Misja 5 – Ogień na Niebie (Fire in the sky)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Zadania:

1. Zniszcz 7 krążowników 'Gorgona’, przy pomocy 7 Gniazd Zmory (w nagrodę ulepszenie dla Zerglingów)

2. Znajdź 3 Biomaterie Zergów (w nagrodę +3 poziomy rozwoju dla Kerrigan, po jednym na każdą Biomaterię)

Trudność: 4/10


Piąty poziom jest całkiem ciekawy i na 'brutalu’ może sprawić pewne trudności. Zaczynamy w nim ostrą walkę z Dominium i generałem Warfieldem. Ma on do dyspozycji 7 potężnych krążowników „Gorgona”. Wysyłane będą one pojedynczo, z lotniska na wschodzie mapy. Będą one kierowały się na zachód, w stronę naszej bazy. Na szczęście są bardzo powolne. Ich siła ataku jest potężna, dlatego należy ich za wszelką cenę unikać (konkretnie pomarańczowego pola pod nimi). Będą one niszczyły nasze wojska i budynki. Gorgony można niszczyć przy pomocy Gniazd Zmory (jest ich 7, po jednej na każdy krążownik). Gniazda uaktywniamy, doprowadzając do nich biomasę (creep). Oprócz krążowników- Dominium dysponuje także „klasycznymi” jednostkami Terran (piechota, Czołgi, Thory, Kruki, Vikingi, Zjawy), które co jakiś czas będą nas nachodziły. Mają oni kilka baz, rozsianych po mapie, skąd wyprowadzać będą ataki. Ponadto na mapie występują 3 miejsca (w kształcie szkieletów) z biomaterią Zergów (zadanie dodatkowe). Odwiedzenie Sarą każdego z nich podniesie jej poziom doświadczenia.

Zaczynamy w bazie na zachodzie. Generał Warfield od razu wyśle na nas pierwszy krążownik (jego położenie ukazuje czaszka na mini-mapie). Na szczęście pod samą bazą mamy pierwsze Gniazdo Zmory. Nie polecam uaktywniać go od razu, tylko na chwilę przed przylotem krążownika. Wtedy mamy czas na wykonanie podstawowych czynności w bazie- uruchomienie wydobycia minerałów i gazu, zbudowanie brakujących budynków, wykupienie nowych jednostek wojskowych, druga Wylęgarnia też się przyda. Po zniszczeniu danej Gorgony- Warfield od razu pośle kolejną. W wolnych chwilach polecam niszczyć bazy Dominium, zwłaszcza tą na południu, bo ataki stamtąd są mocno upierdliwe i odwracają naszą uwagę (same Kręgowije nie wystarczą do obrony bazy, bo wróg będzie podchodził także Czołgami). Gdy nasza armia i Kerrigan są w „delegacji”- trzeba pamiętać, aby w bazie było coś do obrony.

Samo niszczenie krążowników jest dosyć proste, aczkolwiek każde kolejne Gniazdo jest lepiej strzeżone, niż poprzednie. Przyda się większa liczba Królowych, które będą tworzyły dodatkowe Tumory Biomasy. „Ścieżka” do kolejnych Gniazd Zmory jest dosyć prosta (niedaleko istniejącej biomasy, nigdy „kilometr” dalej), kolejne Gniazda będą się zresztą zaznaczały na mini-mapie. Gniazdo aktywujemy, budując Tumor, który go dotyka (nie wystarczy sama Biomasa, musi być kontakt fizyczny). Najlepiej 'przygotować’ sobie Tumor obok Gniazda zawczasu, a dopiero gdy Gorgona dociera do naszej bazy- wtedy go uaktywnić, aby mieć jak najwięcej czasu na rozwój ekonomiczno-wojskowy. Należy pamiętać, aby odwiedzić wszystkie 3 szkielety (Biomaterie).

Po zniszczeniu wszystkich Gorgon kończymy ten poziom. Tym samym uzyskujemy dostęp do ulepszonej wersji Zerglinga (podwójnej mini-misji „Ewolucja Zerglinga”) w Jamie Ewolucyjnej.

Zaliczenie osiągnięć jest dosyć proste. Aby nie stracić jednostki w ataku Gorgony- wystarczy po prostu nie włazić pod krążownik. Zniszczenie 3 Dowództw Orbitalnych (na normalnym poziomie trudności) też nie powinno sprawić problemów, wymagająca walka czeka nas tylko przy ostatnim Dowództwie, tym na południowym-wschodzie.

(kliknij w obraz, aby powiększyć)

Osiągnięcia:

1. Ogień na niebie (10 pkt.) – Ukończ misję „Ogień na niebie” w kampanii „Heart of the Swarm”.

2. Alarm przeciwlotniczy (10 pkt.) – Nie pozwól, aby krążownik Gorgona zabił 5 jednostek w misji „Ogień na niebie”.

3. Pozbawieni dowództwa (10 pkt.) – Zniszcz 3 dowództwa orbitalne w misji „Ogień na niebie” na poziomie normalnym.

 

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *