Kampania4: Narodziny barbarzyńcy- poradnik do Heroes of Might&Magic 3

Kampania 4 – Narodziny Barbarzyńcy

W kampanii Heroes 3 Cień Śmierci: Narodziny Barbarzyńcy (inna nazwa: Powstanie Barbarzyńcy) naszym bohaterem jest Yog. Niestety (dla nas) po drobnym incydencie postanowił on całkowicie porzucić magię, dlatego kampania opiera się przede wszystkim na ostrej rąbaninie. Yog obiecał, że poprzez zdobycie celu bez czarowania udowodni, że jest konsekwentny. Na szczęście Yog posiądzie bardzo wysokie współczynniki ataku i obrony, a także artefakty magiczne. Kampanię gramy różnymi zamkami, w poziomie 1 Forteca, w drugim Twierdza, w trzecim Cytadela, czwarty to Biały Zamek typu Castle, a ostatni Twierdza i Fortece. Kampania niekiedy irytująca (z powodu braku magii), ale bez jej przejścia nie odblokują nam się kolejne.


Poziom1- Ucieczka

Heroes 3 Kampania Ucieczka

Bardzo łatwy poziom, musimy zdobyć zamek w górnym prawym rogu przed upływem limitu czasowego. Na początku nie mamy zamku, a ten obok nas jest strzeżony. Najlepiej jest zejść ścieżką trochę niżej i poczekać aż wróg wyjdzie daleko z zamku i wtedy go zdobyć. Idąc ścieżką do samego końca spotkamy drugi zamek. Następnie odwiedzamy niebieskiego klucznika, idąc wzdłuż wschodniego krańca mapy od naszego pierwszego zamku. Dalej są jeszcze 2 zamki czerwonego, a idąc cały czas prosto dojdziemy do narożnego zamku, który musimy zdobyć by przejść poziom.

Mapa Kampania Narodziny Barbarzyncy(kliknij, aby powiększyć)


Poziom2- Spotkanie

Heroes 3 Kampania Spotkanie

6 zamków na malutkiej mapie. Między nimi są wrogie garnizony, przez które komputer może przechodzić, a my nie (zanim ich nie zdobędziemy). Na początku, aby przedostawać się w różne rejony mapy musimy używać podziemi. Jak najszybciej musimy zdobyć 2 zamki na zachodzie mapy (zanim zajmie je komputer). Mając w sumie 3 zamki rozbudowujemy je (Tawerna, Ratusz itp) i bronimy swojego terytorium. Czas działa na naszą korzyść, więc kilka tygodni poświęcamy na defensywę. Kiedy już będziemy w stanie zdobyć wrogie garnizony, mamy wygraną w kieszeni. Zdobycie centralnego zamku przenosi nas do kolejnego poziomu.

Mapa Kampania Narodziny Barbarzyncy 2

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Trudne początki

Heroes Kampania Trudne Początki

Łatwy poziom, wróg jest rozproszony i strasznie mało aktywny. Zaczynamy mając w posiadaniu potężny artefakt- Zwój Anielskiego Sojuszu. Wynajmujemy drugiego bohatera do zbierania, a Yogiem najlepiej od razu zdobyć drugi zamek, ścieżką na wschód. Następnie idziemy ścieżką na południe, gdzie zdobywamy zamek komputera i eliminując go z południa mapy. Następnie idziemy na północ wzdłuż prawej krawędzi mapy, zdobywając kolejny zamek. Kolejny zamek jest w lewym górnym rogu mapy. Następnie wykonujemy kilka misji- zbieramy 15 Hydr Chaosu, 4 artefakty z wyspy. Idziemy z nimi do alchemika w lewym dolnym rogu, potem do drugiego poniżej naszego początkowego zamku. Z mieczem idziemy do podziemi, gdzie rozkładamy nasz Miecz Anielskiego Sojuszu i kończymy misję.

Mapa Kampania Narodziny Barbarzyncy 3

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Falor i Terwen

Falor i Terwen kampania Heroes 3

Czwarty poziom jest dość trudny. Gramy na malutkiej mapie z 4 zamkami. Wróg czai się na wschodzie mapy, ma do nas dostęp w postaci monolitu. Musimy jak najszybciej zająć zamki na wschodzie (nawet kosztem straty naszych początkowych zamków). Niekiedy musimy próbować kilka razy. Gdy „zamienimy się” zamkami z wrogiem- gra stanie się już prosta. Po pokonaniu wroga odwiedzamy strażnika i schodzimy do podziemi wejściem w centrum mapy. Dostarczając artefakty (naszyjnik i tarczę) do jasnowidza, przechodzimy do kolejnej planszy.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom5- Powrót do Bracady

Powrót do Bracady Heroes3

Zaczynamy w prawym górnym rogu mapy. Yog ma ogromne współczynniki ataku i obrony, więc walka z oddziałami na mapie nie powinna być trudna. Po rekrutacji najlepiej bez zwłoki Yogiem ruszyć na zachód i południe, za golemami w lewo jest zamek wroga. Po jego szybkim zdobyciu jesteśmy w komfortowej sytuacji. Jeśli wróg nie zdążył zdobyć zamku- Twierdzy na wschodzie, wtedy został mu tylko jeden zamek w lewym dolnym rogu mapy, który też staramy się szybko zdobyć. Podczas walki z głównym magiem wroga można podzielić wojsko aby zminimalizować jego czary ofensywne, przyda się też save game przed walką. Po wyeliminowaniu wroga możemy odetchnąć, wzmocnić armię i rozbudować zamki. Na południe od początkowego zamku, koło biblioteki jest Jasnowidz, który chce pokonania Mistrzów (nagroda- tylko 20 szt. kryształu), a obok silnie strzeżony Strażnik Graniczny, którego musimy odwiedzić. Następnie idziemy do podziemi, w lewym dolnym rogu mapy. Po odwiedzeniu purpurowego Strażnika, idziemy na powierzchnię, w prawy dolny róg mapy, gdzie czeka nas zwycięstwo. Yog udowodnił barbarzyńcom, ze na zawsze porzucił magię. Było to bardzo trudne, zwłaszcza dla nas… Następna kampania na szczęście jest już z pełną paletą magicznych możliwości 🙂

Powiększ mapę

(kliknij, aby powiększyć)

 


 

Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki

2. Eliksir życia

3. Tnij i siecz

4. Narodziny barbarzyńcy

5. Bunt nekromanty

6. Nieświęte przymierze

7. Ulotna Moc


 

Inne rozdziały poradnika do HoMM III:

27 komentarzy

  1. Ja tam co sie z walką meczyc daje auto 😉
    Wkurza mnie, że Yog czarów nie używa lecz w 3 misji „Zwój Anielskiego Sojuszu” pomaga tak, że nawet na tym Bardzo Trudnym mógłbym przejść ;d
    Wczoraj Trzecią kampanie ukończyłem a dzisiaj już ostatnią misje tu zaczynam 😀

    Seval
  2. Fajny opis, przydaje się bo kampania jest dziwna i irytująca bez używania magii.

    Moje 3 grosze:
    1) Od początku warto wyrobić Yog’owi zdolność odporności na magię. Przekonałem się o tym na ostatnim poziomie.
    2) Na 4 poziomie na pewno dobrze jest przenieść się na wschodni brzeg (nie grozi nam wróg wychodzący z portalu), ale zamiast męczyć się potem z przeciwnikiem, lepiej olać zamki, zrobić niezłą armię i od razu cisnąć na wyspę (pamiętając o kluczniku na zachodniej części lądu!)

    Proxx
  3. witam. Nie moge przejsc misji trudne poczatki…pokonałem juz wrogow…bylem na wyspach. zebrałem wszystko i nie wiem teraz gdzie dokładnie mam isc…

    A przeszedłem pierwsze 2 misje bez tego poradnika. Potem poradnik bardzo się przydał. Warto dodać, żeby jak najszybciej jechać do miasta forteca na samym dole, kiedy przeciwnik jest słaby. Kilka tygodni (2 – 4) rekrutujemy giganty, lecimy po behemoty do naszego Twierdzy i atakujemy starożytne ( zazwyczaj uciekają). Potem już łatwo! Pozdrawiam i dzięki za poradnik.

    od Admin: Zakładam że masz miecz, wystarczy iść do podziemi i rozłożyć go na „czynniki pierwsze” prawym przyciskiem myszy w oknie bohatera dzierżącego miecz.

    Tomek_NY
  4. kluczem do sukcesu w tej kampanii jest szybkość+dyplomacja.

    W 3 misji exp dyplomacja przyłączamy ważki i bazyliszki koło naszego zamku (trzeba mieć ociupkę woja, by nas nie atakowały) następnie ładujemy się do roju ważek i zdobywamy wywerny, potem zjeżdżamy na dół, przyłączamy oddziały z cytadeli i kasujemy pomarańczowego z południa. budujemy jedno ulepszenie w południowej cytadeli, ulepszamy coś (cokolwiek) przyłączamy następne oddziały, kasujemy następny rój ważek i zdobywamy centralną cytadelę. tutaj dopóki nie zbudujemy paru ulepszeń (zwłaszcza wywerny) oczyszczamy wszystko dookoła (zwłaszcza kolejny rój ważek na zachód od centralnej cytadeli) i oby gorgony (które też fajnie ulepszyć). po wykupieniu populacji i ok. 30 ulepszonych wiwern powinniśmy bez problemu zdobyć najcięższą z cytadel – płn.-wsch. (tam, gdzie drogi strzegą mnisi). potem trochę szumu i ostatnia cytadela. proste? banalne.

    W 4 misji rekrutujemy wojska i (mając dypl na exp) przyłączamy parę pomniejszych oddziałów (ja krzyżowców i gryfy królewskie) i od razu na dół, zdobywamy osadę rekrutujemy coś tam i pakujemy się do łodzi i na wschód. bez walki powinniśmy zdobyć zamek na południu, rekrutujemy co się da i ruszamy drogą do konserwatorium gryfów – jeśli się fuksnie, to mamy 3-5 aniołów i to powinno wystarczyć na północny zamek. trzeba to zrobić w siódmym dniu bo po wykupieniu populacji 2-3 anioły mogą nie wystarczyć.

    W 5, jeśli mamy szczęście, załatwiamy sprawę po drugim tygodniu.

    Zdecydowanie najbardziej irytujący był poziom drugi. W końcu odechciało mi się zdobywać wszystkich zamków i po prostu zrobiłem wzjazd na stolicę (ledwo wygrywając na auto 😉

    kao
  5. Mam problem w Poziom1- Ucieczka, rozwaliłem już czerwonego ale nie wiem jak dostać się do tego zamku który mam zdobyć żeby wygrać. Trzeba przepłynąć statkiem tak? ale nie mam gdzie zacumować :/ bo w jedynym miejscu do tego stoi jakiś jaszczur i się nie da. Co mam zrobić?

    od Admin: Dziwne. Na górną połowę mapy przepływamy statkiem. Obok jaszczura powinno dać się wyjść z okrętu (doprowadzając do walki).

    Spojuwa
    1. No właśnie tak stanął że nie ma miejsca na zakotwiczenie i jeszcze leżą tam klejnoty. Spróbuje jeszcze raz od nowa może komputer ustawi tego jaszczura w innym miejscu.

      od Admin: W takich sytuacjach najlepszy jest kod na odkrycie mapy 🙂

      Spojuwa
  6. Przeszedłem tę i 3 wcześniejsze misje i żadna 5. kampania mi nie wyskakuje. Jak wczytuje sejwy to pojawia się ptaszek na obrazku po czym znika.

    od Admin: Musisz mieć 4 ptaszki, aby odblokowały się dalsze kampanie. Prawdopodobnie niepotrzebnie robisz nową grę po każdej kampanii. Musisz przejść wszystkie jedna po drugiej, używając opcji ‚Nowa Gra’ tylko raz, na samym początku.

    Pomocy
  7. W levelu czwartym jest tylko jeden moment dość trudny, gdy Wróg przechodzi po raz pierwszy przez monolit wejścia. To jest dość wczesny etap gry, nie posiadamy jeszcze zbyt silnego wojska, a rywal owszem. Jednak dzięki ogromnym wsółczynnikom ataku i obrony powinniśmy sobie poradzić (mi zostało po tej walce 8 orków). Później wystarczy bronić się przed lawiną słabych ataków, a gdy już zbierzemy jako taką armię sru statkiem na wschód. Tam już idzie gładko.

    Sebix
  8. jak dla mnie najtrudniejszy jest Poziom5- Powrót do Bracady. wszystkie 4 jakoś poszły, ale ten mnie zaczyna już denerwować. zanim sie jakoś ogarnę z wojskiem, to już dostaję łupnia. nawet jak udało mi sie zabrać mu zamek, to zaraz robil powtorny najaz i znowu dostawalam bęcki. jakas rada, zeby nie wyjsc z siebie?:D

    katka
    1. musisz zagrać bardzo agresywnie – posiadanie dyplomacji bardzo pomaga.
      Zaczynasz do kupienia 2 bohatera i gniazda na urwisku. Zdobywasz kopalnie drewna i kamienia, pobocznym bohaterem zbierasz surowce. Yogiem obowiązkowo kupujesz baliste (powinieneś ponad 30 ataku w tej kampanii na start, a nawet 40+ ona zadaje wtedy ogromne obrażenia) i zajmujesz dostępne siedliska cyklopów i orków oraz kopalnie złota, kapłani mają tendencję to przyłączenia się i zabijasz golemy (najlepiej jeżeli zrobisz to na początku dnia, bo punkty ruchu potem bardzo się przydają). Następnie biegniesz i zajmujesz górny zamek. Budujesz zamek i czekasz lub polujesz dalej ( w zależności od położenia bohaterów przeciwnika). Starasz się w ten sam sposób zająć drugi zamek, trzeciego nie zdążą zdobyć, więc się tym nie przejmujesz. W przypadku walki z wrogim bohaterem ich obrażenia magiczne równoważy twoja balista. Musisz atakować tak, aby nie dobijała słabych jednostek, tylko te najmocniejsze (ah ten atak za 400 w jednego maga…). To wszystko dzieje się w przeciągu 8 dni, także przeciwnik najwcześniej wykupi nowe jednostki, gdy już wszystko będzie wiadome.

      Powodzenia 😉

      pepe
  9. W drugim levelu, polecam skupić się na zamku w dolnym lewym rogu i tam budować kapitol, bo łatwiej tego zamku bronić.

    W trzecim, przed zejściem na południe poszedłem do tego zamku na brązowym tle. Chyba korzystniej.

    W 4 poziomie miałem pokonanego rywala w trzy tygodnie. W pierwszym zwiedzałem lewą stronę mapy i rozbudowałem Twierdzę (jak się okazało niepotrzebnie), a następnie przepłynąłem na stronę wroga, tak, że zająłem mu zamek (ten niższy)w 1 dzień drugiego tygodnia. Z głównym bohaterem rywala się minąłem, więc z wykupioną armią zdobyłem również drugi zamek. Do końca tygodnia trochę rozbudowałem zamki i zaraz po wykupieniu armii w trzecim tygodniu zaatakowałem wroga, który nie zdołał sklecić praktycznie żadnej armii.

    Wszystko na przedostatnim poziomie trudności, jak z resztą całą kampanię gram.

    Jar005
  10. Polecam wyrobić dyplomację, w tej kampanii mocno przydatna. W ostatniej misji przyłączyłam stworzenia, z nich się zebrała armia i mimo niskiego morale udało mi się pokonać Aine juz pod koniec drugiego tygodnia.

    b0gna
  11. W pierwszej misji nie trzeba zdobywać zamku tam gdzie jest Aine. Można zwyczajnie pójść magiem bitewnym obok magów do zielonego namiotu a Yog szuka zielonej bramy i idzie na zamek.Ja tak zrobiłem.Przynajmniej nie trzeba się męczyć przy bohaterze wrogim o zamek zwyczajnie z silną armią potem isc na Aine i zamek. 8)

    Mateuszek
  12. W 2 misji mając rozwiniętą dyplomację nawet nie trzeba skupiać się na rozbudowywaniu zamków (jedynie na ratusze i sale valhalli aby dopakować bohatera) tylko po prostu idziesz przed siebie po drodze omijąjąc przy tym garnizony fioletowego podziemiami i dodatkowo przyłączając co lepsze grupki stworków z twierdzy aż dochodzisz pod samą stolicę. W niecały miesiąc poszło bez większych strat. Jedyny większy problem to była dość silna grupka behemotów przed wejściem do stolicy.

    rychu
  13. Wszystkie scenariusze przeszedłem na poziomie Expert i powiem, że zdecydowanie najtrudniejsza jest 1 mapa.
    Wróg jest bardzo silny i gra bardzo agresywnie. Musiałem przed nim uciekać na drugi brzeg. Pokonanie Behemotów i zdobycie Twierdzy jest bardzo trudne bez magii. Gdyby nie czary dżinów nie dałbym rady mimo 13 tytanów.
    Kolejne mapy bardzo łatwe (zwłaszcza 2 i 3). Z tym artefaktem to mocno przesadzili, bo gra staje się zbyt łatwa.

    Silencer
  14. Poziom piaty- czerwonego rozwalilem w tydzien 😀 Posiadajac dyplomacje i logistyke na expert dobieglem do zamku przeciwnika tego w lewym dolnym rogu w ciagu 6 dni a stamtad dobieglem w jednej turze do pustego zamku 😛 a bohater mnie zaatakowal bo nie mial innej mozliwosci. Po drodze zebralem oddzial pikinierow (34) i kapłanow (15) ktorzy sie do mnie przylaczyli 😛

    karol
  15. bardzo łatwa kampania, 2-3 godziny i po zabawie, miałem dyplomacje i w 3,4 levelu sie tylko leci do przodu , jak sie okazalo nawet nic w zamku nie bylo trzeba kupować, w ostatniej komputer mnie rozwalil przy pierwszym podejsciu ale pozniej polecam podzielić kapłanów no i bronic sie w zamku z 3 wieżyczkami, dwa pierwsze czary jakie użyła Aine to burzenie murów 🙂 wygralem spokojnie bitwe a przed autosave gdzie mialem w zamku tylko cytadele i przegralem znacząco to duża różnica:)

    Keymil

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.