Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 12: Czynnik Moebiusa (The Moebius Factor)

Zadanie główne: Zniszcz 3 rdzenie danych, zanim dotrze do nich Kerrigan

Zadanie dodatkowe: Zabij Brutaliska (+3 punkty badań nad Zergami)

Trudność: 4/10

 

Kolejny poziom jest całkiem łatwy, nawet na wysokim poziomie trudności. Głównym zadaniem jest zniszczenie trzech 'rdzeni danych’. Jest to o tyle łatwe, że znamy ich lokalizację na mini-mapie, a ich rozwalenie to kwestia kilku strzałów. Będzie nam przeszkadzać armia Zergów oraz Królowa Ostrzy – Kerrigan. Zasada jest taka, że do jednego rdzenia będziemy podążać zarówno my, jak i Kerrigan (gdy Kerrigan dotrze pierwsza – przegrywamy). Gdy zniszczymy dany rdzeń – od razu pojawi nam się lokalizacja następnego. Będzie o tym wiedziała również Kerrigan, która od razu się do niego skieruje (olewając ten zniszczony, do którego szła dotychczas, recytując przy okazji jakieś głupie teksty). Samej Kerrigan należy unikać, bo nie możemy jej atakować, za to ona nas może posiekać na kawałki. Kerrigan porusza się bardzo wolno, co chwilę zatrzymując się przy „fałszywych” rdzeniach (opuszczonych budynkach) i tracąc tam czas – to mocno ułatwi nam rozgrywkę. Trasę Kerrigan będziemy również mieli wyświetloną na mini-mapie, a w rogu pojawi się minutnik, odmierzający czas do jej przyjścia do rdzenia. Bułka z masłem.

Zaczynamy w bazie na wschodzie mapy. Do dyspozycji w Porcie Gwiezdnym będziemy mieli nową jednostkę – Prom Medyczny (Medivac), dobrze znany z pojedynczych misji czy trybu multiplayer. Dwa Promy oraz kilku Wieprzów (ulepszonych Marines) dostaniemy gratis na samym początku gry. W pięciu miejscach mapy (na poniższej mapce zaznaczeni numerem 3) przyczajeni są sprzymierzeńcy, w postaci Wieprzów i Goliatów. Warto ich wyzwolić (podlatując Medivacem i ładując ich na pokład), żeby pomogli nam w walce (zaliczy nam się też osiągnięcie nr2). Cztery z tych oddziałów stoją „luzem” na dachach, a piąty jest ukryty w budynku z czerwonym napisem „żywy w środku”.

Jeżeli chodzi o główną misję – jest ona łatwa. Problemem może być jedynie zdobycie trzeciego osiągnięcia, czyli ukończenie misji w mniej, niż 16 minut. Najpierw napiszę o obronie bazy, gdyż będzie od czasu do czasu atakowana przez Zergi. Nasza wyspa nie ma lądowego kontaktu z resztą mapy. Wyspa składa się z dwóch części – górnej (z naszą bazą) i dolnej (pod platformą). Dolna część od początku będzie obsadzona przez zergi, ale dość łatwo ich stamtąd przegonić. Jednakże wróg będzie na dolną część transportował wojska drogą lotniczą. Oprócz tego wróg będzie próbował zainstalować tam wyjście z sieci nydusowej – wtedy na szczęście powie nam o tym spiker. Musimy zniszczyć tego nydusa za wszelką cenę, bo jak zaczną wyłazić z niego Ultraliski – to kaplyca. Strategie obronne są dwie – albo barykadujemy się na górze i robimy wypady na potencjalne nydusy, albo ustawiamy się na dole (można użyć wieżyczek przeciwlotniczych i goliatów) i niszczymy wszystko, co nadleci (wtedy wróg nie będzie miał biomasy, aby budować nydusy). Obie strategie są skuteczne.

Głównym zadaniem jest niszczenie rdzeni danych. Zniszczenie pierwszego jest banalne, znajduje się on kawałek na południe od naszej bazy. Obok rdzenia, na pięterku jest sprzymierzony oddział wojaków. Podlatujemy tam promem i rozwalamy rdzeń z góry. Drugi rdzeń jest trochę lepiej chroniony. Między rdzeniem a naszą bazą chodzą wrogie patrole. Warto rozwalić je z góry (z platformy, gdzie stoją kolejni sprzymierzeńcy), najlepiej przy pomocy oddziału piechoty i czołgu. Następnie lecimy kawałek dalej na zachód, na kolejną platformę ze sprzymierzeńcami. Tam wyładowujemy całą armię i atakujemy wrogą bazę od południa, niszcząc drugi rdzeń. Następnie warto rozwalić Brutaliska, jest on na wysepce w centrum mapy – nie powinno być z nim problemów. Do trzeciego rdzenia musimy dojść piechotą, gdyż jest on ze wszystkich stron obstawiony pełzaczami (chyba, że mamy dostęp do Herkulesów, to można zrobić „chamski wjazd” prosto na rdzeń, bez niszczenia bazy i wojsk wroga). Po drodze będziemy musieli pokonać dość mocne oddziały wroga (zerglingi, hydraliski, mutaliski i kilka ultralisków). Należy w tym celu użyć „masy krytycznej” – wyprodukować ogromną armię i po prostu wbić się w bazę jak w masło. Po zniszczeniu trzeciego rdzenia kończymy ten nietrudny poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

 


 

Osiągnięcia:

1. Czynnik Moebiusa (15 pkt.)- Wykonaj wszystkie zadania w misji „Czynnik Moebiusa”

2. Zlot niedobitków (10 pkt.) – Zlokalizuj wszystkich ocalałych w misji „Czynnik Moebiusa” na poziomie normalnym

3. Jestem hardkorem (10 pkt.) – ukończ misję „Czynnik Moebiusa” zanim Kerrigan zniszczy 6 opuszczonych budynków na poziomie trudnym

 


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top