Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 17: Paszcza Otchłani (Maw of the Void)
Zadanie główne: Zniszcz kryptę Xel’Naga
Zadanie dodatkowe: Uratuj 4 oddziały więźniów (+4 punkty badań nad Protossami)
Trudność: 3/10
Misja ta jest dosyć łatwa i posługiwać będziemy się w niej głównie Krążownikami. Na początku dostaniemy 3 sztuki i będziemy mieli nimi do wykonania małe preludium – zniszczenie generatora pola rozdzierającego. Sam generator jest urządzeniem, który rani wszystkie jednostki Terran na obszarze wokół siebie. Dlatego najlepiej rozwalać je szybko, przy pomocy Dział Yamato.
Na „właściwej” mapie takich generatorów jest aż 7. Teoretycznie nie musimy ich rozwalać, ale warto to zrobić, bo są denerwujące i za rozwalenie wszystkich zdobędziemy osiągnięcie nr2. Dobrze, gdybyśmy mieli laboratoryjną zdolność do „samonaprawiania” statków, wtedy poziom da się przejść bez marnowania zasobów na naprawę krążowników. Zaczynamy na małej wysepce na wschodzie mapy. Składa się ona z dwóch części – górnej (nad rampą) i dolnej. W górnej części mamy wszystkie budynki. Wróg co jakiś czas będzie robił desant na dolną część, wysyłając Pryzmaty, tworzące zasilanie Protossów, gdzie przyzywane będą jednostki z wrót przesyłowych. Dlatego strategie obrony macierzystej wysepki są dwie – albo strącamy Pryzmaty, nie pozwalając im na założenie pola energetycznego (budując na zachodnim skraju kilka działek przeciwlotniczych), albo olewamy południe wyspy i barykadujemy się na górze (tworząc przy rampie ze 2 bunkry i kilka czołgów oblężniczych). Obie strategie są dobre.
Od początku jednak powinniśmy zacząć się bardziej rozpychać, wszak mamy potężne krążowniki. Na naszej wysepce jest trochę zasobników z surowcami, które należy szybko wyzbierać i „przetopić” w zbrojowni na ulepszenia dla jednostek latających. Od razu też należy budować kolejne krążowniki. Surowce na naszej wysepce są dość ubogie, więc szybko powinniśmy założyć drugą bazę na wschodzie głównej wyspy – trzeba wcześniej wykurzyć z niej Protossów. Działa fotonowe rozwalamy przy pomocy Yamato. To jedyne detektory w pobliżu, więc najlepiej teraz wysłać jednego Medivaca (Prom Medyczny) na południe (miejsce zaznaczone na mapce numerem 3) po sprzymierzonych Mrocznych Templariuszy (na mapie są 4 takie oddziały, które wiążą się z wykonaniem misji dodatkowej). Uwolnieni templariusze nie będą widoczni dla wroga, nie będą również odnosili uszkodzeń w obrębie generatorów pola. Dlatego świetnie nadadzą się do oczyszczenia wschodniej części głównej wyspy – możemy nimi rozwalić pierwszy generator i uwolnić kolejny oddział templariuszy. Lotnictwo rozwalamy na końcu przy pomocy krążowników i instalujemy drugą bazę. Wokół jest mnóstwo zasobników z surowcami, niektóre są na skałach, więc przyda się Medivac. Bazę dość łatwo obronić, bo ataki wroga będą niemrawe (ja broniłem piechotą), choć w dalszym okresie pojawią się także wrogie Lotniskowce.
Najlepiej zbudować jak największą armię krążowników i sukcesywnie posuwać się na zachód, niszcząc kolejne generatory i przyczółki wroga. Jeżeli mamy laboratoryjną opcję „samoleczenia” – najlepiej zastosować „szpital” dla krążowników. Po każdej akcji odsyłamy na bok te najbardziej uszkodzone, aby spokojnie się leczyły. Drugie osiągnięcie wiąże się z brakiem utraty jednostki w wyniku działania pola rozdzierającego (liczy się ostatni stracony punkt życia – jeżeli zada go pole to nie zdobędziemy osiągnięcia). Dlatego najlepiej po prostu robić misję krążownikami i żadnego nie stracić (uszkodzone regularnie wysyłając do „szpitala”). Najpierw rozwalamy generatory (od jak najbezpieczniejszej strony), a potem wojska wroga. Nie zapominamy o uratowaniu wszystkich 4 oddziałów templariuszy. Na zachodzie mapy jest świątynia Xel’naga, którą musimy zniszczyć, aby zakończyć ten nietrudny poziom.
Osiągnięcia:
1. Paszcza otchłani (15 pkt.) – Wykonaj wszystkie zadania w misji „Paszcza otchłani”
2. Mam moc! (10 pkt.) – Zniszcz wszystkie generatory pola rozdzierającego w misji „Paszcza otchłani” na poziomie normalnym
3. Mistrz wszystkiego (10 pkt.) – Ukończ misję „Paszcza otchłani” bez utraty jednostki w polu rozdzierającym na poziomie trudnym
Kampania Wings of Liberty (Terranie):
1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki