Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty

Misja 20: Szepty zagłady (Whispers of doom)

 

Zadanie główne: Przyprowadź Zeratula do 3 kaplic Xel'naga
Zadanie główne nr2: Ucieknij do Poszukiwacza Otchłani
Zadanie dodatkowe: Zniszcz 3 wylęgarnie (+3 pkt. badań nad zergami)

(Zeratul musi przeżyć)
Trudność: 3.5/10

 

Rozpoczynamy mini-kampanię protossów, z udziałem Zeratula (włączamy ją przy pomocy kryształu w laboratorium na Hyperionie). Poprzedza ją ciekawe intro filmowe z udziałem Zeratula i Kerrigan. Misja jest „chodzona” (bez ekonomii) – na początek do dyspozycji będziemy mieli tylko Zeratula (mrocznego templariusza). Wrogami oczywiście Zergi. Głównym zadaniem jest odwiedzenie 3 świątyń. Będą one nam się wyświetlały na mini-mapce, zresztą droga jest prosta i nie da się zboczyć ze szlaku (nawet, gdybyśmy bardzo tego chcieli).
Po oczyszczeniu pierwszej wysepki otrzymamy umiejętność mignięcia (teleportu na bliską odległość), znaną nam z protossowych tropicieli. Po chwili dostaniemy drugą umiejętność – ogłuszania, która przyda się przy pełzaczach zarodnikowych, czyli detektorach, które potrafią odkryć zamaskowanie Zeratula. Gdy spotkamy pełzacza – ogłuszamy go, a potem rozwalamy. Na koniec zajmujemy się jego eskortą, która bez pełzacza jest bezbronna. Gdy spotkamy nadzorcę – również go ogłuszamy, lecz w tym czasie atakujemy eskortę, bo samego nadzorcę nie możemy atakować Zeratulem. Tym sposobem, idąc jedyną ścieżką – dojdziemy do pierwszej świątyni. Po chwili dostaniemy do pomocy Tropicieli. Kolejne przeszkody będą coraz trudniejsze, ale przy minimalnym użyciu mózgownicy – obejdzie się bez strat. Każdą kolejną wysepkę odwiedzamy z obowiązkowo pełnymi osłonami. Dalej dostaniemy kolejnego tropiciela. Rządców szczepu oczywicie ogłuszamy Zeratulem przed rozwałką. Po kolejnej bitwie (lądowo-lotniczej) dostaniemy następnego tropiciela i napotkamy wrogą wylęgarnię oraz dostaniemy dodatkowe zadanie – zniszczenie 3 wylęgarni (za każdą +1 pkt. badań nad zergami). Trochę główkując wykonamy zadanie bez strat (rozwalamy detektory tropicielami, a potem resztę Zeratulem). Dalej jest druga świątynia. Później czekają na nas tępiciele, gdzie musimy zręcznie używać mignięcia, aby nas nie poraniły kwasem. Następnie rozwalamy kręgowije (przyda się ogłuszenie nadzorcy), po czym spotkamy armię przyjaznego Wysokiego Templariusza z kilkunastoma Zealotami. Zaatakują oni frontalnie wroga, a my możemy zrobić dobitkę z bezpiecznej odległości. Zanim odwiedzimy ostatnią świątynie – koniecznie niszczymy pozostałe 2 wylęgarnie (lewa-dolna część mapy). Następnie odwiedzamy świątynię, po czym pojawi się Kerrigan. Zajmie się nią Wysoki Templariusz, a my dostaniemy ostatnie zadanie, czyli ucieczkę do Poszukiwacza Otchłani w przeciągu 2 minut. Jest on na północy mapy - za bramą, która właśnie się otwarła – droga nam się wyświetli na mini-mapie. Po drodze spotkamy dość dużo wrogich wojsk, które automatycznie będą się odnawiały, więc nie ma możliwości zabicia wszystkich, zresztą nawet nie ma na to czasu. Najlepiej po prostu biec przed siebie, w wyjątkowych momentach używając mignięcia. Po dotarciu do Poszukiwacza – kończymy poziom. Co ciekawsze - możemy skończyć misję bez odwiedzania ostatniej świątyni (czyli bez wykonania głównego zadania), przechodząc przez zamkniętą bramę przy pomocy mignięcia i docierając do Poszukiwacza bez rozmowy z Kerrigan. Taka ciekawostka. 

 

(kliknij, aby powiększyć)

 


 

Osiągnięcia:

1. Szepty zagłady (15 pkt.) - Wykonaj wszystkie zadania w misji "Szepty zagłady"

2. Rozkosze tropiciela (10 pkt.) - Ukończ misję "Szepty zagłady" na poziomie normalnym z 3 lub więcej tropicielami

3. To tylko draśnięcie (10 pkt.) - Ukończ misję "Szepty zagłady" na poziomie trudnym. Zeratul nie może stracić ani jednego punktu życia

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież