Kampania 6 – Nieświęte przymierze

Szósta kampania Heroes 3- Cień Śmierci to ‘Nieświęte Przymierze’, inaczej 'Przeklęte Przymierze’. Jest zarazem najdłuższą z wszystkich, ma aż 12 plansz. Fabuła opowiada o skrzyżowaniu losów naszych bohaterów- Sandro, Crag Hack, Gelu, Gem i innych. Pod wpływem ogromnej mocy nowych artefaktów, bohaterowie zrzeszają się przeciwko Sandro, aby ten nie opanował świata. Podczas kampanii będziemy grać różnymi zamkami, a niektóre poziomy są bardzo trudne.


Poziom1- Żniwa

Nieświęte Przymierze - Żniwa

W tym poziomie gramy wojownikiem o imieniu Yog, ale to na szczęście nie ten sam fajtłapa z kampanii Narodziny Barbarzyńcy. Pierwszy poziom jest dość spokojny, jest tylko jeden (szary) wróg. Na początku najlepiej wyposażyć Yoga w księgę czarów i udać się w lewy dolny róg mapy zdobyć drugi zamek. Następnie zbieramy skarby i rozbudowujemy zamki, niestety wróg ma monolit za niebieską bramą w centrum naszego terenu i w każdej chwili może coś z niego wyskoczyć. Idąc ścieżką w prawo od drugiego zamku, dojdziemy do neutralnej Nekropolii. Dalej są już same wrogie nekropolie- pierwsza w centrum mapy i trzy na wschodzie. Warto przed ostatecznym atakiem ulepszyć Yoga (czary, lokacje na mapie) gdyż będzie grał w kolejnych poziomach.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Skompletuj legionistę

Nieświęte Przymierze - Skompletuj Legionistę

Zaczynamy z pomocą wojownika Craga Hacka w prawym górnym rogu mapy. Niestety naszego zamku nie da się rozbudować. Będzie się to robić samoczynnie w trakcie gry. Musimy jak najszybciej zająć wszystkie okoliczne siedliska wojsk, i co tydzień rekrutować z nich armię. Następnie ruszamy na zachód, w górnym rogu jest drugi zamek, niestety również nie do rozbudowania. Idąc ścieżką na południe od zamku, dojdziemy do terenów wroga i kolejnego zamku, tym razem z możliwością budowania. Kolejne zamki widoczne są na mapce. Powinniśmy przede wszystkim bronić swoich terenów, a od czasu do czasu atakować kolejny zamek. Po zdobyciu wszystkich musimy skompletować artefakt Legionisty. Na wysepce w lewym dolnym rogu (dostęp przez wir) jest klucznik i zamknięty niebieski bohater (który posiada artefakt). W podziemiach (dostęp z lewej górnej wysepki) z kolei jest monolit, gdzie smoki strzegą kolejnych artefaktów. Prowadzi on w 2 miejsca ze smokami, niekiedy trzeba wejść w monolit kilka razy żeby trafić na dolną wysepkę. Po skompletowaniu artefaktu Statua Legionów udajemy się do początkowego miasta (Hartferd) , co powoduje przejście do następnego etapu.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Poszukiwanie zabójcy

Nieświęte Przymierze - Poszukiwanie zabójcy

Ten poziom kampanii gramy znanym nam specjalistą od strzelców- Gelu. Na mapie jest 7 zamków (5 Nekropolii i 2 Bastiony). Zaczynamy w lewym górnym rogu mapy, idąc na zachód znajdziemy Nekropolię, a dalej drugi Bastion. Więcej zamków na północnej wyspie nie ma. Na południu jest druga, duża wyspa, opanowana przez wroga. Możemy dostać się tam statkiem lub przez podziemia. Na  południowej wyspie występują 4 nekropolie (2 z lewej i 2 z prawej). W podziemiach znajduje się kilka kopalń, za monolitem jest czerwony namiot klucznika. Po zdobyciu wszystkich zamków wroga przechodzimy do kolejnego etapu.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Ostateczny pokój

Nieświęte Przymierze - Ostateczny Pokój

4 level kampanii Nieświęte Przymierze gramy znanymi nam z pierwszej kampanii, elfickimi bohaterami. Mamy 2 zamki, jesteśmy dość mocno odgrodzeni od wroga. Najlepiej na początek zająć tereny na całej północy, a potem  na wschodzie. W podziemiach (wejście w prawym górnym rogu mapy) jest placyk z 2 kopalniami. Do wroga dostęp mamy jedynie ścieżką w dół w centrum mapy. Na południu i zachodzie mapy wróg ma 3 nekropolie. Pierwsza jest ścieżką w prawo, dwie pozostałe za strzeżonym magicznym garnizonem. Po zdobyciu zamków odwiedzamy jasnoniebieskiego klucznika (prawy dolny róg mapy) i idziemy zdobyć ostatni zamek wroga, jest on zamknięty w podziemiach, wejście jest nad zachodnią Nekropolią.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom5- Odkrywanie Tajemnic

Nieświęte Przymierze - Odkrywanie tajemnic

Piąty poziom rozgrywamy przy pomocy zamków typu Twierdza, znanymi nam bohaterami Yog i Crag Hack. Misja jest dosyć trudna. Na wschodzie i zachodzie znajdują się neutralne Nekropolie, powinniśmy je szybko zdobyć i zbudować Ratusze. Wróg niestety szybko uzyskuje dostęp do czarnych bram granicznych, stąd szybko stracimy boczne Nekropolie, a ataki będą bardzo nasilone. Dostęp do głównych zamków wroga oraz czarnej bramy możliwy jest dopiero po odwiedzeniu 4 kluczników, są one rozstawione w pobliżu Nekropolii. Najlepiej podzielić armię na 2 części i jednym bohaterem odwiedzać kluczników, a drugim bronić naszych 2 początkowych zamków (stać na rozwidleniu dróg). Jest to bardzo ciężkie i monotonne zajęcie, ja przy zamkach zostawiłem Craga Hacka ze starożytnymi behemotami oraz szamanami a Yog z resztą oddziałów odwiedzał kluczników (są oni zaznaczeni na mapce). Można używać Sanktuariów przy niektórych zamkach wroga, umieszczając w nich bohatera na stałe, który w razie okazji może go zdobyć.  Po odwiedzeniu wszystkich 4 kluczników gra staje się dużo łatwiejsza. Ścieżką z bramami w centrum mapy uzyskujemy łącznie 200.000 złota oraz dostęp do stolic wroga, czarnej bramy i monolitów przejścia. Po pokonaniu wroga przechodzimy do kolejnego etapu.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom6- Mściciele

Nieświęte Przymierze - Mściciele

Odsłona szósta kampanii „Nieświęte przymierze”  rozgrywana jest przeciwko dwóm nekromantom. W roli głównej Gelu i Gem. Gra jest dosyć trudna i długotrwała, dlatego powinniśmy od początku nastawić się na mnożenie złota w skarbnicach. Od wroga jesteśmy odgrodzeni nieźle obsadzonymi garnizonami. W obu górnych rogach mapy znajdują się zamki typu Bastion, które powinniśmy zdobyć jak najszybciej, ogólnie początek musi być dynamiczny i agresywny. Powinniśmy „wyczyścić” (głównie przy pomocy magii) całą północ, następnie zdobyć 2 kopalnie w podziemiach i później ruszyć na południe, za garnizony. W międzyczasie rozbudowujemy zamki i oszczędzamy pieniądze (zamiast wojska na początek wystarczy magia). Plac w centrum mapy zawiera kilka dróg, odgrodzonych garnizonami. 2 z nich prowadzą na nasze tereny (północne), a lewy i prawy na tereny nieumarłych. Są silnie strzeżone, więc jeśli nie ma się odpowiedniego czaru (np. Lot) – może być ciężko. Za garnizonami (lewym i prawym) znajdują się zamki martwiaków. Sytuacji nie poprawiają całuny ciemności w nekropoliach, które zasłaniają nam mapę. Po zdobyciu dużych pieniędzy w skarbnicach nasza armia nie będzie miała sobie równych. Wtedy najłatwiej postawić uzbrojoną Gem na placu z garnizonami, a Gelu w tym czasie zdobywa tereny. Stolica czerwonego na południu jest bardzo silnie strzeżona w garnizonie. Po zdobyciu wszystkich zamków przechodzimy do kolejnej planszy.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom7- Gniew Sandro

Nieświęte Przymierze - Gniew Sandro

Ten scenariusz to bardzo szybka rozgrywka. Malutka mapa z podziemiami zawiera 4 zamki. Gramy Sandro z jego potężnymi artefaktami, co niesamowicie nas wzmacnia. Od początku powinniśmy ubijać wszystko, co się rusza, gromadząc coraz więcej Liczy. Po przetrwaniu pierwszego tygodnia może być już tylko lepiej. podziemia są bardzo bogate, znajdziemy w nich mnóstwo skarbów, zamek (Lochy), kopalnie i przejścia.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom8- Inwazja

Nieświęte Przymierze - Inwazja

Następny poziom również gramy bohaterem Sandro z jego artefaktami. Co ciekawsze, naszymi przeciwnikami są min. Yog, Crag Hack i Gelu. Tak jak w poprzedniej misji musimy szybko zabijać oddziały na mapie, aby zwiększyć ilość Liczów. Zaczynamy mając 2 zamki, do zdobycia mamy jeszcze 8. Cztery są na południu, a cztery na północy. Te na południu polecam zdobyć najpierw, jest do nich lepszy dostęp. Ten nietrudny poziom kończymy standardowo- kiedy zdobędziemy wszystkie wrogie zamki.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom9- Próby Poszukiwań

Nieświęte Przymierze - Próby poszukiwań

Ten poziom jest dosyć łatwy, gramy Gem i Gelu przeciwko dwóm wrogom- ludzkim zamkom Castle. Na początku mamy pełen komfort, jesteśmy odgrodzeni od wroga garnizonami, mamy 4 zamki i całą północ do opanowania. Najlepiej rozbudować państwo oraz finanse przy pomocy skarbnic. Na południu są 3 mniejsze wyspy, do każdej prowadzi jedna ścieżka przez garnizon. Lewa wysepka jest mała, ma tylko 1 zamek. Na środkowej, podłużnej wyspie są 3 zamki i dużo innych lokacji. Na prawej wyspie są 2 zamki. Misja jest dosyć prosta i nie powinna nikomu sprawić problemów. Po ubiciu wrogów musimy zebrać 3 artefakty (Sandały Świętego, Hełm Boskiej Mocy oraz Naszyjnik Boskiej Mocy), które znajdują się za strażnikami misji.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom10- Bracia Barbarzyńcy

Nieświęte Przymierze - Bracia Barbarzyńcy

Ten poziom gramy Yogiem i Crag Hackiem. Zaczynamy bez zamku w prawym dolnym rogu. Crag Hack na zachodzie znajdzie Twierdzę, a Yog na północy Bastion. Między nimi jest pas wody. Crag Hack powinien ruszyć na zachód i potem na północ, żeby zdobyć zamek nad wodą. Yog ma mniej pracy, gdyż wszystko wokół jest silnie chronione, ogólnie powinniśmy nastawić się na główną armię z zamku typu Twierdza. W żadnym mieście nie ma tawerny, jedynie niebieski przeciwnik ma do niej dostęp. Za magicznymi garnizonami czai się wróg. Ma on 3 twierdze na powierzchni i jedną w podziemiach. Zamek zielonego- na północnym zachodzie jest silnie strzeżony. Powinniśmy zdobyć go jako ostatni, gdyż obok znajduje się monolit wyjścia z ukrytego, niedostępnego zamku wroga. Jeśli w zamku będzie stacjonować silny bohater, wtedy nikt z monolitu nie będzie wychodził. Aby przejść do następnego poziomu należy odwiedzić 3 miejsca w podziemiach, w każdym znajduje się artefakt i klucznik. Po zebraniu artefaktów- Miecz Sprawiedliwości, Zbroja Cudów i Tarcza Lwiej Odwagi, kończymy ten poziom.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom11- Unia

Nieświęte Przymierze - Unia

W tej odsłonie gramy aż 4 bohaterami- Gem, Gelu, Yog i Crag Hack, a naszym przeciwnikiem jest Sandro. Zaczynamy mając 2 zamki. Gramy na dużej mapie bez podziemi. Nie ma też tajemniczych przejść, monolitów, garnizonów. Na mapie znajduje się łącznie 12 zamków, oprócz naszych początkowych,  są jeszcze 4 Nekropolie (wschód mapy), 4 białe typu Castle w centrum mapy (z czego dwóch nie da się rozbudować) oraz po jednym Bastion i Twierdzy. Początek powinien być agresywny, przydają się zaklęcia ‘Odesłanie Martwiaków’ i ‘Magiczny Portal’. Jak najszybciej powinniśmy zdobyć kolejne zamki (te na zielonym i jasnobrązowym tle na mapie), kopalnie i siedliska stworów. Trzeba przeprowadzić ostrą rozbudowę zamków i zbrojenia, po czym ubić najsilniejszego bohatera czerwonych. Po przetrzymaniu tego okresu jest już łatwo. Czerwony wróg ma nekropolie na wschodzie mapy, kolejność zdobywania dowolna 🙂 Po zabiciu Sandro i reszty bohaterów wroga przechodzimy do kolejnej, finałowej planszy.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom12- Upadek Sandro

Nieświęte Przymierze - Upadek Sandro

Ostatni poziom całej kampanii Shadow of Death gramy w tym samym składzie, co poprzedni. Wrogiem także jest Sandro. Na zabicie wroga mamy tylko 4 miesiące. Misja nie jest zbyt trudna, a można ją wykonać nawet w 2 miesiące. Zaczynamy mając 4 zamki, musimy od razu zdecydować na który postawić. Wszystkich 4 równocześnie nie da się rozbudowywać. Dostęp do wroga jest dość ograniczony, więc na początek możemy zając się odkrywaniem mapy, zdobywaniem kopalń i zbieraniem skarbów. Wróg ma 4 nekropolie na północy mapy, na jego tereny możemy dostać się 3 trasami, wszystkie prowadzą przez uzbrojone garnizony. Pod środkowym garnizonem jest monolit- jedyna możliwość wejścia do podziemi. Znajdziemy w nich trochę skarbów oraz 3 jasnowidzów, oraz mnóstwo monolitów przejścia. Gdy już nazbieramy większą armię, możemy ruszyć na północny zachód (najłatwiej przelecieć nad garnizonem) i zdobyć wrogą Nekropolię. Kolejny cel to dwie Nekropolie na pustyni, których zdobycie praktycznie zapewnia nam zwycięstwo. Gdy wrogowi zostanie tylko ostatni zamek (w prawym górnym rogu) możemy zabrać się za wykonywanie misji jasnowidzów. Na początek ci przy prawym jeziorku, dostaniemy w zamian Magiczne Buty Lewitacji (aby otworzyć bramę do ostatniego zamku) oraz Eliksir Życia (do wykonania kolejnych zadań jasnowidzów). Teraz możemy już iść i zabić Sandro, ewentualnie można pójść wcześniej do podziemi z Eliksirem Życia. Jest tam 3 jasnowidzów, którzy szukają tego artefaktu. każdy da nam w zamian inny, silny artefakt. Po zdobyciu ostatniego zamku kończy się cała kampania Cień Śmierci. Zwycięzcy postanowili rozdzielić wszystkie potężne artefakty, i rozproszyć je po świecie. Może to i dobry pomysł, bo niektóre niesamowicie ułatwiają grę.

Kliknij aby powiększyć(kliknij, aby powiększyć)

 

Obrazy końcowe:
 


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

62 thoughts on “Kampania6: Nieświęte przymierze- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. W czwartej misi ma taką zwałe :0
    Mam 3 zamki wszędzie kupione do jednorożców i se mijam dni i siedze w zamku kasy miałem to se smoki kupiłem i włazi czerwony Najlepszym bohaterem i takie coś w tamtych2 zamkach mam składy z 3 tyg. i ide Gem nie zbierając składów z tamtych zamków to przegrywam a przyniosłem jej składy to wygrałem z 4 bohaterami a 5 był ten cały „Lord frajeros” 😛

    1. Nie możesz w każdym zamku trzymać podzielonego wojska i czekac aż po kolei wróg bedzie je zdobywać:) Jak wyczujesz że „lord frajeros” będzie nacierał to koniecznie zbierz wojsko z wszystkich zamków i daj je Gem. Jak nie zdążysz to olać zamki, niech zdobywa, ważne zebrać całe wojsko dla Gem, wtedy jest niepokonana 🙂

    2. Jeżeli w 4 misji brakuje wam Gem, to znaczy że w poprzedniej misji wynajęliście ją do gry u boku Gelu. Wystarczy zwolnić ją przed zakończeniem misji i wtedy pojawi się w następnej misji. Miałem ten sam problem i to rozwiązanie zadziałało.

      1. tomciopogromcio

        No ja nie mam właśnie GEM ale grałem jako 1 misje Gelu a Gem jako 4 wiec nie mogę się tyle wrócić. W późniejszych misjach nic mi się nie zbuguje przez to?

  2. pół dnia sie meczyłem z poziomem 6. Pokonałem garnizon przy zamku który musze zdobyć tylko Strzelcami Entami i krasnalami. Jak pokonałem zamek wroga zostało mi 15 Strzelców i 33 Enty 😀

    1. Mam pytanie, moze mi ktos poradzic jak przejsc jego poziom w 6 kampani. Zdobywam dwa zamki, niewielką armię, ale to nie wystarcza, bo wrogów jest i tak o wiele więcej. Może jakies porady? byłbym wdzięczny

    2. Zdobądż najpierw górę mapy a potem zamek w prawym gornym rogu wroga i lec dalej. Jak bedziesz mial wschod ich terytorium reszta to formalnosci

      A teraz Adminie:
      Nie wiem co robic.Przeszlem te kampanie juz 3 raz a caly czas mi pisze oszust chociaz gram bez kodów za kazdym razem 😥 To jakiś błąd gry czy coś?
      Pozdro i dzieki

      od Admin: Nie mam pojęcia, mi się to ani razu nie zdarzyło.

    3. Musiałeś użyć kodu jakiegoś przynajmniej raz w którejkolwiek z 6 kampanii i umyślnie bądź nie, zapisać grę. Gdy potem zacząłeś kolejną kampanię wczytując save’a z ostatniej zakończonej, z miejsca jesteś oszust, mimo, że to zupełnie inna kampania i całą grasz czysto. 😉 Sprawdziłem to.
      Jedyne rozwiązanie to „Nowa Gra”, w której wszystkie kampanie są jeszcze nie tknięte 😉

    4. Staruchowy Beszek

      Poziom 6 – Mściciele wcale nie jest taki trudny.
      Wystarczy po prostu czekać i czekać na zebranie dużej armii a później po prostu olać własne zamki i wysłać kilku nieważnych bohaterów na terytorium przeciwnika, a główną armią zaatakować ten na południu. Z tego, co pamiętam mapę można wygrać jeszcze poprzez podbicie tego właśnie zamku, więc jeśli odciągniemy od niego wrogów poprzez zajmowanie kopalń odsłonienie bastionów, to wystarczy tylko zebrać armię i ruszyć na południe.

    5. Dokładnie, żeby ukończyć 6 misję trzeba tylko zdobyć zamek na samym południu mapy. Wystarczy uzbierać strzelców i złote smoki i ruszyć na południe. Garnizon jest silny ale to tylko garnizon. Bez współczynników bohatera i czarów jest łatwy do przejścia.

  3. W 1 poziomie po tygodniu juz mam na glowie 8 black knights, 30 wampirw i z setke szkieletow. co do zdobycia drugiego zamku na poludniu to eh, dopiero tygodniowa populacja wystarcza do ubicia bez bezsensownych strat (bo potem zaczynaja sie fale brazowego wroga przez monolit). jakas wskazowka moze? isc w wojsko czy w pieniadze w pierwszym tygodniu, czy posrodku?

    1. Pierwsza misja pamiętam dawała się we znaki ;p aż spróbowałem inaczej, zebrałem jak najszybciej ile woja się dało i uderzyłem na Nekropolię. Potem powoli się przesuwałem wgłąb aż wyszło tak, że to przeciwnik grał Twierdzą 8) Pamiętam, że tylko jeden mocny bohater tam latał.

    2. pierwsza plansza jest prosta jak złoto wystarczy uwolnic z wiezienia Xsi (jest na południu) a on jest niezle napakowany magicznie

  4. czesc, jak przejsc 10 misje ? z poprzednimi nie mialem problemu ale z ta jednak jest… plss pomozcie bo mi tylko te 3 misje zostaly zeby ukonczyc the shadow of death 🙂

    1. Ja radochę miałem jak się 12 aniołów przyłączyło – razem z 13 aniołami (a fort całkiem niedaleko od castle) misja stała się strasznie prosta. no i po ubiciu głównych armii należy, moim zdaniem, zdobyć zamek na płn. wschodzie jako pierwszy i kontrolować tam jednym z bohaterów sytuację, aby się wrogowie nie rozmnożyli. wymaga to sprytnego podzielenia armii, ale jest do zrobienia.

    2. Nie wiecie moze gdzie w 10 misji w kampanii jest jasnoniebieski klucznik? Za cholere nie moge go znalezc. W dodatku nie mam lotu i nie moge sie dostac do terenu z czerwonym straznikiem granicznym, pomozecie? 🙂

    3. mam taki problem że w 10 misji nie mogę znaleźć miecza sprawiedliwości zdobyłem pozostałe 2 artefakty ale tego miecza nigdzie nie mogę znaleźć czy istnieje taka możliwość że przeciwnik znalazł go pierwszy. I czerwony strażnik graniczny

      od Admin: Jeśli podziemia są puste, to znaczy że wróg ma miecz. Możesz albo go odbić (co jest trudne) albo restart scenariusza i większy pośpiech.

  5. czy w 5 misji (z uwagi na ilość wojsk przeciwnika które zwaliło mi się w 3 tygodniu na głowę) lepiej jest budować jeden zamek czy rozbudowywać obydwa naraz? niby kasa na oba jest, ale jak się wróg zabiera za moje terytorium to kaplica.

    1. Gdzie na Poziomie 5 jest zielony klucznik? Objechałem wszystko dookoła, pobiłem wszystkich pojawiających nekromantów, odwiedziłem pozostałych kluczników i za nic nie mogę odnaleźć zielonego.

      1. Znalazł Ktoś ciemnoniebieskiego klucznika? Wyżej jest napisane że zaznaczył ktoś na mapce ale nie ma nic takiego a ja kompletnie nie wiem gdzie szukać

        1. Hej właśnie dzisiaj skończyłem tę planszę, w sumie nie była taka trudna jak poprzednie (moim zdaniem). Co do kluczników to zielony jest na południowym krańcu mapy, można tam przejść z południowo zachodniej nekropolii, a ciemnoniebieski jest na południowy wschód od naszej wschodniej twierdzy

    2. 5 poziom przeszedłem też trochę inną metodą 😛

      przerzuciłem całą armię na crag hacka i nim wszystko zdobywałem
      zamiast zdobyć obydwa zamki na raz zdobyłem tylko ten na zachodzie i rozbudowałem tylko do ratusza żeby mieć 2k na miesiąc więcej

      potem zrobiłem całkiem dużą armię (25 prastarych behemotów, 60 roców i 50 królów cyklopów) i jak tylko była okazja to załatwiałem każdego bohatera z dużą armią, przez co potem nikt nie mógł mi zagrozić jak nim zdobywałem kluczników

      w między czasie straciłem prawie wszystkie zamki tylko w wschodnim zamku (twierdza) siedział Yog i co tydzień rekrutowałem mu armię, a że wcześniej wszystko rozbiłem to nikt mu nic nie mógł zrobić
      potem poszło gładko i od odwiedzenia czarnego nie minął nawet tydzień 😛

  6. Mam problem z misją poziomu 12. Otóż pokonałam wszystko co się da na tej planszy łącznie z Upiornymi smokami ale dostałam tylko Eliksir życia, nigdzie nie moge znależć tych butów lewitacji a powinnam je dostać w 'zamian za 50 hobgobliniów’ jak było napisane w misji, ale to jakoś nie działa ;/

  7. Przechodzenie postaci. Zaczynam grać kampanię i pupa. Miałem Craga 42 42/11/9/10 (bez artów) z fajnymi skilami, a tu na starcie otrzymuję 13/12/6/6 z ekspertem finansów i balistyki m.in. 😯 Trochę lipa z przechodzeniem podszkolonych postaci do ostatniej kampani. Mam Heroes 3 Gold Edition [PL]. Zatem nie warto szkolić postaci w kampaniach SOD, gdyż w NP i tak otrzymamy bohaterów z losowymi skillami. Crag 25 lv i 13 ataku 😛

  8. W poziomie 2 zdobyłam wszystkie części legionisty – 4 sztuki i jak wróciłam do zamku Hartferd to nic się nie dzieje… nie rozumiem bo dotychczas wystarczyło wjechać do zamku i kampania była zakończona 🙁

    od Admin: Musisz założyć wszystkie 4 części bohaterowi w zamku i stworzyć składany artefakt Statua Legionów, wtedy powinno być ok 🙂

    1. jestem w zamku mam założone na siebie wszystkie części i nie mogę złożyć artefaktu Statua. klikam na części prawym klawiszem ale nie pokazuje mi się zapytanie czy chcę złożyć artefakt 👿

      od Admin: Piszesz że masz 4 części, myślałem że to starczy ale po dłuższym namyśle potrzebne jest 5- Nogi, Ramiona, Lędźwia, Korpus i Głowa. Znajdź ostatni i jedziesz dalej 🙂

    2. Ladyfly sądzę że nie masz głowy legionisty. W prawym górnym rogu jest klucznik musisz dać strażnikom 8000 złota . A w wyspie w lewym dolnym rogu jest Marzeth. On ma głowę legionisty.

    3. Mam problem z drugą misją. Nie wiem jak się dostać do czerwonego namiotu. Próbowałam przez wiry, ale wyrzuca mnie tylko przy tych dwóch wyspach z przejściem do podziemi (próbowałam kilka razy i za każdym razem to samo). Co robić?

      od Admin: Bardzo dziwne. Nawet jak 20 razy w wir wejdziesz, to nic ??

  9. mam pytanko, a mianowicie jak przeszliście scenariusz Poziom11- Unia ? Mam problem z zabiciem Sandro ponieważ za każdym razem wyczarowuje niezliczone ilości żywiołaków, których po prostu nie idzie wybić ;/ Jak wam udało się przejść ten scenariusz.
    z góry dzięki za podpowiedzi

    1. Tak jakby kogoś jeszcze interesowało :).
      Misja „Unia”. Turystyczny rekonesans Cragiem z małym oddziałem. Podbity zamek, wyjście dalej i nagle Sandro na drodze. Uciekam do zabudowań, by się obronić. Sandro prawie non – stop przywołuje żywiołaki ziemi (120 / turę), które NIE ZNIKAJĄ po czasie. Dochodzi do starcia 791 żywiołaków vs 4 behemoty, 12 ptaków ognistych i kusznicy bez amunicji :). Jedyna opcja to rozwalenie katapulty i wybijanie żywiołaków z wież. W jednej turze zadaję ok.75 obrażeń – 1 żywiołak to 40 pkt :D. Całość trwała ok 420 tur, ponad 35 minut jałowego klikania. Wszystko to świadczy o beznadziejnym schemacie komputera w walce – 2 lub czary ofensywne i po mnie.

    2. Raven- żywiołaki zwalczaj żywiołakami. ja przeszedłem całą plansze posiadając na stanie 2 archanioły. wypasiony crag z miejskim portalem i artyfaktami od kolegów to silniejsze żywiołaki niż sandrowe. Nie można jednak zapomnieć o zaklęciu antymagia, coby w razie ucieczki sandra nie przegrać, bo lubi on walić implozje na do widzenia

    3. 11 misja jest najłatwiejsza z całej kampanii. Crag hackowi dajecie miecz anielskiego sojuszu. Jeśli przeciwnik przywołuje żywiołaki ziemi, to wy też je przywołujcie. Macie dużo więcej ataku i obrony, więc nawet jak będziecie mieć odrobinę mniej many czy mocy (chociaż z mieczem, nie powinno tak być) to i tak wasze żywiołaki będą wszystko jechać równo. Prawie całą mapę przeleciałem Cragiem z piątką Starych behemotów, dwunastką ognistych ptaków i paroma szamanami ;))A jeśli miałem jakieś straty, to tylko dlatego, że zabiłem ostatni oddział wroga, zanim zdążyłem wskrzesić własne jednostki 😛

    4. z tą 11 misją kolega Tao-Lao ma całkowitą rację. męczyłam się nad nią już któryś dzień, bo zamiast od razu atakować to rozbudowywałam sobie wszystko, itp.,itd. aż w końcu przyszedł Sandro i wszystko legło. Grunt to atakować i w miarę możliwości rozbudowywać! nie czekać na zbawienie:)

  10. Mi w poziomie 11 udało się dorwać Sandro juz na początku gry w środkowym zamku castle wiec biedak nie miał jak uciec. Jeśli ktoś miał mniej szczęścia to kluczem do ułatwienia misji jest zdobycie artefaktu kula przeciwstawieni a. Nie można dzięki niej używać czarów. Wtedy wystarczy crag hack lub yog z behemotami i jesteście niepokonani. Pozdro.

  11. jak dla mnie misja 11 to trochę dziwna mapa a 12 to lanie wody 😛

    w 11 misji na początku 2 miesiąca miałem odsłonięte 75% mapy, po zbudowaniu zamku i siedlisk nic nie rekrutowałem, tylko cragowi dałem armię i zrobiłem czerwonemu rzeź
    na koniec był problem z sandro i drugim silnym bohaterem więc musiałem zrekrutować i skończyłem mapę 😛

    12 misja jest zbyt banalna według mnie
    skupiłem armię na cragu i dałem mu angelic alliance, dostał 53 ataku i 40 obronym, po 40 wiedzy i siły czarów
    szkoda tylko że Sandro w zamku miał po 13 wszystkich statów, pokonanie było go łatwiejsze niż świeżaka z tawerny

    PS: Jeśli ktoś oddaje eliksir życia to najlepiej go oddać gościowi w chacie przy pierwszym teleporcie do podziemi, inni dają przedmioty bez sensowne do walki a tak to będziemy mieli drugi eliksir dla siebie 😛

  12. Jaka jest najlepsza taktyka na 11 misje? Odpalilem i na poczatku wszystko bylo pod kontrola dopoki nie spotkalem Sandro z duzo slabsza od siebie armia. Niestety wykonczyl mnie przyzywaniem zywiolakow ziemi ;/ Jak w okolo 2 miesiacu gry mam rozgromic 500 zywiolakow ziemi? ;d jaki popelniam blad?

    od Admin: Nie ma jednoznacznego sposobu. Mozesz zabić mu wszystko oprócz tych żywiołaków i poddaj się/ucieknij, to Sandro też zniknie z mapy (ale komp może go potem też odkupić w tawernie z armią 1 Szkieleta). Ewentualnie pozwól mu poszwendać się trochę po mapie i niech walczy z neutralnymi stworami, na których straci wszystkie punkty magii (komputer w ogóle jej nie oszczędza). Spróbuj też zobaczyć jak ta bitwa skończy się w trybie auto-walki, niekiedy wychodzą cuda. A jak nic nie pomoże to zostaje restart mapy, może za drugim razem sytuacja inaczej się rozwinie.

  13. w poziomie 7 zaczynam chodzić Sandro po okolicy i zwiększać ilość liszy, ale na początku drugiego tygodnia wróg atakuje mnie dosyć silna armią z m.in. arcydiabłami. można go jakos przeczekać?

    od Admin: Jak nie umiesz go zabić to uciekaj przed nim, atakując (w miarę możliwości) po drodze co się da.

  14. Witam.
    W hirki gramlem od wielu wielu lat, czy to w pojedyncze mapy samemu badz z kumplami, czy to online w polskiej lidze heroes 3(World of Heroes), ale calej kampani nigdy nie przeszedlem. Wlasnie przed chwila stalo sie to pierwszy raz 😀

    Co do ostatniej 12-stej mapy mialem znacznie wieksze oczekiwania choc nie powiem bo bylo w niej kilka fajnych smaczkow. Mozna bylo np. rozwalic Kosciane smoki i dostac eliksir zycia juz 6 dnia pierwszego tygodnia, wykorzystujac do tego jedynie 7 strzelcow od Gelu i kombinacje 3 czarow :). Ostatni zamek wroga zdobylem 4 dnia 3 tygodnia 1msc, a potem jeszcze 5 dni uganialem sie za niedobitkami.
    Gralem na poziomie supertrudnym i udalo mi sie dostac najwyzszy stopien Archaniol 2130pkt.
    Zagladalem czasem tutaj jak zaczalem zabawe z kampaniami dlatego chwale sie teraz moim wynikiem ;). Wybaczcie.
    Pozdrawiam.

  15. Kampania ciekawa, chociaż początek mnie nie ucieszył 😉 Powodem był ten nieszczęsny Yog, który dość długo okazywał się moim balastem 😉 I tak naprawdę to chyba tylko pierwsza mapa z jego udziałem okazała się stosunkowo ciężka. Przydał się jednak w trakcie misji Odkrywanie tajemnic, kiedy to szkoliłem Craga Hacka jego czarami (np. wskrzeszenie) z wykorzystaniem bohatera z taverny z nauką czarów 😉 Co do innych map to nie było problemów, ale że lubię się bawić i szkolić to trochę się dłużyło 😉 Misję 9 np. to spokojnie mogłem skończyć w 2, góra 3 tygodnie, ale wesoło mi się biegało po mapie ubijając przy tym stworki 😉 Pomimo zabawy i tak zakończyłem kampanię jako Archanioł 😉

  16. Jakas taktyka na misje nr 3 ? Przeciwnik posiada od poczatku 5 nekropolii z czego 4 z nich za morzem co sprawia ze ciezko sie do nich przedostac w krótkim czasie. Po miesiacu biega nam juz bohater z 200 zjawami 150 wampirami itd … W dodatku nasz Gelu ma slabsze współczynniki niz bohater wroga.

    1. Taktyka powinna być taka,bierzemy co mamy w zamku i idziemy zajmować kopalnie.Bierze my wszystko z siedlisk po drodze i zajmujemy drugi bastion.Tam najlepiej wybudować kapitol.Szybko zajmujemy nekropoli(bo jak zdobędzie chodzenie po zamkach to amen 8) ).Zamki rozbudujemy maksymalnie ( nekropolie tylko do rycerzy i ratusza) a później gildy.Na początku 4 miesiąca(albo jak będziesz się czuł na siłach idziesz.Jak będziesz miał szczęście to główny bohater będzie na morzu a wtedy masz wszystkie nekropolie, a z odrobiną fartą znajdziesz u niego magiczny portal lub wrota wymiaru.Ale na finałową walkę z głownym herosem lepiej się dobrze przygotować( u mnie miał 300 alp 222 arcylisze 90 rycerzy 360 upiorów i 22 kościane smoki ale chociaz nabije się troche exp 😛

      1. wlasnie ją gram, rozwalił mnie przy 2 pierwszych próbach, teraz mi sie udało bo jego najlepszy bohater wysiadł na mojej wyspie na poczatku drugiego miesiąca. akurat zebralem armie z 2 zamków i rozwaliłem go prawie bez strat, otoczylem strzelców i wystrzelalem jego jednostki poswiecając kransoludy, zaraz sie biore za nekropolie na swoim terenie, przeczekam troche w zamku zeby ze skarbnicy nabiło mi kasy i ruszam na wroga 🙂 mysle ze wreszcie mi sie uda:)

  17. 11 misja – Problem z artefaktem!

    Na początku 11 misji nie mogę złożyć artefaktu -Miecza anielskiego sojuszu – moi herosi mają 2xSandały Świętego, ale żaden nie ma Hełmu Boskiej Mocy!
    restartowałem misję ale wciąż to samo – wiecie jak to naprawić? (mam homm3 complete)
    Czy Miecz (złożony artefakt) jest niezbędny do zakończenia misji?
    Czy wystarczy zabić Sandro (wydaje się że bez Miecza też jest to możliwe) by przejść dalej? pytanie czy Miecz mi będzie potrzebny na końcu 11 lub w 12 misji?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  18. Poziom 11. Czy to możliwe, aby bohater mógł bez mojej zgody (!) sam stchórzyć i uciec z bitwy?
    Wędruję Cragiem po mapie, a tu nagle pewny siebie wyskakuje Sandro. Patrzę po jednostkach i stwierdzam, że silny nie jest, ale oczywiście zaczyna przywoływać żywiołaki powietrza (na szczęście, bo rozwalam je szybko łańcuchem piorunów), ja przywołuję żywiołaki ziemi. I nadchodzi taki moment w bitwie, kiedy zbliżam te moje żywiołaki do jego ostatniej jednostki i wskrzeszam sobie którąś z moich, żeby nie zostać bez wojska.
    Po tym nagle wyskakuje okienko, że Crag Hack ucieka z pola bitwy, chociaż wcale nie kliknęłam na ucieczkę, bo ta bitwa była już dla mnie zdecydowanie wygrana. Da się to jakoś wytłumaczyć?

    od Admin: Dziwna sprawa. Może to wina braku wyuczonej Magii Ziemii u Craga?

    1. Już wiem. Przeprowadziłam jeszcze kilka razy tą bitwę i przyjrzałam się temu lepiej. W momencie, kiedy już oboje zostajemy z samymi żywiołakami, za każdym razem jak tylko coś wskrzeszę Sandro od razu zabija mi to implozją, a kiedy widzi, że nie ma szans – ucieka! I oboje zostajemy bez wojska, to takie perfidne…
      Swoją drogą Crag Magię Ziemi ma…
      Co za fail, znowu zaczynać misję od początku…

      od Admin: To może oślep go żeby nie uciekł i wskrzeszaj wszystko po kolei 🙂 Potrzebne szczęście i dużo punktów magicznych.

    2. Ha, udało mi się to wygrać, nie wierzę! Bez żywiołaków i nawet bez większych strat łańcuchem piorunów i oślepieniem, dzięki 🙂
      Jedna mała wygrana, a ile radości x)

  19. W misji 7 i 8 gramy Sandro i tu mam pytanie odnośnie dwóch ostatnich misji przeciwko niemu, czy tym razem zachowa on umiejętności do tych ostatnich etapów czy znów zacznie z losowymi umiejętnościami?
    Bo się tak zastanawiam czy w misji 7 wylosować mu jakieś sensowne umiejętności (magia ziemi, powietrza, logistyka itp.).

  20. czy wasz Yog tez ma zablokowaną mądrość? Restartowałem kilka razy 1 misję żeby tylko trafić na spoko umiejętności. ani razu nie było mądrości wy tez tak macie? czy następni bohaterowie też mają zablokowaną tę umiejętność?

    1. W pierwszej misji yog nie może używać czarów jednak w drugiej misji kiedy nim gramy już można czarować.

  21. Ja trafiłem w 11 poziomie na Sandra w castle na południu (Crag Hackiem
    z very big army i 49 attack 42 obrona 37 moc 38 wiedza).
    🙂 i miazga pozostałymi herosami kopalnie zdobywałem
    Armia: 3 engels 4-9 behemoty 20-38 rocków 50-100
    pikinierzy i dużo innych vs 5x słabsza armia ale dalej jakoś
    mi nie idzie:(jakieś porady? byłbym wdzięczny.

  22. Kampania skończona (fenomenalnie się przy niej bawiłem) fakt faktem niektóre poziomy trudne (zwłaszcza nr 3, 5, 6, 10 i 11) ale dałem radę. Szkoda, że 12 był taki banalny. Ogólnie kampania rewelacyjna i pomimo bardzo słabego wyniku, jestem zadowolony z jej przejścia

  23. Miałem taką sytuację że że męczyłem się troszkę z nr 2. pokonałem wrogów i szedłem sobie do tego bohatera na wyspie… okazało się, że w jedynym miejscu gdzie można wysiąść byli przy brzegu wilczy rycerze (z tygodnia gdzie populacja się dubluje)… misja nie do ukończenia…

    trza było kod na zaklęcia wpisać. smutne że stałem się oszustem nie ze swojej winy.

  24. Gdzie są rece legionisty? Mam wszystkie artefakty a nie mam rak? ktos cos?
    pokonałem wszystko i wszystkich a rąk nie widze

  25. Ukonczylem na 200% z wynikiem 2090 pkt(783 dni). Bez wiekszych problemow. Ciezka byla jedynie misja 5(Yog i Crag Hack bez miejskiego portalu i przeciwnik wychodzacy co chwile z teleportu).Pozniej we 4 jak grali to Gelu rzadzil,mial magie ziemi ekspert i wszystkie czary.Gem tak samo. Wiec gra byla latwa.

  26. Z uwagi na to, że wynik 2400 nie mówi nic ponad poziom 200%, oto krótki opis przygód piątki bohaterów podczas najciekawszej z kampanii SoD:
    1) Tytułowe żniwa byłyby bardzo ciężkie dla słabego w zaklęciach Yoga, lecz z pomocą przyszła Aislinn, ruszając w połowie drugiego tygodnia na potyczkę z oddziałem kapłanów, po której zostało jej 27 szkieletów – w sam raz na jeden strzał oddziału uruków, kończący jej dalszy udział w grze i zarazem rodzący pytanie, jakim cudem bohater mający na pierwszym levie najwyższą mądrość wśród nekromantów może zrobić coś tak głupiego ^^ Dwa dni później padło pierwsze Nekropolis, na koniec 3 tygodnia drugie, w domyślny wtorek ostatni pozostały w grze nekros (Isra) podjął desperacką próbę odbicia stolicy, lecz szarża jego oddziałów zakończyła się tam gdzie jest ich miejsce, czyli na imitującym Nekro-fosę cmentarzysku.
    2) Rola Craga w w legii kolekcjonerskiej zapowiadała się od początku niemniej mozolnie niż jego kolegi po bitewnym fachu (brak budynków, silnie strzeżone siedliska, samotność) lecz sytuacja uległa zmianie, kiedy na pokład wskoczyło dwóch pomocników, Gurnisson z balistą oraz Solmyr, władający piorunami niegorzej niż Thor 🙂 Z ich pomocą w postaci stałych dostaw żołnierzy, zachodni zamek padł na przełomie 2 i 3 tygodnia, zaraz po nim został zdobyty leżący nalej na południe, a następnie centralny i – tu pierwszy raz napotkałem odczuwalny opór – południowo-centralny. Ostatnia „twierdza” (bez możliwości rozbudowy) zaciekle broniona przez Lorda Chasima skapitulowała pod koniec miesiąca, póżniej były dwa tygodnie nudnego zbierania armii do walki z Marzethem i prawie trzy tygodnie potrzebne na odzysk pozostałych elementów posągu. W totalu, ta misja zabrała najwięcej czasu, bo ponad 2 miesiące.
    3) Gelu rozpoczął poszukiwania zabójcy od zmycia szkarłatu z porośniętej soczystą trawą północy, po czym wysłał dwóch bohaterów na wodny zwiad, sam natomiast zebrał armię i ruszył do podziemnych korytarzy, gdzie znowu wyjechała mu na spotkanie Aislinn, tym razem jednak uzbrojona w kilkaset martwych piechurów. O korzystnym dla Gelu wyniku walki przesądziła jego znajomość czaru Antymagii I Żywiołaka Ziemi (a zarazem nieznajomość, albo niechęć do uzycia tych zaklęć przez wroga). Wynurzył się z podziemi wraz z początkiem drugiego miesiąca i przegonił z zachodnich baszt Galthrana oraz Claviusa; finałowe starcie z Vidominą, broniącą górnego zamku na wschodzie nastąpiło w połowie drugiego miesiąca i zakończyło się klęską trupów.
    4) Rozgrywka o ostateczny pokój zajęła duetowi Gem-Clancy niecały miesiąc, czego przyczyną był brak silnych wrogich bohaterów. Po drugim tygodniu, gdy padł oddział Czarnych Smoków broniący przejścia na ziemie nekromantów, Gem ruszyła prosto na kanciapę Fajetka i odniosła łatwe zwycięstwo.
    5) Kolejny duet, odkrył dokładnie trzy tajemnice: pierwszą, że miecze i pałki są twardsze niż kości, drugą, że w rękach barbarzyńców są dwukrotnie groźniejsze oraz trzecią, że w Ich rękach są geniuszem zagłady w prostocie 🙂 kluczem do wygrania tej partii jest uzyskanie jak najszybszego dostępu do behemotów (mi zajęło to całe 3 dni), a następnie zajęcie Nekropolii w centrum mapy (tydzień zupełnie wystarczy) wskutek czego asortyment czynności wrogich bohaterów zostaje zredukowany do 2: kiszenia się w mieście i trzęsienia szatami w obawie przed atakiem bestii z metrowymi pazurami. Drugi bohater w tym czasie pyka kolejne namioty i miasta (zielony najlepiej jako ostatni, czarnego w ogóle nie ma obowiązku), po miesiącu możemy podbić ostatni wrogi szaniec.
    6) Duet po raz trzeci, tym razem Gem i Gelu jako średniowieczni Avengersi, z uwagi na prosty cel misji mogą ją skończyć nawet w 2 tygodnie. Kluczem są rzadko doceniane krasnoludy, których odporność na magię umożliwia Gelu przetrwanie ostrzału z wież i wezwanie żywiołaków, miażdżących liczebnością nawet miesięczną populację truposzy. Gem w tym czasie może sobie obejść obiekty poprawiające statystyki.
    7) Samograj, niecały miesiąc lub bardzo łatwy poziom – każda z fraz wyraża to samo, tylko że różną liczbą słów. Z Sandro i jego gniewem, wystarczy atakować trójosobowym klinem wszystko, co staje na drodze i przekazywać zdobycznych liszów pomniejszym adiutantom. Najlepiej zacząć od zdobycia Lochu, a później skierować 2 armie na Inferno i Nekropolię, poziom kończy się w 3 tygodnie.
    8) Tytułowa inwazja przebiega najskuteczniej, jeśli zaczniemy od wykurzenia liszogazem całego wojska z południa (na nic się nie zda 60 ataku Crag Hacka tudzież 55 Yoga, gdy nie ma komu walczyć); następnie rzucamy wiejski portal, przerzucamy watahę liszów przez centralną Nekropolię na północ, miażdżymy obronę Zamku na zachodzie oraz centralnego Bastionu i wreszcie, najmujemy bohatera, który zdobywa Bastion w górnym lewym rogu, a sami ruszamy na wschodni oraz bazę leśnej straży. Dzięki licznym magicznym studniom i jeszcze liczniejszym gildiom, można się wyrobić w uwaga – 3 tygodnie.
    9) Zgodnie z tym, co można przeczytać w tekstrejlu do tego poziomu oraz w pogłoskach, informujących nas w trakcie gry, lokalni Erathiańczycy są lojalni wyłącznie wobec samych siebie, co pozwala nawet dyplomatycznym graczom sprać ich z czystym sumieniem. Dzięki stajniom i lataniu zdobycie miast wroga jest kwestią 2 tygodni, a próby poszukiwań można skończyć nawet szybciej, gdyż celem są 3 łatwo dostępne artefakty. Mój rekord to 9 dni.
    10) Zdobycie drugiej połowy anielskiego kompletu zajmuje więcej czasu, gdyż zajmujący się tym bracia barbarzyńcy zaczynają w separacji, a w dodatku bez miast na zły początek – ale oczywiście tylko oficjalnie, bo zaraz jeden może do drugiego podlecieć albo po prostu przespacerować się po wodzie 🙂 szybkim sposobem na wygraną jest najęcie w obozie uchodźców jakiegoś szybkiego stwora odpornego na Armagedon, ewentualnie rozbudowanie Bastionu do poziomu umożliwiającego najem Złotych Smoków. Gdy już je mamy, po prostu wypalamy przed sobą drogę. Następnie ustawiamy jednego z barbarzyńców w monolicie wyjścia przy północno-zachodniej Twierdzy a drugi zbiera elementy przymierza. Tu akurat nie ma pośpiechu, jest exp, 3 miesiące są okej.
    11) Unia czterech śmiałków może się skończyć w bardzo różnym przedziale czasowym, wszystko zależy od tego, jakie mamy czary i jak szybko Sandro da zwabić się w pułapkę. Ja przeważnie dopadam go w północno-centralnym Bastionie, przy którym znajduje się Magiczne Źródło, dające nam przewagę podczas oblężenia miasta z uwięzionym wewnątrz Nekromantą (nawet gdy przywoła Żywiołaki, te nie zdołają wyleźć przez zablokowane wrota zamku i można je łatwo zatłuc w krzakach ^^ Gdy już wróg publiczny numer jeden wypadnie z gry, resztę miast zajmiemy dość łatwo, trzeba tylko użyżnić grunt Strakerem, Galthranem i jak zwykle irytującą Aislinn.
    12) O lie treść powyższych komentarzy zrodziła we mnie pewność, że upadek Sandro nie będzie wyzwaniem, przebieg finałowej misji zmienił ją w mocno konsternujący fakt, otóż nawet na najwyższym poziomie można ją przejść w uwaga uwaga… 3 dni. Nie tydzień, nie pięć a marne trzy dni. W pierwszym zdobywamy centralno-wschodnią Nekropolię jednym z bohaterów, pozostali zbierają skarby, w drugim zamieniamy Hobgobliny na butki ze skrzydełkami, które pozwalają nam zmienić kanciapę Sandro w dymiące zgliszcza, podobnie zresztą jak zachodnią basztę, w trzecim (mało brakowało a 2 dni by styknęły) robimy rejmont ostatniego miasta, na którego maszcie powiewa flaga w nie tym kolorze co trzeba, kończąc tym samym całego kuesta.

    od admin: hehe, masz niezły talent gawędziarski 😉

  27. W ostatniej misji prawdopodobnie komputer wypełnij misje jasnowidza i zajumał mi buty… wykupywałem herosów z nadzieją że trafie, ale niestety brak artefaktu i trzeba naginać od początku. Buu…

  28. Pierwszej planszy NIE DA sie przejsc na 200% trudnosci, czyli najwyzszym poziomie. Zanim cokolwiek zrobimy Isra (ewentualnie Xsi po uwolnieniu) ma piec-szesc zamkow i kumulacje taka jednostek z kazdym tygodniem, ze to w zasadzie chodzenie wokol i uciekanie. Odebralem mu czesc zamkow, mam sam spora czesc jednostek nekro, ale to zaledwie 50% jego armii (tylko smokow mamy porownywalna ilosc) plus Isra ma lepsze artefakty oraz czary (Yog ma tylko czary drugiego poziomu i wszystkie sloty zajete). IMHO ta plansza jest bardziej upierdliwa niz „trudna” bo ona jest po prostu nie do przejscia na najwyzszym poziomie, chyba, ze AI zrobi jakas glupote. We widne moge isc po kawalerzystow i kosciane smoki na dole i uwolnic Xsi, ale czy to jest uczciwa wygrana – o ile w ogole uda mi sie dzieki temu wygrac?

    od admin: Da się przejśc na 200%, oczywiście głupota AI to podstawa zwycięstwa 😉

  29. Poziom 6. Nie trzeba zdobywac wszystkich zamkow tylko wystarczy czerwony silnie strzerzony zamek na poludniu.

    Taktyka jest prosta, na poczatku uzywamy Gelu by jak najszybciej zajac cala polnoc, w kazdym zamku zostawiamy bohatera ktory bedzie zbieral elfow bo na tym nam najbardziej zalezy. Oczywiscie nie kupujemy krasnoludow ani entow dlatego zaoszczedzimy pieniadze bez nich jednoczesnie posiadajac skarbce w 3 zamkach ktore beda nam mnozyc pieniadze (nie ulepszamy chaty elfow bo to tez strata pieniedzy). Musimy dzialac szybko wiec warto miec ze soba okolo 100 lub wiecej strzelcow, troche centaurow i pegazow po to aby te mialy zawsze pierwszenstwo w walce zebysmy mogli rzucic spowolnienie w pierwszej turze grajac Gem (Gelu bedzie tylko do ulepszania elfow). Staramy sie zabijac wrogich bohaterow poniewaz posiadaja artefakty (atakujmy tak aby nie uciekali). Pierwszy zamek bierzemy ten po lewej i niemal odrazu ruszamy na kolejny w centrum mapy pdoczas gdy wrog nie ma jeszcze armii.
    Wtedy mozemy poczekac do konca tygodnia aby dozbierac armie i kupic smoki.
    Ja w tym momencie majac 5 smokow, 55 pegazow, 300 centaurow i okolo 150 strzelcow zajalem ten garnizon ktory jest bardzo silnie strzezony. Smoki, pegazy i centaury robily za przynete dla koscianych smokow a strzelcami powoli wykonczylem same smoki, oczywiscie za kazdym razem tracilem jednostki ale rzecz w tym ze caly czas ich wskrzeszalem po to aby smoki nie ruszyly na nasze najwazniejsze jednostki. Braklo many wiec wrocilem sie do zamku a pozniej co sie okazalo, przeciwnik szedl przejac zamek w centrum wiec sie z nim minalem a zatem zastalem pusty zamek na poludniu konczac w tym samym momencie gre 😀
    Najwazniejsze jest to aby miec duzo strzelcow i wskrzeszac cala swoja armie aby grac bez strat, jesli wrog posiada jaka kolwiek inna jednostke niz nieumarly to oslepiamy i wskrzeszamy wszystko jak leci

  30. 11 i 12 misje zrobiłem na jednym złotym smoku u Craga i armagedonie które 2.2k bił xD jak się zorientowałem jakie to jest kombo, to wyglądało to jak kampania Armagedon Blade a nie SoD xD Crag 43 powera i 46 Knowledge dawał rady (nawet 64 ataku i 59 defa nie było potrzebne) -staty wraz z AA.

    Początki SoD trudne, szczególnie pierwsza misja Craga, ale dalej to już bez problemów – każdą misję wystarczyło na starcie lecieć jak najbardziej agresywnie. np. Gem da się paroma centaurami w pierwszym dniu pokonać garnizon 20 smoków kościanych który ma spelle 1 lvl tylko – slow, haste i magiczne strzały. Inne też, tylko więcej kombinowania w walce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top