Heroes 3 – Zamek typu Cytadela

Heroes Cytadela

Zamek Cytadela jest królestwem bagien. Jego mieszkańcy są z natury źli, choć nie tak bardzo jak obywatele Nekropolii czy Inferno. Gra przy pomocy Cytadeli nie jest łatwa, ale jest to wbrew pozorom silny zamek, tylko trzeba umieć wykorzystywać jego atuty. Najsłabiej jest z magią- maksymalny poziom Gildii Magów to 3. Bohaterowie są różni, niekiedy można wyłowić perełki, np. Tazar- który po osiągnięciu wysokiego poziomu posiada prawie niezniszczalne wojsko. Wśród bohaterów często można spotkać umiejętności Płatnerz i Odporność. Ogólnie zamek nastawiony jest na obronę i jak najmniejszą liczbę straconych w bitwie jednostek. Wojska niestety są dosyć drogie i niemożliwe jest kupienie wszystkich jednostek bez posiadania kopalń złota. Przy problemach z pieniędzmi najlepiej zrezygnować z Hydr (są drogie jak na swoje możliwości). Posiadając dużo współczynniku obrony u bohatera oraz liczną armię, jesteśmy niezwyciężeni. Wojska Cytadeli, z pozornie słabe i drogie, są bardzo trudne do zabicia. Nieszczęście grania tym zamkiem często polega na tym, że mapa wokół Cytadel jest bagnista, co znacznie spowalnia bohatera na mapie. Prędkość rozwoju wtedy jest niższa niż u rywali. Mają oni jednak w wyniku bagien utrudniony dostęp do zdobycia Cytadel, co po raz kolejny udowadnia, że jest to najbardziej defensywny z wszystkich zamków w Heroes 3.

 

Budynki zamku Cytadela

Budynki Zamku Cytadela

(kliknij aby powiększyć)


Budynki podstawowe

(3 górne rzędy w menu)

 

Miejsce Spotkań Rady – Budynek dostępny od początku w każdym zamku. Każdego dnia dostarcza 500 sztuk złota do skarbca właściciela miasta.

Dom Rady Miasta – Dostarcza 1.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Tawerny i 2.500 złota. Obowiązkowo budujemy na samym początku gry.

Ratusz – Dostarcza 2.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Domu Rady Miasta, Targowiska, Kuźni i Gildii Magów oraz 5.000 złota.

Kapitol – Dostarcza 4.000 sztuk złota każdego dnia. Każdy gracz może posiadać tylko jeden Kapitol. Wymaga Ratusza, Zamku oraz 10.000 złota.

Grążel– Unikalny budynek zamku Cytadela, może być wybudowany (za darmo) tylko po znalezieniu Grala. Budynek dostarcza dodatkowo 5.000 złota, zwiększa przyrost jednostek wojskowych w zamku o 50% oraz zwiększa atak i obronę jednostek bohatera broniącego zamku o 10 punktów.

Fort – Wzmacnia mury zamku, umożliwia dalszą rozbudowę miasta. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni.

Cytadela – Wzmacnia mury zamku, podczas obrony obsadza wieżyczkę łuczniczą w centralnej części zamku. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich wojsk o 50%. Kosztuje 2.500 złota i 5 kamieni.

Zamek – Wzmacnia mury zamku i tworzy fosę przed murem, zwiększa przyrost wojsk w zamku o kolejne 50 punktów procentowych. Obsadza 2 boczne wieżyczki podczas obrony. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni. Powinniśmy zbudować go jak najszybciej i postarać się o budowę Kapitolu.

Tawerna – Podstawowy budynek w Heroes. W Tawernie możemy rekrutować nowych bohaterów. Potrzebna jest także do budowy Domu Rady Miasta. Zwiększa morale wojsk bohatera broniącego zamek o 1 punkt. W Tawernie znajdziemy także Gildię Złodziei, gdzie możemy podejrzeć statystyki graczy na mapie – im mamy więcej Tawern (Zamków), tym więcej danych nam się wyświetli. Tawerna kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Kuźnia – Kuźnia w zamku Cytadela produkuje Namioty Medyków, kosztuje 1000 złota i 5 sztuk drewna.

Pchli Targ (Targowisko) – Na Targowisku możemy handlować złotem i zasobami. Pchli Targ kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Magazyn Zasobów – w zamku Cytadela dodaje każdego dnia 1 kamień oraz 1 sztukę drewna do skarbu królestwa. Kosztuje 5.000 złota i 5 kamieni.

Gildia Magów (max poziom 3) – Pozwala odwiedzającym bohaterom na uczenie się czarów. Można w niej też kupić Księgę Zaklęć oraz odnowić punkty magii (zostając w zamku z Gildią na noc). W zamku Cytadela występuje trzeci poziom Gildii Magów. Jest to niestety najniższy poziom Gildii, dlatego bohaterowie z Cytadeli nie są najlepszymi magami.

Stocznia – Budynek ten jest aktywny tylko, kiedy zamek położony jest nad wodą. Przy jego pomocy możemy kupować statki. Budynek kosztuje 2.000 złota i 20 sztuk drewna, dodatkowo za każdy statek musimy zapłacić 1.000 złota i 10 sztuk drewna.

Sanktuarium – Zwiększa (na stałę) o 1 punkt obronę każdego bohatera, który odwiedzi zamek. Kosztuje 1.000 złota.

Wilcze Doły – Wilcze doły to fortyfikacja zamku, która dodaje 2 punkty obrony wojsk bohatera broniącego zamek. Kosztuje 1.000 złota.

Obelisk Krwi – Dodaje 2 punkty ataku wojskom bohatera broniącego zamek. Kosztuje 1.000 złota.

Kwatery Oficerskie – Zwiększa przyrost Gnolli o 6 tygodniowo. Wymaga Chaty Gnolli i 1.000 złota.


Jednostki wojskowe i oddziały zamku Cytadela

Jednostki Cytadela Heroes

 

Poziom 1:

Gnolle

Gnoll

Wymaga: Chata Gnolli

Gnolle to podstawowa jednostka zamku Cytadela. Są powolne, ale dosyć silne i wytrzymałe. Ich przyrost jest duży, często ich darmowe siedliska występują na mapie. Na początku gry będzie to nasza najważniejsza jednostka. Gnolle mocno zyskują na znaczeniu, gdy rzucimy na nie czar Przyspieszenie. W przeciwnym razie dojście Gnollami do wrogich strzelców na polu bitwy może być bolesne.

 

Zwierzołaki (Gnolle Maruderzy)

Zwierzołak

Wymaga: Ulepszona Chata Gnolli

Zwierzołaki są silniejsze i przede wszystkim szybsze od Gnolli. Całkiem silna jednostka jak na swój poziom i cenę. Gdy są w dużej ilości i zdołają wziąć udział w walce- mogą poważnie namieszać. Po Centaurach i Halabardnikach, Zwierzołaki to trzecia najsilniejsza jednostka 1-go poziomu w grze. Nawet w dalszych okresach gry bywają przydatne w bitwach.


Poziom 2:

Jaszczuroludzie

Jaszczuroczłek

Wymaga: Jaszczurze Siedlisko

Jaszczuroludzie to jedyna jednostka strzelająca zamku Cytadela. Dlatego też taktyka walki tym zamkiem oparta jest głównie na starciu bezpośrednim. Jaszczuroludzie są przeraźliwie słabi, nawet w dużych ilościach nie potrafią ustrzelić wroga. Niekiedy niestety jesteśmy na nich skazani. Ciężko jest uzbierać ich sensowną ilość.

 

Reptilioni

Reptillion

Wymaga: Ulepszone Jaszczurze Siedlisko

Reptillioni są troszkę szybsi i silniejsi od Jaszczuroludzi, ale także nie powalają na kolana. Jedynym ich plusem jest fakt, że potrafią strzelać. Wróg komputerowy lubi je atakować. Jeśli nie występują w większych ilościach- są mało groźne. Jedni z najgorszych strzelców w grze. Jak na 2 poziom jednostki- są średnie. Grając Cytadelą musimy przyjąć do wiadomości, że na odległość wielu walk nie wygramy.


Poziom 3:

Oślizgi (Ważki)

Oślizg

Wymaga: Rojowisko Oślizgów

Oślizgi to bardzo ciekawy oddział latający. Są szybkie, a podczas ataku potrafią przerwać działanie wszystkich czarów wspomagających jednostki wroga. W dużych liczbach są niezastąpione, ich przyrost jest całkiem duży- taki sam jak o poziom niższych Jaszczuroludzi. Dzięki swej szybkości Oślizgi świetnie nadają się do atakowania wrogich strzelców.

 

Oślizgi Smocze (Smocze Ważki)

Oślizg Smoczy

Wymaga: Ulepszone Rojowisko Oślizgów

Oślizgi smocze to najszybszy oddział 3 poziomu w grze oraz najszybsza jednostka zamku Cytadela. Potrafi przelecieć całą mapę bitwy w 1 kolejkę. Atakowana przez Oślizgi Smocze jednostka wroga traci działanie czarów, a dodatkowo przyjmuje czar Osłabienie na poziomie experta. Niezastąpione do zadań 'specjalnych’, przeważnie zaczynają bitwę i odgrywają w niej ważną rolę. Gdy mamy wolne sloty w armii, możemy dać do każdego po 1 Oślizgu Smoczym, aby blokowały wrogich strzelców lub marnowały wrogowi kontratak (przygotowując „bezkarny” atak innej jednostce).


Poziom 4:

Bazyliszki

Bazyliszek

Wymaga: Legowisko Bazyliszków

Bazyliszki to ciekawa jednostka walki bezpośredniej. Bazyliszki są stosunkowo silne i wytrzymałe. Prędkość jest niestety słaba, co robi je mozolnymi. Dodatkowo potrafią podczas ataku zamienić atakowanego przeciwnika w kamień z szansą 20%. Bazyliszki jak na 4 poziom są silne i potrafią zniszczyć słabszych wrogów jednym ciosem. W przypadku silniejszego przeciwnika przydają się 'na dobitkę’. W największych walkach giną jako jedne z ostatnich. Warto szybko ulepszyć.

 

Bazyliszki Królewskie (Bazyliszki Większe)

Bazyliszek Królewski

Wymaga: Ulepszone Legowisko Bazyliszków

Bazyliszki Królewskie są szybsze i silniejsze od zwykłych Bazyliszków. Bardzo pożyteczne w walce, powinniśmy szybko wybudować ich siedlisko. W porównaniu do jednostek 4-go poziomu w innych zamkach, Bazyliszki wypadają lekko ponad przeciętną. Ich atutami na tle rywali są siła, wytrzymałość, szybkość i umiejętność zamiany w kamień.


Poziom 5:

Demigorgony

Demigorgona

Wymaga: Zagroda Gorgon

Demigorgony to jednostki o wyglądzie krów. Są bardzo wytrzymałe i posiadają silny atak. Jedna z najlepszych jednostek 5 poziomu. Koniecznie powinniśmy je szybko ulepszyć. Ich największą wadą jest słaba szybkość. Demigorgony to typowy 'wóz z węglem’ (jak Drzewce czy Ogry), czyli powolne, ale silne stworzenia.

 

Gorgony (Wielkie Gorgony)

Wielka Gorgona

Wymaga: Ulepszona Zagroda Gorgon

Gorgony są szybsze i silniejsze od swych młodszych koleżanek. Posiadają jeszcze jedną ważną cechę- zabijają wzrokiem atakowane jednostki. Ginie przeciętnie 1 jednostka na 10 atakujących Gorgon. Cecha ta najbardziej wydajna jest w przypadku walki z silnymi przeciwnikami, np. 100 Gorgon zabije za jednym atakiem ponad 10 Archaniołów (niezależnie od punktów ataku i obrony bohatera). Zabójczy wzrok nie działa na martwiaków. Gorgony świetnie nadają się przeciwko jednostkom starcia bezpośredniego, mniej przydatne są przeciwko strzelcom. Obok Entów- najlepszy atak i wytrzymałość wśród jednostek 5 poziomu.


Poziom 6:

Wiwerny

Wiwerna

Wymaga: Gniazdo Wiwern

Wiwerny to słabej jakości jednostka jak na swój poziom, jest bardzo wrażliwa. Ma jednak dwa plusy- potrafi latać i ma sporą szybkość. Wiwerny często przewijają się przez mapę. Ich siedlisko możemy bardzo szybko zbudować. Wiwerny są podobne do Ifrytów z Inferno. Od biedy można używać do ataku na strzelców oraz 'na dobitkę’. W najcięższych, wyrównanych walkach słabo się spisują, ustępując miejsca poziom niższym Gorgonom.

 

Wiwerny Królewskie

Wiwerna Królewska

Wymaga: Ulepszone Gniazdo Wiwern

Wiwerny Królewskie są dużo szybsze od zwykłych, prawie tak szybkie jak Oślizgi Smocze. Niestety ich siła i wytrzymałość nadal pozostawia wiele do życzenia jak na jednostkę 6 poziomu. Podczas ataku jest 50% szansa, że zatruje atakowaną (żywą) jednostkę, przez 3 kolejki odejmując jej 10% ilość punktów życia. Potrafią przelecieć mapę bitwy w ciągu 1 tury, więc podobnie jak Oślizgi- nadają się do zadań specjalnych, typu atakowanie strzelców czy zdobywanie zamku.


Poziom 7:

Hydry

Hydra

Wymaga: Hydrzy Staw

Hydry to dosyć dziwna jednostka. Niestety jest jedną z najsłabszych, biorąc pod uwagę wszystkie 9 zamków. Hydry są powolne i nie potrafią latać ani strzelać, ich siła i wytrzymałość też nie jest najwyższej klasy. Mają 2 plusy- potrafią atakować kilka jednostek naraz (kiedy stoją obok siebie) i powstrzymują kontratak, niestety w praktyce rzadko kiedy zdarzają się ku temu okazje. Zazwyczaj wróg jest daleko, lub przeszkadzają mury zamku, rozproszenie czy nierówności terenu. Walcząc przeciwko Hydrom wystarczy je spowolnić i ostrzeliwać z daleka.

 

Hydry Chaosu

Hydra Chaosu

Wymaga: Ulepszony Hydrzy Staw

Hydry Chaosu są szybsze i silniejsze niż zwykłe Hydry, niestety nadal cierpią na „brak możliwości ataku”. Rekrutacja Hydry Chaosu oprócz złota kosztuje nas 1 sztukę Siarki, z którą niekiedy bywa problem, jak i z budową samego ulepszonego budynku. Hydry Chaosu są w cenie np. Starożytnego Behemota, a nie dorastają mu do pięt. Jak na 7 poziom są niezbyt silne, wolne, łatwo je zablokować (lub nie ustawiać się obok siebie). Ja osobiście grając Cytadelą, gdy cierpię na problemy finansowe- jako pierwsze rezygnuję z Hydr.


Inne zamki w Heroes 3:


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

23 thoughts on “Cytadela- opis zamku w Heroes of Might&Magic 3”

  1. Masterblaster

    Uwielbiam taktykę defensywną i dlatego Fortress to mój ulubiony zamek, a ich jedyną nieprzydatna jednostką są reptilioni – hydry natomiast są fantastyczne.

    Demigorgony są najlepszym zabójcą wszystkich jdnostek najwyzszego poziomu – nawet azure dragon pada od razu;)

    Jesli do tego masz jeszcze hydry i czar teleport i spowolnienie dla wroga, to wszystkie inne jednostki hdry zjedzą na śniadanie z każdej strony. Takie combo jest bardzo trudne do pobicia przede wszystkim na ogromną obronę tych jednostek i ich cenę.

    A feniksy też nie są złe – bohater z samymi feniksami jest nie do dogonienia i jest piekielnie skuteczny przeciwko wszystkim orócz tego, który ma głowną armie, więc tez bym nie pisął, że feniksy są takie złe… odporność na ogień pozwala na lanie armageddonem jak przy czarnych smokach, a do tego można je leczyć i wskrzeszać…

  2. Może i Hydry rzeczywiście nie są zbyt silne ale można ich siedlisko wybudować (przy odrobinie szczęścia) już w 4 dniu. A ze stworami na 7 poziomie w 1 tygodniu można wiele zdziałać co nam pomoże w dalszej rozgrywce.

    od Admin: Jak się ma zasoby to tak 😉

  3. uważam że surowo oceniłeś reptilioni to nawet przydatna jednostka u mnie ma sporą wytrzymałość a w dodatku WoG istnieje coś takiego jak doświadczenie jednostek a reptilioni wyjątkowo szybko je zdobywa (dzieki doświadczeniu jednostek siła i obrona mogą zwiększyć się nawet o 3 i ulepszyć po raz trzeci)

    a jeśli zdobędzie się ich nieco więcej to przy oblężeniach zamku stają się nieocenianą pomocą gdyż wróg długo je ubija a one przy doświadczeni mogą mieć na hita 4 czarne smoki !!!! lecz tu misi być dodatek WoG 🙁

    od Admin: To nie jest opis do WoG tylko do zwykłych Heroesów… To są dwie całkiem inne gry. Opisu do WoGa nie zrobię bo nie podoba mi się ta gra, ma milion przeróżnych błędów i bugów, które doprowadzają mnie do szału.

    1. Nieładnie zarzucać autorowi pisanie baboli, gdy samemu się je robi. Jakim cudem teleport i trzęsienie pojawia się w tym zamku, skoro gildia jest na lvl 3 a to czary lvl 4? I druga sprawa, bohater nie wróci szybko odbić cytadeli, bo ma tak samo kiepski ruch na bagnach jak i bohaterowie z innych miast

  4. rapiot – Cytadela…
    Cytadela nie jest taka zła. Zacznę od samych jednostek bo autor narobił wielu baboli.
    1) Gnolle nie są aż tak dobrą jednostką 1 poziomu. W zasadzie w większości przypadków są bezużyteczne. Służą tylko jako mięso armatnie, żeby na jednostce wyższego poziomu nie było kontrataku bądź w ostatecznych walkach.
    2) Reptilioni; w wersji Restration of Erathia bądź w każdej innej z najnowszym patchem gdzie mają dmg 2-5 a nie 2-3 są jednostką bardzo pożyteczną robiącą duże spustoszenie w oddziałach wroga. Duża ilość punktów życia i dobre parametry.
    3) Smocze ważki; to właściwie takie serce armii; szybka z przeciętnym dmg ale z rekompensatą w postaci rozproszenia i osłabienia. Jeśli brakuje czarów to skutecznie odczarowuje zaklęcia pomocnicze wroga 🙂
    4) Bazyliszki Jeśli zdarza się, że zamieniają w kamień to w ważniejszych walkach nieraz potrafią uratować życie. W większości potyczek stoją i się przyglądają.
    5) Co do ulepszania gorgon to nie trzeba się wcale tak spieszyć. Z racji małej szybkości dużo w większości walk nie robią nic. Oczywiście prawdą jest, że w finałowych walkach to jest jednostka bez której cytadela nie ma racji bytu. Nadaje się wyłącznie do unicestwiania 6-7 poziomu jednostek w innym przypadku to strata ruchu wg mnie.
    6) Wywerny/Wywerny królewskie Nic tylko kupować w 1 dniu i podejmować walkę o większość kopalń i budować szybko swoją potęgę. Mała ilość punktów życia zrekompensowana umiejętnością trucizna oraz szybkością. Świetnie się nadaje do drugiego uderzenia zaraz po ataku smoczej ważki 🙂
    7) Hydra/Hydra Chaosu. Fakt minus to walka o zamek. Chociaż nie należy zapominać, że jest to zamek w którym najczęściej pojawia się teleport i trzęsienie więc rekompensata jest. Brak kontrataku, atak kilka pól, normalna ilość punktów życia wystarczą, aby narobić chaosu w słabszych oddziałach wroga. Smaczku dodaje fakt , że jeśli nam się przyfarci i wiedźmą otrzymamy magię ognia i szał to w teoretycznie przegranych walkach często można podnieść się z kolan 🙂

    Bohaterowie: Ja widzę tylko kilka opcji:
    1) Tazar: wrodzony płatnerz powoduje, że po 12 poziomie jednostki są naprawde trudne do zabicia
    2) Mirlanda: Jako wiedźma może otrzymać magię ognia i szał ale przede wszystkim dostaje dobre umiejętności i osłabienie w jej wykonaniu to majstersztyk.
    3) Wystan: Łucznictwo + odporność i specjalność reptilioni samo mówi za siebie. Jedyna jednostka strzelająca jest szybsza, ma większy atak i obronę (a co za tym idzie obrażenia) i jest odporniejsza na ataki
    4) Można również wybrać Brona gdyż na początek kilka bazyliszków może pomóc w opinii o sile armii i atakowana jednostka na mapie ucieknie.

    W ogóle totalną bzdurą jest to że jednostki cytadeli są drogie. To są jedne z najtańszych jednostek. Tygodniowy koszt nie przekracza 27500 czyli średniego tygodniowego kosztu ulepszonych jednostek. A co do utrudnionego rozwoju przez bagna to rekompensatą są naprawdę tanie budynki (złoto i zasoby). Schodzi tylko kamień drewno i siarka. A poza tym pisząc, że wróg ma trudny dostęp do naszego zamku to chyba jasno oznacza, że zamek ma w sobie coś ofensywnego bo główny bohater może w tym momencie chodzić po mapie szukać i zdobywać zwłaszcza zamki z dobrymi czarami by na koniec powrócić i dobić wroga jeśli zajął zamek 🙂

  5. Siła cytadeli nie polega na odosobnionych jednostkach. To nie lochy czy conflux gdzie można po jakimś czasie wozić tylko 7lvl ulepszony.
    Ale armia cytadeli jest bardzo zgrana i się uzupełnia. U dobrego bohatera(np. Tazar) jest nie do zabicia. Jednostki są twarde i stosunkowo szybkie(tak,tak . cytadela wygrywa na starcie z fortecą i twierdzą, a jej średnia szybkość jest bardzo przyzwoita). Z mistrzowskim przyspieszeniem lub taktyką(ja preferuję oba)cała armia lata po polu bitwy jak chce.
    Dodatkowo bohater łatwo poznaje magie wody i kwestia tylko taka żeby dorwać teleport – wtedy hydra wrzucona w oblegany zamek robi masakrę. Dodatkowo mistrzowskie błogosławieństw o bardzo się tutaj przydaje.
    1.Gnolle ja większość 1lvl stają się bezużyteczne po czasie. Na starcie jednak maja dobry dmg i się przydają bardziej niż chochlik czy goblin. Więc tutaj cytadela nie jest ostatnia.
    2.Reptiloni. obrażenia jak kusznik, statystyki podobne(lepszy def i HP), tylko brak 2 strzału. Mimo to nie są najgorsi tacy(moim zdaniem magogi są gorsze, bo mało kiedy się nimi strzela przez ich durne kule ognia). W stosunku np. do zombie czy krasnali jednostka znacznie lepsza bo strzelająca. W moim przekonaniu i tutaj na ostatnim miejscu nie jest cyta.
    3.Ważka Smocza. Jednostka doskonała niemal. Jedyny minus to małe HP, ale to zrozumiałe bo gdyby miały go więcej to były by za silne. Piekielnie szybkie i ponadprzeciętni e użyteczne. Rozproszenie zaklęć ochronnych to strasznie dobra umiejętność. Osłabienie też się przydaje. Jedna z lepszych jednostek na tym poziomie.
    4.Bazyliszek też nie jest słaby. Statystykami może się pochwalić mocnymi, a i zdolność fajna. NA pewno bardziej użyteczny niż demony, czy powolne ogry.
    6.Wiwerny. Najsłabsza jednostka tego poziomu. Czy na pewno? Obrażenia takie jak jednorożec. Szybkość lepsza, ponad to latanie. Za to mniej HP.. W kwestii użyteczności wyżej niż jednorożec czy żywiołak magii. Nie jest to zabójca nadzwyczajny, ale się przydaje. Ponad to na mapie mamy rojowiska ważek, gdzie można je zdobywać, przez co zwykle jest ich więcej niż konkurencji 6lvl. Jak dla mnie wcale nie taka ostatnia..
    7.Hydry Chaosu. Ok jednostka ta nie powala. Ale kiedy jest sama na mapie. W rękach dobrego herosa jej skuteczność zmienia się diametralnie. Ukochanym zaklęciem hydry jest teleportacja, dzięki której bestie te mogą robić masakrę. Są twarde maja znakomite zdolności. Wymagają błogosławienia. Użyteczność bez dobrego bohatera słaba, ale taki behemot czy smok cienia też furory nie robi bez zabiegów odpowiednich.

    Na osobne słowo zasługują krówki(demogorg ony). Jednostki te są po prostu niemożliwe. To jedyny zamek który nie boi się starcia z innym zamkiem. Przeciwnik ma czarne smoki?Archanioł y? Żaden problem dla krówki. KAŻDY się ich leka, a zabić je jest bardzo ciężko. Smocze utopie przy ich pomocy to frajda. Podobnie jak rzadkie siedliska smoków(azure i inne).

    Reasumując zamek bardzo fajny. Trzeba się nauczyć nim grać, bo to nie lochy czy castle gdzie shooterami połowę gry się bawimy. Tu potrzeba strategii i wyrafinowania. Dla wielu, zamek ten zawsze będzie wyzwaniem, ale w moim przekonaniu to jego atut-nie prostackie archanioły, tylko trochę pomyślunku. Pozdrawiam

    1. W większości się zgadzam, ten zamek to absolutny majstersztyk. Odnośnie bohaterów – Tazar w zasadzie nie potrzebuje nawet Wiedzy – wystarczy mu magia ziemii na ekspert by wymiatac, bo i tak rzuci zaledwie slow (oślizgi pozwalają na inicjatywę w 99% walk), tarczę, stoneskin i już wówczas nawet tego oślizga z marnym życiem ubić wyjatkowo trudno, a zabicie hydry z tą specjalnością i podrasowaną tarczą, masą obrony od bohatera i kamienna skórą graniczy z cudem.

  6. raz atakowałem zamek samymi aniołami, miałem ich ok 30, a w zamku broniło się podobna liczba gorgon… oczywiście przegrałem. Więc nie mówcie, że to taka słaba jednostka!

    od admin: Ja bym wygrał 🙂 Wystarczyło podzielić te anioły na kilka mniejszych grup. Poza tym nikt nie mówi, że Gorgony są słabe.

  7. W jednym z komentarzy pochwalileś się że grasz w tę gre 11 lat a w opisie zamku piszesz ze jest to zamek dosyc drogi i bez kopalni ani rusz… pełna populacja cytadeli odliczajac oczywiscie kosz siarki kosztuje ledwo 25 tysiecy, jeżeli przez 7 dni z kapitolem masz problem w osiagnieciu tej sumy to śmialo moge powiedziec ze przez te 11 lat słabo sie przykladales a tutaj troche „pieprzysz” bzdury 😛

    od Admin: Ja w tą grę gram od samej premiery, czyli już bodajże 13 lat. Zawsze staram się zdobyć więcej zamków, a wtedy ciężko o kolejne kapitole, czyli tygodniowy przychód zmierza ku 14 tysiącom.

  8. 15 wielkich gorgon (nawet mniej przy odrobinie szczęścia) jest w stanie zrobić to, czego NIE potrafi 6 archaniołów – pokonać 1-go smoka błękitnego:) (att i def bohatera 0, 0, archanioły w jednej grupie). Pozdr:)

  9. Co do Cytadeli to ogólnie uważam że zamek jest średni. Wiadomo że każdy zamek może być dobry dla każdego i zależy jak kto nim gra. Ale dla mnie akurat Cytadela jest tak jak mówię średnia i przeciętna. Gnolle Maruderzy no ta jednostka jest okej, niby 1 poziom ale w dużych ilościach potrafi namieszać. Reptilioni to jednostki po prostu żałosne. Ich atak z dystansu jest na tyle cienki że nigdy ich nie rekrutuję, do niczego się nie nadają. Oślizgi Smocze i Bazyliszki Królewskie+Gorg ony to akurat bardzo dobre jednostki, jak dla mnie to na nich opiera się cała siła cytadeli, jak nią gram to łażę tylko taką armią najczęściej plus jakieś mięso armatnie co tylko jest w armii bo jest. A Hydry to jak dla mnie jedna z gorszych jednostek 7 poziomu, w dużych ilościach nawet Smoki Cienia wydają się lepsze, chociaż obie jednostki są cienkie. Hydry mają jak dla mnie tragiczne dmg prawie w ogóle nie zadają obrażeń mocniejszym przeciwnikom nawet w dużych ilościach, albo zanim podejdą do tegoż przeciwnika to on już zostanie zabity przez inne jednostki. Są wolne. Jedyny ich plus to atak paru jednostek naraz (ale ponieważ są wolne to tylko jeśli przeciwnik jest idiotą i się wystawi na taki atak bo hydry zanim podejdą to da się spokojnie rozdzielić wojsko) i brak kontrataku 🙂 A i jeszcze Wiwerny, mają słabą wytrzymałość i jak dla mnie to jak nimi się zaatakuje to zaraz trzeba wiać bo zaliczą zgon. Cytadelą trzeba jechać na ważkach, bazyliszkach i ogromnej ilości gorgon. Wtedy można naprawde coś ugrać, gorgony to koksy 😆

  10. Ach cytadela, moje ulubione miasto które uważam, że jest najlepszym miastem w grze bo ma dobre jednostki może nie najlepsze ( gorgona to najlepsza jednostka 5 poziomu ) ale jest tania i zbyt duża obrona ( zwłaszcza u tazara ) sprawia, że cytadele trudno pokonać. Bardzo dobry zamek według mnie i lubię ten klimat. Nie to, że mam coś przeciwko ale nie zgodzę się z opisem, wojsko jest silne a hydry to dobre jednostki. Trzeba tylko umieć nim grać.
    jednostki:
    Gnoll/Gnoll Maruder: Silny nawet i może się bardzo przydać ale niestety trochę wolny. W moich testach 1 vs 1 przegrał tylko z troglodytą, centaurem i halabardnikiem. Później jednak o wiele mniej się przydaje jak większość jednostek poziomu 1.
    Jaszczuroczłowiek/Reptilion: Nie zgodzę się z opisem. Reptilion co prawda w testach 1 vs 1 przegra z każdą jednostką na swoim poziomie ale w dużych ilościach są silni + to, że strzelają czyni je bardziej przydatnymi i silniejszymi. Trzeba jego chronić, na pewno nie najgorszy strzelec.
    Ważka/Smocza Ważka: Jest dobra jak na 3 poziom i ma dobre umiejętności, jak osłabi i zdejmie czar to może bardzo pomóc, dodatkowo można nią blokować strzelców i jest szybka. Niestety trochę łatwo ginie. W dużych ilościach są silne. Niestety w pojedynkach 1vs1 nie sprawdza się tak dobrze.
    Bazyliszek/Bazy liszek Większy: Jest dobry w ataku i obronie oraz jak zamieni w kamień, co czasem jest częstą rzeczą to jest fajnie. Wolny to może trochę jest ale jeden z najlepszych jednostek 4 poziomu. Ustępuje tylko chyba wampirom i krzyżowcom oraz może ogrom.
    Gorgona/Wielka Gorgona: To najlepsza jednostka 5 poziomu. Bez problemu radzi sobie nawet z takim minotaurem i bardzo się przydaje na 7/6 poziom oraz te silniejsze smoki. Mają duża życia, dobre obrażenia i statystyki tylko są wolne więc zanim dojdą to mogą trochę ucierpieć. Jednak ta umiejętność i statystyki, życie, obrażenia oraz siła czynią ją najlepszą na poziomie.
    Wiwerna/Królews ka Wiwerna: Może nie jest jakoś specjalnie silna ale na pewno nie najgorsza jednostka na poziomie. W testach 1vs 1 wygrywa z Chimerą i Cyklopem( który strzela ). Umiejętność niewiele jej daje ale może narobić trochę szkód i można mieć je bardzo szybko co się na początku gry bardzo przydaje w walce z neutralnymi oddziałami. Cytadela jest nastawiona na obronę więc z dobrym bohaterem nie zginą tak łatwo jak każda inna jednostka tego miasta.
    Hydra/Hydra Chaosu: Niesprawiedliwie je oceniłeś/aś. Może należą do końcowej listy jednostek 7 poziomu i jest wolna ( z 7 lvl najwolniejsza ) ale ma dobre umiejętności i mogą się przydać w walce. na pewno silniejsza od Feniksa i Upiornego smoka. Trzeba umieć wykorzystywać hydry, można je np wspomagać błogosławieństw em i teleportem co się przydaje i wtedy może dużo zdziałać.
    Każdy ma co prawda własne zdanie i nie należy się jego czepiać w takich sprawach, jednak cytadela jest naprawdę silna i ma dobre jednostki, każda warta jest uwagi moim zdaniem, tylko to miasta dla takich doświadczonych bardziej jest.

  11. Witam wszystkich;) wiele powiedziano tu na temat zamku cytadeli.. Gram juz kilka ladnych lat, i z mojego punktu eidzenia kazdy zamek moze wygrac z kazdym… Wszystko zalezy od gracza, oraz strategii na dana gre. Oczywiscie potrzeba duzo szczescia w kazdej z rozgrywek. Z cala pewnoscia cytadela jest zamkiem ciekawym jak i bardzo trudnym ze wzgledu na mala i niska jakosc strzelcow ( jak juz wcześniej kilka osob wspomnialo. Ale ma rownie swietne jednostki. Dla mnie gorgony nadrabiaja w duzej mierze sily wojsk cytadeli. Fakt, to tylko 1 jednostka, ale potrafi duzo zdzialac i kazdy ponadprzecietny przeciwnik to wie. Hydry? Coz nie sa najslijniejsze, ale potrafia zdzialac wie, wszystko zalezy od bohatera oraz gracza jak wykorzysta czary, pole walki i zamieni slabosc hydry w jej sile;) Adminie, zrobiles kawal dobrej roboty;)) pozytywnie sie zaskoczylem twoim poradnikiem;) Ps. Jezeli ktokolwiek chcialby sie zmierzyc w heroska, to prosze pisac;)

  12. Cytadela to moje ulubione miasto ;). Umiem grać tym zamkiem i nie jest dla mnie ciężki w bitwie czy grze. Gra nim polega przede wszystkim na zebraniu jak najwięcej obrony, podczas gry najpierw buduję jaszczury, wiwerny, zamek i kapitol a potem budynki specjalne i inne jednostki. Do gry zawsze wybieram Tazara. Do tego zamku trzeba być doświadczonym. Ja nawet nie budowałem hydr i tak wygrałem z silnym wojskiem zamku. Tutaj każda jednostka jest na swój sposób dobra i z inną się uzupełnia.
    1. Gnoll: Jak na 1 poziom jest silny i nieźle sobie radzi, ale wolny więc najlepiej nim poczekać lub przyśpieszyć.
    2. Reptilion: Mam wersję SOD i mam mniejsze obrażenia więc tutaj są słabsze. Mają dobre statystyki oraz w dużej ilości z czarami mogą dużo zrobić, niestety kolejna wolna jednostka. Moim zdaniem, strzelec nie najgorszy ale i nienajlepszy.
    3. Ważka: Bardzo dobra jak na swój poziom, statystyki może średnie jednak umiejętności i szybkość za to nadrabiają. Osłabienie i zdejmowanie czarów to niezła umiejętność, ważką można blokować strzelców co jest dla przeciwników cytadeli denerwujące.
    4. Bazyliszek: Silny, wytrzymały, dobra umiejętność i statystyki, średnio szybki. W walce radzą sobie nieźle, jeden z najlepszych 4 poziomowców.
    5. Gorgona: Jednostka bezapelacyjnie najlepsza 5 poziomiu, bardzo dobra i jeden z najważniejszych /najsilniejszyc h punktów w cytadeli. Jej umiejętność bardzo się przydaje na silniejsze smoczki, poziomy 7 i 6 oraz 5. Statystyki również dobre i bardzo wytrzymała oraz tania, niestety powolna więc czary wchodzą w grę lub czekanie.
    6. Wiwerna: Na pewno nie najgorsza jednostka poziomu bo według mnie taki cyklop jest najgorszy który nie radzi sobie z lvl 6. Umiejętność ma dobrą, obrażenia nie najmniejsze, statystyki średnie jednak bardzo szybka. Przede wszystkim można mieć je nawet 1 dnia i jak zbierzemy ich dużo wtedy zabijają.
    7. Hydra: Moim zdaniem to dobra jednostka ale trzeba umieć z niej korzystać. Umiejętności ma bardzo dobre do walki, statystyki może małe i najwolniejsza szybkość z lvl 7 oraz trochę droga jednak z czarami radzi sobie bardzo dobrze.

    Tak jak piszą inni, tym zamkiem trzeba się tylko nauczyć grać i wykorzystywać jednostki bo to nie zamek gdzie każda jednostka jest bardzo silna. Tutaj trzeba trochę pomyśleć i mieć strategię walki. Cytadele łatwo pokonać wtedy gdy jednostki są same na mapie, w rękach bohatera jest już wielka różnica.

  13. Oślizgi górą

    Jeżeli ktoś pisze, że jakiś zamek jest „do bani, średni , słaby” itp, to znaczy, że zapewne nie umie nim grać.
    Każdy zamek ma coś wyjątkowego w sobie, każdy kto grał w singla na najwyższym dostępnym poziomie jak i również w kampanię( ale oczywiście, samodzielnie, bez solucji i wczytywania co 5 sekund jak frajer, w końcu o to chodzi, aby samemu odkrywać wszystko) ten wie, że trzeba nawet na kompa mieć różne strategie, a co dopiero w multi na ludzi.
    Jak zaczynałem grać w multi (na początku i do dziś na jednym kompie, potem lan[ co by nie widzieć swoich poczynań], później po necie) to próbowałem z kolegami wszystkiego, różnych taktyk, tricków, podejść, sprytnych zagrań…
    Potem w multi, liga itp, ale to już trochę inna bajka.
    Poza tym, Heroes 3 to też loteria. Nawet w lidze nie ma map w 100% sprawiedliwych, dlatego porzuciłem ligę, po pewnym incydencie.
    Co najważniejsze, co chcę przekazać. Taktyka na komputer, to jedno. Na człowieka, to zupełnie inna sprawa. Piszecie np Hydry i teleport. To dobre połączenie… ale na bieżąco w bitwie, nie dąży się tylko do jednego celu, trzeba być elastycznym w magii jak i w rozwoju bohatera. Trzeba również wiedzieć, jak nasz ludzki wróg lubi grać i czego używać. Wtedy wiemy, jak go zablokować lub skontrować, i to wtedy my wygrywamy.
    Gdy stosujemy stałą taktykę to jesteśmy przewidywalni i zapewne sprytniejszy od nas gracz będzie tylko czekał jak zrobimy swoje, a potem sam uderzy tak, że jedyne co będziemy mogli, to płakać nad losem naszej armii.
    Co do teleportu i hydr… Użyłem tego na kolegę, wygrałem. On użył tego na mnie, a ja śmiejąc się w duchu po prostu wyszedłem oddziałami z zamku do walki i hydry w środku zostały same, tak ciekawie się bitwa potoczyła (grałem również bagnem, użyłem grupowego przyśpieszenia) . Szybki, błyskawiczny atak, hydry uwięzione w zamku, raz uderzyły. Stracona mana na ich powrót, również zaklęcie. A ja? Kolejne potężne zaklęcia i ciosy. Armia była w miarę równa. Tym razem zwycięstwo również moje( ogólnie to jest w meczach 13:12 dla mnie jeszcze, ale coś czuję, że tym razem przegram z kumpel bieżącą, bo gnojowi za dobre artefakty wleciały xD).
    W Heroes 3 tak jest, finałowa walka najciekawsza wtedy gdy są równe w miarę siły.( Choć tak naprawdę to nigdy nie są one równe, bo nawet gdy jednostek każdy ma tyle samo, zaklęcia te same, to i tak można różnie grać).
    Ja zdecydowanie uwielbiam małe bitwy, gdzie garstką niskopoziomowyc h jednostek trzeba walczyć i wygrywać, bez strat własnych najlepiej. Bo co to za sztuka napierdalać 50 Archaniołami i mówić, ” wielkim strategiem jestem, patrzcie, bitwa za bitwą wygrywam.”
    Poza tym, jak gram na mapach M lub L, to na pewno nikt grając ze mną nie doczeka się armii składającej się z 20 jednostek 7 poziomu. Chyba, że przykapmi w swoim zamku, ale tacy giną potem od mniejszych armii, w końcu bohater, który nie zwiedza mapy i się nie uczy, ten idzie do piachu 😛
    A zamek Tatalian jest dobry jak każdy inny, jeśli się wie, z czym się go je. W końcu Cytadela ma tylko gildię poziomu 3( co według mnie jest trochę niesprawiedliwe ), ale magii można uczyć się np w Lochach czy Fortecy.
    A co do Admina, mieszkańcy cytadeli nie są „źli” . Widać ktoś nie liznął fabuły z kampanii. Są neutralni, bronią swoich ziem, w jednej z kampanii niszczą nieumarłych, są więc troszeczkę dobrzy. A w innej przeciwnie… w końcu nawet Elfy(i inne stworzenia Bastionu) z AvLee nie są święte 🙂
    A i współczuję tym, którzy w tłumaczeniu mają ” Ważki” zamiast „Oślizgi”. Wersja z „Oślizgami” jest poprawna, wydanie angielskie to potwierdza.
    Inne smaczki: „zbrojni” – ja miałem ” miecznicy”, „łucznicy”( 2-poziom, zamek ludzi; naprawdę? Przecież oni w rękach mają ciągle KUSZE a nie ŁUKI) – poprawnie powinni być „strzelcy” a po ulepszeniu ” kusznicy”, natomiast neutralna jednostka „Strzelcy” powinna się nazywać ” Łucznicy” lub jakoś inaczej.
    A i serdecznie pozdrawiam wszystkich graczy, świeżych i weteranów, Pax Roma ! Również pamiętajmy, że ” Racja jest jak dupa, każdy ma swoją” 😀 (J. Piłsudski)

  14. 1.Gnolle – Bardzo dobre jak na 1 poziom. Wolne, aczkolwiek gdyby były szybsze to były ciężkie do pokonania 🙂
    2.Reptilioni – Strzelec z pewnością nie na najgorszy. Fakt, iż ma słabe dmg oraz nie powala, lecz są gorsi strzelcy choćby magogi 😉
    3.Ważki – Jednostki po prostu świetnie. Bardzo duża szybkość, osłabienie robią swoje. Na magicznej ziemi czy w dużych ilościach są wyśmienitą jednostką oraz bardzo kłopotliwe 😆
    4.Bazyliszek – Wolna szybkość zostaje zastąpiona wytrzymałością, siłą oraz zdolnością (w dodatku potrafi dość często się zdarzać). Dobra jednostka
    5.Gorgony – Jednostki te są po prostu wyborne i najlepsze na 5 poziomie. Gorgony także potrafią bez problemu pokonać wojska poziomu 6 i 7. Jest powolna, ale gdyby była szybka, byłaby praktycznie niemożliwa do ubicia.
    6.Wiwerny – Nie takie najgorsze. Moim zdaniem cyklop jest dużo gorszy, bowiem on nie nadaje się zupełnie do walki (atak z dystansu go trochę ratuje, lecz nie są dużym problemem). Wiwerna jest szybka, można je mieć bardzo szybko (co daje dużą przewagę w walce z wrogiem lub oddziałami neutralnymi), dość duże znaczenie podczas bitwy. Posiada mało hp oraz statystyki średnie, lecz cytadela jest nastawiona na obronę, a z użyciem czarów istota ta jest groźna.
    7.Hydry – Owszem jest słaba, ale w rękach niedoświadczone go gracza. Zdolnościami dysponuje doskonałymi, życie także duże, statystyki nie takie złe, znacznie silniejsza od smoków cienia. Jeżeli by tak używać wspomagających zaklęć, teleportacji to hydra jest jedną z najlepszych jednostek 7 poziomowych.

    Cytadela jest w dodatku tanim miastem, nastawiona na obronę (dlatego również wypada mieć jej jak najwięcej), czary wspomagające statystyki oraz szybkość znacznie pomagają w sile bohatera. Magię można nadrobić, Tazar to jeden z najlepszych bohaterów.
    Cytadela to mój ulubiony zamek (pewnie częściowo stąd takie upodobanie do niego z mojej strony), lecz jest tak samo potężna jak zamek, lochy, forteca (czasem nawet jeszcze silniejsza). Trzeba tylko potrafić wykorzystywać umiejętności tego zamku oraz jednostki w sposób umiejętny, sprzyjający. Ten kto tak krytykuje zamek, najwyraźniej nie potrafi wykorzystać jego umiejętności, a naprawdę szkoda, albowiem wiele traci.

  15. Hydry i ich ulepszenie powstrzymują kontratak.
    Surowo je oceniłeś są i tka jedna z najtańszych jednostek a w walce sam na sam są drugie po tytanach!
    Bo w czasie gdy hydra zaatakuje 2x (atak i kontra) przeciwnik raz – tylko atak.
    To czyni z hydry jedną z najlepszych jednostek w grze. Ostatecznie archanioł może być lepszy i przydatniejszy, bo lata i szybki, ale droższy.
    A ZGACHA HYDRA CHAOSU JEST O WIELE LEPSZA OD ARCYDIABŁA CZY SMOKÓW. Tylko tytan(zawsze) i archanioł (40-80% przypadków) są lepsze (ale ci dwaj są najdrożsi w grze i maja droższe siedliska, więc się wyrównuje).

    To pierwsza trójka:
    Tytan, Hydra chaosu, archanioł

    Jeszcze nie wspomniałem o ataku wielu jednostek – też świetne, hydra chaosu jest w stanie zabić więcej jednostek w 1 ataku (mimo obrażeń wyższych jedynie od diabłów) niż archanioł w 2.
    Gdy mamy morale, szczęście, przyspieszenie i dużo hydr chaosu to…. Nie muszę kończyć

    POPRAWIAJ OPIS hydr natychmiast

    1. Słowo klucz to w poprzednim wpisie „sam na sam” 😉 W przypadku Hydr zazwyczaj nie dochodzi do starcia… Chyba że stanowią ponad 50% ceny całej armii i ktoś ma przyspieszenie na ekspercie, nie atakuje przypadkiem zamku i walczy przeciwko herosowi bez księgi zaklęć.
      Ja dalej będę bronił swojego krytycznego zdania na temat Hydr, a w Heroes3 gram już ponad 11 lat. Pole bitwy to nie tylko walka w zwarciu. Zresztą w tym aspekcie Starożytne Behemoty też roznoszą je w mak. Problem w tym, że Hydry ani nie strzelają, ani nie latają, do tego są powolne. A jak atakują zamek to w ogóle są wyłączone z gry (a największe bitwy są jednak pod zamkiem). Jedyny ich plus to brak kontrataku. Jak gram Cytadelą i nie mam kasy to jako pierwsza oszczędność to są Hydry. Tym bardziej że w tym zamku są problemy z siarką (chyba że ktoś gra na łatwym i ma pod nosem odkrywkę siarki). Jak ktoś ma trochę oleju w głowie (i do tego herosa z taktyką) to nie ustawia w walce przeciw Hydrom jednostek obok siebie, żeby nie siekły kilku na raz. Dla mnie to najgorsza jednostka 7-go poziomu w grze, (oprócz Feniksów, ale tych przybywa 4 na tydzień co je ratuje plus niska cena). Współczynniki Hydra ma niezłe, ale ciężko je wykorzystać. Na upartego jak wróg ma ich dużo to można je zblokować Polem Mocy i nie ruszą się z miejsca (zajmują 2 hexy). Jak widzę nieulepszone 100 Hydr na mapie, a mam 100 Arcymagów (poziom 4!!!), czy nawet dobrego herosa za 100 Szarych Elfów to uśmiecham się i wjeżdżam jak w masło bez straty żadnej jednostki.
      Co do Arcydiabłów, to one mogą lać Hydry z szatańskim uśmieszkiem na czole- czekają kolejkę, potem leją i uciekają w bezpieczne miejsce, i tak w kółko aż do końca bitwy, a Hydry moga tylko ustawić się w środku mapy i lać raz na 3 rundy, a w tym czasie modlić się żeby gra się zawiesiła albo elektrownia prąd wyłączyła.
      Nie mówię że to jednostka gorsza niż Chochliki, ale jak na swoją cenę to żenua.

      1. Ej nooo, Hydra Chaosu to maszynka to zabijania!.

        Jak na bossa z przyzwoitym poziomem życia /(więcej mają tylko smoki i behemoty) jest bardzo tania. Do tego dochodzą bonusy defensywne, o które nie trudno akurat w cytadeli.

        Hydra chaosu dochodzi do wroga w dwie tury, nawet w pierwszej o ile da się „skip”, to dosięga już w pierwszej turze – przechodzi ponad połowę mapy. Przeczekując mamy okazję do wybrania ataku tak, by dosięgnął więcej jednostek.
        Hydra chaosu + czar kontrataku to najlepszy masakrator wrogich armii. A gdy się taką podkontratakowa ną hydrę przeteleportuje za mury, to miazga, miazga i jeszcze raz miazga. Ja NIGDY nie rezygnują z hydr chaosu (z nieupgradowanyc h jednak tak). Dziwi mnie niechęć do hydr przy zachwytach nad bazyliszkami – powolnymi i ze specjalną umiejętnością rzucaną tak rzadko. Problemy ze złotem? Kupujemy ZAWSZE wkolejności: demigorgony (NAJLEPSZA jednostka w grze biorąc pod uwagę stosunek możliwości o ceny), smocze oślizgi, hydry chaosu, królewskie wiverny, a jak starczy to gnolle. Lizardzi, bazyliszki – strata kasy, czasu i nerwów.

        A dodam jeszcze że Hydry Chaosu biją na głowę masakrycznie drogich tytanów (ok, strzelają, ale z karami za odległość), Złote smoki (szybkie, niewiele większe życie od hydr, ale nie działają na ie pozytywne zaklęcia a wyraźnie od hydr droższe), kościste smoki |(ten boss to nieporozumienie ). Behemoty dochodzą do wroga w takim samym czasie co hydry, dlaczego więc nie ubolewasz nad behemotami? Archanioły wygrywają szybkością, ale diabły już nie – grając cytadelą smocze oślizgi dają pierwszeństwo ruchu w walce, blingd na diabły, hydro działaj. Diabłyu są też droższe i w przeciwieństwie do hydr padają jak muchy. Na osiem zamków hydry chaosu zajmują 4 miejsce, ustępując Arvhaniołom, czarnym smokom i behemotom. To źle jak na bossa za ZALEDWIE 2200 złota i jedna siareczkę? Kolejny plus – do stawu hydr da się bardzo szybko doczłapać, zaledwie w pierwszym tygodniu i wciąż mieć kasę na kupno jednostki. Smoki? Tytani? Kiedy wybudujesz klify?

      2. sposób na to jest prosty, nazywa się teleportacja, wjedziesz hydrami z teleportacją pomiędzy 5 przeciwników i mają pograne

      3. To i ja się wtrącę na temat Hydr a nawet całego zamku.
        Po pierwsze KAŻDY zamek jest mega – tylko że jednemu będzie leżeć nekropolia (bo szkielety), drugiemu twierdza (bo atak i ulepszone behemoty) a trzeciemu właśnie cytadela (bo obrona). Nie ma idealnego zamku – historia z życia wzięta – ja i mój kumpel postanowiliśmy walnąć sobie 3 rundki w heroes. W 1szej ja miałem mój ulubiony zamek (nekropolia) a on swój ulubiony (wrota żywiołów) walka na mapie medium między nami trwała dobre kilka godzin – wygrał jednak mój kumpel. 2ga runda to już tylko wrota żywiołów na innej mapce medium – rozwalony zostałem w godzinkę. 3cia runda obydwoje nekropolia – i co? – Ja wygrałem w około 40min. Wniosek prosty – nie debatujmy nad wyższością zamków i jednostek bo każdy będzie grał inaczej na każdym zamku.

  16. Moim zdaniem cytadela jest całkiem-całkiem
    gnolle- Cóż, nie jest to najlepsza jednostka na swoim poziomie głównie zbiera atak jednostek strzelających.
    Replitorn- Może zadać duże obrażenia Warto rzucić błogosławieństwo. Na tym poziomie mogłoby być lepiej.
    Ważka- świetna jednostka szybka świetne zdolności na tym poziomie nie mogło być lepiej
    Bazyliszek- jeśli ma się artefakty przyspieszające to dorównuje krzyżowcom
    Gorgona- bezapelacyjnie najlepsza jednostka na swoim poziomie poradzi sobie ze wszystkim błękitny smok nie dostaje jej do pięt
    Wiwerna- no cóż cytadela jest lepsza w innych frakcjach
    Hydra- świetna jednostka zaczyna ważka{ Miałem takie artefakty że miała 15szybkości} teleport jednostki wroga są razem i koniec bitwy
    Warto umieć nią grać jeśli chce się przejść wojenny zamęt

  17. osadnik Radosław

    Hydry są fajne 🙂 Nie są wybitne, ale dają to poczucie że jak wejdą pomiędzy przeciwników to „ręka, noga, mózg na ścianie”. Oczywiście warto mieć teleportację, warto mieć choćby tarczę czy kamienną skórę, ale do tego wyglądają zajebiście a nie jak te pedalskie archanioły 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top