Starcraft 2 : Kampania Wings of Liberty

Misja 26: Ostateczna Rozgrywka (All-In)


Zadanie główne: Broń artefaktu przez 30 minut

Trudność: 5/10 (wersja naziemna) i 7/10 (wersja lotnicza)

 

Ostatnia misja jest najtrudniejsza z wszystkich, ale według mnie mogło być dużo gorzej (zresztą cała kampania jest dosyć łatwa). Za zadanie mamy obronić się przez atakami zergów przez 30 minut.

Mamy bardzo dużo zasobów oraz sporo miejsca na rozbudowę. Pierwsza rzecz jaką robimy to druga zbrojownia i maksymalne ulepszenia dla naszych wojsk (zbrojownie i centrum inżynieryjne mają pracować na okrągło). Tworzymy też maksymalną liczbę ERK do obsługi wydobycia oraz kilka dodatkowych do napraw. Teraz wystarczy nam się tylko bronić. W tym celu obsadzamy istniejące bunkry, można zrobić też kilka dodatkowych. Przyda się też masowa produkcja czołgów oblężniczych, istnieje wiele „ładnych” miejsc na ich ustawienie, zwłaszcza na skałach. Jeżeli mamy najemników „czołgowych”, czyli „Wierni Pancerni” - nie ustawiamy ich na pierwszej linii strzału, tylko gdzieś głębiej, bo są silniejsi niż zwykłe czołgi i niedobrze byłoby ich stracić.

Wróg będzie atakował od 3 stron (patrz mapka poniżej), choć 2 ścieżki ataku będą blisko siebie, więc nie musimy robić osobnej obrony na południową ścieżkę. Ataki będą liczne i szaleńcze (kilka tysięcy jednostek zergów), ale z drugiej strony – 99% napastników zginie zanim zdąży zaatakować (głównie z ręki czołgów). Do dyspozycji będziemy mieli artefakt-kryształ, który po użyciu niszczy wszystkie zergi w dużym promieniu. Ładowanie kryształu trwa 3 minuty. Raz na jakiś czas zaatakuje nas osobiście Królowa Ostrzy. Jest bardzo wytrzymała i ma umiejętność podnoszenia do góry naszych jednostek i budynków, którymi wali o ziemię (niszcząc je). Szczerze mówiąc tylko królowa stanowi w tym poziomie duże zagrożenie. Po każdym jej przybyciu z pewnością nasi obrońcy odniosą straty, które jak najszybciej uzupełniamy.

Na niebie latać będzie duża ilość Nadzorców, raz też (około 12 minuty) spróbują zrobić nam desant od południowego-wschodu, dlatego nie zaszkodzi zrobić dużej ilości wieżyczek przeciwlotniczych (zwłaszcza, że minerałów jest mnóstwo i szybko dojdziemy do limitu 200 sztuk zaopatrzenia, a minerały dalej będą przyrastały). Wróg będzie atakował zerglingami i hydraliskami, które nie stanowią najmniejszego zagrożenia i spora część spali się po drodze. Pozostałe zojska zergów będą zależne od tego, jaki poziom przeszliśmy jako poprzedni.

Jeżeli zniszczyliśmy tunele (Poziom 25a – W paszczy bestii) – teraz zergi postawią głównie na lotnictwo, czyli mutaliski i niekiedy rządców szczepu (strącamy ich priorytetowo z powodu ich dużego zasięgu). Warto robić ogromną liczbę wieżyczek przeciwlotniczych oraz mieć w zanadrzu jakiś oddział przeciwlotniczy (wikingi lub zjawy, krążowniki są za wolne). Pojawi się też Lewiatan, czyli bardzo groźny stwór latający, przyzywający mutaliski (w wersji „naziemnej” zabilibyśmy go już w poziomie z wieżami z chłodziwem). Należy zniszczyć go priorytetowo i szybko uzupełnić straty. W bunkrach koniecznie obsadzamy samych marines, bez maruderów (którzy nie umieją walić w lotników).

Jeżeli zrobiliśmy misję 25b (Rozdarte Niebiosa) – wróg postawi głównie na naziemne wojska (ataki lotnicze wtedy będą bardzo rzadkie). Według mnie wtedy jest łatwiej, niż w przypadku lotnictwa. Pojawi się zatem duża liczba ultralisków, które gładko giną po kilku strzałach z czołgu. Raz na jakiś czas wróg będzie budował czerwia nydusowe, także w naszej bazie. Niszczymy je priorytetowo – najpierw te w bazie, a potem te położone dalej. Można też wtedy użyć mocy kryształu.

Pierwsze dwa osiągnięcia wykonać bardzo łatwo. Trzecie jest trudniejsze, polecam je zdobywać na „bezlotniczej” wersji poziomu. Wtedy po prostu robimy mnóstwo czołgów, pilnujemy napraw, a jedyne użycie kryształu zostawiamy sobie na sam koniec, gdy ataki będą najgroźniejsze.

Podsumowując – klucz to dużo czołgów, ulepszenia dla jednostek, wieżyczki przeciwlotnicze i błyskawiczna odbudowa strat po wizycie Królowej (+ w wersji lotniczej szybkie ubicie Lewiatana i rządców szczepu). Na linii frontu warto mieć 1-2 ERK, które będą na bieżąco reperowały uszkodzone budynki i czołgi. Po upływie 30 minut artefakt będzie gotowy do użycia – zergi zostaną pokonane, a my kończymy poziom i całą kampanię.

 

(kliknij, aby powiększyć)

 


Osiągnięcia:

 

1. Ostateczna rozgrywka (15 pkt.) - Ukończ misję „Ostateczna rozgrywka”

2. C.K. Dezergerzy (10 pkt.) - Zabij przy pomocy artefaktu 150 jednostek zergów w misji „Ostateczna rozgrywka” na poziomie normalnym

3. Raz, a dobrze (10 pkt.) - Tylko raz użyj artefaktu w misji „Ostateczna rozgrywka” na poziomie trudnym

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież