Misja 8 – Zestrzelić posłańca (Shoot the messenger)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm

Zadania:
1. Zniszcz wszystkie wahadłowce Protossów (żaden nie może uciec)
2. Zniszcz 3 Komory Hibernacyjne (+3 poziomy doświadczenia dla Kerrigan)

Trudność: 4/10


Kolejna misja to dalsza walka z Protossami, polegająca na uniemożliwieniu im zaalarmowania swej głównej kwatery o ich kiepskiej sytuacji na planecie Kaldir. Naszym głównym celem jest zestrzeliwanie wahadłowców, kierujących się z północy na południe (na północy, na terenach Protossów są 3 lotniska, a na dole, na naszych terenach są 3 tunele, do których wahadłowce będą próbowały dotrzeć- z naciskiem na słowo „próbowały”). Do dyspozycji będziemy mieli nową jednostkę- Hydraliska. Pojawia on się nieprzypadkowo właśnie teraz, bo idealnie sprawdzi się w tej misji.

Na początku, zanim zajmiemy się pierwszym wahadłowcem- warto odwiedzić zamrożoną bazę Zergów, znajdującą się kawałek na wschód od miejsca startu. Po drodze do ubicia jest kilku Protossów, ale nowa baza przyda się do szybszego tworzenia jednostek i zbierania surowców. Nie zaszkodzi dorobić kilku Kręgowijów i Pełzaczy- w nowej oraz podstawowej bazie, bo wróg będzie niekiedy nas atakował.
Pierwszy wahadłowiec przyleci bez obstawy, więc będzie łatwo go strącić, nawet samymi wojskami, które dostaliśmy na początku. Jego trasa przelotu wyświetli nam się na mini-mapie. Kolejne wahadłowce będą już leciały z coraz lepszą eskortą, dlatego warto na potęgę produkować Hydraliski i Królowe oraz ulepszyć je (atak i pancerz) na poziom 2-2. W międzyczasie koniecznie musimy odwiedzić 3 komory hibernacyjne (zadanie dodatkowe), co pozwoli Sarze na osiągnięcie wyższego poziomu doświadczenia (razem +3, po jednym punkcie na każdą Komorę). Na mapie zamrożonych jest 6 sprzymierzonych jednostek Zergów (Hydraliski i Karakany), wystarczy do nich podejść, aby przyłączyły się do nas. Występują też liczne zasobniki z surowcami.
Warto szybko pokryć południe mapy biomasą (creepem), aby nasze wojska szybciej się przemieszczały w pogoni za wahadłowcami. Końcowe fale (nr 6 i 7) przelotu wahadłowców będą podwójne (dwa wahadłowce naraz), a ostatnia (ósma) zawierać będzie 3 wahadłowce oraz maskujący Statek-Matkę. Na tym etapie gry nie powinno być jednak problemu.
Aby zminimalizować ryzyko porażki- można stworzyć przemysłową ilość Pełzaczy Zarodnikowych w okolicach tuneli, do których kierują się wahadłowce (ewentualnie można te Pełzacze przekopywać za każdym razem). Minerałów jest w bród.
Po zniszczeniu wszystkich wahadłowców kończymy ten poziom.
Osiągnięcia są łatwe, jeżeli zagramy drugi raz na normalnym poziomie trudności. Należy strącać wahadłowce, zanim zbliżą się one do tuneli (wystarczy czekać odpowiednio wcześniej armią Hydralisków) oraz zniszczyć 2 Nexusy w bazach wroga (zaznaczone na mapce, w sumie są 3, ale wystarczy zniszczyć 2).
Na upartego można pokusić się o całkowitą eksterminację Protossów, niszcząc im bazy i doki, z których startują wahadłowce. Mi udało się to zrobić na „trudnym” poziomie.

(kliknij w obraz, aby powiększyć)

Osiągnięcia:

1. Zestrzelić posłańca (10 pkt.) – Ukończ misję „Zestrzelić posłańca” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Przesyłamy w pokoju (10 pkt.) – W misji „Zestrzelić posłańca” nie pozwól, aby jakikolwiek wahadłowiec Protossów rozpoczął przesył.
3. Ekstremalny Nexizm (10 pkt.) – Zniszcz 2 Nexusy Protossów w misji „Zestrzelić posłańca” na poziomie normalnym.

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top