Misja 19 – Oblężenie (Death from above)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm
Trudność: 5/10
Zadania:
1. Zniszcz 3 łącza zasilające (Dehaka)
2. Zniszcz niszczyciel psioniczny (Kerrigan)
W końcu jakiś trudniejszy poziom, gdyż będziemy musieli wykazać się „multitaskingiem”, czyli podzielnością uwagi. Na jednej mapie de facto rozgrywać będziemy dwie misje. Na północy mapy występuje potężny niszczyciel psioniczny, który generuje pole mocy (podchodzące pod naszą bazę), raniące zergów, które znajdąsię w jego obrębie. Na pole mocy odporni są terranie oraz pierwotne zergi, a 'przypadkiem’ jednego takiego (Dehakę) mieliśmy od dłuższego czasu na Lewiatanie.
Na brzegach mapy występują 3 łącza zasilające niszczyciela. Zniszczenie pierwszego i drugiego łącza czasowo wyłącza pole mocy, a zniszczenie trzeciego (ostatniego) na stałe wyłącza pole. Łącza musimy zniszczyć przy pomocy Dehaki, inaczej pole niszczyciela rozwali nam bazę i zabije Kerrigan. Zniszczenie pierwszego łącza to zresztą nasze zadanie wstępno-zapoznawcze. W misjach Dehaki gdzieniegdzie poukrywane są jednorazowe zasobniki z surowcami.
Po zniszczeniu pierwszego łącza przenosimy się do Kerrigan i naszej bazy. Mamy kilka minut na jej rozbudowę. Jeżeli komuś się spieszy- można od razu założyć ekspansję, kawałek na wschód (do oczyszczenia terenu wystarczą początkowe wojska, nawet na 'brutalu’), aczkolwiek trzeba będzie jej bronić podczas kolejnej misji Dehaki, co nas rozproszy. Dlatego jeżeli komuś się NIE spieszy- lepiej założyć ekspansję dopiero po całkowitym wyłączeniu pola mocy.
Druga misja Dehaki jest trochę trudniejsza, ale uzyskamy nowe umiejętności oraz kilka starożytnych Karakanów. Trzecia jest najtrudniejsza i trzeba się nieźle 'namikrować’, aby nie zginąć. W czasie misji Dehaki można działać też w bazie (np. wynajdywać ulepszenia czy budować armię), ale najlepiej ograniczyć się do działań obronnych (i patrzenia, czy jednostki Kerrigan nie chodzą po polu mocy, bo mają tendencję do bycia tam 'wciąganymi’ przez cofające się jednostki rywala). Pole mocy rozszerza się z czasem, więc w naszym interesie jest, aby misje Dehaki wykonywać jak najszybciej, a nie bawić się wtedy w bazie.
Działania ekspansywno-ofensywne najlepiej rozpocząć dopiero po całkowitym pozbyciu się pola mocy, wtedy możemy się na tym odpowiednio skupić (ponadto do Kerrigan dołączy Dehaka ze swoim oddziałem). Jeżeli ktoś chce zdobyć osiągnięcie nr3 (co wymaga pośpiechu), to najlepiej zagrać drugi raz na niższym poziomie trudności.
Zdobywanie terenów wroga nie jest trudne, ale trzeba do tego mieć bardzo dużą armię, najlepiej maksymalnie ulepszoną technologicznie. Dosyć skuteczne są Ultraliski, które absorbują duże obrażenia od czołgów i są skuteczne przeciwko marines. Przyda się też coś przeciwlotniczego.
Rywal w czasie naszych szturmów będzie walił w nas atomówkami, których trzeba za wszelką cenę unikać z oczywistych względów. Główna walka odbędzie się na sam koniec, w komnacie obok niszczyciela, ale metoda „kupa na biskupa” czyni cuda (na upartego można zaatakować sam generator, olewając okolicznych obrońców, z których część jest pochowana na trudno dostępnych 'wysepkach’). Po zniszczeniu generatora mocy przechodzimy do finałowej misji tej kampanii.
(kliknij w obraz, aby powiększyć)
Osiągnięcia:
1. Oblężenie (10 pkt.) – Ukończ misję „Oblężenie” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Szybki wypad (10 pkt.) – W misji „Oblężenie” zniszcz 20 budowli wroga, zanim drugi raz aktywuje się pole niszczyciela psionicznego.
3. Drapieżnik doskonały (10 pkt.) – W misji „Oblężenie” na normalnym poziomie trudności nie pozwól Dehace zginąć podczas niszczenia łącza psionicznego.
Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów