Misja 9 – Wewnętrzny wróg (Enemy within)

Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Trudność: 2/10

Zadania:
1. Zdobądź biomaterię (100 jednostek)
2. Znajdź bezpieczne miejsce
3. Przepoczwarz się w matkę szczepu
4. Zabij Protossów (116 jednostek)
5. Zniszcz napęd nadprzestrzenny
6. Zainfekuj olbrzymiego ursadona (zad. dodatkowe)
7. Zniszcz kapsuły ewakuacyjne (5 szt.)


Dziewiąta misja (ostatnia na planecie Kaldir) jest „spacerowa” (bez ekonomii). Jest zarazem pierwszą, w której nie będzie towarzyszyła nam Sara Kerrigan. Zamiast niej będziemy kontrolować oddelegowaną do tej misji- Niadrę. Misja jest bardzo prosta, wystarczy wykonywać polecenia, wydawane przez narratorkę.
Zaczynamy jako skromna larwa. Po przejściu kilku metrów musimy rzucić „inwazję pasożytniczą” na pierwszego Ursadona- da nam to punkty biomaterii. Zasada jest dosyć prosta: gdy zobaczymy jakiegoś Ursadona (oznaczonego jako „okazy”)- od razu i bez zastanowienia walimy w niego inwazją pasożytniczą, aby powiększyć zasoby biomaterii.
Po chwili będziemy mogli zamienić larwę w królową, czyli Niadrę (nie może ona ani razu zginąć w tym poziomie). Niadra trakcie przechodzenia tego poziomu rozwinie się jeszcze dwukrotnie (dzięki zdobywanej z czasem biomaterii). Na początku może ona przywoływać (za darmo) Zerglingi (16 sztuk). Po pierwszym awansie możemy przywoływać również Karakany (limit utrzymania zwiększony do 25), a na koniec również Hydraliski (limit to 30, przy czym Karakany i Hydraliski „kosztują” 2 punkty, tak jak w „normalnym” Starcrafcie). Oczywiście staramy się trzymać maksymalny możliwy poziom zaopatrzenia wojsk, a po każdej bitwie uzupełniać braki (wszak nic nas to nie kosztuje).
Misja jest prosta, po prostu musimy całym oddziałem kierować się w miejsce, które pulsuje na mini-mapie. Niekiedy będziemy musieli skorzystać z szybów wentylacyjnych, przez które Niadra się nie przeciśnie, jednakże posyłając tam inne oddziały- są one w stanie otworzyć bramę od wewnątrz.
Po przejściu fragmentu mapy otrzymamy zadanie zniszczenia Napędu Nadprzestrzennego, gdy Niadra to zrobi- będziemy mieli minutę na dotarcie do portalu (nie jest to trudne). Następnie czeka nas kilka bitew, w jednej z nich mamy za zadanie (dodatkowe) przejąć wielkiego Ursadona (dam nam to możliwość dokonania ewolucji Karakana po zakończeniu misji). Końcowy aspekt tego poziomu to zniszczenie 5 kapsuł ewakuacyjnych. Musimy się z tym spieszyć, bo są one gotowe do startu i gdy któraś z nich odleci- przegramy. Czasu jest jednak niemało, więc nie powinno być problemów. Po zniszczeniu kapsuł i wojsk Protossów- kończymy ten banalny poziom.

 

kliknij w obrazek, aby powiększyć

 


Osiągnięcia:

1. Wewnętrzny wróg (10 pkt.) – Ukończ misję „Wewnętrzny wróg” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Niewypał (10 pkt.) – Nie pozwól, aby jakiejkolwiek kapsule pozostało mniej, niż 20 sekund do ewakuacji w misji „Wewnętrzny wróg” na normalnym poziomie trudności.
3. Biomateriał na Zerga (10 pkt.) – Zbierz 450 jednostek biomaterii podczas misji „Wewnętrzny wróg”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.