Misja 16 – Z takimi przyjaciółmi (With friends like these…)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Trudność: 2.6/10

Zadania:
1. Zniszcz stację kosmiczną najemników
2. Hyperion musi ocaleć
3. Zbierz skupiska minerałów (3 szt)
4. Zniszcz duży okręt piratów

 

Kerrigan, pomimo coraz silniejszej przemiany w Zerga- nadal tęskni za Jimem i chce go uwolnić. Misja 16 będzie… kosmiczno-terrańska, wykonywana przy pomocy potężnego Hyperiona (jest to skrzyżowanie terrańskiego Krążownika z protossiańskim Lotniskowcem). Misja jest dosyć szybka i łatwa, typowo przygodowa (bez ekonomii), polegająca na przebyciu ustalonej trasy i zabijaniu napotkanych jednostek wroga (konkretnie szalonej i niewyżytej najemniczki, Miry Han).
Najpierw czeka na nas „samouczek”, gdzie poznajemy możliwości Hyperiona. Potrafi on strzelać „klasycznie” oraz stosować umiejętności specjalne. Są to: skok, wypuszczenie myśliwców oraz działo Yamato. Po przebyciu samouczka- przenosimy się na „mapę właściwą”.

Za nami będzie podążać stacja Valeriana, która będzie co jakiś czas wysyłać wspomagające myśliwce (pod koniec także Krążowniki). W wielu zakamarkach mapy można znaleźć roboty naprawcze, które działają jak jednorazowe „apteczki”, wycofanie się w pobliże stacji również nas uleczy, aczkolwiek nawet bez tego życie Hyperiona będzie odradzało się w czasie. Na mapie występują minerały, które musimy zbierać, aby ulepszyć Hyperiona (łącznie można awansować go o 3 poziomy, każdy poziom daje więcej HP, siły ataku, pancerza oraz liczby posiadanych myśliwców).

Wrogami będą małe i duże statki kosmiczne (niszczymy klasycznie lub za pomocą umiejętności specjalnych), miny (chwilę przed eksplozją będziemy widzieli czerwoną kreseczkę i trzeba z niej usunąć Hyperiona przy pomocy 'skoku’) oraz mniejsze i większe „latające budynki” (atakujemy przy pomocy Yamato, ewentualnie dobijając w inny sposób).

Już w początkowej fazie otrzymamy dodatkowe zadanie, polegające na zniszczeniu okrętu piratów- w nagrodę Hyperion zostanie wyposażony w czwartą umiejętność- pole elektryczne (przydatne, gdy duża liczba wrogów nas osaczy).
Strategia gry jest prosta- lecimy naprzód, zdobywamy teren i zabijamy ile się da, a gdy kończy nam się życie i myśliwce- wycofujemy się do stacji, aby się zregenerować, po czym wracamy i próbujemy jeszcze raz. Warto „podpinać się” pod wojska, wysyłane przez Valeriana.

Okręt piratów łatwo jest zniszczyć na wszystkich poziomach trudności poniżej brutalnego. Grając na 'brutalu’ zadanie jest trudniejsze, ale wystarczy odczekać i wcześniej awansować Hyperiona o 2 poziomy- to bardzo pomaga. Okręt piratów jest silny i trzeba go rozwalić za jednym podejściem, bo jeżeli się wycofamy w trakcie walki- on szybko się uleczy do maksimum, a sytuacja wróci do punktu wyjścia. Obok jest robot naprawczy i trzeba go sobie zostawić na 'czarną godzinę’ (łatwo go zużyć przez przypadek, dlatego trzeba uważać). A sama walka? No cóż, trzeba wykorzystywać wszystkie umiejętności oraz ponadprzeciętnie 'mikrować’, aczkolwiek na 2 poziomie Hyperiona walka będzie dosyć łatwa. Po zniszczeniu okrętu piratów otrzymujemy nową umiejętność Hyperiona.

Drugą (i ostatnią) wartą wspomnienia walką jest zniszczenie finałowej struktury Miry, czyli stacji kosmicznej najemników w prawym górnym rogu. Nie jest to specjalnie trudne, bo w pobliżu jest kilka robotów naprawczych (nowe pojawiają się same co jakiś czas), a regeneracja punktów życia wrogiej stacji jest dosyć powolna, więc na upartego można ją atakować „na raty”. Po wyczyszczeniu kosmicznej przestrzeni kończymy poziom, a Mira udostępnia nam naukowca.

(kliknij w obraz, aby powiększyć)


Osiągnięcia:

1. Z takimi przyjaciółmi (10 pkt.) – Ukończ misję „Z takimi przyjaciółmi ” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Znalezione nie kradzione (10 pkt.) – Zbierz „Hyperionem” wszystkie minerały w misji „Z takimi przyjaciółmi”.
3. Dobra mina do złej gry (10 pkt.) – Nie pozwól, aby mina magnetyczna trafiła „Hyperiona” w misji „Z takimi przyjaciółmi” na normalnym poziomie trudności.

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *