Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty
Misja 24: Bramy Piekieł (Gates of Hell)

Zadanie główne: Zbierz dużą armię (przekraczając 100 jednostek zaopatrzenia)
Zadanie główne nr2: Zniszcz 3 czerwie nydusowe
Trudność: 5/10

 

Zanim włączymy tą misję i udamy się na planetę Char – musimy sprawdzić, czy przeszliśmy wszystkie poprzednie 22 poziomy kampanii, bo już nigdy nie wrócimy na Hyperiona. Wydajemy też wszystkie zdobyte kredyty. Za zadanie w tej misji mamy ocalić możliwie jak największą liczbę rozbitków, dowodzonych przez generała Warfielda, a na koniec ocalić samego generała. W tym celu sprzymierzamy się ze znienawidzonym dotąd Dominium. Podczas gry, z nieba w różne części mapy spadnie 10 kapsuł ratunkowych, które możemy (ale nie musimy, chyba, że chcemy zdobyć osiągnięcie – patrz niżej) uratować przed zergami. Zrzut każdej kapsuły odsłoni nam się na mapie i poinformuje nas o tym narrator. Każdy zrzut opisany jest na poniższej mapce. W nagrodę – uratowane oddziały Dominium przyłączą się do naszej armii.
Zaczynamy w małej bazie, w której będą lekkie problemy z miejscem. Na szczęście nie musimy budować żadnych magazynów. Na mapie występuje sporo zasobników z surowcami, które na początek przydadzą się w podstawowej rozbudowie. Od razu należy umocnić obronę bazy, bo wrogowie będą ostro ją atakowali. W trzecim zrzucie dostaniemy gratisową Fabrykę, a w piątym – Port Gwiezdny. Można te budynki oczywiście wybudować wcześniej w bazie, decyzja należy do Ciebie. Początek poświęcamy więc na ratowanie kapsuł, rozbudowę bazy, wzmocnienie obrony i wynalezienie ulepszeń dla wojsk. Ostatnie kapsuły będą spadały „parami”, więc ciężko będzie uratować wszystkich. Możemy też pomyśleć o założeniu drugiej bazy – kawałek na południowy-wschód od początkowej lokacji. Należy jej oczywiście bronić, ale jest ona na „cypelku”, więc 1-2 bunkry od północy załatwią sprawę. Na upartego możemy pobawić się w całkowitą eliminację zergów – niszcząc ich liczne bazy. Jest to rzecz czasochłonna, ale nie aż taka trudna przy odpowiednio dużej armii.
Ostatnim zadaniem (które otrzymamy po osiągnięciu limitu zaopatrzenia 100)  jest uratowanie generała Warfielda (będziemy go widzieli, gdy się pojawi), a konkretnie zniszczenie 3 czerwi nydusowych, z których będą wylewały się zergi, atakujące rozbitków Warfielda. Jednakże nie musimy się w ogóle z tym spieszyć. Narrator będzie nas poganiał, żeby jak najszybciej ratować Warfielda, ale on będzie się bardzo twardo bronił – ma 3 bunkry, które na bieżąco będą naprawiane przez ERK. Dlatego nie ma się co panikować i lecieć tam jak jeździec bez głowy – najpierw wynajdujemy maksymalne ulepszenia w zbrojowni i stacji inżynieryjnej, a na koniec idziemy po Warfielda. Najlepiej maszerować klasycznie – kawałek po kawałku, rozkładając czołgi oblężnicze i osłaniając je piechotą. Po zniszczeniu 3 czerwi w pobliżu Warfielda kończymy poziom. Kolejny poziom to wybór jednej z wykluczających się ścieżek, dlatego w zależności od naszej decyzji – przejdziemy do poziomu 25a – W paszczy bestii lub 25b – Rozdarte niebiosa.
Osobną sprawą są osiągnięcia. Pierwsze to zniszczenie wszystkich dział zarodnikowych (nie mylić z pełzaczami zarodnikowymi). Jest ich na mapie 6. Nie są one zbyt groźne, niby strzelają, ale ze słabą skutecznością. Za ich rozbicie dostaniemy też stówkę gazu. Wszystkie sześć zaznaczyłem na mapce poniżej. Drugie osiągnięcie to uratowanie wszystkich 10 kapsuł Dominium. „Uratowanie” polega tutaj wyłącznie na podejściu blisko nich dowolną jednostką naziemną, aby ich „przejąć”, a to że zaraz wszyscy zginą w ogóle się w tym osiągnięciu nie liczy. Pierwsze kapsuły możemy ratować normalnie, ale ostatnie 3 pakiety wyskakują parami, więc albo dzielimy armię na dwa silne obozy i próbujemy przełamać obronę zergów (bardzo trudne), albo po komunikacie wysyłamy na miejsce zrzutu Promy Medyczne (kilka, bo jeden zostanie strącony) z „bele czym” na pokładzie i „ratujemy” rozbitków (skazując ich na śmierć, ale to szczegół…)

(kliknij, aby powiększyć)


Osiągnięcia:

1. Bramy piekieł (15 pkt.) – Wykonaj wszystkie zadania w misji „Bramy piekieł”
2. Naści, piesku, kiełbasy (10 pkt.) – Zniszcz wszystkie działa zarodnikowe w misji „Bramy piekieł” na poziomie normalnym
3. Zlot Dominium (10 pkt.) – Uratuj 10 kapsuł z żołnierzami Dominium w misji „Bramy piekieł” na poziomie trudnym

 


Kampania Wings of Liberty (Terranie):

1 – Dzień wyzwolenia
2 – Wyjęci spod prawa
3 – Godzina zero
4 – Ewakuacja
5 – Epidemia
6 – Wpadamy i zabieramy
7 – Diabelskie igraszki
8 – Witamy w dżungli
9 – Wykopalisko
10a – Bezpieczne Haven
10b – Upadek Haven
11 – Napad Stulecia
12 – Czynnik Moebiusa
13 – Cios w plecy
14a – Ucieczka
14b – Egzorcystka
15 – Supernowa
16 – Narzędzie zniszczenia
17 – Paszcza otchłani
18 – Medialna ofensywa
19 – Droga do prawdy
20 – Szepty zagłady
21 – Straszliwy czyn
22 – Echa przyszłości
23 – W nieskończonej ciemności
24 – Bramy Piekieł
25a – W Paszczy Bestii
25b – Rozdarte Niebiosa
26 – Ostateczna Rozgrywka
Punkty badań nad Zergami
Punkty badań nad Protossami
Ciekawostki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top