Heroes of Might and Magic 3 - Opis, solucja i poradnik do gry

Niniejszy poradnik przeznaczony jest zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy. Składa się z kilkudziesięciu rozdziałów, opisujących każdy aspekt gry w HoMM III. Ten legendarny tytuł według opinii wielu osób jest najlepszą częścią całej sagi, oraz prekursorem w swoim gatunku. Pomimo swoich lat popularność gry nie słabnie.

 

 

Opcje i podstawy gry:

Omówienie zasad gry, używania opcji (systemowych, technicznych, dźwiękowych i dostosowujących grę).

 

Zamki i Miasta:

Opis wszystkich 9 rodzajów zamków (miast), składający się z charakterystyki zamku oraz krótki, subiektywny opis każdej jednostki dla danego zamku. Do wyboru mamy zamki: Bastion, Cytadela, Forteca, Inferno, Lochy, Nekropolia, Twierdza, Castle, Wrota Żywiołów i Przystań.

 

Ekonomia i rozbudowa królestwa

Poradnik do efektywnego zarządzania państwem, opis zasobów oraz sposobów dystrybucji złota

 

Poruszanie się po mapie

Poradnik do sprawnego poruszania się bohaterami po mapie, a także planowanie celów i długofalowych strategii.

 

Strategie walki

Najważniejszy rozdział- poradnik walki wojskowej oraz magicznej. Dowiemy się z niego w jaki sposób toczyć walki z przeciwnikami neutralnymi oraz wrogimi bohaterami i zamkami. Ukazane jest kilkanaście strategii, a także opis machin wojennych, walki smokami i inne ciekawostki.

 

Bohaterowie i umiejętności

Opis umiejętności pierwszo i drugorzędnych oraz lista wszystkich bohaterów dla danych zamków.

 

Czary i Magia

Lista wszystkich czarów dostępnych w Heroes III z krótkim opisem każdego z nich oraz informacje dotyczące magii.

 

Artefakty

Lista artefaktów dostępnych w Heroes 3 i dodatkach Shadow of Death i Armageddons Blade oraz krótki opis każdego z nich, a także informacje dotyczące stosowania, zdobywania i łączenia artefaktów.

 

Mapy (download)

Mapy (pojedyncze scenariusze) Heroes 3 do pobrania. Tylko najlepsze i najciekawsze.

 

Jednostki Neutralne

Spis i charakterystyka jednostek neutralnych, które występują na mapie, a nie możemy ich wynająć w żadnym z zamków.

 

Ciekawostki i Galeria

Lista ciekawych informacji dotyczących gry, kody i galeria z gry

 

Idiotyzmy i dziwne zagrania AI

Lista najgłupszych rzeczy, które regularnie wykonuje przeciwnik komputerowy (uwaga, śmieszne!)

 

Kampanie - Opis

Opis trybu kampanii, sposoby i strategie wykonywania misji oraz krótki opis każdej z 18 kampanii

 

Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) - kampanie

Opis wszystkich kampanii w podstawowej wersji gry, zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Niech żyje Królowa, Podziemia i Diabły, Wojenny Zamęt, OswobodzenieNiech żyje Król, Pieśń dla Ojca, Siewca Rozpaczy

 

Armaggeddon's Blade (Ostrze Armagedonu) - kampanie

Opis wszystkich kampanii w dodatku Armageddon's Blade (Ostrze Armageddonu), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 6 rozdziałów: Ostrze Armageddonu, Smocza Krew, Pogromca Smoków, Festiwal Życia, Igranie z Ogniem, Nieroztropny Kaprys

 

Shadow of Death (Cień Śmierci) - kampanie

Opis wszystkich kampanii w dodatku Shadow of Death (Cień Śmierci), zawiera charakterystykę każdego scenariusza oraz odkrytą mini-mapę. Składa się z 7 rozdziałów: Nowe Początki, Eliksir Życia, Tnij i siecz, Narodziny BarbarzyńcyBunt Nekromanty, Nieświęte Przymierze, Ulotna Moc

 

Heroes Chronicles (Kroniki) - kampanie

Chronicles (Kroniki) to zbiór 8 gier, połączonych bardzo ciekawą fabuła oraz osobą głównego bohatera- Tarnuma. Kampanie to fizycznie osobne gry, ale skłądają się w jedną, wspólną całość. Rozdziały kronik to (kolejność chronologiczna): Wojownicy Pustkowi (Warlords of the Wasteland), Podbój Podziemi (Conquest of the Underworld), Rewolucja Władców Bestii (Revolt of the Beastmasters), Władcy Żywiołów (Masters of the Elements), Drzewo Świata (The World Tree), Płomienisty Księżyc (The Fiery Moon), Szarża Smoków (Clash of the Dragons), Miecz Mrozu (The Sword of Frost)

 

Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

HotA to nieoficjalny dodatek do gry, stworzony w Rosji. Zawiera mnóstwo nowych elementów, urozmaicających grę, a także nowy zamek i kampanie: Pod Piracką Banderą (Under the Jolly Roger) , Postrach Mórz (Terror of the Seas) i Róg Otchłani (Horn of the Abyss)

 

Komentarze  

# anonim 2013-12-18 00:51
Wykonałeś kawał dobrej roboty
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# arkadito 2013-12-18 00:52
świetny poradnik
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Resoort 2013-12-18 00:53
dzięki Ci wielkie, na prawdę doceniam (chyba nie tylko ja) Twoją prace. Pozdrawiam!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# kogut 2013-12-18 00:53
Najlepszy poradnik w sieci! Musiałeś poświęcić dużo czasu ale było warto. Dzięki!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Mosadi 2013-12-18 00:53
Fajny poradnik- choć dla mnie nic nowego, gram od 2000 roku :)) ale zawsze miło spotkać kolejnego maniaka :) no- przyznajmy- mało to nas nie jest:D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Kub - Mapy 2013-12-18 00:54
Nie znacie jakiegoś działającego serwisu o grze? Chciałbym opublikować swoją najnowszą mapkę.

PS. Świetny poradnik! Dzięki niemu stałem się znacznie lepszym graczem.

od Admin: Jak chcesz to dodam ją do paczki w zakładce z mapami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Sawek- Strzelcy 2013-12-18 00:54
Czemu po jakimś czasie ulepszania wysokich elfów na strzelców przez Gelu nie mogę ulepszać następnych? Można zwykłe elfy zamienić od razu na strzelców?

od Admin: Może nie masz kasy? Strzelców można robić z obu rodzajów elfów, łuczników i kuszników.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Maćko- Heroes Chronicles 2013-12-18 00:55
Czy żeby zagrać w Heroes Chronicles trzeba mieć SoD żeby działały czy wystarczy RoE?

od Admin: Nie trzeba zupełnie nic, nawet RoE. To jest 8 fizycznie odrębnych, niezależnych gier.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# the Q- Dobra Robota! 2013-12-18 00:56
Naprawdę kawał porządnej roboty, dzięki temu poradnikowi mam ochotę znowu zagrać w H3. ;]
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Vitis 2013-12-18 00:56
Jakby nie patrzeć to stworzyłeś chyba najlepszy poradnik do Heroes 3. Wszystkie bardziej znane strony się kryją przy Twojej. Gdybyś zmienił szatę graficzną strony na jakąś bardziej klimatyczną, to myślę, że Twoja strona byłaby znacznie częściej odwiedzana. ;]
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Jarek93- Chronicles 2013-12-18 00:57
Mam pytanie do admina, czy wiesz skąd można ściągnąć za darmo Heroes Chronicles wszystkie części?

od Admin: Kto szuka ten znajdzie :) Dyplomatycznie odpowiem, że w sklepie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Krucjator 2013-12-18 00:57
Świetna rzecz i dobra robota! Zwłaszcza niektóre bardzo przydatne ciekawostki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Lidka 2013-12-18 00:58
Mam nadzieję, że to mi pomoże zwyciężyć mojego chłopaka! Zawsze wygrywa!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# nillu 2014-10-07 12:06
Kawał dobrego materiału, jednak dlaczego nie moge znaleźć nic o WOG'u? Nie gracie z WOG'iem? Aż nie chce się wierzyć....

od Admin: Nic a nic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# nillu 2014-10-08 10:40
Nic a nic? Hmm jako zatwardziały orędownik WOGa i olbrzymi fan H3 (gram bite 2 razy w tygodniu, bez przerwy, od 15 lat) pozwolę sobie zacytować siebie z pewnego forum, w którym to zamieściłem temat zachwalający WOGa. Przytoczę te zalety i proszę Cię Adminie - chciałbym byś wytłumaczył mi jaki jest powód by z wszystkich tych zalet nie korzystać...

Zalety WOG'a (w stosunku do wersji podstawowej), pogrupowane na kategorie ważności:

Zalety najważniejsze, w stylu "nie wyobrażam sobie nie mieć tego", albo inaczej - kiedy gram w heroes 3 podstawkę - brakuje mi tego tak bardzo ze wyłączam i szukam instalki WOGa ;-)
- auto-combat skutkujący nie traceniem expa - stosowany zazwyczaj kiedy atakujemy potwory które chcą przed nami uciec. Normalnie w h3 nie chcialoby się z takimi walczyc i tracic czasu. W WOG wybieram auto-combat i niszcze wroga zbierając cenny exp (tak wiem że auto combat jest też dostępny w HD modzie....)
- znaczne ulepszenie i podniesienie rangi zdolności: Odkrywanie, Sokoli wzrok oraz Odporność - umówmy się, nikt nie traktuje tych zdolnosci w h3 powaznie, są bardziej wrzodem na tyłku kiedy zostaną zaproponowane (a już wogóle gdy trafisz na nie w chatce wiedźmy). W WOG nabrały nowego wymiaru i są krótko mówiąc świetne (przypomnę że Odkrywanie daje zdarzenia losowe podczas wedrówki oraz przyłączają się rozbójnicy, Sokoli wzrok daje możliwość uczenia się czarów co poziom expa, a Odporność niwelczy ulepszenia wrogich jednostek)
- mithril jako dodatkowy surowiec o sporym znaczeniu strategicznym - umożliwiają np. ulepszenie najpotrzebniejs zej kopalni by dawała produkcję x2 lub ulepszenie siedliska potworów które dają ulepszone jednostki - bezcenne w wielu sytuacjach

Zalety mniej ważne, ale ubarwiające rozgrywkę:
- nowe budynki na mapie, które dają sporą dawkę świeżości (szczególnie odczuwalne przy nowych graczach w WOG) - wszelkiego rodzaju strzeliste i wieżyczkowe budynki z różnymi przygodami, grzyby magii, jarmarki itd.
- nowe skrzynie skarbów dające nowe bonusy
- 3 ulepszenia jednostek
- polepszenie i zrebalansowanie umiejętności bohatera: Talent magiczny (dodanie wpływu potęgi magicznej na mapie), Artyleria (polepszenie balisty), Balistyka (polepszenie kontroli nad katapultą), Pierwsza pomoc (wskrzeszanie poległych po bitwie)
- doświadczenie jednostek i sztandary wodza - otrzymaliśmy wspaniały system bonusów dla jednostek zaprawionych w bojach oraz jednostek sztandarowych (czyli posiadających taki niby specjalny artefakt). cudo

Zalety dyskusyjne (mogą się podobać, ale czasem tylko je włączam):
- dowódcy (ja ich nie stosuję od pewnego czasu bo zbytnio przypominają mi heroes4 :-P )
- jednostki 8 poziomu (albo 3 ulepszenie jednostek poziomu 7)
- elastyczność - wszystkie opcje można dowolnie włączać i wyłączać dawkując sobie tym samym skalę modyfikacji
- zmiana działania umiejętności bohatera: Taktyka (nie jestem pewien co do słuszności kompletnej zmiany działania tej umiejętności)

Generalnie DUŻĄ zaletą jest fakt że większość zmian w WOGu można wyłączyć lub włączyć wedle własnego uznania. A to już jest wystarczające by spróbować WOG'a :)

Wada - niestabilność działania, czasem gra się wykrzacza i trzeba ją uruchomić na nowo wgrywając Autosave (raz na naście tur)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# Michał 2016-05-24 11:09
Moim zdaniem WOG to porażka, patologia wspaniałej gry heroes.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
# tomus 2015-01-03 10:29
Brawo,genialny poradnik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież