Misja 3 – Rendez-Vous
Kampania Heart of the Swarm

Trudność: 3/10

Zadania:

1. Wytrzymaj do przybycia wsparcia (15 minut)

2. Uratuj uwięzione królowe roju (3 szt.)

3. Zniszcz działo impulsowe Drakken


Trzecia misja również jest dość łatwa, choć na poziomie 'brutalnym’ mogą być problemy. W końcu pojawiają się elementy ekonomii, możemy też budować Nieckę Rozrodczą, Komorę Ewolucyjną, Kręgowije i Pełzacze Zarodnikowe, a także rekrutować Zerglingi, Nadrządców i Królowe (są one inne, niż w „normalnym” Starcrafcie, gdyż rekrutacja wymaga gazu, a Królowe mają możliwość automatycznego leczenia rannych jednostek). Sara Kerrigan (tak jak pozostałe Zergi) leczy się automatycznie, wraz z upływającym czasem. Możemy też dokonywać ulepszeń jednostek w Komorze Ewolucyjnej (niestety, tylko o 1 poziom w górę). Na mapie występuje kilka zasobników, zawierających 100 minerałów. Sara współpracować będzie z królową Naktul, która wspomoże nas w tym poziomie swoimi jednostkami.

Głównym naszym celem będzie zniszczenie działa impulsowego, którym Dominium ma zamiar zestrzelić prom, z Raynorem na pokładzie.

Nasza baza znajduje się w lewym-dolnym rogu. Wróg będzie atakował nas drogą lądową z dwóch stron (tam, gdzie postawione są Kręgowije), oraz niekiedy lotniczo (tam, gdzie Pełzacze). W arsenale Dominium są wszystkie rodzaje piechoty, a także Heliony, Czołgi, Thory, Vikingi i Zjawy. Wróg będzie te jednostki na okrągło produkował w licznych budynkach, rozsianych po mapie (dopóki tych budynków nie zniszczymy).

Nie zaszkodzi dorobić dodatkowych wieżyczek obronnych (Kręgowije po bokach i Pełzacze między nimi, do tego 2-3 królowe przy każdym wejściu za Kręgowijami, ustawione na 'hold position’, żeby leczyły, ale nie wychodziły przed bazę na pewną śmierć). Początkowa ilość na pewno nie wystarczy do obrony bazy (bez wsparcia innych jednostek).

Na początku rozwijamy się standardowo- budujemy Robotnice, zaczynamy wydobywać gaz, budujemy trochę wojsk, można wynaleźć ulepszenia w Komorze Ewolucyjnej. Nie zaszkodzi postawić drugiej Wylęgarni, aby przyspieszyć rozwój szczepu.

W międzyczasie dostaniemy dodatkowe zadanie, polegające na uratowaniu 3 grup Zergów, uwięzionych przez Dominium (zaznaczone na mapce poniżej)- w nagrodę dostaniemy trochę dodatkowych wojsk. Walczyć najlepiej „klasycznie”, czyli przodem puszczamy Zerglingi, jako mięso armatnie, a z tyłu Królowe oraz Sara. Przy ataku na bazy wroga najlepiej wywabiać wojska Dominium na „przedpole”, a dopiero potem wchodzić do bazy i niszczyć Bunkry, rozstawione Czołgi i na koniec inne budynki. Na upartego można na mapie rozsiewać creep (biomasę), aby mieć lepszą wizję i żeby nasze jednostki szybciej się poruszały. Można też ustawić rallypoint (punkt zborny) z Wylęgarni na Sarę, aby nowe jednostki od razu kierowały się na front.

Po upływie 15 minut królowa Naktul, przy pomocy Nydusów wspomoże nas dodatkowymi posiłkami wojskowymi, które bez problemu wystarczą na załatwienie wroga. Dominium ma 3 bazy na mapie oraz jedną, końcową, w pobliżu działa Drakken, które musimy zniszczyć jako główny cel tej misji. Wykonanie tych zadań jest raczej proste, nawet na brutalnym poziomie trudności.

Problemem mogą być osiągnięcia (zniszczenie 15 budowli Dominium oraz uratowanie 3 grup uwięzionych Zergów w czasie mniejszym, niż 15 minut), wtedy najlepiej zagrać drugi raz, na poziomie normalnym- wówczas musimy działać szybko, rozdzielając swe wojska na dwa oddziały- jeden ofensywny, a drugi defensywny (pozostawiony w bazie). Niezbędna będzie druga Wylęgarnia oraz masowa produkcja wojsk.

Po zniszczeniu działa Drakken przechodzimy do kolejnego poziomu, kończąc „Trylogię Umojańską”, kolejne misje odbędą się na jednej z planet do wyboru: Char lub Kaldir (w tym poradniku najpierw będzie Char, choć każdy może wybrać inaczej).

W filmiku po zakończeniu poziomu Sara dowiaduje się, że Raynor został schwytany i stracony przez siły Dominium, co rozpala jej chęć zemsty na Dominium i Mengsku, przy pomocy szczepu Zergów.

(kliknij w obraz, aby powiększyć)

Osiągnięcia:

1. Rendez-vous (10 pkt.) – Ukończ misję „Rendez-vous” w kampani „Heart of the Swarm”.

2. Pierwsza do walki (10 pkt.) – Zniszcz 15 budowli w misji „Rendez-vous”, zanim przybędą siły Naktul.

3. Zergi, chrońcie królową (10 pkt.) – Uratuj wszystkie uwięzione królowe roju w misji „Rendez-vous” na normalnym poziomie trudności, zanim przybędzie Naktul.

 

 

Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top