Heroes 3: Kampania 7. Siewcza Rozpaczy

Siewca Rozpaczy

Siódma, bonusowa kampania Odrodzenia Erathii to 'Siewca Rozpaczy’, inna nazwa to ‘Ziarna Niechęci’. Jest ona dosyć dziwna, lecz bardzo łatwa, obraca się wokół Graala. W pierwszym poziomie musimy go znaleźć, w drugim przetransportować, a w trzecim rozbudować Kapitol. Bohaterzy nie przechodzą do kolejnych poziomów, stąd nie warto ich nadmiernie rozwijać, lepiej od razu przejść dalej.


 

Poziom 1 – Graal

W pierwszej planszy za zadanie mamy znaleźć Graala w przeciągu 3 miesięcy. Nie mamy żadnego przeciwnika na mapie. Bohaterowie, których dostaniemy nie przechodzą dalej, dlatego nie ma co tracić czasu tylko iść po Graal. Nasz zamek niestety nie może produkować wojsk. Wokół niego jest trochę siedlisk stworów i to na nich musimy oprzeć swoją armię. Poziom jest bardzo prosty, w centrum znajduje się kilka Obelisków, do których prowadzą okoliczne drogi. Graal znajduje się na bagnach na północy mapy, patrz TUTAJ. Po wykopaniu Graala przechodzimy do drugiej planszy. Na mapie występują 2 monolity i 2 bramy graniczne, ale są nieużyteczne.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 2: Droga do domu

Naszym zadaniem w tej planszy będzie przetransportowanie Graala do naszego początkowego zamku. Niestety nie można go rozbudowywać, więc prawy dolny róg na początek możemy sobie odpuścić. Mamy 2 wrogów, na mapie łącznie są 4 zamki- 2 Castle i 2 Bastiony. Głównym naszym napastnikiem nieoczekiwanie będzie Ryland (ten, który ma Graala). Posiada dyplomację, a oddziały dość często chcą się przyłączać. Najpierw próbujemy zwerbować Mieczników i Drzewców (zawsze się przyłączą), a potem resztę (uważając, żeby mieć na tyle dużo wojsk, by nie doszło do bitwy). Najlepiej Rylandem zrobić małe ‘kółeczko’- na początek zdobyć zamek na południu, następnie ruszyć na wschód i zdobyć Bastion, a potem na północ po drugi Castle. Ewentualnie po zebraniu lepszej armii od razu można uderzyć Rylandem do naszego zamku początkowego. Zabicie wszystkich wrogów też powoduje zakończenie poziomu. W lewym dolnym rogu, za niebieską bramą graniczną dostaniemy 40 Mnichów, a nieopodal są ciekawe skarby i artefakty, niektórzy Mnisi będą chcieli się przyłączyć. W prawym górnym rogu, za zieloną bramą jest podobny zakątek, chroniony przez jednorożce.

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom 3: Niepodległość

W tym poziomie musimy zbudować Kapitol w początkowym zamku. Zadanie niby proste, ale występują ogromne problemy z drewnem. Nie dość, że nie ma kopalni, to co kolejkę całe (bądź prawie całe) drewno będzie nam odbierane za sprawą złodziei. Złoto też kradną, ale na szczęście mamy też duże dochody. Level jednak jest przeraźliwie łatwy.

Na początku powinniśmy pozbierać okoliczne drewno, kopalnie i zrobić Pchli Targ oraz Magiczny Staw i Magazyn Zasobów. Potem wystarczy używać Targu do kupowania różnych budynków i w drugim tygodniu już możemy świętować zwycięstwo.

Wrogów jest 2, niebieski ma Bastion w prawym górnym rogu, a czerwony ma Castle w lewym dolnym rogu. W pozostałych rogach są neutralne Bastiony. Mi udało się ukończyć kampanię łącznie w 85 dni.

(kliknij, aby powiększyć)


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:

1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

8 thoughts on “Kampania7: Siewca rozpaczy- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Kampania łatwa.
    I poziom jedynie może być uciążliwy, bo trzeba czekać na rekrutacje armii w siedliskach, ale jak ma się 3 smoki to gra niemal skończona, trzeba uważać na pułapkę jednorożców na północy, bo mogą dać się we znaki.
    II poziom to najprostsza runda w całych HoMM 3, zaczynamy Rolandem i zbieramy po drodze na południe mieczników, którzy będą chcieli się przyłączyć, wrogowie są mało agresywni, a nawet jak zaatakują, to i tak wychodzimy obronną ręką z potyczek. Czas ukończenia to czas przejścia bohatera do zamku, około tygodnia.
    III poziom jest banalny, Graal wspomaga nam finanse, więc nawet nie wychodząc poza magiczny obszar wygramy, wystarczy zebrać drewno z przy okolicznego terenu i wymienić brakujące za inne surowce. Czas ukończenia krótszy niż czas napisania tego postu.

  2. Ta kampania zawsze była moją ulubioną… Wcale nie trudna, wręcz przeciwnie. Fabuła najciekawsza z wszystkich według mnie. Bardzo mi się podoba. Kiedyś grałem na kodach tylko po to, by móc dojść do tej kampanii i w nią zagrać.

  3. hmm, przeszedłem cale RoA a bonusowa kampania sie nie pokazala 😥 jakies pomysly dlaczego?

    od Admin: Wczytaj zapis (a jak nie masz to autozapis) z końca szóstej kampanii, to powinna być.

  4. Moje taktyka – kupić dużo bohaterów (dobrych) w 1 etapie i przeć na północ minimalizując straty, który heros wyczerpie manę jest odsyłany na tyły, oczywiście wymieniając uprzednio artefakty i wojska z kolejnym.
    2 mapa – drzewce podzielone na wiele oddziałów przy ścisłej formacji wojsk „ukorzeniają” jednorożce, dzięki temu elfy mogą strzelać. Najważniejsze – zdobyć kapelusz czarodzieja i przeskakiwać między studniami.
    Ostatni etap – bółka z masłem do zrobienia w 8 dni. nie werbować jednostek, nie brać doświadczenia tylko kasę, w pierwszy dzień zbudować targowisko, potem budowle wymagające drewna sukcesywnie dokupowanego, wymieniać tylko tyle ile potrzeba na kolejny budynek i z nikim nie walczyć. Z całą pewnością da się tą kampanię „zrobić” szybciej, kilka dni straciłem na 2 mapie – mogłem rozstawić tak bohaterów, żeby kolejno przenosili gral, ponadto nie poszedłem prosto do kapelusza, straciłem w ten sposób z 5-6 dni.
    Pozdrawiam wszystkich fascynatów tej gry.
    Poszperam teraz w necie, może znajdę jeszcze jakieś kampanie, a jak nie to do M&M VII.

  5. Witam, mam dosyć spory problem z tą kampanią mianowicie, gdy próbuję odkryć jakiś obelisk w 1 misji 7 kampanii (Graal) to gra wyłącza się do Windowsa próbowałem już nawet odkryć, Graal bez nich, ale kopiąc nie ma go w tym miejscu w którym został zaznaczony w tym poradniku, macie może jakieś pomysły jak to obejść?

    od Admin: Dziwny problem. Może wynajmij kilku (np. 8 ) bohaterów i przekop całą tą polankę na północy. Jak nie pomoże to wyślij mi save na maila.

  6. ło jak długo przechodziłeś, ja z ostatnią misją wyrobiłem się w 8 dni 🙂

    od Admin: Ja musiałem odkryć mapę i ubić 2 wrogów 😛

  7. YEAAAAAAAAAAAAH !!!!!!!!!!!!!! 😀 PRZESZEDŁEM! PRZESZEDŁEM RoE!To najłatwiejsza ze wszystkich kampanii jaką grałem jedynie niewielkie problemy sprawiła mi 1 misja ale co tam. Ważne,że przeszedłem! A w ostatniej misji Pieśni dla Ojca wykorzystałem głupotę wroga który zwykle miał zabić Lorda Haarta, ale po jakimś czasie przypomniałem sobie o niej i zatrudniłem bohaterów, którzy mieli herosowi wroga marnować ruch. Tak to Lord Haart zamienił wojska z zamku na wtedy wielkie w zamku wojska Nekropolii. Później było łatwo. Catherine ubiła go swoim wojskiem a dzieła skończył Loord Haart który odbił Bastion. Co prawda wróg żył ale jego heros z 1 szkieletem siedział w sanktuarium. Więc zaczekałem tydzień i wiadomo co. 😆

Skomentuj anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top