Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 14b: Egzorcystka (Ghost of a chance)

Zadanie główne: Zniszcz zapas jorium, zbiornik z terrazytem i indoktrynator psioniczny

Zadanie dodatkowe: Zabij 10 widm

Trudność: 2.5/10

 

Druga opcja na planecie Nowe Folsom pojawi się wtedy, gdy pogonimy Tosha i wybierzemy pomoc Novy (opis misji Tosha „Ucieczka” znajduje się TUTAJ). Tak samo jak poziom Tosha – tutaj również nie ma ekonomii, a główną postacią będzie zamaskowany Duch (Nova). Jeżeli chcemy zdobyć osiągnięcie nr3 – musimy wybić wszystkie wojska wroga. Nie jest to trudne, można to zrobić bez straty żadnej własnej jednostki (niekiedy trzeba tylko trochę pogłówkować). Tosh niekiedy będzie chciał spuścić nam na głowę atomówkę, ale oczywiście ostrzeże nas wcześniej, więc należy się wtedy chwilowo wycofać.

Poziom ten jest podzielony na 3 części (każda grana na osobnej mapie), ale nie powinien sprawić kłopotów, nawet na najwyższym poziomie trudności. Jest to jeden z najłatwiejszych poziomów w całej kampanii. Na pierwszej mapce mamy do zniszczenia zapas jorium oraz 2 duchy, na drugiej – zbiornik z terrazytem i 3 duchy, a na ostatniej – indoktrynator psioniczny i 5 duchów.

Na pierwszej mapce najpierw musimy dojść Novą do reszty oddziału (mimo, że stoją obok siebie, to jakiś płotek uniemożliwia połączenie). W tym celu idziemy Novą jedyną drogą na wschód, rozwalając po drodze wrogów. Gdy będą strzelać do Novy ze skał – lecimy szybko dalej, aż do budynku, otwierającego bramę, a następnie do reszty oddziału (niszcząc po drodze bunkier). Stosując taką strategię – nic nie tracimy, bo Nova zostanie wyleczona przez medyków. Teraz idziemy na skały i rozwalamy stojących tam wrogów. Następnie kierujemy się na północ jedyną ścieżką, rozwalając po drodze 2 oddziały wrogów. Gdy dojdziemy do czołgu – Nova uzyska nową, świetną umiejętność przejmowania wrogich pojazdów mechanicznych. Stosujemy ją na czołgu i niszczymy pobliski oddział wroga (można potem zniszczyć czołg i przejąć latającego Kruka). Następnie idziemy dalej, rozwalając 2 duchy. Na finałowej platformie jest zapas jorium oraz trochę wojsk wroga (1 lub 2 Pancerniki, w zależności od poziomu trudności – jednego z nich można przejąć Novą). Nie ma co oszczędzać wojsk, bo i tak nie przejdą dalej. Po zniszczeniu zapasu jorium przechodzimy na drugą mapkę.

Drugą część „Egzorcystki” zaczynamy od przejęcia Kruka, który odkrywa Novę przed wrogą piechotą. Następnie niszczymy wrogów, aż pojawi się nasz transportowiec. Dostaniemy kruka, czołgi i żniwiarzy, więc w połączeniu z Novą – możemy zrobić praktycznie wszystko bez odnoszenia strat. Teraz musimy otworzyć bramę, najlepiej zrobić to przy pomocy przejętego na początku kruka, stawiając nim ze 2 wieżyczki koło czołgu (zawsze lepiej operować przejętymi jednostkami, bo zliczy nam się osiągnięcie nr2, a po śmierci jednostki – możemy przejąć kolejną). Sprawę można też załatwić żniwiarzami, ale na pewno odniosą oni jakieś rany. Następnie musimy dostać się w prawy-górny róg mapy, do zbiorniku z terrazytem. Po drodze mamy do ubicia 3 duchy, możemy też uzbroić bombę jądrową (wszystko zaznaczone na mapce na dole). Zadanie jest łatwe, więc nie będę tutaj zanudzał. Najlepiej odkrywać sobie teren Krukiem (tym przejętym na początku, a drugiego mieć w rezerwie), a potem atakować Novą lub czołgami. Zachodniego ducha likwidujemy żniwiarzami, bo jest schowany za skałami. Finałowa bitwa będzie formalnością, nie ma co oszczędzać wojsk (oprócz Novy), bo i tak nie przejdą dalej.

Trzecia i ostatnia mapka jest równie łatwa, co poprzednie. Dostajemy 4 banshee i 4 wikingi. Od razu możemy przejąć też czołg, idąc Novą na północ. W południowej części mapy jest ciekawy motyw – uwięziony Ultralisk. Gdy go uwolnimy – rozwali on obrońców Tosha. Na mapie występuje też Thor (do przejęcia) oraz gratisowa atomówka. Wszystko zaznaczone jest na mapce, nie ma co się więcej rozpisywać. Po zabiciu 5 kolejnych widm oraz zniszczeniu indoktrynatora – kończymy ten nudnawy poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Osiągnięcia:

1. Egzorcystka (15 pkt) – Wykonaj wszystkie zadania w misji” Egzorcystka”

2. Niuanse dominacji (10 pkt) – Ukończ misję „Egzorcystka” na poziomie normalnym, zabijając minimum 15 wrogów zdominowanymi jednostkami

3. Całkowite odwrócenie protonów (10 pkt) – Zabij wszystkie jednostki wroga w misji „Egzorcystka” na poziomie trudnym

 


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top