Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 11: Napad Stulecia (The great train robbery)

Zadanie główne: Zniszcz 8 pociągów Dominium (nie przepuszczając więcej, niż trzech)

Zadanie dodatkowe: Zlokalizuj 6 grzechotników

Zadanie dodatkowe nr2: Zlokalizuj 3 próbki kości Plugawca

Trudność: 6/10

 

Kolejny poziom to „Napad stulecia” (pierwszy z kategorii 'Rebelia’). Dostajemy możliwość badania drugiego poziomu ulepszeń w stacji inżynieryjnej i zbrojowni. Pojawia się też nowa jednostka – Grzechotnik – pojazd naziemny, który może atakować podczas jazdy (bez zatrzymywania się) – idealny do niszczenia ruchomych celów. Głównym zadaniem jest zniszczenie 8 pociągów, które jeździć będą trzema trasami – z zachodu na wschód. Każdy pociąg ma 2000HP i wyjeżdża co 3 minuty. W momencie wyjazdu pociągu zostaniemy o tym poinformowani przez spikera, odkryje nam się też jego trasa na mini-mapie. Każdy kolejny pociąg będzie trudniejszy do zniszczenia.

Na początku rozpoczynamy wydobycie i posyłamy nasz startowy oddzialik Marines, aby przejęli 3 grzechotniki, które zaznaczą nam się na mapce. Najlepiej rozdzielić marines i niech każdy idzie do jednego grzechotnika. Warto również oczyścić miejsce pod budowę drugiej bazy na północnym-zachodzie (jeśli gramy na trudnym poziomie, bo na normalnym raczej wystarczy nam surowców z pierwszej bazy). Więcej rzeczy raczej nie zdążymy zrobić, zanim pojawi się pierwszy pociąg. Zdobyte grzechotniki powinni sobie z nim poradzić.

Przed drugim pociągiem uzupełniamy bazę, dokonujemy początkowych ulepszeń, ewentualnie budujemy drugą bazę. Można też pochodzić po centrum i wschodzie mapy, zbierając pozostałe grzechotniki, próbki kości Plugawca oraz zasobniki z minerałami i gazem, których na mapie jest dość dużo. Nadmiar surowców przerabiamy na wojsko, część zostawiając do obrony bazy. Drugi pociąg będzie strzeżony przez lekką eskortę, ale powinniśmy sobie poradzić. Problemy zaczną się po zniszczeniu drugiego pociągu, gdyż wróg będzie budował bunkry przy torowisku. Najlepiej po prostu rozwalić jego ERK, zanim je wybudują. Ja postawiłem na taktykę masowej produkcji czołgów oblężniczych. Muszą one jednak być rozstawiane parami, a nawet trójkami (im trudniejszy poziom – tym więcej), żeby szwendające się oddziały piechoty nie zdążyły do nich podejść i ich rozwalić. Zwłaszcza miejsce, gdy 2 torowiska idą obok siebie (na mapce poniżej numer 5) warto obstawić czołgami. Przy czołgach nie zaszkodzi postawić ERK, aby na bieżąco reperował uszkodzenia. Przy północnej ścieżce czołgi można postawić przy drugiej bazie (na skałach). Ogólnie – poziom łatwo przejść, gdy będziemy non stop budować i rozstawiać czołgi oblężnicze. Można oczywiście używać grzechotników czy piechoty, ale mi się udało przejść poziom na poziomie trudnym (zaliczając wszystkie osiągnięcia) stawiając głównie na czołgi. Później grupowałem je tylko w dwóch miejscach – przy północnym torowisku oraz przy styku środkowego i południowego torowiska. Pod koniec gry w każdym z tych dwóch miejsc miałem po około 15 czołgów. Strzegł je jeden mobilny, średniej wielkości oddział piechoty i grzechotników, stojący pomiędzy tymi „czołgowiskami” i okazyjnie dołączający się do ataku na pociągi.

Kolejne pociągi są coraz lepiej strzeżone, a jednostki wroga (w czasie pomiędzy pociągami) coraz śmielej będą nas atakować. Później pociągi będą jechały dużo szybciej. W międzyczasie z największej bazy wroga wyskoczy silny oddział maruderów, ale jak podejdą oni pod „czołgowisko” to zostanie z nich tylko czerwona plama (spiker radzi nam unikać tych maruderów, ale z drugiej strony ich zniszczenie dodaje nam osiągnięcie). Ostatni, ósmy pociąg (zakładam, że żaden Ci nie ucieknie) będzie miał bardzo dobrą eskortę (czołgi, kruki, piechota) – ale „czołgowisko” powinno go rozwalić w mak. Oczywiście poziom można równie dobrze przejść bez pomocy czołgów, ale wtedy co chwilę będziemy nadziewać się na wrogie bunkry, które będą wytrącały nas z równowagi, marnując naszą uwagę i jednostki. Po zniszczeniu ósmego pociągu – kończymy poziom.

(kliknij, aby powiększyć)


Osiągnięcia:

1. Napad stulecia (15 pkt.) – Wykonaj wszystkie zadania w misji „Napad stulecia”

2. Pognębić gnębicieli (10 pkt.) – zniszcz oddział maruderów w misji „Napad stulecia” na normalnym poziomie trudności

3. Ekspres srebrna strzała (10 pkt.) – Ukończ misję „Napad stulecia”, nie przepuszczając żadnego pociągu na wysokim poziomie trudności


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top