Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 4: Ewakuacja (The Evacuation)
Zadanie główne: Dotrzyj do obozu i eskortuj 50 kolonistów
Zadanie dodatkowe: Zbierz 3 poczwarki DNA Zergów
Trudność: 3.5/10
W czwartej misji dołącza do nas nowa jednostka – Wypalacze. Są świetni przeciwko zerglingom. Na początku musimy dotrzeć do bazy w lewym-dolnym rogu mapy. Kierujemy się więc ścieżką na zachód, gdzie po drodze czeka nas troszkę walki z zergami. Po dotarciu do obozu dostaniemy zadanie główne: eskortowanie 50 kolonistów (maksymalnie 20 może zginąć). Na początku musimy trochę rozbudować bazę i pozyskać kilku żołnierzy. Co jakiś czas z naszej bazy będzie wyruszał konwój (w każdym jest 8 kolonistów), kierujący się do północnej bazy. Musimy eskortować konwoje, gdyż będą coraz śmielej atakowane przez zergów. Możemy obsadzać puste bunkry, które spotkamy na trasie przejazdu konwoju. Pod drodze znajdziemy 3 poczwarki DNA zergów, których odnalezienie wiąże się z wykonaniem zadania dodatkowego. Poczwarki zaznaczone są na mapce. W kilkunastu miejscach występują butelki z zasobami (+100 minerałów lub gazu) i warto jak najwięcej z nich pozbierać.
Eskorta konwoju możliwa jest przez wojska i bunkry w newralgicznych miejscach. Najlepiej zbudować bardzo dużą armię i nacisnąć nią na konwój, wtedy zergi nie będą miały nic do powiedzenia. Jedno z bonusowych odznaczeń wymaga jednak utrzymania wszystkich budynków na poziomie trudnym. Wtedy musimy dobudować obok kilka kolejnych bunkrów i zabezpieczyć nimi 3 miejsca, z których wybiegają zergi (patrz mapka). Po ewakuacji 50 kolonistów kończymy poziom.
(kliknij, aby powiększyć)
Osiągnięcia:
1. Ewakuacja (15 pkt.) – Wykonaj wszystkie zadania w misji „Ewakuacja”.
2. Jak z jajkiem (10 pkt.) – Ukończ misję „Ewakuacja” na poziomie normalnym bez utraty transportera (konwoju).
3. Perfekcyjna obrona (10 pkt.) – Ukończ misję „Ewakuacja” na poziomie trudnym, bez utraty lub złomowania budowli.
Kampania Wings of Liberty (Terranie):
1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki
po rozpoczęciu misji, oddziałem wypalaczy warto rozejżeć się za zasobnikami, z tego co pamiętam po drodze do naszej bazy są dwa. w tym etapie nie ma jeszcze presji czasu, a po przejęciu centrum dowodzenia nie będzie możliwości powrotu na start. Konwój będzie atakowany przez zergi* odmiana „zergów” jest niepoprawna. nie mówimy również „ludziów”, tylko ludzi. przed wystartowaniem konwoju należy czym prędzej obsadzić pierwszy napotkany po drodze bunkier wypalaczami, i na wartę obok nich postawić erk. ataku możemy się spodziewać tylko nadbiegającego z pierwszej rampy, w pozostałych korytarzach do momentu nadjechania drugiego konwoju panuje spokój. w następnych bunkrach, które dostawimy umieszczamy marines. zwłaszcza blisko skarpy, zestrzelą kilku zerglingów zanim dotrą pod celownik wypalaczy nad rampą. Przyda si3 również przynajmniej jedna wieżyczka wśród bunkrów w odpowiedzi na mutaliski. Do ścieżki, którą porusza się konwój prowadzi jeszcze jeden korytarz z prawej strony. Intuicyjnie postawiłem tam bunkier, poczym zaskoczył mnie podkop tępicieli pod sam budynek, przez co musiałem powtarzać misję, żeby dostać osiągnięcie. najlepiej poza bunkrami z lewej obronę wzmocnić dostosowującą swoje tępo do konwoju piechotą