Misja 10 – Przebudzenie Przedwiecznego (Waking the Ancient)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Trudność: 2.7/10

Zadania:
1. Nakarm Przedwiecznego (7 sztuk biomaterii)
2. Brakk nie może zniszczyć 7 sztuk biomaterii kolcorożców
3. Zaabsorbuj pierwotną esencję (3 szt., każda to +1 poziom Kerrigan)
4. Zabij Brakka


Misja 10 rozgrywa się na nowej planecie, Zerus (powinna się nazywać Zergus?). Jest to miejsce, gdzie będziemy wojowali z pierwotnymi Zergami konserwatystami-ksenofobami (dowodzonymi przez Brakka), którzy nie uznają istnienia swoich „nowoczesnych” i „postępowych” kolegów (cóż za faszyzm!). Jednakże obie frakcje różnią się od siebie tylko wyglądem, a cechy i nazwy jednostek są takie same.
Dołącza do nas nowa jednostka- Mutalisk, na której najwygodniej będzie oprzeć swą siłę bojową (w ich budowie pomogą nam liczne zasobniki z gazem, rozsiane po mapie). W Iglicy będziemy mogli wynajdować ulepszenia dla Mutalisków (maksymalnie +2 poziomy).
Głównym zadaniem jest „nakarmienie” Przedwiecznego przy pomocy 7 pakietów z biomaterią (mięsem). Przedwieczny rezyduje tuż obok naszej początkowej bazy. Na mapie istnieje 13 grup Kolcorożców. Przy zwłokach herszta każdej z grup znajdziemy jedną sztukę mięsa dla Przedwiecznego. Mięso zbieramy przy pomocy Robotnicy, będzie ona potrzebowała około minuty, aby je „wykroić” z Kolcorożca, po czym uda się ona do Przedwiecznego. Warto pilnować tej Robotnicy na czas „krojenia”, bo wróg lubi w tym czasie ją zaatakować. Jeżeli Robotnica zostanie zabita po drodze- mięso wyląduje na glebie i będziemy je mogli dostarczyć inną Robotnicą. Powtarzając ten proces 7 razy- wykonamy główne zadanie. Lokalizacje Kolcorożców z biomaterią wyświetlą nam się na mini-mapie.
Aby nie było zbyt łatwo- oddziały Brakka będą co jakiś czas próbować niszczyć mięso, jednakże każda taka próba zostanie poprzedzona ostrzeżeniem adiutantki, będziemy mieli wówczas minutę na udaremnienie ataku (najlepiej mieć do tego zadania specjalny oddział kilkunastu Mutalisków, inne jednostki są zbyt wolne).
Ponadto do wykonania mamy zadanie dodatkowe, ulepszające Kerrigan o 3 poziomy. Odwiedzić musimy 3 zielone stawy z „pierwotną esencją” (zaznaczone na mapce poniżej). Jedno z osiągnięć wiąże się ze zniszczeniem 4 Uli wroga, znajdują się one w prawym-dolnym rogu, przy porządnym oddziale nie powinno być z nimi problemów. Oczywiście obie te misje (stawy z pierwotną esencją oraz niszczenie uli) najlepiej wykonać, gdy mamy zebranych już 6 sztuk biomaterii i mamy pewność, że wróg nie zajmie wszystkich siedmiu pozostałych…
Nasza baza jest w lewym-górnym rogu, kawałek niżej jest miejsce na drugą bazę. Warto wyjścia z baz obstawić Kręgowijami, bo surowców jest sporo, a wróg będzie niekiedy nas atakował. Jak pisałem wyżej- najlepiej postawić na masową armię Mutalisków, którymi dosyć łatwo odpierać wroga od biomaterii.
Gdy zbierzemy 7 sztuk mięsa- herszt wroga (Brakk) rozpaczliwie ruszy na naszą bazę silnym oddziałem, jednakże na tym etapie gry nie powinno być z nim żadnego problemu (u mnie walka trwała 'aż’ 3 sekundy, aczkolwiek limit jednostek w starciu z Brakkiem spadł mi z 200 do 108). Na upartego możemy przekopać wszystkie nasze Kręgowije na ścieżkę, którą idzie Brakk. Po zamienieniu Brakka na czerwoną plamę- przechodzimy do kolejnego poziomu. Osiągnięcia są banalne do wykonania, więc nie ma sensu o nich specjalnie pisać.

 

kliknij w obrazek, aby powiększyć

 


Osiągnięcia:

1. Przebudzenie przedwiecznego (10 pkt.) – Ukończ misję „Przebudzenie przedwiecznego” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Ja, robotnica (10 pkt.) – Nie strać więcej, niż 3 robotnice w misji „Przebudzenie przedwiecznego”.
3. Gwałtowne przebudzenie (10 pkt.) – Zniszcz 4 Pierwotne Ule w misji „Przebudzenie przedwiecznego” na normalnym poziomie trudności.

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top