Kampania 3 – Tnij i Siecz

W tej trudnej (wg mnie najtrudniejszej z wszystkich, obok trzeciej kampanii w HOTA) kampanii za zadanie od Sandro mamy złożyć potężny artefakt- Zbroja Przeklętego. Składa się z 4 elementów- mniejszych artefaktów, które musimy znaleźć- po jednym na każdy poziom. Gramy przeważnie zamkiem typu Twierdza, ale także białym zamkiem Castle. Nasz bohater to Crag Hack- przyjemniaczek wyspecjalizowany w ataku i zadawaniu zwiększonych obrażeń. Rozwijać powinniśmy go standardowo- magia ziemi (obowiązkowo) i powietrza, logistyka, inteligencja, mądrość, reszta wedle uznania. Niniejszy poradnik pomoże Ci dowiedzieć się, jak przejść kampanię. Wrogowie atakują od razu, więc poziom trudności (początkowe zasoby) ma fundamentalne znaczenie. Kto przeszedł uczciwie tą kampanię na najtrudniejszym poziomie może nazwać się ekspertem od Heroes 3.


Poziom1- Roztrzaskane Czerepy

Tnij i Siecz

Na tym dość trudnym poziomie musimy odnaleźć pierwszy w kampanii artefakt- Hełm Czaszki. Na mapie znajduje się 2 wrogów. Crag Hack zaczyna w rogu, idąc ścieżką na zachód dojdziemy do zamku. Wrogów jest dwóch- szary siedzi w prawym górnym rogu i jest tam zamknięty. Gorzej z czerwonym, jest bardzo agresywny i bez przerwy atakuje z dwóch stron. Posiada 2 zamki takie jak nasz, a na środku mapy jest jeszcze neutralny, biały zamek. Musimy za wszelką cenę zdobyć Twierdze czerwonego i wyeliminować go z gry. Szary sam nie wyjdzie, więc możemy spokojnie zbierać armię i zwiedzać mapę. Gdy już nazbieramy dużą liczbę wojsk, zabijamy trolle w podziemiach, a potem szarego, który ma przy sobie Hełm Czaszki.

Mapa Poziomu 1(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Czarna Owca

Czarna Owca - Kampania Heroes

Bardzo trudny poziom. Kolejny artefakt, który musimy zdobyć to Miecz Martwego Rycerza. Zaczynamy w prawym górnym rogu, trzeba zacząć bardzo agresywnie bo wróg szybko nas zaatakuje. Jak najszybciej zdobywamy kopalnie kamieni, złota i drewna, gdy będziemy z tym zwlekać- przegramy. Przy ścieżce na południe jest Tawerna (ta w zamku jest niedostępna) w której powinniśmy wynająć drugiego bohatera do zbierania skarbów i odkrywania mapy. Szybko powinniśmy zając zamek na północnym zachodzie. Tam czerwony ma monolit wyjścia, więc w każdej chwili może wyskoczyć. Co gorsza, czerwony ma dostęp do niebieskiego strażnika granicznego, więc może nas zaatakować z 2 stron od południa. Gdy przetrwamy pierwszą falę ataków i odwiedzimy niebieskiego klucznika, możemy przejść do ofensywy. Czerwony ma 3 zamki, najpierw zdobywamy ten na środku mapy. Potem ten w prawym dolnym rogu (klucznik jest obok), a na końcu ten z lewej strony mapy (klucznik także jest niedaleko). Po wszystkim ulepszamy Crag Hacka, w gildii magów może trafić się czar Magiczny Portal. Na koniec schodzimy do podziemi w lewym dolnym rogu mapy, tam czeka na nas Marzeth- nekromanta, który posiada Miecz Martwego Rycerza.

Mapa Poziomu 2(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Żebra w Dłoń

Żebra w dłoń

Kolejny trudny level. Zaczynamy bez zamku w lewym górnym rogu. Jak najszybciej odwiedzamy niebieskiego klucznika (ścieżką w dół) i zdobywamy zamek. Następnie zdobywamy kopalnie i zbieramy skarby (drugim bohaterem). Na południu wróg ma nekropolię i jak najszybciej musimy ją zdobyć, inaczej zginiemy. Kolejny zamek jest na północy, lecz nie można go rozbudowywać. Następnie rozwijamy Crag Hacka, po czym idziemy do prawego dolnego rogu i zabijamy Arcylicze, które mają przy sobie Klatkę Żebrową. Czerwonego nie da się zabić, gdyż ostatni zamek ma za niedostępną granicą. Z tego powodu mapka jest niekompletna, bo wrogi zamek zasłania krainę.

Mapa Poziomu 3(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Rabowanie Grobów

Tnij i Siecz Rabowanie Grobów

Ostatnia misja tej kampanii. Do złożenia Zbroi Przeklętego brakuje nam ostatniego artefaktu- Tarczy Zionącej Śmierci. Gramy białym zamkiem, przeciwko nekromantom. Misja jest dosyć stresująca, gdyż nie mamy możliwości zdobyć zamków czerwonego (stoją za bramą graniczną). Jak najszybciej musimy zdobyć zamek na dole, niestety jest silnie strzeżony. Do pomocy może przyjść nam Slash- bohater z więzienia, który ma przy sobie trochę wojska. Z tym wojskiem spokojnie możemy zdobyć zamek. Ważne jest, by rekrutować żołnierzy również z siedlisk na mapie. Wróg ma komfortową sytuację- ma 3 zamki, których nie możemy zdobyć oraz monolit wejścia wprost na nasz teren. Powoduje to, ze praktycznie bez przerwy wysyła na nas swoich bohaterów. Ważne, żeby zabić tych najgroźniejszych zanim nazbierają więcej wojsk. W lewym górnym rogu są bardzo przydatne artefakty i zwój Magiczny Portal (jakby ktoś jeszcze nie znał). Taktyka jest prosta- jeden bohater pilnuje naszych zamków, a drugi odwiedza wszystkich kluczników (niebieski i czerwony są w zachodnich i północnych podziemiach, zielony jest na wyspie na południowym wschodzie), Następnie podziemiami na południu przechodzimy w prawy dolny róg mapy, pokonujemy czerwonego zamkniętego bohatera, a na koniec wracamy na wyspę, gdzie leży nasza Tarcza. To ostatni element tej jakże trudnej kampanii, na koniec jeszcze dowiadujemy się, że Sandro 'spalił Janka’ w temacie obiecanej nagrody.

Mapa Poziomu 4(kliknij, aby powiększyć)

 


Punkty i animacja końcowa:

Punkty

Animacja Końcowa


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

55 thoughts on “Kampania3: Tnij i siecz- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Witam, chodzi mi o znaczenie punktacji wyniku końcowego. Im wyższa liczba za całkowity czas gry, tym wolniej/szybciej gracz przeszedł daną misję/kampanię?

    od Admin: Im krócej, tym więcej punktów na koniec kampanii. Poziom trudności też ma na to wpływ.

  2. 3 misja mnie dobija. powie kto, gdzie dokładnie jest biały namiot i jakie wojsko powinno wystarczy by ubić te licze i czy trzeba z artefaktem wrócić do miasta początkowego czy któregoś innego.

    1. nie trzeba nigdzie wracać, bierzemy przedmiot i jest koniec, ew. jeszcze tura. Liczy jest tylko ok. 70 ulepszonych (w momencie kiedy ja atakowałem, pewnie przyrasta ich ilość), nie stanowią większego problemu, jak sobie radzisz z nekromantami. Biały namiot jest w prawym górnym rogu, licze, które mają przedmiot w prawym dolnym. Zresztą nie wiem czy trzeba przechodzić przez białą bramę graniczną.

      A do twórcy solucji: pełne mapki można było zrobić używając hasła na odkrycie planszy. I 2. misję można również przejść szybciej i prościej, nie podbijając zamków wroga, zbierając tylko armię zdolną do pokonania 70 władców mroku i 70 krzyżowców (+ trochę wampirów) i omijając główne siły wroga. 3. na upartego pewnie też by tak można było przejść.

    2. Zabiłem te Arcylicze w prawym dolnym rogu, ale nie było żadnego artefaktu (Klatka Żebrowa), co robić?

      od Admin: Bardzo dziwne, ja grałem kilka razy tą kampanię i nie miałem takiego problemu.

      1. Dziwne, ale tak jak ktoś już pisał – nie ma żeber po arcyliczach. Cienka sprawa, bo nie chce mi się drugi raz tego przechodzić, a za chęcią zobaczyłbym końcowy wynik. Misja, jak wszystkie zresztą, bardzo łatwa, jak dla mnie, a gram na najtrudniejszym , za to żmudne toto niesamowicie. Który to był dokładnie ten licz? Jedyny nietknięty był bardziej po lewej, tego po prawej zabił komputer. Pytanie czy mógł mi złowić artefakt? Tyle, że ciężko dorwać bota, bo cały czas ucieka. HEH 🙂

        od Admin: Widocznie to był ten, którego zgarnął komputer. Musiał mieć za dużo swobody 😛 No i przede wszystkim to nie jest ostatni poziom, a bez przejścia nie odblokują się kolejne kampanie. Na upartego możesz ciachnąć kodami i zobaczyć które licze mają artefakt, ja niestety nie pamiętam.

      2. Spoko, na szczęście miałem trochę wcześniejszy save w którym licz był jeszcze nietknięty. Wiem, że to nie ostatni poziom. Dawniej przeszedłem wszystkie kampanie, ale na normalnym. Jak skończę napiszę jaki miałem wynik.

        Btw w dwóch pierwszych misiach nie pokonywałem bota, tylko sprytnie uciekałem, ale z pokaźną armią, wtedy musiał się liczyć z moją siłą i nie mógł mnie tknąć, a ja go wymanewrowywałem na wszystkie możliwe sposoby, ale oczywiście głównego bohatera siłą rzeczy nie da się pokonać. Bez żadnych początkowych zasobów jest praktycznie niemożliwym prześcignąć go z przyrostem do kontaktowego poziomu, ale też on sam nigdy nie odważy się zaatakować kiedy siedzimy w zamku.

      3. Przeszedłem raz jeszcze ostatnią misję = 1980/258. Nareszcie czarny smok 😛 Wystarczy nie zbierać niepotrzebnych kapliczek w poprzednich misjach, tzn tych które nie są po drodze, bo i tak większość jest, a kilka pkt ataku i obrony w tą czy w tą stronę nie robi różnicy, także spokojnie można by dobić do tych magicznych 2k.

        Tak czy siak ja już dalej nie próbuję, przejadło mi się 🙂
        Będzie tych Heroesów, czas się zabierać do nauki 😛
        Pzdr.

    3. To znaczy, ze nie rozwinales wystarczajaco Crag Hacka wczesniej. Byc moze u mnie tak sie zlozylo, ale z Mass Slow i Dyplomacja zebralem kilka duzych jednostek strzelajacych i od razu oba niebieskie namioty odwiedzilem i odblokowalem. Akurat w okolicy zbieral zasoby Thant (10 10 7 8) oraz Vadomina (12 14 8 10) i nie uciekali – walki byly latwe, bo jeszcze nie nazbierali sil i sie nie rozbudowali. Po ich skasowaniu mapa to banal, skonczylem ja na relaksie w ciagu zaledwie 10 tygodni. Czerwony nawet nie wychynal Strikerem z bagien, ale z ciekawosci go pocisnalem przed Liszami i mial srednio-slaba armie. Nie wiem czy przyfarcilem czy po prostu po zagraniu 2 mapy NIE na przeszmuglowanie sie do podziemi, a na rozbicie czerwonego Edrica staty Crag Hacka i umiejetnosci sa tak wysokie, ze pozostale dwie mapy cos czuje, ze obie beda formalnoscia? (zaczynam czwarta mape)

  3. Druga kampania – Czarna owca – jest niesamowicie trudna! Nie zliczę już ile razy ją zaczynałem… 😡 Czy naprawdę nie przesadzacie mówiąc, że ukończyliście ją na normalu?? 🙂 Chciałbym zobaczyć jakieś wideo, chociażby z początku gry na tej mapie 😉
    3 misja już mnie tak nie stresowała…

    1. w drugiej misji trzeba zacząc bardzo agresywnie zdobywając szybko zamek na zachód od początkowego. odwiedzamy namioty kluczników i kierując się na południe podbijamy zamki wroga. po przejęciu pierwszych zamków powołujemy bohaterów do zbierania armii z budowli poz zamkiem (łucznicy, gryfy, pikienierzy) – to jest bardzo ważne do powiększania armii. generalnie jest tak, że zupełnie odpuszczamy sobie twierdze – niech wróg je sobie zajmie i rozbudowuje do woli. my zbieramy armię z Zamków, jest ich o wiele więcej. na początku nie ma też co zaprzątać sobie głowy rozwalaniem potworów broniących kopalni. szkoda na to czasu i armii, niech wróg wykona za nas te robotę. w miarę możliwości staramy sie szybko atakować wrogich bohaterów, tak, aby zniszczyć ich zanim będą silniejsi. jak grałem to ostał się z nich tylko jeden bardzo silny, z dużą armią. grałem tak, żeby ciągle mu uciekać (trzeba mieć do tego dużo punktów ruchu), wykorzystywałem do tego równiez monolity. to była gra w kotka i myszkę, na przemian zajmowałem i traciłem poszczególne zamki, ale dzięki temu dezorientowałem wroga. stopniowo rozbudowywałem swą postać i zdobywałem kolejne poziomy doświadczenia. na poziomie Normal komputer gra bezładnie, na przykład nie wiedząc czemu nie zajmował oflagowanych przeze mnie kopalń (zwłaszcza złota).

    2. po rogu otchłani te kampanie nie są wcale dla mnie trudne, wręcz sie nudze, ale na razie robiłam na proponowanym przez kompa normalu

  4. jak dla mnie ostatnia (czwarta) misja jest najgorsza! typ na poziomie 16 ataku mocy i wiedzy(ma zaklęcie magiczny portal(ciekawe skąd widać ze komputer oszukuje tak by jak najbardziej utrudnic grę) wyskakuje mi na początku 3 tygodnia i mnie zajeżdza z przyrostem n poziomie 16 rycerzów śmierci 48 wampirów itd. Trzy poprzednie misje przeszedłem w 4 h a tej to z tym rozwojem sytuacji nie widzę szans by przejść.. ( a z tym magicznym portalem to sprawdziłem skąd moze miec i na pewno nie ze swoich gildii i na pewno nie ma zwoju bo sprawdziłem)

    1. wytłumaczy mi ktoś dokładnie gdzie jest ta tarcza? bo zabiłem czerwonego przeciwnika w dolnym prawym rogu i nie wiem co dalej zrobić.

      od Admin: Przecież napisane jest wyraźnie, że tarcza jest na wyspie, gdzie już pewnie byłeś u zielonego klucznika

    2. Napisze ktos jakim to sposobem przejść ten poziom na najtrudniejszym poziomie, co bym nie robil to przegrywam najdalej doszedlem do zielonego namiotu i zawsze wrog mnie dogania i niszczy. Jak czekam i uzbieram armie to wrog ma 2razy mocniejsza w dodatku ma magiczny portal i lot wiec gdzie sie nie udam to zaraz mnie ma, z kolei jak ruszam od razu to tez mnie niszczy bo armia za slaba a nawet jak juz odwiedze zielonego klucznika bo i tak mi sie udalo to zajmie mi zamek i lipa po 7dniach. Z gory dzieki.

    3. ja mam problem bo już pokonałem wszystkich silnych bohaterów przeciwnika i właściwie kontroluje teren , armie mam potężną i z nikim nie mam problemów tylko że jak poszedłem prać tego bohatera w prawym dolnym rogu to on był słabszy i zwiał i teraz siedzi w zamku i nie chce wyjść a ja tam wejśc nie moge. latam po tej planszy jak głupi a nie mam ani czaru lot ani teleport. a że nie wiedziałem że trzeba go zabić tylko myślałem że wystarczy go pokonać to nie zapisałem. ma ktoś jakiś pomysł na to?

      od Admin: Patrzyłeś na wyspie czy bramę możesz otworzyć?

    4. sprawdzałem. nie chce się otworzyć, mówi mi że mam go zabić i wtedy sie otworzy

      od Admin: W takim razie nie mam pojęcia. Chyba musisz zagrać jeszcze raz ten poziom (na kodach lub bez).

    5. Jeśli się nie mylę, w ostatniej misji istnieje możliwość zdobycia zamku nekromanty. Na terenach truposzów w okolicy jeziora jest piramida. Po pokonaniu strażników, jeśli się poszczęści, w nagrodę można otrzymać czar Lot. I jeszcze jedna sztuczka: po pokonaniu wrogiego nekromanty można go wynająć w tawernie, by walczył dla nas – opłaca się, bo wrodzy bohaterowie są rozwinięci do ok. 20 poziomu. Pozdrawiam 🙂

      od admin: czary w piramidzie są losowane, trzeba mieć duże szczęście by trafić lot lub wrota.

    6. smaug, gdzie Ty niby widzisz tę piramidę? Obeszłam całą planszę wzdłuż i wszerz i nie znalazłam 😛 Koło jeziora jest tylko siedlisko gryfów i to wszystko.

  5. Dośc szczęśliwie udało mi się ją przejść. Co wyjeżdżałem Crag Hackiem na teren wroga to ten najeżdżał mnie przez portal (a trzeba przyznać, że armię miał konkretną, w szczytowym momencie miał 160 Upiornych Rycerzy). Za każdym razem wracałem portalem do miast i nie atakował mnie tylko przejmował kopalnię i wracał. W końcu pokusił sie o atak na południowe miasto i… utknął. Jest tam przeklęta ziemia i nie mógł teleportować się do siebie (nie pomyślał by się ździebko ruszyć). Nie drażniłem go, ubijałem tych co pojawiali się w portalu, nie podjeżdżałem za blisko i po ok. 2 miesiącach (!) miałem już armię, która dała mu rady. Potem już z górki 🙂

  6. W pierwszej misji proponuję ruszyć na wroga już w 3 tygodniu, zanim zbierze wojska.
    W drugiej misji trzeba szybko zdobyć drugi zamek i po ubijać wrogich bohaterów. Ja na początku drugiego miesiąca odparłem 3 ataki po 80 gryfów, 100 kuszników, 150 halabardników, 60 krzyżowców, 15 kapłanów, 10 mistrzów. Co zadziwiające komputer nie wpadł na pomysł aby połączyć armię, więc nie było aż tak ciężko rozbić te wojska( przedtem przyłączyły się do mnie oddziały z mapy np. 50 uruków) Potem wystarczy przejść przez garnizon i zakończyć zabawę.
    W 3 misji trzeba od razu zdobyć zamek i kopalnie okoliczne(max dwa tygodnie czasu) Kolejny tydzień podbijamy zamek na południu. Potem od razu na wschód. Jak dobrze pójdzie wróg nie zdąży zrobić armii. Ewentualnie można po prostu chamsko wbić na południowy wschód i zabić licze.
    W 4 misji rekrutujemy wojo zdolne zabić alpy strzegące więzienia. Uwalniamy gostka, łączymy armię i zdobywamy miasto a później okoliczne kopalnie. Potem koniecznie zdobywamy zwój magicznego portalu. Przy logistyce, znajdowaniu drogi i stajniach mój bohater bardzo szybko się poruszał, dlatego też szybko zdobyłem 2 kluczników w podziemiach. W między czasie z pewnością wróg zaatakuje korzystając z monolitu. Ważne, żeby ubijać wrogich bohaterów zanim zwieją (przydatne spowolnienie i taktyka). Ostatni ich silny bohater miał sporo armii, więcej niż ja. Ale, że jego ulubionym czarem była tarcza ogniowa, zdołałem go pokonać. Dalej było prosto. Dzielimy armię i śmigamy na wyspę na południowym wschodzie. Jest tam zielony namiot. Potem do niedalekich podziemi. Musimy mieć coś niecoś armii bo bohater czerwony nie jest taki słaby. Po wszystkim wracamy na wyspę po tarczę.

  7. Dopiero co przeszedlem drugi poziom i uwazam, ze nie ma sensu sie meczyc i uzerac z czerwonym i najlepsza opcja jest uzbierac armie z dwoch zamkow , zebrac tarcze i zbroje ze smoczej luski i leciec agresywnie do podziemi pokonac tego ziomka 🙂
    Gram na trudnym, ale wrog ani razu nie zaatakowal mojej stolicy, nie wiem czy mial respekt przed 27 ataku Craiga Hacka czy co, ale jak go atakowalem to rozwalal moja armie w pyl. Narazie wiecej sie meczylem w pierwszych dwoch poziomach z gem niz tutaj.
    …NARAZIE

    od Admin: Można i tak, ale kosztem braku maksymalnego rozwoju Craga (bonusy, czary 4 poziomu). A w kolejnych poziomach przyda się rozwinięty bohater, sam się przekonasz…

  8. Kozacka kampania, do tego dość trudna. Poziom trudności tej kampanii jest taki wysoki, bo wróg posiada na początku 3 te same miasta. Nie potrafiłem uzbierać armii, która potrafiła by zmieść w pył jego żołdaków. Dlatego moja gra opierała się na ciągłej ucieczce i 'koczowniczym trybie życia’ 😀 Za to lubię tą kampanię.

  9. Najtrudniejsza kampania zdecydowanie. Faktycznie przysporzyła mi najwięcej trudności spośród wszystkich 18tu w grze. Wybierane przeze mnie poziomy trudności to 160% i 200%. Miło wrócić do „hirosów” po dłuższej przerwie. To się nazywa grywalność, nieśmiertelny tytuł.

    1. Zgadzam sie, ja mimo iz wiedzialem, ze trzeba agresywnie isc do gory na mapie troche zgapilem i przyszedl do mnie w trzecim miesiacu z ilosciami armii nie do wygrania. Juz mialem restartowac scenariusz, gdy uznalem, ze pojde z moimi 11 ABs na gore poszukac szczescia i co sie okazalo – pierwszy poziom zasadza sie na obserwacji, ze komputer gra… glupio. Z zadnym czlowiekiem, nawet dosc przecietnie grajacym nie daloby sie wygrac tej mapy. Otoz gdy ma sie dosc duza armie, koniecznie z ABs spora czesc bohaterow przeciwnika ucieka lub nie atakuje, mimo, ze moglaby poczynic istotne straty. Po drugie komputer lazi rozczlonkowanymi armiami, a glowna sie szweda od swoich zamkow do mojego i taka karuzela – ja mu odbijam zamki i zwiewam jak wraca z dwa razy silniejsza armia i tak w kolo macieju. Kluczowe jest zeby nie zawsze zdazyl na 1 dzien tygodnia, ja w piatym miesiacu mam juz praktycznie armie rowna jego. Aha, kolejna sprawa – komputerowi TRZEBA dac zajac nasz zamek, pieknie go rozbuduje poza magia, a tu tkwi gigantyczna rezerwa – kluczowy jest drugi poziom gildii i zaklecie Blind. Ewentualnie mozna miec fart i Magie Ziemii trafic na Ekspercie i z Mass Slow niszczyc bohatera.

      Generalnie uwazam, ze te blokady z poziomem bohatera sa slabe, ta misja bylaby duzo ciekawsza gdyby Crag Hack mogl sie rozwijac po maksie, a komputer po prostu gral sensownie.

      1. Groteskowo, mi druga mapa poszla gladko (po restarcie LOL), wzialem niepotrzebnie kase, gnoli artefakt nie ma sensu, a robote robia Uruki – trzeba duzo inwestowac w Crag Hacka, trzeba przetrwac pierwszych kilka wizyt czerwonego i dochrapac sie ASAP B, a potem AB, a w miedzyczasie dostac Eksperta Ziemii – z Mass Slow i Mass Shield idzie znacznie latwiej, olac cyklopy, gra sie wylacznie ptakami gromu, Urukami i AB. Majac duza armie smoki odpuszczaja, a cyklopy sczyscil dla mnie czerwony, na ktorego chwile pozniej wyjechalem przyczajony i pozamiatane. Zamki na srodku i na poludniowym wschodzie maja na poziomie 4 gildii magii kluczowe czary – Mass Sorrow (wbrew pozorom ten czar bardzo skutecznie dziala, jak wlatujemy do zamkow tylko jedna jednostka, to kluczowe jest, zeby nie poszatkowali nam Ptakow Gromu) oraz oczywiscie Ressurection – z tym ostatnim czarem to juz w zasadzie lazi sie po mapie swobodnie. Ja nie rozbudowuje zamkow, gram wylacznie twierdza i ABs plus Uruki wystarczaja. Aha, w pewnym momencie w 4-6 tygodniu przylazi Edric z kosmiczna armia, ale jest powolny – trzeba po prostu spier… i zrobic „koleczko” po mapie drogami, dobrze jest jak ktorys z bohaterow w miedzyczasie odwiedzi niebieski namiot, wtedy w zasadzie kontroluje sie gdzie chodzi czerwony i Crag Hack jest bezpieczny. Ja nie odhaczylem namiotu niebieskiego zawczasu i mimo, ze mialem silna armie (13 AB, 34 PG, 140 U oraz reszta) to Edric lazl za mna ze swoimi watahami, ale na szczescie jest kaplica na srodku mapy – jak trwoga, to do Boga xD LOL. Generalnie ta kampania jest KOZACKA, wszystko ma znaczenie – mi robote dodatkowo zrobil w obozie uchodzcow arcydiabel (16 predkosci) co pozwolilo zawsze miec pierwszy ruch.

  10. Ta kampania nie jest taka trudna jak się wydaje. Crag hackiem trzeba rozwijać umiejętności bitewne bardziej niż magiczne. Koniecznie też zbierać wszystko co dodaje do ataku i obrony. Później dochodzimy do sytuacji gdzie 10 goblinów jedzie jednego behemota 😉 i wtedy nie jest tak tragicznie 😉

  11. Morgan Kendal

    Czy jest możliwość posiadania przez Craga Hacka umiejętności Logistyka albo Znajdowanie drogi? Jakoś nie trafiły mi się ani razu, przez co mam problemy z tą kampanią.

  12. poza 4 mapa, ktora to wygralem nie majac zamku ;; kampania nie az tak super trudna

    1 mapa – jak najszybciej (2 tyg zeby juz na 3 populacji miec) gramy behemoty i jedziemy na kompa

    2 mapa proponuje z behemotami (3 tyg) wyjechac za kompem na poludnie, oczywiscie jak nas zaatakuje swoim glownym przez portal, niech on sobie zajmie nasze twierdze my zabierzemy jego 3 zamki castle i jest ok

    3 mapa w 1 tygodniu zbieramy ptaki z siedlisk i u siebie je budujemy, po populacji zabijamy nekro na poludniu od nas, czekamy na populacje behemotow, w miedzyczasie mozemy zabic mocnych herosow kompa jak jest okazja (mi sie udalo wszystkich poza 1) majac tak 3-5 behemotow komp nie odwazy sie zaatakowac naszego herosa, smigamy wiec zabic licze

    4 mapa jako, ze komp zdaje sie zaczyna na starcie z ok. 5smokow, 10-20rycerzy i tak z 40-60 wampirow ciezko wygrac w walce, trzeba uciekac przed ich glownym herosem, co najmniej ja nie widze mozliwosci pokonania go, takze tutaj proponuje uzbieranie odpowiedniej armi na pokonanie tego ost herosa (20 smokow, 80 wampirow i 350 zombi i 250 upg zombi i zdaje sie 150 zjaw) i na zasadzie unikania glownego goscia kompa przejsc

  13. Chyba potrzeba tu dyplomacji aby przyłączyć oddziały by zabić te ogry i szamanów w Czarnej Owcy.

    od Admin: Chyba tak, bo ja musiałem ich klasycznie zabić, a dyplomacji nigdy nie biorę.

  14. Udalo sie, przeszedlem ta 4 misje, dobrze jest zebrac tych klucznikow i akurat gdy mi sie to udalo, musialem sie troche bronic bo wrog byl bardzo agresywny, dodatkowo warto oczyscic smocza utopie dla artefaktow, jak juz nieumarly troche sie uspokoil z atakami to zebralem armie i ruszylem na samotnego bohatera w podziemiach, poczatek jest trudny, ale pozniej jak juz przechodzi sie z defensywy do ofensywy jest z gory, powodzenia

  15. pomocy, misja 2 to prawdziwa mordęga. juz w pierwszym tygodniu zająlem miasto na zachód od początkowego ale nie moge go dlugo utrzymac bo co chwila wróg wypuszcza przez monolit swoich najmocniejszych bohaterow. jakos ich rozwalilem, odwiedziłem niebieskiego klucznika i ruszylem na zachodnia wyspe z zamkiem. odwoedzilem zielonego klucznika i podbilem miasto. niestety moj crag hack nie posiada miejskiego portalu a w tym miescie nie trafiłem na ten czar. potem przejąłem zamek w środku mapy ale w tym czasie wróg podbił moje twierdze. zająłem trzeci zamek w pd.-wsch. i w tym momencie stalo sie najgorsze-wróg wyskoczyl na mnie swoim nalepszym bohaterem Edriciem z :400 halabardnikami, 300 kusznikami, 250 gryfami,100 krzyzowcow, 70 kaplanow i 30 czempionow. od tego momentu gra jest tylko ucieczką przed Edriciem i nieuzupełnianie m wojsk. w dodatku starałem sie rozbudować gildie magow w 2 zamkach ale niestety nie było miejskiego portalu. straciłem tylko surowce. pomocy!!!

    od Admin: Ja bym chyba zaczął od nowa, wrogowie za każdym razem inaczej się rozbudowują.

    1. Byłem w dokładnie tej samej sytuacji, grając na najtrudniejszym poziomie. Gdy miałem 3 zamki, Edrich podbił ten środkowy z identyczną dokładnie armią jak napisałeś podczas gdy ja miałem tylko ze 40 ptaków gromu i 10 cyklopów (siedliska behemotów nawet nie kupowałem bo nie było mnie stać). Stanąłem wtedy Cragiem poza zasięgiem Edricha, który siedział w zamku. Gdybym był w jego zasięgu to by mnie zaatakował, ale miałem logistykę. Tak więc nie robiłem dosłownie nic Cragiem, a w pozostałych 2 zamkach robiłem wojsko i zbierałem też łuczników i halabardników z siedlisk. Pozostali wrogowie czasem atakowali moje zamki ale mieli kiepską armię. Moimi 2 twierdzami nawet się nie interesowałem – dawno były podbite. Kiedy zebrałem podobną armię do tej Edricha – zaatakowałem go a reszta bohaterów to już drobnostka

    2. Musisz troche pouciekac, zobacz moj komentarz ponizej, im wieksza bedziesz mial armie na CH tym bardziej algorytm komputera odpuszcza ataki i zawraca / ucieka. Ja walczylem decydujaca walke z Edriciem jak mial 900 Halabardnikow, 600 Krolewskich Gryfow i cala reszte po 2-3 setki, sam mialem 23 AB i 250 U oraz 70 PG i kilka setek slabszych jednostek, kluczowe bylo zaatakowanie go w zamku z czerwonym klucznikiem, bo to teren magiczny. Dzieki temu mimo braku Magii Wody rzucilem Mass Forgetfullness i Zealoci oraz 600 Lucznikow stalo za murami, pocisnalem Blind na Gryfy i Rycerzy i metodycznie wykonczylem wszystkie jednostki. Mozna bylo jeszcze Mass Sarrow rzucic to stracilbym mniej armii, zostaly mi wszystkie ABs (nawet nie wskrzeszalem), aha i ze dwa trzy razy Disrupting Ray na oslepione Gryfy, jak ABs zaatakowaly x 27 ataku CH to prawie 150 w kazdym ataku szlo. Dostalem 46 tys. Doswiadczenia po tej walce na 200% trudnosci i… jak krew w piach, bo i tak juz maks byl.

      Gierka w deche, kampania sztywniutka!

  16. Co lepiej zrobić? Zrobić tą kampanię na najtrudniejszym , czy normalnie bez zmieniania poziomu trudności?

    od Admin: Najlepiej na najtrudniejszym , ale jak nie jesteś ekspertem to przegrasz 😉

  17. Przeszlem całe restoration of erathia, armagedon blade i trzy kampanie sód… Ale tego nie mogę przejść, nawet 1 misji 🙁

    1. Pooglaadaj troche MeKicka na YT na kanale The Known World, najlepiej mape customowa Wayfarer i zobacz jak sie w to gra na serio 😉

      Niestety, ale RoE i AB wybaczaja bardzo duzo bledow, a tutaj na 200% nie ma miejsca na bledy, graj na duzej ilosci saveow, to Ci oszczedzi czasu, wrocisz do momentowz kiedy nie skumulowaly sie bledy i inaczej rozegrasz.

  18. Czy to dziwne, że kampania „Tnij i siecz” nie sprawiła mi najmniejszej trudności, wręcz była za prosta (przeszedłem całą bez problemu i to nie raz). A mam problem z kampanią „Pogromca smoków” która jest podobno łatwiejsza. Moim zdaniem kampania łatwa, a już na pewno nie najtrudniejsza.

    od Admin: Zagraj na najcięższym poziomie trudności. Pogromca jest żmudny, ale niezbyt trudny. Najtrudniejsza jest ta nowa kampania w HOTA.

  19. Kurde, niestety nie przejdę kampanii (już) bez solucji. Druga misja jest ciężka. Przed nią chciałem zdobyć dyplomację (niestety nie miałem jej nigdize) i działać wg mojego planu. Mianowicie tzw. ,,koronną szarżą” (jak bersekerzy z Heroes IV) zająć zamek na zachodzie. Niewiele mam wsparcia (przy kopalni złota zaledwie 25 hobów) w namiocie mieso armatnie typu pikiniera inne wojska (bez dypki) dołaczają się lub uciekają jak mam lepszą armię. Zwykle w 2 tyg. gry zajmuje go a wtedy ruszają na mnie wrogowie. Czarodziejskich smoków jeszcze gorzej mogę pokonać bo tracę większość uzbieranej armii (robię to ok. 3 tyg. gry) a tam jest namiot. OK. 2 mies. gry rusza na mnie Edric z POTĘŻNĄ ARMIĄ której nie mogę pokonać (los nie pozwolił mi zdobyć portalu w tamtej misji a z przydatnych to Łańcuch piorunów bo Spacer Po Wodzie to na te misje w kampanii niepotrzebny). Zmieniać poziomu nie zamierzam. Przy okazji – 1 misja niedokońca jest trudna. Atak na pewno ok.3 tyg. i masz spokój. Jak przejdę tą kampanię już do końca (jednak ta misja to pewex z pomocą) bez solucji zrobię pozostałę misje a na desr po wszystkich z SoD kampaniach… ta kampania na najwyzszym poziomie trudności!!!! Na razie potrzebuję pomocy.

    EDIT: Już nie trzeba. Pokonałem ich moją metodą tzw. małych kroczków. Zbierałem armię (dużo uruków i kilka bechemotó to była moja podstawa) gdy Edric wszedł ok. 3 tyg. gry z przeciętną armią na mój teren i se stał z kilka dni obok gildi złodziei. Również zaatakował smoki pilnujące namiotu. Po zaatakowaniu go on uciekł lecz ja później go zabiłem obok jednego z zamków. Po zajeciu trzech zamków wroga (ten zabrał mi twierdze) z 3 tyg zbierałem armię i wjechałem na niego. Po pokonaniu ich ostatniego silnego herosa (Solmyr) to wyszkoliłem Craga i wjechałem na Mazretha. Polecam ten sposób.

  20. Jak przelaczacie miedzy trybem normalnym a najtrudniejszym?

    Ja mam w tej kampanii tryb normalny, a rozjebal mnie po prostu maksymalnie – w 1 misji miałem już 11 ABs oraz 30 ptakow gromu, na reszte poza orkami niespecjalnie starczylo kasy no i rozwaliłem Dese, Veya, kogos tam jeszcze (wszyscy uciekają) i kur… wrócil Desa z armia dwa razy silniejsza, jak to grac w ogole…

    od Admin: Przed kampanią gdy wybierasz premię masz też poziom trudności (figury szachowe). Ta kampania jest trudna, więc na najcięższym tylko najlepsi gracze przejdą.

    1. Okey, rozumiem, ale mam inny problem – figura szachowa oczywiście jest, ale ja nie mogę jej „przesunąć” na krolowke w prawo.

      Pytanie uczciwe – ile razy przechodziliści e poszczególne misje? W sensie, w ciemno grając i nie wiedzac kto gdzie jest, nie sposób w drugiej kampanii nie wladowac się Crag Hackiem na Edrica z kosmiczna armia (sila rzeczy, tyle zamkow) – zatem jak niektórzy tu pisza, ze „było latwo” to rozumiem, ze na 10 save’ach i jak już znali mape – rozkład ruchow wroga to faktycznie jest dużo latwiej, ale wcześniej?

      Druga sprawa – jak szybko udało Wam się mieć u Crag Hacka Madrosc Zaawansowana i Magie Ziemi Ekspert? Mam wrazenie, ze bez Mass Slow, Mass Shield, Mass Stone Skin nie bardzo jest jak grac? Ja mam tego pecha, ze dostałem same gowno – Artylerie, Sokoli Wzrok, Magie Ognia – no totalny shit niestety…

      No nic, w bolach przechodzę, ale bez porad grajcownika ciężko i mozolnie – Edrica w drugiej misji chyba będę po prostu unikal, jako konfrontacji. Mam już zaliczony namiot niebieski i czerwony, wiec faktycznie czeka chyba zabawa w kotka i myszke oraz mozolne odbijanie mu przewagi zamkowej. Town Portal robilby robote w tej planszy 🙂

      od Admin: Zmienić poziom trudności można tylko na samym początku, potem już jest zablokowane. Ja nie pamiętam już ile razy próbowałem (7 lat minęło odkąd pisałem ten poradnik), ale na pewno nie udało się za pierwszym razem. Ta kampania obok „Rogu Otchłani” jest wg mnie najtrudniejsza, a całą resztę da się zrobić na ślepo za pierwszym podejściem. Co do „rozkładu ruchów” – nie ma czegoś takiego, przeciwnik za każdym razem gra inaczej, nieraz wystarczy zagrać od nowa i nawet tą samą strategią można wygrać, mimo że wcześniej dostało się w zęby.

  21. Witam.

    Nie wiem, jak przejsc druga misje. Przecie to smieszne, jaka armia oni dysponuja. Po pierwsze nie mam magii wody/powietrza, ktora by mnie pozwolila na masowe odwrocenie zaklec, lub wzmocnienie, przez co mam ustawicznie blokowane najlepsze jednoski poprzez czas oslepienie.

    Gram na poziomie 160%.

    Dodam, ze moja pierwsza stycznosc z ta gra byla na poczatku roku 2000, ale zawsze raczej gralem dla rozrywki, niz dla wynikow. Teraz jakos sie zmobilizowalem.

    Nie wiem w jaki sposob mam pokonac tych bohaterow, ktorzy maja niesamowicie wieksza armie, w dodatku wsparta czarami. A ja Crag Hackiem „nic” nie posiadam z czarow, bo to barbarzynca. Swoja droga twierdza jest b. slaba, bo nie da sie rozwijac umiejetnosci opartych na zakleciach. Na nic zdaja sie zdolnosci ofensywne.

  22. Hej,
    Ja przeszedłem 4 kampanię po kliku próbach tylko dlatego, że mi się fartnęło – przeciwnik wyszedł mi z portalu przy tym słabszym zamku z bardzo słabą armią (miał tylko ożywieńców, nie wiem ilu, ale domyślam się, że mało) – ja więc słabym bohaterem ze słabą armią (kilkunastu łuczników i ze 30 pikinierów) ustawiłem się tak, aby zablokować temu bohaterowi przejście poza malutki obszar (nie da się przejść bez zaatakowania mnie) – co ciekawe do samiutkiego końca kampanii bohater został sobie w portalu, przez co nie wychodzili mi tam silni bohaterowie (dopiero jak już kończyłem kampanię, to ci najlepsi bohaterowie przeciwnika szli do mnie podziemiami). Ważne też było, aby co tydzień od razu rekrutować łuczników w siedliskach, bo inaczej komputer już może się ruszyć i zrekrutować (na szczęście 1 dzień starczy na zrekrutowanie i cofnięcie się w to samo miejsce). Z zablokowanym portalem gra jest o tyle łatwa, że komputer ma (przynajmniej u mnie tak było) czar „miejski / magiczny portal” i jak tylko zaczyna iść do podziemi – używa go 😆
    Druga rzecz w tej kampanii to pokonanie Charnath – ja podejmowałem kilkanaście prób, bo za każdym razem mi uciekała – dopiero taktyka, w której pod koniec użyłem „przyśpieszenie ” na wszystkie jednostki, przez co wróg nie wiedział, że będę wszystkimi się ruszał pierwszy i że nie zdąży uciec – podziałała i dało radę 🙂

    Ogólnie rzecz biorąc najtrudniejsza kampania w Heroes 3 wg mnie 🙂

    Pozdrawiam

  23. myślałem po opisie że kampania będzie trudniejsza:D 1985 punktów i Czarny Smok.

    Najtrudniejsza była 2 plansza, faktycznie jak poszedłem na południe i Edric mnie zaatakował w jego zamku swoją potężna armią to myslalem ze trzeba zaczynać od nowa, ale pozajmowalem mu zamki, wszedzie wykupowalem armie i uciekałem bohaterami z zamków, wynajmowalem bohaterów zeby ich ganiał i zajmował sie kopalniami i po 3 tygodniach juz z 3 jego zamków miałem dosyć sporą armie, zaatakowalem go w ciemno na szybkiej walce zobaczyć czy troche mu ubije a tu juz zwyciestwo:)
    w zasadzie reszta plansz okazała sie w miare łatwa, w 4 przejalem drugi zamek po tygodniu a armią od tego bohatera rozwalałem cały teren dookoła prawie bez strat, poszedłem po te kluczniki i nikt do mnie nie przychodził, jak juz zebralem w miare armie z 10 archaniołow wreszcie przyszło dwóch jakiś kozaków wróciłem portalem do miasta i rozwaliłem ich prawie bez strat, zdobyłem chełm boskich mocy w smoczej utopii, niżej był złoty łuk a atak miałem 47 przy obronie 40:) mimo duzo mniejszej armi walka była formalnością:)

  24. Przeszedlem 3 kampanie z gelu gem i yog bez wiekszych problemow,ale serio ta 2 misja z Hackiem to katorga. Gram na 200%. Pierwsza twierdza to zart(brak mozliwosci rozbudowy rady miasta i karczmy). No ale gram,rozbuduwuje sie. Mam nawet behemoty,wpada edric. wiec czaje sie na niego i go pokonuje(nie dal rady uciec) zabierajac mu artefakty. Myslalem ze teraz gra bedzie prosta. Wpada Sorsha z jeszcze lepsza armia,ale majac dobre statystyki rozwalilem ja. Gram dalej a tu nagle wpada Straker ( 90 kaplanow,330 gryfow,500 halabardnikow, kusznikow 400,czempioni 30, krzyzowcy ponad 100) wiec ucieczka i dalej nie ma z nimi szans,ma druga taka armie jak straker,wiec jak polacza armie to koniec . zajalem mu 3 zamki na dole ale odbija mi je. Ale najlepsze ze zabity edric wciaz w grze 😀 nie wiem jakim cudem on go ma..grajac tyle lat w heroesy nie mialem takiej akcji by zabity bohater byl dalej w grze. Edric bierze te 2 armie do siebie i nie ma przy nim szans mimo 28 ataku Craga. Jeszcze dobija mnie jego niewiarygodna ilosc ruchu,wszedzie mnie dogoni…Gram w heroes 3 od 15 lat(z przerwami,od paru miesiecy na 200%) ale nie widzialem takiej dysproporcji sil…Oczywiscie przeszedlem ta misje(przemknalem sie do podziemi i zabilem marzetha) ale nie moge pokonac przeciwnika i jego niesamowitej armii. Nie dam mu za wygrana 😀 Dopadne chuja!

    1. :)))

      Wiem, ze nie w temacie, ale zajebiste jest to, ze we wszystkich ta mapa wzbudza takie emocje, a Edric wszystkich wkur… Ja w polowie gry uznalem, ze nie chodzi mi o to, zeby przejsc ts mape, ale zeby go rozwalic w xamku, do spodu. Duza satysfakcja 🙂

  25. Udało mi sie na 200% :D. Jednak szybki atak decyduje o wygranej.Nie ma co zwlekac z atakiem. Wczesniej czekalem na niego i nie mialem szans by go pokonac(Miecz od Marzetha wzialem,ale pokonac czerwonego nie moglem). Zagralem od nowa,szybki atak, łatwa gra i ganianie za przeciwnikiem. Edric mial armie max z 2 tyg wiec nie mial szans. Zdobylem jeszcze wskrzeszenie i miejski portal 😀 Przyda sie do 3 i 4 misji. Dobrze jest miec rozbudowany zamek do 4 poziomu(roki) i cytadele w 1 tyg. Wtedy mozna cos myslec o wygranej,druga twierdze tez trzeba szybko zdobyc(2000zl i gobliny,jezdzcy i orkowie bardzo pomagaja.do tego balista). Jesli to sie zrealizuje i pokona pierwszego lepszego bohatera ktory wyskoczy przy 2 twierdzy jest spokoj na jakis tydzien,uzupelniamy armie i podbijamy jego zamki.(2-3 bohaterow ma armie z 2-3 tyg wiec nie mozna dopuscic by polaczyl te armie i dal Edricowi,pojedynczo nie stawia duzego zagrozenia,oslepienie i jazda).Chociaz wczesniej uznalem ja za jedna z najtrudniejszych misji(jesli nie najtrudniejsza) to przy dobrej rozbudowie i szybkim ataku jest to scenariusz bez historii. czekajac na niego miesiac lub wiecej można dalej nie grac,miecz zdobedziemy ale nie pokonamy wszystkich bohaterow. 3 zamki z kazdym tygodniem robia gigantyczna przewage.

  26. Udalo mi sie przejsc wszystkie 4 misje na 200%. Wynik 1970 pkt. Łatwo nie było,ale poszlo 😀 Zgodnie ze słowami autora moge nazwac sie ekspertem od Heroes 3 😛

    od admin: Gratulacje, to jeszcze przejdź tą z dodatku HoTA na 200% 😉

  27. Tnij i Siecz zrobiony na Ekspercie 200% – 1925 pkt Starozytny Behemot, szalu nie ma, ale zrobione.

    3 i 4 misja duzo latwiejsze niz 1 i 2 bo rozwiniety Crag Hack z Magia Ziemii oraz Wskrzeszeniem to bardzo mocna kombinacja. W czwartej planszy po kilku bitwach i zebraniu artefaktow z Utopii w zasadzie swobodnie po planszy mozna chodzic, z wyjatkiem tych upierdliwych nasylan.

  28. Chyba mogę nazywać się ekspertem bo wjechał tytan (1945) na najtrudniejszym 🙂 pozdrawiam 🙂

Skomentuj Dafuq Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top