Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 15: Supernowa (Supernova)

Zadanie główne: Oczyść strefę lądowania, zniszcz kryptę z artefaktem
Zadanie dodatkowe: Znajdź 4 relikty Protossów
Trudność: 4/10

 

Zanim przejdziemy do „mapy właściwej” – będziemy musieli oczyścić strefę lądowania, niszcząc kilka wrogich obiektów przy pomocy Banshee. Nie powinno być z tym problemów. Ogólnie w tym poziomie najlepiej postawić na masową produkcję banshee, a wtedy wszędzie będziemy mogli wlecieć jak po swoje.
Po przeniesieniu się na „mapę właściwą” – od razu rozpoczynamy wydobycie ze skromnego złoża i słuchamy transmisji od naszych ulubionych Tal’darimów. Od zachodu na wschód będzie przesuwała się ściana ognia, która zniszczy wszystko, co napotka (również złoża). Zbawienna okaże się funkcja latania większości naszych budynków. W tym poziomie nie będziemy musieli budować żadnych magazynów, od początku będziemy mieli limit 200. Gdy ogień zbliży się do naszej bazy – wiejemy na zachód czym się da (ostrzeże nas o tym lektor). Bunkry można złomować. Wojsko oczywiście jest „ruchome”, więc nie wypada, aby się spaliło (tym bardziej, że związane jest  tym jedno z osiągnięć).
W tych spartańskich warunkach mamy do wykonania 2 zadania. Pierwsze to odnalezienie 4 reliktów Protossów. Zaznaczone są one na mapce poniżej. Zadanie jest łatwe, bo wszystkie 4 relikty są poza głównymi bazami wroga. Aby oczyścić teren wokół nich – najlepiej użyć zamaskowanych Banshee – wtedy da się to zrobić „po cichu”, bez przyjęcia choćby jednego strzału od wroga. Przy niektórych reliktach są działa fotonowe z wykrywaczem, ale wtedy wystarczy zniszczyć pylon, który je zasila (położony tak, żeby można go było zniszczyć bez odkrycia naszych banshee).
Drugim zadaniem jest zniszczenie krypty z artefaktem. Położona jest ona na wschodzie mapy, w głównej bazie wroga. Do tego zadania będziemy potrzebowali dość dużej armii, najlepiej kilkunastu banshee i kilku wikingów na zbijanie nielicznych lotników. Można też zainwestować w piechotę. Wróg ma 5 dużych baz (+ kilka „przyczółków”, które można zniszczyć przez zamaskowane Banshee). Pierwsza, zachodnia baza wroga szybko zostanie spalona, więc nie ma co się nią przejmować. Trzy pozostałe wypadałoby zdobyć, aby przejąć złoża, bo te poza bazami są bardzo skromne. W ostatniej, piątej jest krypta, którą musimy zniszczyć.
Warto szybko wybudować drugie centrum dowodzenia, aby mieć więcej energii dla skanów i MUŁ-ów. Później można nawet dobudować trzecie, bo miejsc do wydobycia surowców jest sporo (niestety surowce te są bardzo skromne). Drugi port gwiezdny też się przyda. Można też zrobić zbrojownię, ale nie na początkowej pozycji, bo szybko zostanie spalona – lecz dalej, np. na pozycji oznaczonej numerem 3 na poniższej mapce. W kilku miejscach można znaleźć zasobniki z surowcami.
Wróg niekiedy będzie nas atakował wojskami naziemnymi (także Archontami i Kolosami), najlepiej te ataki odpierać przy pomocy Banshee,  które mają bardzo dużą siłę ataku. Ewentualnie można postawić na bunkry, które po nadejściu lawy złomujemy. Wszystko zależy oczywiście od poziomu trudności – im wyższy, tym ataki wroga częstsze i krwawsze. Gdy zbierzemy 4 relikty i uzbieramy większą armię – po prostu robimy wjazd na wschodnią bazę wroga i dokonujemy sprawiedliwości. Na koniec po raz setny wódz Tal’darimów pogrozi nam zemstą, co powoli już zaczyna robić się żałosne…

(kliknij, aby powiększyć)

 


 

Osiągnięcia:

1. Supernowa (15 pkt.)- Wykonaj wszystkie zadania w misji „Supernowa”

2. Zimna kalkulacja (10 pkt.) – Ukończ misję „Supernowa” na poziomie normalnym, nie tracąc żadnej jednostki w ścianie ognia

3. Szok i trwoga (10 pkt.) – Ukończ misję „Supernowa” niszcząc 75 jednostek lub budynków zamaskowanymi banshee na poziomie trudnym


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top