Starcraft 2: Kampania Wings of Liberty

Punkty badań nad Zergami

 

Wraz z przechodzeniem kolejnych poziomów kampanii możemy wykonywać dodatkowe misje, za które dostaniemy punkty badań nad Zergami (lub Protossami). Punkty te wykorzystujemy w laboratorium na Hyperionie, zamieniając je w ulepszenia dla naszych jednostek lub budynków. Zawsze mamy 2 równorzędne możliwości do wyboru (jedna możliwość blokuje drugą). W sumie ulepszeń jest 10 (z czego wybrać możemy 5, a drugie 5 będzie zablokowane). Każde ulepszenie kosztuje 5 punktów, czyli wszystkie 5 ulepszeń kosztuje 25 punktów. Wszystkich punktów do zdobycia jest w kampanii więcej niż 25, a nadwyżkę możemy wymienić na kredyty do ulepszeń w zbrojowni czy na najemników. Poniżej lista wszystkich ulepszeń z punktów badań nad Zergami - z opisem i subiektywnym komentarzem:

 

Poziom 1 - Wieżyczka Shrike lub Wzmocniony bunkier

Pierwsze ulepszenie z użyciem punktów badań nad zergami dotyczy bunkrów. Do wyboru mamy Wieżyczkę Shrikę lub wzmocnienie bunkra o 150 punktów życia. Według mnie lepsza jest wieżyczka, bo wtedy siła ostrzału jest większa, a nawet pusty bunkier jest w stanie się jakoś wybronić.

 


Poziom 2 - Forteca planetarna lub Wieżyczka Zatracenie

Drugie ulepszenie to sprawa obronna. Fortecę planetarną znamy ze "zwykłych", pojedynczych gier w Starcrafta. Ja (i 90% graczy, przeciwko którym grałem na multi) nigdy nie używam fortecy, bo blokuje skaner i MUŁa oraz uniemożliwia przeniesienie budynku. Dlatego lepiej wybrać Wieżyczkę Zatracenie - jest to unikalna budowla obronna w kampanii Wings of Liberty. Najlepiej postawić ją w przy wejściach do bazy, a żadne zerglingi nam nie wejdą.

 


Poziom 3 - Predator lub Herkules

Trzeci poziom ulepszeń to dwie nowe jednostki do wyboru. Predator to ciekawa jednostka, bardzo dobrze sprawdzająca się przeciwko zerglingom, których w tej kampanii nie brakuje. Herkules to ogromny transportowiec, do którego możemy załadować aż 32 marines. W kampanii nie ma potrzeby wykonywania "dropów" z powietrza, więc według mnie lepiej wybrać predatora.

 


Poziom 4 - Reaktor komórkowy lub Regeneracyjna biostal

Kolejne, czwarte ulepszenie to wybór między reaktorem komórkowym i biostalą. Reaktor zwiększa o 100 punktów ilość energii początkowej i maksymalnej dla jednostek specjalistycznych. Biostal umożliwia 'samonaprawę' uszkodzonych jednostek mechanicznych (coś jak mają zergi dla wszystkich swoich jednostek). Według mnie lepiej wybrać biostal, bo jednostek specjalistycznych w tej kampanii używać będziemy rzadko, a przy biostali zwiększamy długość życia naszych jednostek oraz oszczędzamy surowce, które wydalibyśmy na klasyczną naprawę. Warto mieć przynajmniej jedną rzecz do darmowej naprawy jednostek mechanicznych - albo biostal, albo statek naukowy (czwarte ulepszenie z punktów badań nad protossami).

 


Poziom 5 - Emulator świadomości ula lub Zakłócacz psioniczny

Ostatnie ulepszenie to wybór między dwoma budynkami obronnymi. Emulator świadomości ula umożliwia przejmowanie jednostek zergów - oczywiście najlepiej używać na tych najsilniejszych, np. ultraliskach. Druga wieżyczka - zakłócacz spowalnia szybkość pobliskich zergów, wspomagając inne struktury obronne (bunkry, czołgi itp.). Trudno powiedzieć co lepsze, najważniejsze chyba jest to, jakie gracz ma micro. Emulator jest lepszy, ale potrzebuje naszej ingerencji (gdy nie będziemy go używac, to tak jakby go w ogóle nie było), z kolei zakłócacz działa cały czas i nie musimy go obsługiwać.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież