Starcraft 2: Kampania Wings of Liberty

Pierwsza kampania Starcrafta 2 rozgrywana jest rasą Terran. Pierwsze poziomy to rodzaj samouczka, gdzie poznajemy tajniki rozgrywki. Za przejście każdego poziomu otrzymujemy kredyty (pieniądze), oraz ewentualnie punkty badań nad Zergami i Protossami (opis poniżej). Po przejściu trzeciego poziomu docieramy do statku kosmicznego Hyperion, gdzie mamy możliwość odwiedzenia następujących miejsc:

Mostek – tutaj wybieramy kolejną misję, w którą chcemy zagrać

Zbrojownia – tutaj możemy dokonywać ulepszeń dla naszych jednostek wojskowych i budynków, w zamian za kredyty, które zdobyliśmy przechodząc misje w kampanii

Kantyna – tutaj możemy wykupić najemników, którzy dostępni będą w obozie najemników (obóz przeważnie mamy od początku każdej misji, ewentualnie możemy go zbudować przy pomocy ERK). Najemnicy to specjalni żołnierze, silniejsi od tych, których możemy rekrutować w zwykłych budynkach. Minusem jest to, że najemników nie możemy wykupić od razu po starcie, lecz musimy odczekać trochę czasu podczas misji, zanim się pojawią. Plusem jest to, że (po odczekaniu) – pojawiają się oni od razu po kliknięciu, więc przydają się także w przypadku rozpaczliwej obrony bazy przed wrogiem.

Laboratorium – tutaj możemy dokonać trwałych ulepszeń dla naszych budynków lub jednostek. Zapłatą są punkty badań nad Zergami lub Protossami (dwie osobne ścieżki ulepszeń). Jedno ulepszenie możemy dokonać, „wydając” 5 punktów badań (punkty te zdobywamy w niektórych misjach, wykonując jakieś dodatkowe zadania). Każdy poziom ulepszeń ma dwie możliwości ulepszenia, wybierając jedną – automatycznie blokuje nam się druga, więc należy dokładnie przemyśleć nasz wybór.

Oprócz tego na Hyperionie (głównie w Kantynie) istnieje kilka innych miejsc i osób, ale nie mają one bezpośredniego wpływu na rozgrywkę (mają walory jedynie fabularne). W każdym poziomie mamy dodatkowo do zdobycia 3 osiągnięcia – pierwszym jest zawsze wykonanie wszystkich zadań w misji (głównego i dodatkowych), drugie osiągnięcie to zadanie o średnim poziomie trudności, a trzeci – najtrudniejsze, bardzo trudne zadanie na trudnym poziomie. Za zdobycie każdego osiągnięcia otrzymujemy wirtualne punkty. Opis konkretnych osiągnięć znajduje się w poszczególnych poradnikach poziomów misji.

W kampanii występują 4 poziomy trudności:

Niski – tylko dla upośledzonych umysłowo

Normalny – standardowy poziom dla „chilloutowej” i bezstresowej gry

Wysoki – dość stresujący poziom – gra działa na poziomie szybkim (tak jak w multiplayer) i nie możemy jej zwolnić. Wrogowie są liczniejsi i silniejsi, a nasze zasoby minerałów i gazu są uboższe. Uruchomienie wysokiego poziomu jest niezbędne do wykonania trzeciego osiągnięcia

Brutalny – tylko dla starcraftowych profesjonalistów, totalny hardcore

Kampania nie jest liniowa (jak to było w Starcrafcie1), lecz możemy trochę zmienić kolejność wykonywanych misji (dlatego numery misji na niniejszej stronie nie muszą się zgadzać z Twoją rozgrywką – ważna jest nazwa misji). Kampania ma bardzo ciekawą fabułę (jak to zawsze bywa w Starcrafcie), ale nie będę jej tutaj opisywał, aby nie zdradzać szczegółów. Niech każdy odkrywa ją sam, przechodząc kolejne poziomy. Tutaj skupiono się na „techniczno-strategicznym” aspekcie gry – każdy opisany poziom zawiera poradnik oraz mapkę.


 

Wybierz misję:

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *