Misja 12 – Supremacja (Supreme)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Trudność: 6/10

Zadania:

1. Zabij 3 przywódców stad pierwotnych zergów
2. Znajdź 4 relikty Xel’Naga (każdy to +1 poziom Kerrigan)

 

Ostatnia misja na planecie Zerus jest „chodzona”, bez ekonomii. Jest też dosyć trudna, według mnie najtrudniejsza z wszystkich, gdyż łatwo będzie zginąć w głównych walkach. W animacji, rozpoczynającej poziom poznajemy 3 pierwotno-zergowskich „przyjemniaczków” (przywódców stad) i za zadanie mamy ich zabić. Chodzi o Yagdrę, Kraitha i Sylwan. Każdy z nich czeka na osobnej mapie. Ponadto musimy znaleźć 4 relikty Xel’Naga, aby rozwinąć Sarę.
Kerrigan w wyniku przepoczwarzenia w poprzednim poziomie zmieniła swój wygląd na bardziej „zergowski”. Umiejętności również są nowe: atak z wyskoku, psioniczne przesunięcie oraz leczenie.
Kierujemy się na północ jedyną ścieżką, zgubić się nie da. Gdzieniegdzie będziemy musieli stoczyć łatwą walkę. Po chwili dołączy do nas kilka Karakanów, a później druga grupka (ważne, żeby nie tracić ich w głupi sposób, tym bardziej, że mamy możliwość leczenia). Po drodze spotkamy 2 relikty Xel’Naga (do drugiego, tego w rogu trzeba wskoczyć przy pomocy umiejętności i od razu skorzystać z drugiej, aby wybić obrońców).
Finałowe zadanie na tej mapie to zabicie Yagdry. Miejsca jej ataków mamy oznaczone czerwonymi okręgami. Na łatwiejszych poziomach trudności nie ma z nią większego problemu, gorzej na „brutalu”. Yagdra co chwilę teleportuje się, pozostawiając w pierwotnym miejscu kilka jaj. Jeżeli stracimy karakany i zostanie sama Sara- bardzo trudno będzie zabić Yagdrę, bo głównie będziemy użerali się z jajami (a konkretnie tym, co z nich wyskoczy), przez co nawet nie będziemy mieli czasu, aby bić Yagdrę (dla odmiany ona będzie nas biła bez przerwy). Trzeba wznieść się jednak na wyżyny 'mikrowania’ i ją ubić, najlepiej nie tracąc Karakanów zbyt szybko.

Mapa 1:


Po zabiciu Yagdry przenosimy się na kolejną mapę. Powalczymy na niej z Kraithem oraz jego poplecznikami. Najpierw idziemy na południe, gdzie po chwili dostaniemy kilka darmowych Hydralisków. W lewym-dolnym rogu złożone są jaja armii Kraitha. Dosyć skutecznie można je zniszczyć (zwłaszcza, gdy są stłoczone) umiejętnością Sary 'Psioniczne Przesunięcie’.
Po unicestwieniu jaj udajemy się na wschód, aby 'zaliczyć’ trzeci relikt Xel’Naga. Obok niego są 3 ogromne jaja (z równie wielką zawartością) i trzeba uważać, żeby nie potracić tam armii.
Idąc dalej czeka nas kilka bitew i również należy chronić armię, lecząc ją często. Największym problemem będą Ultraliski. Przed bitwą z Kraithem otrzymamy jeszcze posiłki. Sam Kraith jest nawet silniejszy od Yagdry- ma więcej HP, pluje szkodliwą zieloną chmurą, „taranuje” i również potrafi przyzywać mniejsze jednostki (w dodatku od razu, bez składania jaj).

Mapa 2:


Po ubiciu Kraitha przenosimy się na mapę nr3. Tam najliczniejszą jednostką wroga będą Kwasowce (czyli pierwotne Tępiciele-Banelingi). Kwasowce nie są zbyt mądre, bo wybuchają, gdy poczują zagrożenie, więc wystarczy obok nich przebiec i uciec, a pękną ze strachu. Są też wrażliwe na 'Psioniczne Przesunięcie’.
Od razu na początku otrzymujemy oddział wojska, ale według mnie najlepiej, gdybyśmy chodzili samą Sarą, a reszta jednostek czekała w bezpiecznym miejscu na finałową walkę (przy okazji 'wbijemy’ osiągnięcie nr3). W prawym-górnym rogu jest ostatni relikt Xel’Naga, trzeba trochę poskakać Sarą po skałkach.
Następnie idziemy jedyną ścieżką na zachód, gdzie czeka na nas Sylwan. Według mnie- jest ona najsłabszym „bossem” w tym poziomie, dosyć łatwo można ją „wymikrować” strategią typu „hit&run”. Sylwan produkuje niezliczone ilości Kwasowców (nie ma nawet sensu ich bić, bo i tak nie zabijemy nawet połowy), ale to jedyny jej duży atut. Według mnie- najlepiej na początku uszkodzić ją tyle, na ile się da, przy pomocy całej armii (po prostu wszyscy biją Sylwan, ignorując całą resztę). Gdy cała nasza armia zginie i Sylwan jest już wyraźnie ranna- zaczyna się drugi etap walki. Zabijamy tylko większe jednostki, których jest stosunkowo mało, a Kwasowców sobie odpuszczamy. Aby wygrać bitwę- wystarczy biegać Sarą bo zewnętrznej (odradzając życie i energię) i raz na jakiś czas zrobić cios snajperski w Sylwan, a potem uciec z powrotem gdzieś na obrzeża walki, powtarzając to z uporem maniaka aż do zwycięstwa. Wróg jest powolny, więc nas nie dogoni.
Po śmierci Sylwan czeka nas „niespodzianka”. Otóż, nasz znajomy Zurvan również chciałby się z nami zmierzyć. Jest to najsilniejszy boss w tym poziomie (pod względem współczynników), ale też można go 'wymikrować’. Nasza armia pomocnicza zginie dosyć szybko i dobrze, gdyby wcześniej zadała sensowną ilość obrażeń. Zurvan niekiedy przywołuje mniejsze jednostki, ale mniej, niż trójka poprzednich bossów. Gdy Sara zostanie sama- musi uciekać z czerwonych pól, zabijać mniejsze jednostki, a jeżeli takowych nie ma- atakować Zurvana. Plus jest taki, że wróg jest zarazem statyczny, jak i ogromnych rozmiarów, więc nie trzeba się za nim uganiać (jak za poprzednią trójką), lecz można go lać praktycznie z każdego miejsca na arenie. Zabicie Zurvana to ostatnie nasze zadanie na planecie Zerus.
Za przejście poziomu otrzymujemy +9 poziomów rozwoju Kerrigan (5 za zadanie główne i 4 za odwiedzone Xel’Nagi). W ewolucji Kerrigan na lewiatanie odblokuje nam się trzecia kolumna umiejętności. Uzyskamy też możliwość ewolucji Hydraliska.

Mapa 3:


Osiągnięcia:

1. Supremacja (10 pkt.) – Ukończ misję „Supremacja” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Zagrożone gatunki (10 pkt.) – Kierując Kerrigan zabij 300 jednostek wroga w misji „Supremacja”.
3. Królowa dżungli (10 pkt.) – Ukończ misję „Supremacja” na normalnym poziomie trudności nie pozwalając, by ilość punktów życia Kerrigan spadła poniżej 100.

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *