Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 22: Echa Przyszłości (Echoes of the Future)
Zadanie główne: Dotrzyj do Nexusa
Zadanie główne nr2: Przyprowadź Zeratula do 4 macek nadświadomości (+4 pkt. badań)
Zadanie dodatkowe: Włącz zasilanie 2 obelisków
(Zeratul musi przeżyć)
Trudność: 4/10
W kolejnej misji wraca do nas Zeratul i dobrze znana ze Starcrafta1 planeta Aiur. Pierwsze zadanie to dotarcie do nexusa. Po drodze dostaniemy obserwatora, który wykryje zagrzebane zergi. Po dotarciu do nexusa otrzymamy 2 morskie kolosy oraz przeniesiemy się na właściwą mapę.
Teraz musimy pozbyć się supply blocka, zacząć wydobycie i rozbudować bazę. Najpierw zajmijmy się obroną. Należy dobudować kilka dział fotonowych, bo wróg zaraz zacznie nas atakować. Będzie robił to co 4 minuty z dwóch stron. Kolosy najlepiej zostawić na skałach, aby z góry waliły laserem we wrogów. Na początku warto wysłać Zeratula na wschód, aby pozbierał zasobniki z surowcami, co umożliwi budowę początkowej obrony. Koniecznie też ulepszamy bramę do wrót przesyłowych. Przeciwnik będzie generował jednostki czerwiach nydusowych – po jednym przed każdym z wejść do naszej bazy (najpierw na przemian, a potem 2 na raz). Najlepiej szybko rozwalać te czerwia Zeratulem lub mrocznymi templariuszami (wróg nie ma tam detektorów). Skład napastników jest mieszany, zależny od poziomu trudności, oczywiście każdy kolejny atak jest coraz groźniejszy – od zerglingów do ultralisków. Na początku nie ma co myśleć o ofensywie, bo wróg ma opanowaną niemal całą mapę przez setki jednostek. W przerwach między 4 -minutowymi atakami zergów warto robić wycieczki Zeratulem po okolicznych terenach wroga i ciąć wszystko, co się nawinie (oczywiście unikając detektorów).
Główne zadanie to przyprowadzenie Zeratula do 4 macek nadświadomości (zaznaczą się na mini-mapce na początku gry). Zadanie poboczne to zasilenie 2 wrót przesyłowych (zaznaczone na mapce poniżej), co da nam dodatkowe punkty badań. Pierwsze miejsce do ataku to okolica najbliższej macki – kawałek na północny-wschód od naszej bazy. Jest tam macka, obelisk i miejsce na drugą bazę, którą warto tam wybudować, aby mieć spokój z surowcami. Na południowych skałach można postawić kolejne kolosy, aby lały zergów z góry. Mając dwie bazy – możemy przystąpić do budowy dużej armii. Górna (druga) baza będzie atakowana bardzo niemrawo, więc należy skupić się na obstawieniu dwóch wejść z głównej bazy (wejście zachodnie jest bezpieczne). Ogólnie solidna obrona powinna wyglądać tak: PÓŁNOCNE WEJŚCIE oraz WSCHODNIE WEJŚCIE. Kolosy na skałach, mnóstwo wieżyczek oraz na przedzie Zeatul/mroczni templariusze do rozwalania czerwi nydusowych. Wtedy będziemy bezpieczni. Warto mieć w obwodzie obronnym też kilka tropicieli do zbijania wrogich mutalisków.
Gdy już zdecydujemy się na frontalną ofensywę – koniecznie musimy mieć wynalezione wszystkie ulepszenia w kuźni i zasilone oba obeliski. Bierzemy też ze sobą obserwatora, gdyż mnóstwo zergów będzie zagrzebanych w ziemi i dobrze je ubić, zanim zdążą się wyłonić. Obowiązkowo dużo tropicieli, bo wróg na swoich terenach dysponuje niezłym lotnictwem. Jak pisałem – cała mapa usiana jest zergami, więc walki będą ciężkie. Są 2 rodzaje taktyki – na sępa (mrocznymi templariuszami) i na rympał (wjazd wielką armią). Kolejność zdobywania macek jest dowolna – robimy przemarsz naokoło mapy (dowolnie w którą stronę). Pierwszą już mamy, pozostały nam 3. Po odwiedzeniu wszystkich 4 macek przez Zeratula – kończymy poziom.
Osiągnięcia:
1. Echa przyszłości (15 pkt.) – Wykonaj wszystkie zadania w misji „Echa przyszłości”
2. Jednoosobowa armia (10 pkt.) – Ukończ misję „Echa przyszłości” na poziomie normalnym. Zeratul musi zabić co najmniej 50 jednostek zergów
3. Po trupach do wiedzy (10 pkt.) – Ukończ misję „Echa przyszłości” na poziomie trudnym w mniej niż 20 minut
Kampania Wings of Liberty (Terranie):
1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki