Kampania 7: Ulotna Moc (Manifestacja Siły)

Ulotna Moc - Kampania 7

Ostatnia Kampania Cienia Śmierci ma 2 nazwy- 'Ulotna Moc’ bądź ‘Manifestacja Siły’. Opowiada ona o losach Sandro, pokonanego przez ‘Nieświęte Przymierze’ w poprzedniej kampanii. Najpierw musimy skłonić Lorda Haarta do podania trucizny Królowi krainy, następnie potrzebne jest złoto na budowę tunelu, którym dokonamy inwazji. Gdy zdobędziemy Pierścień Siarki, zostaje nam tylko pokonanie opozycji z Deyji. Sandro i jego 3 najlepszych kolegów będą przechodzili do kolejnych poziomów, dlatego warto nauczyć ich na początku dobrych czarów, zaprocentuje to w przyszłości. Będziemy grali wyłącznie zamkami typu Nekropolia.

 


Poziom1: Trucizna Odpowiednia dla Króla

Poziom1: Trucizna Odpowiednia dla Króla

(kliknij, aby powiększyć)

 

Zaczynamy mając 3 zamki typu Nekropolia. Na mapie jest jeden wróg-czerwony, który posiada od początku 4 zamki typu Castle. Więcej zamków na mapie nie ma. Sama mapa jest średniej wielkości, bez podziemi. Nasze tereny są na brązowym tle, w północno wschodnim rogu mapy , tereny czerwonego to zieleń na południowym zachodzie. Jesteśmy odgrodzeni od wroga garnizonami (1 nasz i 1 wrogi- oba naprzeciwko siebie). Na początku powinniśmy pozajmować tereny po naszej stronie garnizonu, cały czas rozbudowując zamki. Kiedy zbierzemy większą armię, możemy ruszyć do ataku. Wróg też będzie miał dużą armię (na 100% większą niż nasza), ale niekiedy dzieli ją na kilku bohaterów albo robi inne głupoty. Jak już nic się nie da zrobić, to zaczynamy od nowa. Ostatecznie można próbować ‘wjazdu’ na zamek w lewym dolnym rogu, kiedy najlepszy bohater czerwonego jest gdzieś na wschodzie. Po zdobyciu zamku, przechodzimy do następnej planszy- Lord Haart zobowiąże się do podania Królowi trucizny. Bohaterowie również przejdą, więc warto przed końcem pobudować wszędzie Gildie na max i odwiedzić nieliczne lokacje dodające współczynników.

 


Poziom2: Budowa Tunelu

Poziom2: Budowa Tunelu

(kliknij, aby powiększyć)

 

W tym łatwym poziomie za zadanie mamy zebrać 100.000 sztuk złota, potrzebne do budowy strategicznego tunelu. Co tydzień na ten cel będziemy przeznaczali także 5 sztuk drewna. Zaczynamy bohaterami z poprzedniego poziomu. Na mapie występuje 9 zamków- 3 Nekropolie i 6 Bastionów. Nasz jest brązowy teren z nekropoliami na wschodzie mapy. Wrogów jest dwóch- czerwony ma teren w lewym górnym rogu, a różowy w prawym dolnym. Obaj mają po 3 bastiony. Mapa jest średniej wielkości, w podziemiach są głównie skarby i budynki dodające współczynników bohaterom oraz Smocza Utopia. Poziom jest dosyć łatwy, zebranie 100.000 złota nie jest większym problemem. Na początku standardowo powinniśmy opanować swój teren (wschód mapy na brązowym tle), zdobyć kopalnie i 2 pozostałe nekropolie, pozbierać skarby. Od wrogów oddzielają nas wąskie przesmyki, strzeżone przez Czempionów (Mistrzów).  Od nas zależy, czy będziemy siedzieć spokojnie i zbierać pieniądze, czy atakować wrogów. Siedząc spokojnie, przy zbudowanym Kapitolu, Ratuszach i 3 Kopalniach złota mamy dochód 11.000 dziennie, więc po 9 dniach czekania możemy uzbierać wymagane 100.000 i przechodzimy do kolejnego etapu. Jeżeli mamy ochotę powalczyć (i ulepszyć współczynniki bojowe bohaterów, zwłaszcza we wschodnich podziemiach), po prostu idziemy na teren wroga i bijemy 🙂  Na mapie nie ma kluczników, alchemików i innych udziwnień.

 


Poziom 3: Kreegańscy Sprzymierzeńcy

Poziom 3: Kreegańscy Sprzymierzeńcy

(kliknij, aby powiększyć)

 

Ten poziom rozgrywamy na małej mapie, na której są tylko 2 zamki- nasza nekropolia i Bastion wroga. Mamy 3 miesiące na przejście poziomu. Niebieski jest zamknięty w prawym dolnym rogu i nie wyjdzie stamtąd- jest tak zaprogramowany, że nie może się ruszyć. Jego główny bohater ma Pierścień, który musimy zdobyć. Można się do niego dostać przez system monolitów w podziemiach. Niestety wróg ma od początku maksymalnie rozbudowany zamek, dlatego nie powinniśmy tam wchodzić bez silnej armii. Najpierw zajmujemy tereny wokół zamku, potem tereny i kopalnie za południowym garnizonem. Następnie przechodzimy przez wschodni garnizon i zdobywamy północ i wschód mapy. W międzyczasie oczywiście intensywnie rozbudowujemy zamek. Gdy zbierzemy silniejszą armię, udajemy się do podziemi w centrum mapy i przechodzimy przez kilka monolitów. Po ostatnim stajemy oko w oko z wrogiem- to najtrudniejszy element tego poziomu. Po ubiciu niebieskiego bohatera dostajemy Pierścień Siarki i przechodzimy do kolejnego poziomu.

 


Poziom 4: Z klapkami na oczach

Poziom 4: Z klapkami na oczach

(kliknij, aby powiększyć)

 

Gramy na malutkiej mapie, przeciwko 3 wrogom. Na mapie znajdują się 4 zamki- same nekropolie. Zadanie jest proste-musimy wszystkich zabić. Po opanowaniu okolic możemy zabrać się za nękanie przeciwników. Jeżeli znamy czary Lot, bądź Wrota Wymiarów, gra będzie szalenie łatwa. Wtedy po prostu przelatujemy/teleportujemy się przez góry na tereny wrogów i po kolei ich ubijamy. Kiedy jednak nie znamy tych czarów, musimy zejść do podziemi i przemieszczać się, używając systemu monolitów. Bohaterowie wroga są dosyć rozwinięci, więc poziom bywa trudny. Jeżeli jednak w poprzednich poziomach należycie rozwinęliśmy Sandro, to z pewnością jest od nich lepszy. Najpierw powinniśmy zająć się Zielonym- dostęp do niego mamy przez monolit w prawym górnym rogu podziemi. Stając przed jego zamkiem dostaniemy ogromny bonus w postaci +10 atak, obrona, moc i wiedza. Koniecznie musimy zdobyć ten zamek, na upartego przywołując żywiołaki czy rzucając animator na zabite wojska, nawet kosztem straty 99% armii. Jak już będziemy mieli 2 wschodnie zamki-wygraną mamy w kieszeni. Pozostali wrogowie będą mieli do nas dostęp tylko przez monolity w lewym dolnym rogu podziemi. Możemy jakiś czas spokojnie zbierać armię z obu zamków i następnie (po odwiedzeniu niebieskiego klucznika) ruszyć do ataku. Z lewego dolnego rogu podziemi wchodzimy w czerwony monolit, przed atakiem zamku zajmujemy kopalnię kamieni obok niego- tam znowu dostaniemy +10 do wszystkich cech, następnie eliminujemy niebieskiego. Ostatni (pomarańczowy) wróg jest zamknięty, więc jak nasza armia jest obita, to poświęcamy kilka tygodni na uzupełnienia. Gdy czujemy się na siłach, używamy niebieskiego monolitu w podziemiach, gdzie prowadzi droga do pomarańczowego. Po wyeliminowaniu go z gry, kończymy całe Shadow of Death.


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

19 thoughts on “Kampania7: Ulotna moc- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. Jak ją odblokować przeszedłem all kampanie na impossible i nic, koniec, nie ma siódmej 😥

    od Admin: Wgraj save z zakończenia 6 kampanii i daj 'Nowa Gra’ -> 'Kampania’, wtedy 'Ulotna Moc’ powinna się pojawić na ekranie. Też miałem z tym problem.

  2. Skecz anegdotka

    Przypomniała mi się pewna zabawna sytuacja z tej kampanii 🙂 W 1 planszy miałem 'Magiczny Portal’ i „Lot’ w Gildii. Niestety, z powodu ograniczenia poziomów doświadczenia postaci, Sandro miał Mądrość tylko na 1 poziomie i nie mógł się tego nauczyć. Za to miałem jeszcze 2 bohaterów- jeden miał Mądrość na Expercie i nauczył się obu czarów, ale nie miał Magii Ziemi ani Powietrza, ogólnie był niewiele warty. Drugi z pomocników miał Mądrość lvl1, i Naukę Czarów na Expert. Myślę sobie dobra, w kolejnej misji to ogarnę i nauczę ich nawzajem przynajmniej tego Portalu. No i w 2 misji zamiast rozwijać państwo, to brałem Exp ze skarbów (nie było mnie stać na budynki) i walczyłem z kim popadnie (nawet jak wróg chciał uciec a ja doznawałem strat) żeby tylko Sandro i ten trzeci nauczyli się Mądrości. Sandro się nauczył szybko, ale ten z Nauką Czarów ciągle miał jakieś inne propozycje, w końcu osiągnął limit i dupa zbita. Na szczęście pod koniec 2 poziomu znalazłem Portal w jakiejś Gildii. Ale umęczyłem się z tą Nauką Czarów strasznie i wszystko na nic 🙂

    1. Witam mam problem z misja kreegańscy sprzymierzeńcy gdy podchodzę pod zamek Melodi nie ma artefaktów

  3. pierwsze dwie misje przeszedłem błyskawicznie, ale nr 3 mnie dobija. co wejdę do zamku niebieskiego, to rozwala mnie 2x większa armia.
    jakieś tipsy może? magia ognia na expercie i oślepnięcia z klątwą? w którym tygodniu trzeba tam pójść?

    od Admin: Ja poszedłem tam bodajże w 7 tygodniu, grunt to rozwinięty bohater (także z lokacji z poprzednich poziomów- drugi warto zwiedzić cały, a nie tylko uzbierać złoto) i dobra strategia walki. Swoją drogą miałem dużo większy problem z 1 poziomem.

    1. Siemanko potrzebuje pomocy, siedzę non stop w misji 3 kreeganscy sprzymierzeńcy i nie moge rozwalić niebieskiego. Ma ktoś jakąś sprawdzona taktyke ?? Bo ja ide na niego a w zamku populacje sa i niemoge tego ogarnac.Jak ktos ma pomysł bardzio prosze o pomoc:D

      od Admin: Trzeba jak najszybciej rozbudować zamek (bo wróg ma rozbudowany od początku) o siedliska stworów, druga ważna rzecz to rozwinięty bohater, a trzecia to doświadczenie w ciężkich walkach. To jest poziom „jednobitewny” dlatego też staramy się nie wytracić dużo wojsk na walkach z neutralnymi stworami z mapy.

    2. 2 tyg. wystarczą żeby Sandro doszedł do bastionu, jeśli chodzi o bitwe to zrób żyw. ziemii i deszcz meteorów (jeśli tak to się nazywa) na całą mape i wygrałeś. żeby mieć dużo wojska doprowadź do Kapitolu i buduj siedliska, ale na poz. podstawowy a ulepsz na koniec więcej wojska będziesz miał.

  4. A ja mam przypał w 1 etapie, bo mi wyskoczyło, że upłynął czas i wszystko an nic O.O a w opisie nic nie było o o limicie czasu…. Ile wynosi ten limit?

    od Admin: Szczerze mówiąc nie wiem, ale kompletnie nie spieszyłem się z tym poziomem 🙂 Za to Ty powinieneś wiedzieć, kiedy Ci limit wyskoczył 😛

  5. Tak naprawdę to jest najtrudniejsza kampania, nie tylko w SOD, ale w całym HOMM III 😉 Miałem z nią dużo więcej problemów niż z kampanią Crag Hacka czy Kilgora. Ehh gdyby Sandro miał te swoje artefakty… 😀

    1. A ja z kolei nie miałem większych problemów z tą kampanią. Kluczem jest rozwijanie Sandro i przynajmniej jeszcze jednego bohatera: pilnowanie nabywania i rozwijania dobrych umiejętności (Logistyka, Mądrość, Magia ziemi, Szczęście, Balistyka) i rozbudowa gildii magów aby nauczyć się czarów Portal Miejski, Lot i Wrota Wymiarów. Najwięcej problemów było w pierwszej planszy jak wróg uzbierał silną armię. Ale robił on głupoty, np najeżdżał moje ziemie, zajął jakąś kopalnię i wycofywał się. Jeśli konsekwentnie rozbudowywało się zamki to po uzbieraniu złota na zrekrutowanie całej populacji dalej już dobrze idzie.

  6. Aby w 2 misji dopakować bohaterów po pokonaniu wroga ( mi się to udało trzema bohatetrami Sandro, Moandor i Aislillin, wszyscy z 1 misji ) trzeba sprzedać złoto na dowolny zasób. W trzeciej misji miałem trzech bohaterów z 16 poziomem doświadczenia. Polecam to zrobić.

  7. Mam niezły problem z misją 3! Już tydzien i jej nie mogę przejść.We wcześniejszych komentarzach czytałem ze trzeba mieć dobrze „rozwinętego” bohatera. Ja aż takiego nie mam… Chciałbym wrócić do misji 2,1 aby go podszkolić. Można wrócić do poprzednich misji.

    od Admin: Można zacząć od początku, chociaż w tym wyjątkowym przypadku potrzeba do tego zapisu gry. Poziom mimo to jest do przejścia nawet słabym bohaterem.

  8. Adminie witaj mam prośbę wraz z pytaniem:) mam Oryginalnie ściągnięte Herosy z Chomika:) jakoś udało mi się jedyne które działały na win 8 ale mam mini problem nie mam żadnych filmików do kampanii i tym podobnych:( więc mi smutno. Ps: Poradnik genialny wiele rad nawet dla dobrych graczy (praktycznie wszystko robię inaczej) ale mapki z zamkami ratują życie.

    od Admin: Jak masz pirata to ciesz się, że w ogóle działa. A filmiki w dzisiejszych czasach wrażenia nie robią.

    1. Spoko, jestem skłonny wydać te kilka zł na ta grę tylko czy mógłbyś mi polecić prawdziwie dobrą stronę na której mogę dokonać zakupu produktu który będzie spełniał moje wymagania?
      PS: Grafika gry też wrażenia nie robi a gra się wyśmienicie a filmiki są że tak powiem lukrowymi różyczkami na torcie nikt ich nie lubi ale każdy chce mieć jedną na swoim kawałku:)

      od Admin: Ja niestety nie wiem gdzie to pobrać legalnie, żeby na 100% działało na nowszych Windowsach. Może po prostu kup w sklepie albo na allegro. Wedle prawa polskiego wystarczy, że kupisz grę z licencją, a jakby nie działała to możesz legalnie ściągnąć pirata, np. złotą edycję z torrentów.

  9. Mam ogromny problem :/ Mianowicie poziom 3 przeszedłem bez żadnej armii z zamku i w bardzo krótkim czasie 😀 zwyczajnie przywoływałem żywiołaków ziemi a niebieskiego zabijałem armagedonem (żywiołaki ziemi są odporne na armagedon).Ale w poziomie czwartym Sandro nie wiedzieć czemu ma 1 lvl i żadnych umiejętności jak w poziomi 1 i nie ma tych trzech bohaterów których w sumie bardzo dobrze rozwinąłem :/ co robić?

    1. Ma 1 lvl bo w poprzedniej bitwie zostały mu same żywiołaki (w normalnym scenariuszu po czymś takim bohater zostaje usunięty z mapy – tutaj też, choć jednocześnie scenariusz zostaje zaliczony, bo udaje się pokonać Melodię). Innymi słowy – gra przywraca w następnym scenariuszu Sandro, ale takiego jakiego można nająć w tawernie…

  10. Łatwa ta kampania , tylko 1 misja ciężka bo zamek ma o wiele większą armię. A tak to potem już z górki. Miałem lot po 1 misji więc 4 misja w 2 tygodnie zrobiona a w 3 wystarczy mieć berserk i go użyć na entach i krasnalach resztę zniszczyłem sam.

  11. Wszystkie misje na 200%.Końcowy wynik 2075 pkt. 1 misja ciezka bo Valeska miala piekielna armie,ale zadobylem miejski portal i latalem miedzy zamkami(Ona chodzila po kopalniach i nie atakowala kiedy Sandro byl w zamku,mimo miazdzacej przewagi na poczatku:66 czempionow,101 kaplanow,194 krzyzowce,447 gryfow, 452 kusznikow i 905 halabardnikow) az zebralem armie ktora wystarczyla na rozgromienie wroga. Pozostale misje banalnie proste gdyz mialem wrota wymiarow. Kampania Cień Śmierci po raz kolejny wygrana.

  12. Hejka, mam pytanie…nie mogę przejść misji 3, mam za słabo rozwiniętego Sandro :/ niestety nie pomyślałam żeby go dobrze rozwinąć we wcześnieszych misjach i przez to męczę się z tą misją z 3 tyg xDD czy ma ktoś może zapis tej kampanii z pierwszej misji?? ponieważ ja nie mam a nie widzi mi się przechodzenia wszystkich kampanii od początku 🙁

Skomentuj JajamiOMate Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top