Heroes of Might and Magic 3 – Opis, solucja i poradnik do gry
Niniejszy poradnik przeznaczony jest zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy. Składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, opisujących każdy aspekt gry w HoMM III (ekonomię, walkę, strategie długofalową, magię, umiejętności bohaterów, artefakty, oraz poradnik przejścia wszystkich kampanii). Ten legendarny tytuł według opinii wielu osób jest najlepszą częścią całej sagi, oraz prekursorem w swoim gatunku. Pomimo swoich lat popularność trzeciej części Heroesów nie słabnie.
Opcje i podstawy gry:
Omówienie zasad gry, używania opcji (systemowych, technicznych, dźwiękowych i dostosowujących grę).
Zamki i Miasta:
Opis wszystkich 9 rodzajów zamków (miast), składający się z charakterystyki zamku oraz krótki, subiektywny opis każdej jednostki dla danego zamku. Do wyboru mamy zamki: Bastion, Cytadela, Forteca, Inferno, Lochy, Nekropolia, Twierdza, Castle, Wrota Żywiołów i Przystań.
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poradnik do efektywnego zarządzania państwem, opis zasobów oraz sposobów dystrybucji złota
Poruszanie się po mapie
Poradnik do sprawnego poruszania się bohaterami po mapie, a także planowanie celów i długofalowych strategii.
Strategie walki
Najważniejszy rozdział- poradnik walki wojskowej oraz magicznej. Dowiemy się z niego w jaki sposób toczyć walki z przeciwnikami neutralnymi oraz wrogimi bohaterami i zamkami. Ukazane jest kilkanaście strategii, a także opis machin wojennych, walki smokami i inne ciekawostki.
Bohaterowie i umiejętności
Opis umiejętności pierwszo i drugorzędnych oraz lista wszystkich bohaterów dla danych zamków.
Czary i Magia
Lista wszystkich czarów dostępnych w Heroes III z krótkim opisem każdego z nich oraz informacje dotyczące magii.
Artefakty
Lista artefaktów dostępnych w Heroes 3 i dodatkach Shadow of Death i Armageddons Blade oraz krótki opis każdego z nich, a także informacje dotyczące stosowania, zdobywania i łączenia artefaktów.
Mapy (download)
Mapy (pojedyncze scenariusze) Heroes 3 do pobrania. Tylko najlepsze i najciekawsze.
Jednostki Neutralne
Spis i charakterystyka jednostek neutralnych, które występują na mapie, a nie możemy ich wynająć w żadnym z zamków.
Ciekawostki i Galeria
Lista ciekawych informacji dotyczących gry, kody i galeria z gry
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Lista najgłupszych rzeczy, które regularnie wykonuje przeciwnik komputerowy (uwaga, śmieszne!)
Kampanie – Opis
Opis trybu kampanii, sposoby i strategie wykonywania misji oraz krótki opis każdej z 18 kampanii
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Opis wszystkich kampanii w podstawowej wersji gry, zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Niech żyje Królowa, Podziemia i Diabły, Wojenny Zamęt, Oswobodzenie, Niech żyje Król, Pieśń dla Ojca, Siewca Rozpaczy
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Opis wszystkich kampanii w dodatku Armageddon’s Blade (Ostrze Armageddonu), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 6 rozdziałów: Ostrze Armageddonu, Smocza Krew, Pogromca Smoków, Festiwal Życia, Igranie z Ogniem, Nieroztropny Kaprys
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Opis wszystkich kampanii w dodatku Shadow of Death (Cień Śmierci), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Nowe Początki, Eliksir Życia, Tnij i siecz, Narodziny Barbarzyńcy, Bunt Nekromanty, Nieświęte Przymierze, Ulotna Moc
Heroes Chronicles (Kroniki) – kampanie
Chronicles (Kroniki) to zbiór 8 gier, połączonych bardzo ciekawą fabuła oraz osobą głównego bohatera- Tarnuma. Kampanie to fizycznie osobne gry, ale składają się w jedną, wspólną całość. Rozdziały kronik to (kolejność chronologiczna): Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland), Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld), Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters), Władcy Żywiołów (Masters of the Elements), Drzewo Świata (The World Tree), Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon), Szarża Smoków (Clash of the Dragons), Miecz Mrozu (The Sword of Frost)
Horn of the Abyss (Róg Otchłani)
HotA to nieoficjalny dodatek do gry, stworzony w Rosji. Zawiera mnóstwo nowych elementów, urozmaicających grę, a także nowy zamek i kampanie: Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger) , Postrach Mórz (Terror of the Seas) i Róg Otchłani (Horn of the Abyss)
Wykonałeś kawał dobrej roboty!
