Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 26: Ostateczna Rozgrywka (All-In)

Zadanie główne: Broń artefaktu przez 30 minut

Trudność: 5/10 (wersja naziemna) i 7/10 (wersja lotnicza)

 

Ostatnia misja jest najtrudniejsza z wszystkich, ale według mnie mogło być dużo gorzej (zresztą cała kampania jest dosyć łatwa). Za zadanie mamy obronić się przez atakami zergów przez 30 minut.

Mamy bardzo dużo zasobów oraz sporo miejsca na rozbudowę. Pierwsza rzecz jaką robimy to druga zbrojownia i maksymalne ulepszenia dla naszych wojsk (zbrojownie i centrum inżynieryjne mają pracować na okrągło). Tworzymy też maksymalną liczbę ERK do obsługi wydobycia oraz kilka dodatkowych do napraw. Teraz wystarczy nam się tylko bronić. W tym celu obsadzamy istniejące bunkry, można zrobić też kilka dodatkowych. Przyda się też masowa produkcja czołgów oblężniczych, istnieje wiele „ładnych” miejsc na ich ustawienie, zwłaszcza na skałach. Jeżeli mamy najemników „czołgowych”, czyli „Wierni Pancerni” – nie ustawiamy ich na pierwszej linii strzału, tylko gdzieś głębiej, bo są silniejsi niż zwykłe czołgi i niedobrze byłoby ich stracić.

Wróg będzie atakował od 3 stron (patrz mapka poniżej), choć 2 ścieżki ataku będą blisko siebie, więc nie musimy robić osobnej obrony na południową ścieżkę. Ataki będą liczne i szaleńcze (kilka tysięcy jednostek zergów), ale z drugiej strony – 99% napastników zginie zanim zdąży zaatakować (głównie z ręki czołgów). Do dyspozycji będziemy mieli artefakt-kryształ, który po użyciu niszczy wszystkie zergi w dużym promieniu. Ładowanie kryształu trwa 3 minuty. Raz na jakiś czas zaatakuje nas osobiście Królowa Ostrzy. Jest bardzo wytrzymała i ma umiejętność podnoszenia do góry naszych jednostek i budynków, którymi wali o ziemię (niszcząc je). Szczerze mówiąc tylko królowa stanowi w tym poziomie duże zagrożenie. Po każdym jej przybyciu z pewnością nasi obrońcy odniosą straty, które jak najszybciej uzupełniamy.

Na niebie latać będzie duża ilość Nadzorców, raz też (około 12 minuty) spróbują zrobić nam desant od południowego-wschodu, dlatego nie zaszkodzi zrobić dużej ilości wieżyczek przeciwlotniczych (zwłaszcza, że minerałów jest mnóstwo i szybko dojdziemy do limitu 200 sztuk zaopatrzenia, a minerały dalej będą przyrastały). Wróg będzie atakował zerglingami i hydraliskami, które nie stanowią najmniejszego zagrożenia i spora część spali się po drodze. Pozostałe wojska zergów będą zależne od tego, jaki poziom przeszliśmy jako poprzedni.

Jeżeli zniszczyliśmy tunele (Poziom 25a – W paszczy bestii) – teraz zergi postawią głównie na lotnictwo, czyli mutaliski i niekiedy rządców szczepu (strącamy ich priorytetowo z powodu ich dużego zasięgu). Warto robić ogromną liczbę wieżyczek przeciwlotniczych oraz mieć w zanadrzu jakiś oddział przeciwlotniczy (wikingi lub zjawy, krążowniki są za wolne). Pojawi się też Lewiatan, czyli bardzo groźny stwór latający, przyzywający mutaliski (w wersji „naziemnej” zabilibyśmy go już w poziomie z wieżami z chłodziwem). Należy zniszczyć go priorytetowo i szybko uzupełnić straty. W bunkrach koniecznie obsadzamy samych marines, bez maruderów (którzy nie umieją walić w lotników).

Jeżeli zrobiliśmy misję 25b (Rozdarte Niebiosa) – wróg postawi głównie na naziemne wojska (ataki lotnicze wtedy będą bardzo rzadkie). Według mnie wtedy jest łatwiej, niż w przypadku lotnictwa. Pojawi się zatem duża liczba ultralisków, które gładko giną po kilku strzałach z czołgu. Raz na jakiś czas wróg będzie budował czerwia nydusowe, także w naszej bazie. Niszczymy je priorytetowo – najpierw te w bazie, a potem te położone dalej. Można też wtedy użyć mocy kryształu.

Pierwsze dwa osiągnięcia wykonać bardzo łatwo. Trzecie jest trudniejsze, polecam je zdobywać na „bezlotniczej” wersji poziomu. Wtedy po prostu robimy mnóstwo czołgów, pilnujemy napraw, a jedyne użycie kryształu zostawiamy sobie na sam koniec, gdy ataki będą najgroźniejsze.

Podsumowując – klucz to dużo czołgów, ulepszenia dla jednostek, wieżyczki przeciwlotnicze i błyskawiczna odbudowa strat po wizycie Królowej (+ w wersji lotniczej szybkie ubicie Lewiatana i rządców szczepu). Na linii frontu warto mieć 1-2 ERK, które będą na bieżąco reperowały uszkodzone budynki i czołgi. Po upływie 30 minut artefakt będzie gotowy do użycia – zergi zostaną pokonane, a my kończymy poziom i całą kampanię.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Osiągnięcia:

1. Ostateczna rozgrywka (15 pkt.) – Ukończ misję „Ostateczna rozgrywka”

2. C.K. Dezergerzy (10 pkt.) – Zabij przy pomocy artefaktu 150 jednostek zergów w misji „Ostateczna rozgrywka” na poziomie normalnym

3. Raz, a dobrze (10 pkt.) – Tylko raz użyj artefaktu w misji „Ostateczna rozgrywka” na poziomie trudnym

 

Poradnik pomógł w przejściu gry? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

1 thought on “Poziom 26: Ostateczna rozgrywka”

  1. Widać, że poradnik napisany po ukończeniu kampanii jedynie na poziomie normalnym. Zgodzę się, że w misji 25 lepiej pozbyć się zagrożenia z powietrza. jednak w tym wypadku czołgi wcale nie są dobrą odpowiedzią na.ataki ultralisków. Te jednostki znacznie lepiej radzą sobie z zerglingami, karakanami i hydraliskami. warto dla tego przed obraniem kursu na char zgromadzić jak najwięcej punktów badań nad zergami. Atak niezwykle wytrzymałych ultralisów znacznie lepiej odeprą budowle spowalniające do wyboru w labolatorium po zgromadzeniu maksymalnej ilości punktów badań (postawić ke najlepiej na wzniesieniu obok artefaktu). W wyeliminowaniu ultralisków, czy ich obstawy pomogą miny sępa, uzupełniane zza ściany magazynów, które dobrze dysponowane mogą przechylić szalę szansy na zwycięstwo. jeżeli ultraliski jednak się przedrą, najlepiej by było, gdyby za cel obrały stojące wśród magazynów i bunkrów(obsadzonych głównie maruderami) fortece planetarne. warto również wykorzystać przewagę powietrzną ze względu na zlikwidowanie zainfekowanej stacji kosmicznej misje wcześniej i wśród czołgów wysłać statki naukowe. Do likwidacji czerwiu najlepsze oczywiście są banshee, w tej misji thory i krążowniki są stratą surowców. bardziej ekonomiczną taktyką na napływ nadrządców od obstawiania bazy wieżyczkami jest wyszkolenie kilku wikingów lub zjaw. Życzę wszystkim powodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top