Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty

Misja 19: Droga do Prawdy (Piercing the Shroud)

 

Zadania główne:

1. Spenetruj laboratorium Dominium

2. Zniszcz reaktor fuzyjny

3. Ucieknij z kompleksu

4. Raynor musi przeżyć

 

Zadania dodatkowe:

1. Znajdź 2+2 relikty Protossów (+4 pkt. Badań nad protossami)

2. Zabij Brutaliska (+3 pkt. Badań nad zergami)

Trudność: 4.5/10

„Droga do prawdy” to sekretna misja, uaktywniana w Poziomie 18 poprzez zebranie tajnych dokumentów w prawym-dolnym rogu mapy. Jest to misja „chodzona” (bez ekonomii). Sterować będziemy skromnym oddziałem piechoty, pod dowództwem Jima Raynora. W zależności od poziomu trudności Jim będzie miał różną ilość punktów życia (im trudniejszy poziom – tym mniej HP). Trasa jest dosyć prosta i nie ma możliwości zgubienia się. Oczywiście nie możemy stracić Jimiego, bo przegramy. Lepiej jednak nie stracić nikogo, bo nie ma możliwości uzupełnienia wojsk (z wyjątkiem jednego razu, gdzie do wyboru będziemy mieli skromne posiłki). Paradoksalnie – najlepiej, żeby Jim chodził przodem i przyjmował na siebie ataki, bo ma najwięcej HP i trudno go zabić. Wtedy pozostali członkowie oddziału będą bezpieczni – osłaniając Raynora zza jego pleców.

Najpierw rozwalamy drzwi ładunkiem wybuchowym (polecam odsuwać się trochę dalej przy jego użyciu, aby nie zranić własnych wojsk). Następnie przy pomocy konsoli komputerowej aktywujemy wieżyczki, które rozwalą kilku wrogów. W kolejnym pokoju prowadzone będą badania nad zergo-protossami – czeka nas niegroźna bitewka z zerglingami. Następnie wysadź drzwi i weź paczkę z granatami. Przydają się one na większe, stłoczone grupy wrogów (np. tą w kolejnych 2 komnatach). W kolejnej konsoli komputerowej mamy możliwość wypuszczenia 3 różnych oddziałów, które będą walczyły z Dominium. Najlepiej chyba zerglingi, bo potem łatwo dobijemy resztki. W oczyszczonym pokoju znajdziemy pierwszy relikt protossów. Dostaniemy też kolejne zadanie – zniszczenie reaktora fuzyjnego. W kolejnym pokoju jest karabin plazmowy, idealny na silne jednostki wroga. Teraz idziemy na południe, gdzie możemy go wypróbować na wikingu i czołgu. Do oczyszczenia kolejnej komnaty przyda się kolejna konsola, gdzie możemy wypuścić robota, który przez chwilę będzie walczył dla nas (jeżeli chcemy wykonać tajemne osiągnięcie, to musimy poradzić sobie bez niego – patrz dalsza część tekstu, wtedy najlepiej zagrać 2 razy – raz na trudnym, a raz na normalnym poziomie trudności). Czeka nas teraz największa bitwa (przyda się save przed nią). Puszczamy przodem robota, i osłaniamy go granatami i plazmą. Można rozwalić wybuchowe beczki, które zabiją okoliczną piechotę. W kolejnej komnacie jest Thor, na którego trzeba bardzo uważać i lepiej podchodzić tylko Jimem (przyda się plazma), a resztę trzymać na tyłach. Następnie będziemy mieli możliwość uzyskania wybranych posiłków. W kolejnej komnacie najlepiej użyć granatów, a niedobitki ubić klasycznie.

Znajdziemy tam zapas plazmy, drugi relikt protossów i konsolę, którą wypuszczamy Brutaliska (zadanie dodatkowe, +3 pkt. Badań nad zergami). Jest on bardzo silny, więc trzeba dobrze rozegrać tę bitwę. Najlepiej wystawić na front Raynora (niech wali plazmą, aż do wyczerpania zapasów), bo inne wojska będą ginąć błyskawicznie. W pokoju jest apteczka, która uleczy cały oddział w krytycznym momencie (można koło niej postawić jedną jednostkę). Gdy Jim będzie bliski śmierci – bierzemy apteczkę. To dam nam chwilkę czasu na dobicie Brutaliska – nawet na trudnym poziomie można go ubić bez straty jednostki (i wykonać osiągnięcie), choć najlepiej zagrać jeszcze raz i ubić go na normalnym (wtedy Brutalisk jest słabszy, a Jim silniejszy). Jest jeszcze jedno, tajemne osiągnięcie, czyli zabicie Brutaliska przy pomocy robota, którego wcześniej używaliśmy do oczyszczenia korytarza z wojsk Dominium (dlatego musimy zagrać od nowa i poradzić sobie bez niego). Wysyłamy więc wszystkie wojska do konsoli, która przywoływała robota. Jim zostaje w pokoju z Brutaliskiem i uwalnia go, a potem ucieka przed nim w stronę reszty. Po chwili wypuszczamy robota (wybieramy opcję przeciwpancerną) i idziemy nim naprzeciw. W pół drogi dojdzie do starcia z Brutaliskiem – robot wygra, a my zyskujemy osiągnięcie (jak pisałem – najlepiej robić to osiągnięcie specjalnie grając od początku).

Teraz zostaje nam już tylko zniszczenie reaktora. Wtedy uwolniony zostanie potwór-hybryda, a my przeniesiemy się na kolejną mapę (niby tą samą, ale jednak trasa powrotna jest inna) i dostaniemy następne zadanie – uciec.

(kliknij, aby powiększyć)

 

Od teraz sprawa potrwa bardzo szybko, gdyż będzie goniła nas uwolniona hybryda-potwór. Czeka nas ciągły bieg, po drodze warto zbierać jeszcze broń (osiągnięcie – lokalizacje broni zaznaczone na mapce poniżej) oraz kolejne 2 relikty protossów (wszystko zaznaczone na mapce poniżej). Do spowolnienia hybrydy można użyć kolejnego robota oraz nowej umiejętności Jima – szczeliny czasowej (najlepiej stosować w wąskich przejściach). Gruz, który blokuje przejście można rozwalić granatem. W walki wdajemy się tylko w ostateczności. Po chwili hybryda chwilowo zniknie, ale będziemy musieli szybko rozwalać kokony zergów, zanim coś się z nich wykluje. Jednak za chwilę hybryda pojawi się znowu, więc wiejemy dalej na południe. Na końcu trasy jest transportowiec, który będzie zakończeniem tego poziomu.

Kolejną misję (szepty zagłady) uruchamiamy nie z mostku, lecz klikając na kryształ w laboratorium.

 

(kliknij, aby powiększyć)

 

 


Osiągnięcia:

1. Droga do prawdy (15 pkt.)- Wykonaj wszystkie zadania w misji „Droga do prawdy”

2. Nie taki Brutalisk straszny (10 pkt.) – Ukończ misję „Droga do prawdy” na poziomie normalnym i zabij Brutaliska, nie tracąc żadnej jednostki

3. Zwarty i gotowy (10 pkt.) – Znajdź 13 paczek z bronią w misji „Droga do prawdy” na poziomie trudnym