Kampania 6 – Nieroztropny Kaprys

Nieroztropny Kaprys Kampania

Szósta, ostatnia kampania w dodatku Heroes III: Armageddon’s Blade to „Nieroztropny Kaprys”, w niektórych tłumaczeniach tytuł brzmi „Nieroztropna Wpadka”. Fabuła opowiada o początkującym perfumiście, Christianie. Jego statek został porwany przez sztormy i po kilku dniach osiadł na nieznanej, barbarzyńskiej wyspie. W skórę Christiana wcielamy się my, a on będzie naszym głównym bohaterem kampanii. Warto dobrze nauczyć go magii i ataku/obrony. Inni bohaterowie wynajęci w tawernach podczas gry nie będą przechodzili do kolejnych poziomów. Cała kampania jest dosyć trudna, czeka nas sporo walk i chodzenia po mapie. Dowodzić będziemy głównie wojskami zamków Twierdza oraz Castle.

 


Poziom1- Zagubiony na morzu

Poziom1- Zagubiony na morzu

Pierwszy poziom kampanii „Nieroztropny Kaprys”, czyli „Zagubiony na morzu” należy dobrze zacząć taktycznie. Mapa jest średniej wielkości, bez podziemi. Christian zaczyna bez zamku na brzegu morza, okoliczne Gobliny będą chciały się przyłączyć. Zdobywamy zamek, niestety jest on słaby i nie do rozbudowania. Od północy w każdej chwili może wyskoczyć silny wróg. Na zachodzie znajduje się kilka siedlisk stworzeń. Nie powinniśmy długo siedzieć na południu, bo przegramy z tym dziadowskim zamkiem. W centrum mapy, na bagnach znajduje się Cytadela. Ważny jest fakt, że jest to jedyny zamek z Tawerną na mapie. Musimy koniecznie go zdobyć (pal licho ten początkowy). Niekiedy potrzeba zacząć dwa lub więcej razy razy, ale zazwyczaj wróg robi bardzo głupie rzeczy (np. mija nas na ścieżce i idzie sobie jak gdyby nigdy nic na południe, zostawiając Cytadelę pustą). Po drodze do Cytadeli, na pierwszym rozwidleniu na bagnach idziemy kawałek na północny zachód, po kilku krokach dostaniemy za darmo potężny artefakt- tarcza Lwiej Odwagi. Następnie wracamy na skrzyżowanie (lub wchodzimy w niebieski monolit) i idziemy na północny wschód. Jak zdobędziemy Cytadelę to musimy grać bardzo defensywnie, ale dobrze gdy zdobędziemy kolejny zamek- na północnym zachodzie. Przede wszystkim jednak musimy bronić Cytadeli- wróg nie ma tawerny i wystarczy ubić jego wszystkich bohaterów, a jego zamki będą czekały na nas prawie bezbronne. Po eliminacji wrogich bohaterów zdobywamy ich zamki- nasz początkowy oraz zamek na północnym zachodzie. W międzyczasie odwiedzamy Christianem lokacje dodające ataku, obrony, wiedzy i mocy oraz gildie magów w zamkach. Niektóre misje jasnowidzów dodają współczynników bohaterowi, w innych jest słaba ilość wojska. Musimy jeszcze przejść białym monolitem i wziąć artefakt „Samonapełniający się wóz kamieni”, aby otworzyć bramę. Na koniec udajemy się na „koniec” wyspy czyli w prawy dolny róg. Nie otwieramy Puszki Pandory (stracimy wszystkie skarby), na dole jest ostatni zamek. Musimy zbudować w nim Kapitol, co równoznaczne jest z przejściem do kolejnego poziomu.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom2- Ich część umowy

Poziom2- Ich część umowy

Drugi poziom jest dosyć łatwy. Gramy na tej samej mapie, co poprzedni poziom. Tym razem mamy jednego wroga (czerwonego) oraz sojusznika (niebieskiego). Czerwony zaczyna z dwoma Twierdzami na południowych cyplach mapy. Christian zaczyna w środku mapy, dosyć daleko od naszego zamku. Obok Christiana jest tawerna, możemy wynająć w niej drugiego bohatera. Oddziały zamku Twierdza będą chciały się do nas dołączyć. Jak najszybciej powinniśmy udać się Christianem do zamku po wojsko, koniecznie biorąc też wojsko ukryte w garnizonie. Może to zrobić też inny bohater, wynajęty w zamku. W połowie drogi między naszą Twierdzą, a początkowym miejscem Christiana znajduje się zamek Cytadela. Po jego zdobyciu i połączeniu armii udajemy się na południowy wschód, aby zdobyć Twierdzę czerwonego. Po drodze jest chatka kartografa. W tej sytuacji mamy już prawie wygrany poziom. Ostatni zamek czerwonego jest słaby, niebieski sojusznik oczywiście niewiele nam pomógł 🙂 Po odwiedzeniu bonusowych lokacji (co ciekawsze odwiedzaliśmy je już w poprzednim poziomie) zdobywamy ostatni zamek czerwonego i przechodzimy do kolejnego etapu. Warto też odwiedzić maga na północnym wschodzie, który daje zdolność Nawigacji- będzie trochę pływania w kolejnych poziomach.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom3- Wśród Piratów

Poziom3- Wśród Piratów

Trzeci poziom „Wśród Piratów” jest dosyć trudny. Mamy aż 4 wrogów. Mapa składa się z 4 dużych wysp oraz podziemi. Nasza wyspa jest na północnym zachodzie. Na początku musimy szybko ją opanować, oraz wysłać bohatera do zbierania skarbów w podziemiach. Na naszej wyspie znajduje się tylko nasz początkowy zamek. Wyspa północno-wschodnia to także tylko 1 zamek, typu Castle. Południowo-zachodnia, pustynna wyspa to 2 zamki- Bastion i Twierdza. Wyspa południowo-wschodnia zawiera aż 3 zamki- 2 Twierdze i 1 Bastion. Wszystkie wyspy połączone są przejściami w podziemiach. Na bagnistych terenach znajdziemy też podziemne miasto Castle. Najlepiej po opanowaniu naszej wyspy uderzyć właśnie na zamek w podziemiach. Na północy podziemi znajdziemy Smocza Utopię (może trafić się w niej księga zaklęć, mi trafiła się Księga Magii Ziemi z magicznym Portalem). W jednym z bastionów z kolei w gildii znalazłem Wrota Wymiarów. Z tymi dwoma czarami gra jest banalnie prosta, jednak gdy komuś nie uda się ich zdobyć, trzeba ciężko walczyć. Przede wszystkim musimy bronić własnych zamków, zajmując strategiczne pozycje. Po zdobyciu podziemnego miasta czas ruszyć na północno-wschodnią wyspę zdobyć zamek Castle. Wtedy wrogom zostaną tylko 2 południowe wyspy, wcale nie musimy się spieszyć, bo wrogowie też walczą między sobą, skutecznie wybijając się nawzajem. Po zebraniu kilku silnych armii i odparciu wielu wrogich ataków możemy ruszyć na południowe wyspy. Koniecznie rozbudowujemy wszystkie gildie na maxa. Na północy podziemi, za strażnikiem misji (możemy mu dać artefakt Kula Przeciwstawienia lub przelecieć nad nim jeśli mamy odpowiedni czar) znajdziemy potężne artefakty oraz kopalnie złota. Kiedy uporamy się z wrogami, przechodzimy do finałowego scenariusza w całym dodatku Armageddons Blade.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)

 


Poziom4- Śpiesz się i czekaj

Poziom4- Śpiesz się i czekaj

Czwarty poziom jest zarazem ostatnim w całej kampanii. Jest on bardzo dziwny- za zadanie mamy… przeżyć przez 4 miesiące. Jeżeli Christian posiada jakieś dobre czary podróży (Magiczny Portal, Lot, Wrota Wymiarów) to gra będzie bardzo łatwa. Bez tych czasów musimy grać defensywnie. Zajmujemy centralną, największą wyspę mapy. Wrogów jest czterech- każdy ma własną wysepkę w rogach mapy. Na nasze nieszczęście zaraz przy zamku mają monolit wejścia wprost na nasze tereny. Praktycznie co kolejkę będą nam wpadali w „odwiedziny”, na szczęście będzie to istny popis głupoty komputerowej inteligencji. Wrodzy bohaterowie zamiast zebrać większą armię, będą atakowali duża ilością pojedynczych, słabych armii. Nie możemy stracić początkowego zamku, więc zawsze musimy go dobrze strzec. Kopalń na wyspie nie opłaca się nawet zajmować, wrogowie i tak szybko je odbiją. Musimy skupić się na rozbudowaniu zamku przy pomocy zasobów zebranych na mapie. Mając czar Lot lub Wrota Wymiarów uzyskujemy spore ułatwienie, na południu naszej wyspy znajduje się drugi zamek Castle, w dodatku ze zbudowaną statuą Kolosa i 800.000 złota leżącymi obok. Zamek zamknięty jest za dwoma bramami, mając odpowiednie czary możemy go bez problemu zająć bez otwierania bram. Jeśli nie mamy tych czarów to musimy najpierw zebrać większą armię w naszym zamku, i podzielić ją na 2. W mojej grze Christian chodził z samymi Archaniołami, a drugi bohater siedział w zamku z resztą wojsk. Aby otworzyć bramy południowego zamku musimy odwiedzić brązowego klucznika (na północnym wschodzie wyspy) oraz zebrać artefakty Płaszcz Zwinności i Miecz Martwego Rycerza (oba znajdują się na naszej wyspie). Mając dwa zamki możemy już siedzieć jak mysz pod miotłą i czekać te 4 miesiące,  nie powinno nam się stać nic złego. Jeżeli ktoś jednak ma większe ambicje (i czary) to może pokusić się o zajęcie wrogich zamków. Jeśli zdobyliśmy drugi zamek bez otwierania bram, to nie otwieramy ich później, żeby wróg tam nie mógł wejść. Na każdej z 4 wysp wrogów znajduje się zamek Twierdza- stolica poszczególnego gracza. Dodatkowo na południowo-zachodniej wyspie jest jeszcze zamek Castle. Łącznie daje to 4 Twierdze i 3 Castle na cała mapę. Na wrogie wyspy możemy dostać się statkiem lub mając odpowiednie czary wlecieć, teleportować się albo przejść po wodzie. Oprócz zamków, na wrogich wyspach jest sporo artefaktów, mogą zdarzyć się księgi magii, kapelusz czarodzieja lub skrzydła anioła. Po ewentualnym zabiciu wszystkich wrogów musimy i tak czekać do końca 4 miesiąca, aby zakończyć poziom. Gdy wytrzymamy- kończy się cała kampania. Dowiadujemy się, że Christian szczęśliwie dostał się na statek Królowej Katarzyny, płynący do Erathii na pogrzeb.

Duży Rozmiar

(kliknij aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie dodatku Ostrze Armageddonu:
Kampania1- Ostrze Armageddonu
Kampania2- Smocza Krew
Kampania3- Pogromca Smoków
Kampania4- Festiwal Życia
Kampania5- Igranie z Ogniem
Kampania6- Nieroztropny Kaprys


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

26 thoughts on “Kampania6: Nieroztropny kaprys- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. ale się nakląłem w 4 misji, aby zdobyć ten drugi zamek ze statuą… ale potem to już można grać na auto… dobrze by było ludziom zaznaczyć na mapce cele, których zdobycie umożliwi zdobycie zamku ze statuą (kolosem). najgorzej, że wrogowie lubią przejmować potrzebne artefakty, a z jednym zamkiem to można najwyżej dotrwać do 3 miesiąca.

    1. Kao mi w 3 poziomie nie trzeba było zamku z kolosem. Dotrwałem do konca z jednym zamkiem na początku dałem przejąć swój zamek wróg w tydzień mi go ładnie rozbudował do końca i zwyczajnie od konca 2 miesiąca sobie siedziałem . 3 dni przed końcem czasu musiałem uciekać z miasta i misje wygrałem nie mając nawet jednego zamka na koncie 8)

    2. Najlepszą obroną jest atak. Oddałem strategicznie zamek startowy i przejąłem drugi z graalem ( ciekawe jak różowemu udało się przebić dwa razy do tego zamku dwoma bohaterami skoro jak się później okazało w jego zamku startowym nie było wrót wymiaru a tylko jeden z nich miał buty lewitacji ). Potem po kolei przejmowałem wrogie zamki co zajęło mi trochę ponad 2 miesięcy Fajna kampania problemy miałem tylko w 1 misji z przejęciem zamku z tawerną.

    3. Wystarczy że we wcześniejszych misjach zdobędziesz mądrość (mistrz) oraz magię ziemi (mistrz) oraz zaklęcia miejski portal i wrota wymiarów w tedy misja jest banalna. A jeśli nie chce ci się walczyć zdobądź jeden z artefaktów potrzebnych do wieży przed miastem z kolosem (nie „otwierając” jej) a następnie schować się w tym mieście i przeczekać te 4 miesiące nic nie robiąc

  2. W 3 misji to chyba nie przypadek, bo po raz trzeci z rzędu miałem wrota wymiarów w Bastionie na płd-zach wyspie

    1. jasnowidz prorok

      Ja mam inny problem w 3 misji: gdzie powinny być ramiona legionisty? nigdzie ich nie mogę znaleźć… :/ co się dostaje od jasnowidza za oddanie całego zestawu?

      1. Nigdzie ich nie ma w 3 misji. A 24lvl to chyba bym musiał wbijać pół roku. Te misje są z dupy, a misji z 11kapłanami nie opłaca się robić, bo się dostaje 4 diamentowe golemy 😛

      2. Władca Tytanów

        jeśli chodzi o ramiona legionisty do dostajemy je w zdarzeniu losowym na mapie, mianowicie w karczmie pod kopalnia i wejściem do podziemi(wyspa na południowym wschodzie). Premia za oddanie artefaktów->12 tytanów. Naszukałem się ale jest! Pozdr. 😀

          1. Rozwiązujący questa z cerberami

            Komentarz dla tych którzy nadal mają problem z jasnowidzem wymagającym przyniesienia cerberów (trzeci scenariusz). Od razu uprzedzam że to tylko dla najbardziej ambitnych perfekcjonistów, a sama nagroda jest niewiele warta – kilka sztuk diamentowych golemów.

            Na południowo-wschodniej wyspie jest jeden oddział ogarów i drugi z cerberami (w razie zdobycia nieulepszonych ogarów można je upgradować w forcie na wzgórzu niedaleko naszego początkowego miasta). Bez dyplomacji raczej się nie uda (u mnie bez dyplomacji chciały uciekać przy dostatecznie silnej armii, zaś z dyplomacją dołączały za drobną opłatą).

            Nie wiem jednak czy bez użycia kodów fizycznie jest w ogóle możliwe dotarcie tam zanim wróg je zabije (lub przyłączy) – ja sprawdzałem tylko kodami bo byłem ciekaw nagrody za to zadanie. Gdyby ta metoda nie wypaliła zostaje tylko łut szczęścia w karczmie (bohaterowie z Inferna, najlepiej Fiona) lub obozie uchodźców na południowo-zachodniej wyspie – choć tymi sposobami trzeba będzie zbierać te ogary/cerbery na raty i być baaaaardzo cierpliwym.

      3. udało się komuś wykonać wszystkie zadania jasnowidzów? to w ogóle możliwe? oni chcą rzeczy których nigdzie na lądzie nie ma, a statku chyba zdobyć się nie da.. ? :sigh:

      4. Na mapie można dostać tytany.Można je dostać za wbicie 24 lvl(5 tytanów).
        Co się dostanie w 4 misji i za 35 lvl ?

      5. Bardzo prosta kampania jeśli chodzi ostatnią misję to wystarczy czar wrota wymiarów i mamy zamek z gralem ten czar zobyłem w 3 misji w bastionie.. w zamku z gralem miałem również czar magiczny portal także po zawodach przejąłem wszystkie zamki wroga w niecałe 3 mieś..

  3. 2 misja niby najłatwiejsza, ale grałem już sobie z miesiąc i nagle mnie zablokował niebieski tak, że nie mogę się ruszyć, a ten mi stoi jak krowa na drodze, a jakby tego było mało to mi pozabierał artefakty i armie. Szkoda, że nie da go się jakoś zabić.

  4. Mam Heroes 3 Złotą Edycję. W Ostrzu Armageddonu mam zablokowany Nieroztropny Kaprys. Przeszedłem wszystkie pozostałe kampanie w Ostrzu, a on nadal nie chce mi się odblokować. Co zrobić, żeby to się otworzyło?

    od Admin: Masz wszystkie 5 kampanii „odhaczonych” parafką na menu wyborze kampanii?

    1. Nie, nie mam. Jeżeli wczytam ostatnie save’y z Pogromcy Smoków i Smoczej Krwi to mam obie parafki (tylko w przypadku tych konkretnie dwóch!), ale jak wczytam jakiegokolwiek innego ostatniego sejwa, to te 2 znaczki się usuwają i pojawia się tylko jeden, ten nowy. Ale na przykład wszystkie highscore’y pozostają bez zmian, mam wszystkie 5. Dziwne to trochę.
      Nie wiem, czy to coś zmienia, ale gram na Windowsie 7, a kampanie przechodziłem nie po kolei (w sensie najpierw chyba Pogromcę, później Igranie, a na końcu Ostrze).
      Ewentualnie jak ktoś nie ma pomysłu co poradzić, może podesłałby mi save’a z początkiem Kaprysu? Dziękuję za zainteresowanie się problemem.

      od Admin: Stary i znany problem, który już w komentarzach (pod innymi kampaniami) był wielokrotnie opisywany. Prawdopodobnie niepotrzebnie robisz nową grę po zakończeniu każdej kampanii. Musisz przejść wszystkie jedna po drugiej, używając opcji 'Nowa Gra’ tylko raz, na samym początku. Czeka Cię przechodzenie kampanii bez 'parfafek’ od nowa, inaczej nie odblokuje się ostatnia. Możesz ewentualnie użyć kodów, ale będziesz miał w rankingu rangę 'Oszust’. W kampaniach SoD i RoE jest dokładnie tak samo (tak na przyszłość).

      1. No to pięknie, tyle poświęconych nocy na darmo ;p Pech, że zacząłem robić te kampanie akurat od Armagedonu, gdzie jest najwięcej odblokowanych scenariuszy i tylko 1 zablokowany. O kodach nie ma mowy, takiej gry jak H3 nie wolno bezcześcić cheatami 😉
        Dziękuję za pomoc i już ostatnie pytanie: czy przechodząc te kampanie jedna po drugiej, bez wchodzenia w menu dla każdego scenariusza, kolejność ich przechodzenia jest dowolna, czy muszę je robić w kolejności jak w menu kampanii?

        od Admin: Kolejność wykonywania jest dowolna (każdą trzeba odhaczyć), a kodów masz prawo użyć, skoro dzień wcześniej przechodziłeś wszystko (odblokowany Kaprys oczywiście bez 😉 )

  5. Z tego co wiem, to kodów w kampaniach używać nie można, tak samo jest w przypadku multiplayer’a. Może się mylę 🙂 Osobiście za kampanie Ostrza Armagedonu nigdy się nie brałem. Nie lubię tej części, wolę fabułę, która krąży bliżej nekromantów 😀 W RoE doszedłem do Oswobodzenia („Niech żyje król” chciałem zostawić na później) i nie mogłem przejść pierwszej misji. Teraz to i tak bez znaczenia, bo gra mi się usunęła i mam problem z zainstalowaniem . Może mi się uda to zacznę grać od nowa. A co do SoD, to grałem bardzo dawno i małym dzieckiem byłem. Wtedy, o ile się nie mylę, umiałem przejść po trzy misje w Nowym początku i Eliksirze życia. Haha ! No i w Festiwalu życia pierwszą misję, a druga zniechęciła mnie warunkami zwycięstwa. 😀

    od Admin: W kampaniach kody działają normalnie, z wyjątkiem niektórych w Heroes Chronicles. Nie działają na multiplayer.

  6. 231, 1660 pkt. – Kawalerzysta,
    w dodatku 3 etap bez Magicznego Portalu, znalazlem go dopiero w tym rozbudowanym Castle w 4 scenariuszu,
    to moj najlepszy wynik ze wszystkich kampanii Heroes 3 😀

  7. UWAGA OSTATNIA MISJA !

    Możecie stracić pierwszy zamek. Jeśli macie wrota wymiarów wystarczy skoczyć hop hop po ten na dole i po złoto i generalnie nie martwicie się niczym bo oni go nie otworzą (tym bardziej, jeśli macie jeden z dwóch artefaktów :D) . tylko odkładacie tury i gitara.

  8. JEEEEEEST!! Przeszedłem po kilku miesiącach, ponieważ komp mi się wywalił na długo. Ale na wyniku końcowym ( nie wiem jakim cudem ) był Oszust a cheatów nie używałem. W ostatniej misji po zdobyciu zamku z Graalem po prostu biłem wroga ( chociaż nie mogłem czarować ponieważ niewidoczna była moja Kula Przeciwstawieni a ) ale i tak pokonałem i gitara. W trzeciej misji trafiłem Magiczny portal i Wrota wymiarów. Teraz będę grał w RoE na AB. Świetnie było z AB. A adminie miałeś oszusta w końcowym wyniku a nie miałeś kodów?

    od Admin: Nigdy nie miałem oszusta bez kodów. Jak kodowałeś w poprzednich misjach (a tak na pewno było) to będziesz miał oszusta już do końca kampanii.

  9. Ostatnia misja jak opisywano była bardzo prosta, wraz z wrotami wymiarów niszczyłem wrogich bohaterów raz za razem.
    A potem pojawił się Vey, który za sprawą jakiegoś artefaktu latał i również wrota miał. Jego armia była nie do pokonania – przykładowo 21 archaniołów i 50pare koni. Zaraz zacznę od nowa ale tym razem bez drugiego zamku się chyba nie obejdzie

  10. 1655 – Sułtański ifryt 🙂
    fajna kampania, ale ostatnią skończyłem sam zamiast czekać, nie ma sensu jak się ma wrota wymiarów i magiczny portal. uważajcie proszę na umiejętności jakie dostajecie 🙂
    ja ledwo wyhaczyłem magię ziemii! na ostatnim slocie.

Skomentuj Parzon Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top