świetny poradnik
dzięki Ci wielkie, na prawdę doceniam (chyba nie tylko ja) Twoją prace. Pozdrawiam!
Najlepszy poradnik w sieci! Musiałeś poświęcić dużo czasu ale było warto. Dzięki!
Mam pytanie odnośnie gry na Steam, przechodzę kampanię, poświęcam na to 30 godzin, i kiedy kończę Wojenny Zamęt z Odrodzenia Erathii, to nagle okazuje się, że niby nic nie zrobiłem, tylko jedną przeszedłem. Może mi ktoś pomóc?
Fajny poradnik- choć dla mnie nic nowego, gram od 2000 roku :)) ale zawsze miło spotkać kolejnego maniaka 🙂 no- przyznajmy- mało to nas nie jest:D
Nie znacie jakiegoś działającego serwisu o grze? Chciałbym opublikować swoją najnowszą mapkę.
PS. Świetny poradnik! Dzięki niemu stałem się znacznie lepszym graczem.
od Admin: Ja nie znam, ale jak chcesz to dodam ją do paczki w zakładce z mapami.
Czemu po jakimś czasie ulepszania wysokich elfów na strzelców przez Gelu nie mogę ulepszać następnych? Można zwykłe elfy zamienić od razu na strzelców?
od Admin: Może nie masz kasy? Strzelców można robić z obu rodzajów elfów, łuczników i kuszników.
Czy żeby zagrać w Heroes Chronicles trzeba mieć SoD żeby działały czy wystarczy RoE?
od Admin: Nie trzeba zupełnie nic, nawet RoE. To jest 8 fizycznie odrębnych, niezależnych gier.
Naprawdę kawał porządnej roboty, dzięki temu poradnikowi mam ochotę znowu zagrać w H3. ;]
Jakby nie patrzeć to stworzyłeś chyba najlepszy poradnik do Heroes 3. Wszystkie bardziej znane strony się kryją przy Twojej. Gdybyś zmienił szatę graficzną strony na jakąś bardziej klimatyczną, to myślę, że Twoja strona byłaby znacznie częściej odwiedzana. ;]
Mam pytanie do admina, czy wiesz skąd można ściągnąć za darmo Heroes Chronicles wszystkie części?
od Admin: Kto szuka ten znajdzie 🙂 Dyplomatycznie odpowiem, że w sklepie.
Jarek93 – możesz je ściągnąć z Kwasowej Groty jako kampanie do SoDa.
Świetna rzecz i dobra robota! Zwłaszcza niektóre bardzo przydatne ciekawostki.
Mam nadzieję, że to mi pomoże zwyciężyć mojego chłopaka! Zawsze wygrywa!
Kawał dobrego materiału, jednak dlaczego nie moge znaleźć nic o WOG’u? Nie gracie z WOG’iem? Aż nie chce się wierzyć….
od Admin: Nic a nic.
Nic a nic? Hmm jako zatwardziały orędownik WOGa i olbrzymi fan H3 (gram bite 2 razy w tygodniu, bez przerwy, od 15 lat) pozwolę sobie zacytować siebie z pewnego forum, w którym to zamieściłem temat zachwalający WOGa. Przytoczę te zalety i proszę Cię Adminie – chciałbym byś wytłumaczył mi jaki jest powód by z wszystkich tych zalet nie korzystać…
Zalety WOG’a (w stosunku do wersji podstawowej), pogrupowane na kategorie ważności:
Zalety najważniejsze, w stylu „nie wyobrażam sobie nie mieć tego”, albo inaczej – kiedy gram w heroes 3 podstawkę – brakuje mi tego tak bardzo ze wyłączam i szukam instalki WOGa 😉
– auto-combat skutkujący nie traceniem expa – stosowany zazwyczaj kiedy atakujemy potwory które chcą przed nami uciec. Normalnie w h3 nie chcialoby się z takimi walczyc i tracic czasu. W WOG wybieram auto-combat i niszcze wroga zbierając cenny exp (tak wiem że auto combat jest też dostępny w HD modzie….)
– znaczne ulepszenie i podniesienie rangi zdolności: Odkrywanie, Sokoli wzrok oraz Odporność – umówmy się, nikt nie traktuje tych zdolnosci w h3 powaznie, są bardziej wrzodem na tyłku kiedy zostaną zaproponowane (a już wogóle gdy trafisz na nie w chatce wiedźmy). W WOG nabrały nowego wymiaru i są krótko mówiąc świetne (przypomnę że Odkrywanie daje zdarzenia losowe podczas wedrówki oraz przyłączają się rozbójnicy, Sokoli wzrok daje możliwość uczenia się czarów co poziom expa, a Odporność niwelczy ulepszenia wrogich jednostek)
– mithril jako dodatkowy surowiec o sporym znaczeniu strategicznym – umożliwiają np. ulepszenie najpotrzebniejs zej kopalni by dawała produkcję x2 lub ulepszenie siedliska potworów które dają ulepszone jednostki – bezcenne w wielu sytuacjach
Zalety mniej ważne, ale ubarwiające rozgrywkę:
– nowe budynki na mapie, które dają sporą dawkę świeżości (szczególnie odczuwalne przy nowych graczach w WOG) – wszelkiego rodzaju strzeliste i wieżyczkowe budynki z różnymi przygodami, grzyby magii, jarmarki itd.
– nowe skrzynie skarbów dające nowe bonusy
– 3 ulepszenia jednostek
– polepszenie i zrebalansowanie umiejętności bohatera: Talent magiczny (dodanie wpływu potęgi magicznej na mapie), Artyleria (polepszenie balisty), Balistyka (polepszenie kontroli nad katapultą), Pierwsza pomoc (wskrzeszanie poległych po bitwie)
– doświadczenie jednostek i sztandary wodza – otrzymaliśmy wspaniały system bonusów dla jednostek zaprawionych w bojach oraz jednostek sztandarowych (czyli posiadających taki niby specjalny artefakt). cudo
Zalety dyskusyjne (mogą się podobać, ale czasem tylko je włączam):
– dowódcy (ja ich nie stosuję od pewnego czasu bo zbytnio przypominają mi heroes4 😛 )
– jednostki 8 poziomu (albo 3 ulepszenie jednostek poziomu 7)
– elastyczność – wszystkie opcje można dowolnie włączać i wyłączać dawkując sobie tym samym skalę modyfikacji
– zmiana działania umiejętności bohatera: Taktyka (nie jestem pewien co do słuszności kompletnej zmiany działania tej umiejętności)
Generalnie DUŻĄ zaletą jest fakt że większość zmian w WOGu można wyłączyć lub włączyć wedle własnego uznania. A to już jest wystarczające by spróbować WOG’a 🙂
Wada – niestabilność działania, czasem gra się wykrzacza i trzeba ją uruchomić na nowo wgrywając Autosave (raz na naście tur)
Moim zdaniem WOG to porażka, patologia wspaniałej gry heroes.
Brawo,genialny poradnik.
Super poradnik ale gdzie jest opis bohaterow.
od admin: Bohaterowie różnią się między sobą tylko umiejętnościami, więc wystarczy przejśc do odpowiedniego działu.
sprawdzi se na jaskini behemota
Dzięki za poradnik do Hoty ,wiele pomógł. nie sądziłem że będę miał tyle bólu głowy żeby przejść kampanie w h3. dzięki
Mega fajny poradnik!
Top tier stuff! Don’t think I’d be able to get through HoTA without your guide, I’m so glad deepl is a thing. Can’t wait for Factory campaign walkthrough!!!