnowidz, który poprosi o teleskop, jeżeli go nie mamy, to nic się nie stanie”.

    No, dobra. Ale jak do ciężkiej chimery zdobyć ten teleskop? Poradzono mi odwrócić ciąg scenariuszy, przechodząc „Neutralną działalność” jako drugą misję (zaraz po „Bitwie o Steadwick”). No to zrobiłem tak, przeszedłem misję czwarty raz, nic to nie pomogło, nadal mam tylko Order męstwa z poprzedniego scenariusza, dostaję za niego Amulet życia (w lewym górnym rogu mapy), a Teleskopu ni widu, ni słychu. A sprzedawcy artefaktów kupić się nie da.
    Ktoś wie? Żaden poradnik, z oficjalnych i nieoficjalnych, nie wspomina, co z tym zrobić. A gryzie mnie to ładnych parę miesięcy.

    1. W pierwszej mapie zabieramy Order Męstwa.

      Jeśli jako drugą mapę wybierzesz Neutralne Wysiłki, to w lewym górnym rogu mapy wymienisz go na Znak Życia. W trzeciej misji (Porachunki z Diabłem) Znak Życia wymienisz na Lunetę (lewa część mapy pomiędzy Twoimi startowymi miastami), która podąży do ostatniej misji kampanii.

      Jeśli jako drugą mapę wybierzesz Porachunki z Diabłem, to wymienisz Order Męstwa na Znak Many. Niestety, w trzeciej misji (Neutralne Wysiłki) NIE wymienisz Znaku Many – w dolnej lewej części tej mapy strażnik graniczny wymaga do przejścia Teleskopu – niestety jest to błąd na mapie.

      Polskie wersje kampanii miały też dodatkowe błędy.
      Proponuję skorzystać z pliku poprawionych kampanii https://www.dropbox.com/s/5wnhf8g1xk6lj9s/roe_edit_2.rar?dl=0
      który poprawia te błędy.

      Zanim przejdziesz misję kolejny skorzystać z cheatów, żeby sprawdzić, czy na pewno wszystko pójdzie zgodnie z planem 🙂

  9. 217 dni i pegaz. Fajna kampania. Ostatnia misja nawet trudna. Pozdrowienia dla wszystkich grających w Heroesa i dla twórcy stronki 🙂
    I dodam, że też w tej kampani jak inni miałem problem z artefaktami. One jakby nie przeszły mi do 3ciej misji i przez to w 4tej misji nie miałem tych najlepszych artefaktów na początku (nie mogłem sie do nich dostać). Chyba jakiś bug…

  10. 1 misja: premia – archanioły.
    idziemy na północ od razu zbierając co się da. Wynajmujemy drugiego i zajmujemy kopalnie. Pierwszym (z Aniołami) zdobywamy tereny na północy (zamek i bastion) jak nie będziemy się opierdzielać to zrobimy to dosyć szybko, opcjonalnie uwalniamy kendala. Gotujemy armię i ruszamy z dwóch stron na wroga, potrzebujemy chociaż jednego dobrego maga. Rozwalamy wszystkie zamki (uwaga na armie z podziemi) krótkie uzupełnienie armii i ruszamy na podziemia z dwóch stron, potem łączymy armię i podbijamy docelowe miasto.
    Atak z dwóch stron prawdopodobnie zdezorientuje wroga i pozwoli na bezkarne poruszanie się po mapie chociaż z jednej strony.

  11. Do ostatniej misji podchodziłem chyba z 3 razy, po czym odstawiłem Heroes na prawie 6 miesięcy. Po przerwie znów naszło mnie na grę, zacząłem misję od nowa, od każdego z powyższych komentarzy czerpałem informację i takim o to sposobem po prawie półrocznej grze przeszedłem ostatnią misję, a co za tym idzie całą kampanię z wynikiem 1115.
    Misja jest prosta o ile odpowiednio się do niej podejdzie. Chylę czoła za patent ze skarbcem, na początku może zbytnio się tego nie odczuwa, ale później ma się tyle kasy, że nie wiadomo co z nią robić 😀 Dlatego koniecznie jak najszybciej trzeba rozbudować do skarbca i ratusza w bastionie. W fortecy do ratusza i starczy.
    Skupiłem się głównie na zamku, udało mi się znaleźć w tamtejszej gildii czar „miejski portal” czy jakoś tak, który bardzo pomaga. Po dwóch tygodniach zszedłem do podziemi i zacząłem po kolei zajmować zamki (lochy) wroga. Jako że jestem osobą, która nie cierpi jak przeciwnik ma 15 bohaterów i jego ruch trwa pół minuty, to eliminowałem ich jak najszybciej. Niektóre lochy przeciwnika sa nieźle rozbudowane, w jednym trafiłem na grote smoków, w innym sam rozbudowałem do ul. groty smoków. Ważne żeby likwidować zamek po zamku, aby przeciwnik nie zgromadził bohatera, który mógłby nam zadać znaczące straty, dzięki do ostatecznej bitwy podchodzimy z bardzo mocnym wojskiem.
    W międzyczasie warto zbierać artefakty, obrone, atak, wiedze, moc gdyż główny przeciwnik ma sporo obrony i ciężko zadaje mu się ciosy. Ja nie wypłynałem ani jednym bohaterem na morze, więc spokojnie można przejść misję bez bawienia się w Kolumba.
    Do ostatecznej walki zgromadziłem smoki z lochów (około 20), archanioły (też około 20), 300+ gryfów i około 70 chemiponów. Rywal padł za pierwszym razem, czarów w zasadzie nie używałem 😉

  12. Mój wynik to 1105 także słabiutko 🙂 No ale w Herosy gram drugi tydzień, nie licząc krótkiego epizodu kilkanaście lat temu 🙂
    Pierwsze 3 misje bardzo proste.
    Czwartą źle zacząłem bo chciałem za szybko opanować całą mapę niewykształcony mi bohaterami. Musiałem uciekać przed mainem przeciwnika bo był mega silny (chyba ok. 20 attack i def skill) 🙂
    Zamki w podziemiach są słabo chronione także ich zdobycie to nie problem.
    Miejski portal i lot to nieocenione czary w tej misji.
    Kiedy mój główny bohater (Astral) miał odpowiednie skille, zebrałem z zamków najlepsze jednostki (ok 20. archaniołów. złotych i czarnych smoków + czempioni, krzyżowy, mionotaury i gryfy). Main komputera (Lorelei) sam zaczął uciekać kiedy mnie spotkał na mapie 🙂 Pokonałem go z niewielkimi stratami, chociaż miał bardzo silną armię i wyższe skille ataku i obrony (miałem experta magii powietrza, ziemi, wody + dowodzenie i szczęscie i ponad 400 pkt. many). Pozostali wrogowie to formalność.
    Ja rozbudowywałem od początku Castle i Bastion. Twierdzę olałem kompletnie, chociaż dzięki skarbcowi po jakimś czasie jest tyle kasy, że można wszytkie zamki ulepszać.
    Podstawa tej misji to wg mnie czar miejski portal i expienie głównym bohaterem.
    Na morze warto wysłać na samym początku jakiegoś pobocznego bohatera, żeby pozbierał kasę i artefakty.

  13. Poziom czwarty banał. Wystarczy w 3 tygodniu zrekrutować wszystko z zamku i zdobywać wszystkie Lochy od północy.

    1. dokładnie ja ruszyłem w podziemia majac 5 archaniołow astralem i z marszu odbilem 3 zamki w podziemiach, dopiero przy 4 uzylem town portal, majac logistyke dalo by sie pewnie bez… nawet nie bawilem sie w jednoski innych nacji jak castle(mała porada drugi zamek w podziemach brac ten płn wschodni bo najlepiej rozwiniety i blokujemy przyrosty smokow) i tez skonczylem na pegazie 😉

  14. Szczęściara

    miałam parę problemów z przejściem kiedyś pierwszej misji bo moje wojska zostały cały czas rozbijane, liczne najazdy na moje zamki i nie nadążałam z uzupełnieniem wojsk 🙂 a z tak słabą armią w porównaniu z wrogiem to na wygraną nie miałam co liczyć ;D wzięłam bohatera ze średnią armią i ruszyłam na Steadwick ;D zdobyłam to miasto cudem i bez walki XD wróg co jakiś czas opuszczał ten zamek, a ja swoim gostkiem tyle co tyle udało mi się dotrzeć do pustego zamku 😀 i misja wykonana 😀

  15. 4. misja to… łatwizna! Ktoś pomyślał o podziemiach obok naszych zamków? 😀 Najwięcej problemów w tej kampani miałem w 2/3 misji Rozprawa z diabłem, gdyż Neutralne wysiłki wybrałem jako pierwsze. Calh miał okrutną ilość wojsk i nie posiadając zamku ruszyłem na Klessive. Udało mi się choć moja Mephala straciła sporo ( wybrałem ją na początku aby miała wojska z Bastionu). Teraz jestem w Pieśni dla Ojca. 😀

  16. W końcu przeszedłem tę kampanię. 8) 1120 pkt. ostateczny wynik.
    Pierwsze trzy misje zaliczyłem bez restartowania.
    Ostatnia misja była dla mnie najtrudniejsza, jednak za pierwszym podejściem źle zrobiłem, zwlekając z atakiem na miasta wroga. Za drugim razem miałem już czar miejski portal i po prostu zebrałem wojska z 4 Lochów i ruszyłem na wroga. Miałem dużo większą przewagę, więc zwyciężyłem. Jak zobaczyłem jakie on miał artefakty, to się dowiedziałem czemu tak ciężko było. 🙂

  17. 3 misja teleskop

    Mam problem w 3 misji. Nie wiem jak zdobyc i gdzie jest teleskop. Wymaga go straznik misji za ktorym jest właśnie telskop!!! nie wiadomo jak tam przejsc. Nie mam w fortecy zadnych wrot wymiarow ani lotu a to jest jedyny zamek z 5 poziomem gildi magów na tej mapie. Ktoś może mi pomóc???

  18. Witam
    Ja gram w trojke po latach i przeszedlem wszystkie trzy podstawowe kampanie ale szlak tafil kompa i musze od nowa. sejwy zapisalem ale jak je wrzucam do odpowiednich katalogow to niestety po odpaleniu gry nie mam map ani dla kampani ale dla pojedynczych scenario. takze ze chyba pozostanie mi gra od nowa co mnie zalamuje jak znowu mam lvl 4 przechodzic i walic tego super bohatera z ta potezna armie. ostatnio udalo mi sie przy ktorym tam podejsciu. jakas rada jak wrzucic sejwa do „games” zeby to to hulalo? ja skopiowalem caly katalog 3do na przenosny dysl ale jak wyrzej pisalem – co wrzuce to wysypuje sie hiros

    od Admin: Wszystkie sejwy są w folderze „Games”. Dla pojedynczych gier z końcówką GM, a dla kampanii z końcówka CGM.

  19. Witam.
    Tak mnie wzięło na wspominki, przypomniało mi się jak rozwaliłem pierwszy raz „Tunele i Troglodyci”.
    A więc, przeszedłem 3 pierwsze kampanie (Wojenny Zamęt coś mi się zbugował, ale okazało się, że mam jeszcze stare save’y, niestety ominęły mnie 2 misje, Przygranicze i Gorączka Złota, ale i tak :lol:)
    A więc pierwsze 3 levele Oswobodzenia przeszedłem bez problemu (wkurzyłem się na pierwszą misję, kiedy wróg rozwalił moją główną armię, a ja z frustracji ruszyłem do jego jaskiń i przypadkowo znalazłem Steadwick)
    Ale jak przeszedłem „Tunele i Troglodyci”?
    Od razu mówię, w porównaniu do kampanii z HoA albo SoD kampanie z RoE są banalne, ale Tunele są jedną z cięższych misji, osobiście są na moim drugim miejscu trudności, jeśli chodzi o misje z RoE (pierwsze miejsce trafia do „Dzień i Noc”, co jest trochę ironiczne, bo nikt nie mówił że to jakaś trudna misja, a tu taki zonk).
    W każdym razie miałem 3 podejścia do tej misji, a teraz je opisze.
    Podejście nr.1: Zacząłem z Nawigacją, co raczej z perspektywy czasu było błędem, bo Christianem w ogóle nie pływałem. Jeśli chodzi o pierwsze dwa miesiące to powiem tylko tyle, że strasznie się guzdrałem, i przeciwnik powoli już sprawdzał nawet moje ziemie. Rozbudowywałem Castle, Bastion do Skarbca, a Tower sobie podarowałem. Kupiłem sobie bohatera, który pływał po wodach i zbierał mi skrzynki/resztk i statków. W końcu w trzecim miesiącu zdecydowałem się zejść do podziemii. Zajmowałem zamki od zachodu. Pierwsze dwa Lochy upadły bardzo szybko. Wtedy jednak zobaczyłem Alamara. Miał POTĘŻNĄ armię. Odruchowo ruszyłem go zaatakować. Po długiej bitwie zostałem pokonany. Postanowiłem wczytać grę. Celowo unikałem konfrontacji z nim. W tym czasie zacząłem powoli formować armię B w Bastionie. Stworzyłem także małą armię C z dwóch przejętych przeze mnie Lochów. Przeciwnik o dziwo powoli się wycofywał. Był przełom 4 i 5 miesiąca. Wtedy zobaczyłem coś, co mnie zamurowało w Gildii Złodziei. PRZECIWNIK MIAŁ JESZCZE MOCNIEJSZEGO BOHATERA OD ALAMARA. Nazywał się Synca. Wzdychając ciężko postanowiłem zdobyć kolejne 2 miasta. Została tylko jego stolica. Postać pływająca zwiedziła niemalże całą mapę. Armia A postanowiła wycofać się po posiłki, aby zaatakować Armię przeciwnika. Armia B, zaś postanowiła pozajmować różne większe wysepki na morzu. Tak więc na froncie pozostała jedynie Armia C. Oczywiście przeciwnik idealnie wykorzystał okazję, zajmując 2 wschodnie miasta i maskrując coraz lepiej rozwijającą się Armię C. Christian i jego Archanioły nie miały czasu na reakcję. Nawet zdobycie Miejskiego Portalu w jednym z Lochów nie poprawiało beznadziejnej sytuacji w której byłem. Armia C była już tak mała, że miała problemy nawet z byle hordą Meduz, Armia B była zbyt daleko od zdarzeń, by móc zareagować, zaś Armia A była zbyt mała, by móc podzielić się na Armię A1 i A2. Co więc zostało? Morderczy bieg za Alamarem. Nie oszukując zmarnowałem miesiąc głupią grą na czas. Przyjrzyjcie się mapie podziemi. Jest dość symetryczna. Ganiałem się z przeciwnikiem. Załóżmy że miasto w prawym dolnym to miasto Q, prawym górnym miasto W, lewym dolnym miasto E, lewym górnym miasto R. Zdobywałem miasto W, R. On przejmował miasto R, ja Q, ja E, on W itd.
    Po miesiącu zmarnowanego czasu wreszcie przeciwnik stwierdził, że chrzani taką robotę i wrócił się do stolicy. Plus był taki, że Armia B dotarła już do zachodnich brzegów Nighonu (wschodni ląd na powierzchni). Minus zaś był taki, że Armia A straciła trochę wojsk na tej gonitwie, a Armia C już praktycznie nie istniała. Trzeba było szybko sformułować taktykę. Taktyka była taka: Armia A przy pomocy Miejskiego Portalu wróci się do naszej stolicy na jednostki, zaś do Armii B zostanie przysłana karawana z jednostkami. W tym samym czasie Armia B będzie pilnowała, aby żaden z tych dwóch bohaterów (Synca i Alamar) nie wyszli ze stolicy. W tym czasie nastąpiło przeformowanie jednostek. Alamar stał się głównym bohaterem przeciwnika. Ale dlaczego? Ponieważ nauczył się jednej frustrującej umiejętności. Ale jakiej? Wrota Wymiarów. W końcu nadszedł czas. Plan był taki, Armia A zaatakuje Alamara,zaś armia B dobije Syncę. Niestety Alamar uciekł, i po dwóch tygodniach gonitwy dopiero udało się go złapać. Była to zdecydowanie największa bitwa w moim całej kampanii w RoE. W każdej armii było ponad 100 siódemek. Bitwa trwała długo. Mimo mojej małej wtedy wiedzy taktycznej odniosłem pyrrusowe zwycięstwo. Armia A nie miała wyboru. Musiała się wycofać. To było zielone światło dla Armii B. Mimo to oblężenie stolicy zakończyło się klęską i Armia B upadła. Synca zostawił połowę swojej armii w stolicy i wyjechał przez monolit, zajmując mój Tower. Miał za dużą armię by odzyskać moje Tower, ale za małą by otwarcie się mi stawiać. Powiecie, po co ci Tower które w ogóle nie rozbudowywałeś? Ja powiem tak, to jak z z gniazdem. Na początku jest jeden osobnik, a potem z tego gniazda wychodzi ich milion. Przeciwnik był w niewygodnym dla mnie miejscu. W końcu stwierdził, że czas to skończyć. Ruszył na moją stolicę. Zdobył ją, po ciężkiej bitwie. Taki był koniec. Co miałem zrobić? Kontynuować grając Bastionem, Lochami? bez mojego wyexpionego bohatera? Stwierdziłem że to koniec, oficjalnie się poddając.
    Dostałem rage’a na Heroesy. Po tygodniu stwierdziłem jednak że muszę wyrównać rachunki.
    Próbując wczytywać moje sejwy stwierdziłem że wszystkie są w niekomfortowych miejscach. Stwierdziłem jedną rzecz. Tak, RESET.
    Podejście 2: Tym razem się nie guzdrałem. Stwierdziłem że w sumie mam gdzieś pływanie po morzu. Rozbudowałem Castle do Archaniołów, wziąłem jakieś tam resursy z wyspy i do podziemi na początku drugiego miesiąca. Poszło znacznie łatwiej. Szybko zająłem dwa zachodnie miasta, ani się nie obejrzałem a już została mu tylko stolica. Tylko problem taki jak zawsze. Wojska miał niesamowicie potężne. Tym razem Armia z Lochów była Armią B, a armia z Castle armią A. Wycofałem się Armią A po jednostki. Armia B jednak szybko rosła. Zaskakująco, przerosła potęgą nawet Armię A. Głównym herosem armii B była Cyra. Po powrocie stwierdziłem, że czas na atak. Zacząłem od Armii B. I tu skończyłem Podejście 2. Dlaczego? Zrozumiałem wtedy jak ważne są statystyki postaci. Miałem przewagę liczebną w tej bitwie. Mimo to najbardziej uświadomiło mi to, jak moimi 110 Chimerami zaatakowałem 80 Chimer. Zabiłem mu 15 Chimer. 65 Chimer zkontratakowało , zabijając mi 80 chimer! Kolejny rage-quit. Tak skończyło się Podejście 2.
    3 dni przerwy od Heroesów.
    Podejście 3, wygrane: Postanowiłem zacząć gdzieś wtedy, gdy wycofywałem się Armią A po jednostki. Połączyłem najmocniejsze wojska z Castle i z Lochów i dałem je Christianowi. Zabił z stratami Syncę. Alamar był wtedy na środku morza. Czas było się wycofać. Alamar przybył na moją wyspę, zajmując Tower. I wtedy właśnie Christian także wrócił. Skopał tyłek Alamarowi. Satysfakcja wielka.
    I tak ostatnimi słowami, dla początkującego Tunele i Troglodyci to wielka przygoda, polecam wszystkim.
    Ja teraz jestem na kampaniach z AB. Fajnie czasem powspominać czasy kiedy się było dzieciakiem.
    PS: Nie przenosiły mi się czary ani artefakty z poprzednich leveli, więc miałem ciężej.

  20. Myślę, że przeszedłem tą misję w ciekawy sposób. Rozubodywałem trzy miasta w miarę rownoczesnie. Olałem czary(czego oczywiście nie polecam:P) potem powoli w podziemia co szło dość gładko no i ten nieszczęsny ostatni bogate… Pokonałem go w mega ciekawy sposób. Stanołem przy wejściu w miarę silnym bohaterem. I tak rozwijałem do niewyobrażał uch rozmiarów swoją armię i wrzystkimi na niego poleciałem.

  21. Dla mnie 4 misja była wręcz banalna. Na starcie wziąłem 3 poziom gildii magów żeby szybciej mieć Portal Miejski. Zacząłem od opanowania swojej wyspy i rozbudowie tylko Castle, w pozostałych zamkach tylko ratusz i wyjątkowo w Bastionie brałem elfy. Po miesiącu miałem już całą swoją wyspę zwiedzoną i zabrawszy armię ruszyłem do podziemi. Zdobywałem każdy zamek jeden po drugim, nie dając komputerowi szans na jakąkolwiek akcję. Szybko udało mi się zdobyć całe podziemia i została mu tylko stolica. Teraz miałem czas na łażenie i levelowanie bohatera, zdobywanie budynków do statystyk i surowców. Jak tylko wróg się wychylił i próbował mi przejąć jakiś zamek to była tylko szybka teleportacja i masakrowanie mu kolejnego bohatera. Oczywiście po morzu też pływałem ale w żadnym stopniu nie wpłynęło to na rozgrywkę, jedyna przydatna rzecz jaką zdobyłem to miecz ognia piekielnego. Po zwiedzeniu podziemi zebrałem armię połączoną z trzech różnych miast( Kusznicy, Gryfy, Kapłani, Elfy, Archanioły, Obserwatorzy i Chimery) nawet pomimo że rozwalił bym mu ostatni zamek samą armią z Castle to sobie połączyłem bo w sumie kto mi zabroni i ruszyłem na niego. Nic specjalnego nie miał, pamiętam jedynie że miał 12 Czarnych smoków a ja samych Archaniołów miałem 25 a chimer to ponad 100 tak więc całkowita deklasacja. Szybka bitwa i kampania wygrana. Wynik końcowy 1115, byłby pewnie większy ale jak już mam dominacje nad wrogiem to lubię sobie zwiedzać całą mapę. Tak czy inaczej misja jak i cała kampania banalna. Najważniejsze to nie czekać aż się będzie miało Archanioły tylko max na początku drugiego miesiąca lecieć w podziemia i jak najszybciej zająć mu 4 miasta a potem to jest już z górki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top