Misja 2 – Znowu w akcji
Kampania Heart of The Swarm
Trudność: 2/10
Misja poprzedzona jest filmikiem, który zawiązuje fabułę na resztę kampanii. Raynor i Sara chcieli uciec we dwoje, aby w końcu skonsumować związek, jednak misterny plan zostaje przerwany przez Novę i oddział Dominium. Od tego czasu Sara pragnie śmierci Arctutusa Mengska.
Misja podzielona jest na cztery osobne mapy- poziom górny, poziom dolny, prom i port kosmiczny. Misja jest typowo „chodzona”, bez krzty ekonomii. Dowodzić będziemy Sarą Kerrigan, która nie może zginąć (wówczas przegramy). Za nią podążał będzie znany nam dobrze z pierwszej kampanii– Jim Raynor, jednak nie możemy nim sterować. On (w przeciwieństwie do Sary) może zginąć, by po chwili odrodzić się z powrotem. Sara do dyspozycji będzie miała 2 umiejętności specjalne- Wybuch Kinetyczny, czyli snajperski strzał (jak Terrański Ghost), zadający 300DMG wybranej jednostce wroga oraz Miażdżący Chwyt, działający obszarowo (ogłuszenie oraz lekkie obrażenia na wybranej grupce wrogów).
Zadania z górnego poziomu:
1. Dostań się do drzwi na niższy poziom
2. Broń drzwi
3. Kerrigan musi przetrwać
Górny poziom jest prosty jak drut, trudno tam zrobić sobie krzywdę, nawet na brutalnym stopniu trudności. Wystarczy iść przed siebie. Po drodze będziemy mijać zaprzyjaźnione oddziały (białe na mapce), które będą biegły dokładnie w przeciwną stronę, ale w razie bitew z Dominium (czerwony kolor) – będą walczyły po naszej stronie. Po drodze do dyspozycji będziemy mieli dwie „apteczki”, regenerujące zdrowie Sary i Jima. Jedyna wymagająca bitwa rozegra się w ostatniej komnacie, gdzie wrogowie zaatakują z dwóch stron (z lewej Zergi, a od góry siły Dominum). W pobliżu jest jednak „apteczka”, którą możemy użyć dwa razy (raz przed bitwą, drugi raz w trakcie). Na koniec przechodzimy drzwiami do niższego poziomu, możemy tam wejść nawet ciężko ranni, a i tak życie przywróci nam się do pełnej wartości.
Zadania z dolnego poziomu:
1. Ucieknij z niższego poziomu
2. Kerrigan musi przetrwać
Drugi (dolny) poziom musimy wykonać szybko, gdyż będzie gonił nas limit czasowy, jednakże droga jest prosta, więc nie ma okazji zabłądzić. Na mapce istnieją 3 sekcje, zakończone zielonym portalem, do każdej z nich musimy dotrzeć przed upływem 2 minut (czas będzie odliczał się na ekranie). Po drodze będziemy musieli oczywiście toczyć wiele walk- zarówno z Dominium, jak i z Zergami. Na większych wrogów (Karakany, Ultraliski, Maruderzy, Wypalacze) stosujemy wybuch kinetyczny, a drobnicę (Marines, Zerglingi) ubijamy „klasycznie”. Na szczęście – po drodze znajdziemy też 3 „apteczki”. Dotarcie do poszczególnego „portalu” spowoduje zakończenie bieżącego odliczania czasowego. Największa bitwa rozegra się w dużej komnacie na północy, jednakże mamy tam możliwość skorzystania z tajnej konsoli. Jej opcje są dwie- albo zagazować pomieszczenie (i udusić w nim wszystko, prócz robotów i czołgu), albo wypuścić Zergi z klatek (które zniszczą wojska Dominium, ale potem ruszą na nas). Efekt jest mniej więcej podobny, pozostaje nam już tylko wyczyścić niedobitki i ruszyć dalej do ostatniego portalu, gdzie czekają transportowce na kolejną mapkę, czyli prom kosmiczny.
Zadania – prom:
1. Obroń silniki promu
2. Kerrigan musi przetrwać
Misja na promie ma jedną, klarowną zasadę- musimy walczyć z siłami Dominium, które będą próbowały zniszczyć silniki promu (jest ich 6, po 3 z każdej strony). Dominium do dyspozycji ma Vikingi, Zjawy (Wraith), a także desanty (czołgi i piechota, zrzucana przez Promy Medyczne). „Medivaki” likwidujemy w pierwszej kolejności przy pomocy wybuchu kinetycznego, zanim wojska zdążą się z nich wyładować. Do dyspozycji będziemy mieli 2 „punkty apteczne” (na 'brutalnym’ poziomie trudności- jeden), które dosyć szybko będą się regenerować (więc nie wahamy się ich używać). Musimy dobrze „micrować” i likwidować przeciwników na bieżąco, a wszystko pójdzie dobrze, na upartego można obronić wszystkie 6 silników. Po upływie około 2 minut prom dotrze do celu, a my przechodzimy do ostatniej mapy w tej misji.
Zadania – port kosmiczny:
1. Dotrzyj do portu kosmicznego
2. Zniszcz Archanioła
3. Kerrigan musi przetrwać
W czwartej, ostatniej mapce drugiego poziomu kampanii HotS musimy zniszczyć potężnego robota, Archanioła. Niestety będziemy musieli to zrobić bez pomocy Raynora. Zniszczenie Archanioła jest stosunkowo proste, w jego komnacie znajduje się „punkt apteczny”. Archanioł będzie walił w nas rakietami, ale chwilę wcześniej dostaniemy informację (na czerwono) w którym miejscu nastąpi atak, więc zawczasu możemy łatwo uciec z pola rażenia. Dominium na bieżąco będzie zrzucać desanty wrogich wojsk- najlepiej ubijać je w pierwszej kolejności, a gdy nikogo innego nie będzie w pomieszczeniu- walić w Archanioła (najlepiej wybuchem kinetycznym). Po zniszczeniu Archanioła kończymy ten poziom kampanii. Z filmiku końcowego dowiadujemy się, że Raynor zgubił się, a nasza zakochana para znowu się rozdzieli. Osiągnięcia najlepiej zdobywać na „normalnym” poziomie trudności, wtedy nie ma z nimi żadnych problemów.
Osiągnięcia:
1. Znowu w akcji (10 pkt) – Ukończ misję „Znowu w akcji” w kampani „Heart of the Swarm”.
2. Gaz do dechy (10 pkt.) – Nie pozwól Dominium zniszczyć silników podczas lotu promem w misji „Znowu w akcji”.
3. Anioł stróż (10 pkt.) – Uniknij obrażeń od „Archanioła” w misji „Znowu w akcji” na normalnym poziomie trudności.
Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów