Misja 13 – Plaga (Infested)
Starcraft 2: Kampania Heart of the Swarm
Trudność: 2.8/10
Zadania:
1. Zniszcz wejście do laboratorium
2. Obejmij biomasą placówki badawcze (3 szt, każdy to +1 poziom Kerrigan)
Po wykonaniu wszystkich zadań na Zerusie czeka nas teraz ostra walka z Terranami z Dominium. Najpierw zalecam wizytę na stacji Skygeirr. Do załogi Lewiatana dołącza zainfekowany przez Zergów admirał Aleksiej Stiukow.
W misji „Plaga” kluczowa będzie nowa jednostka, Infektor (bardzo podobny do tego z „klasycznego” Sc2, ale w kampanii przejmowanie jednostek działa bezterminowo i nie powoduje zwiększenia kosztów zaopatrzenia).
Najpierw musimy oczyścić teren, gdzie zainstalujemy naszą bazę, jest to coś w rodzaju samouczka, przybliżającego obsługę Infektorów.
Na mapie występują tzw. Wirofagi, które (po uaktywnieniu) infekują pobliskie 2 garnizony, wówczas będą one (na okrągło) produkowały zainfekowanych marines, którzy automatycznie będą podążały na front. Są one głupie, powolne i zachowują się jak zombiaki z filmów, ale na mięso armatnie nadają się w w sam raz. Warto pokryć cały nasz teren biomasą, bo to znacznie przyspiesza zombiaki, a dodatkowo daje nam wizję, zresztą musimy to zrobić, aby wykonać dodatkowe zadanie, które da nam 3 punkty rozwoju Kerrigan. Wirofagów (oraz położonych obok 2 garnizonów, produkujących zombiaki) w sumie na mapie jest 8, w tym 3 na naszych początkowych terenach.
Żeby nie było tak kolorowo- rywal raz na jakiś czas będzie stosował metodę pewnego wąsatego akwarelisty z Wiednia, czyli wypuszczał trujący gaz, który zabija wszystkie zombiaki. Podzieli to grę na dwa 'strategiczne’ okresy- gazowy i bezgazowy.
Zasada gry jest prosta, podobnie jak było w poziomie 7 z 'burzą kriogeniczną’. W czasie 'gazowania’ skupiamy się na 'czynnościach administracyjnych’ i obronie naszych terenów (spora część ataków wroga to desanty lotnicze na aktywne Wirofagi), a w okresie poza 'gazowaniem’, gdy pomagać będą nam zombiaki- możemy atakować i zdobywać teren metodą 'step by step’.
W miarę możliwości przejmujemy jak najwięcej jednostek Terran, zwłaszcza tych lepszych (Thory, Krążowniki) i latających (Banshee czy Promy Medyczne).
Po wstępnym ogarnięciu warto założyć drugą bazę, bo surowce z pierwszej raczej nie wystarczą (chyba, że gramy na łatwym poziomie). Misja nie jest trudna, nawet na 'brutalu’, więc nie ma sensu się nad nią dłużej rozpisywać. Jedyny problem to tereny w lewym-górnym rogu, na podwyższeniu, ale przy masowym przejmowaniu jednostek i odpowiednim 'mikrowaniu’ powinno się udać. Dosyć dobrze w tym poziomie sprawdzają się Aberracje (do ataku) oraz Mutaliski (do obrony).
Po zniszczeniu bramy w lewym-górnym rogu kończymy tę misję.
(kliknij w obrazek, aby powiększyć)
Osiągnięcia:
1. Byle w środku (10 pkt.) – Ukończ misję „Plaga” w kampanii „Heart of the Swarm”.
2. Władczyni marionetek (10 pkt.) – Zabij 60 wrogów zdominowaną przez pasożyta terrańską jednostką w misji „Plaga”.
3. Plandemia (10 pkt.) – Zainfekuj wszystkie garnizony nie tracąc żadnego wirofaga w misji „Plaga” na poziomie normalnym.
Kampania Heart of the Swarm:
1 – Szczur laboratoryjny
2 – Znowu w akcji
3 – Rendez vous
4 – Dominacja
5 – Ogień na niebie
6 – Weterani
7 – Z zimną krwią
8 – Zestrzelić posłańca
9- Wewnętrzny Wróg
10- Przebudzenie Przedwiecznego
11- Czas próby
12: Supremacja
13: Plaga
14: Ręka ciemności
15: Upiory otchłani
16: Z takimi przyjaciółmi
17: Skazaniec
18: Desant
19: Oblężenie
20: Czas rozliczeń
Ewolucja Kerrigan
Ewolucja Jednostek Zergów