Kampania 2 – Eliksir Życia

Eliksir życia- druga kampania w Heroes 3: Cień Śmierci składa się z 4 poziomów. Gramy, tak jak w poprzedniej- zamkiem Bastion. Ta kampania jednak jest dużo łatwiejsza od poprzedniej. Naszym zadaniem jest złożyć artefakt Eliksir Życia z 3 elementów, które musimy znaleźć podczas kampanii. Przeciwnikiem są nekromanci oraz inne Bastiony. Nasz bohater to Gelu- specjalista od ulepszania Strzelców. Są one świetną jednostką łuczniczą, a można ich stworzyć ulepszając elfy. Gelu powinien również dobrze czarować i posiadać cechy jak Mądrość i Magia Ziemi. Warto dobrze go rozwinąć, gdyż będzie miał on swój udział w ostatniej kampanii Cienia Śmierci.


Poziom1 – Egzamin

Kampania Eliksir Życia

Pierwszy poziom jest łatwy i krótki. Gelu zaczyna w prawym górnym rogu, ci obok chcą się dołączyć. Elfy możemy od razu ulepszyć na poziom strzelców. Musimy szybko zdobyć zamek położony na zachodzie, a następnie zamek czerwonego na południu. Na północnym zachodzie również jest zamek, który szybko musimy przejąć. Później zajmujemy kopalnie i zbieramy skarby, a po zebraniu większej armii możemy przekroczyć przez zieloną bramę graniczną. Tam czeka na nas dość silna armia nieumarłych. Po jej pokonaniu uzupełniamy zapasy wojsk i wchodzimy do podziemi, gdzie na północy znajduje się ostatni zamek czerwonego.

Eliksir Życia - Egzamin(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Bandyci

Eliksir Życia - Bandyci

Dosyć łatwy poziom, zaczynamy w prawym-górnym rogu. Do pokonania mamy 2 wrogów, lecz obaj są potwornie słabi. Po ich pokonaniu mamy zdobyć Pierścień Żywotności. Na początku liczy się szybkość, po zdobyciu okolicznych kopalń szybko udajemy się na południowy-wschód, gdzie znajdują się 2 zamki, a poniżej trzeci- stolica szarego wroga. Po ich zdobyciu musimy iść za ciosem i zdobyć nekropolie na wschodzie i południowym wschodzie. To pozwoli nam wyeliminować wrogów i skupić się na penetrowaniu mapy. Gelu powinien zaliczyć wizyty we wszystkich rozbudowanych gildiach magów oraz ulepszaczach na mapie. Po tym możemy podążyć po artefakt, który znajduje się u jasnowidza w południowo-zachodnim rogu mapy.

Eliksir Życia - Bandyci Mapa(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Dolina smoczych panów

Eliksir Życia - Dolina Smoczych Panów

W trzeciej, również łatwej misji musimy zdobyć artefakt Pierścień Życia. Gra toczy się na średniej wielkości mapie bez podziemi, przeciwko jednemu przeciwnikowi. Wszystkie zamki to Bastiony, z wyjątkiem początkowego, w każdym możemy od razu budować smoki. Zaczynamy w prawym górnym rogu mapy. Po zajęciu najpotrzebniejszych kopalń zdobywamy zamek w centralnej części mapy. Wróg ma zamki w pozostałych 3 rogach mapy i to na nich powinniśmy skupić swoją uwagę. Po wyeliminowaniu pomarańczowego, tradycyjnie Gelu odkrywa mapę zwiedzając lokacje dodające punkty (biblioteka oświecenia, arena i inne). Na południu mapy znajduje się jezioro lawy i tam za bramami granicznymi ukryty jest pierścień, którego szukamy.

Eliksir Życia - Dolina Smoczych Panów Mapa(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Nocna Kradzież

Eliksir Życia - Nocna Kradzież

W ostatnim poziomie za zadanie mamy zniszczyć jednego wroga oraz znaleźć ostatni artefakt- Fiolkę Żywej Krwi. Zaczynamy z dwoma dosyć rozbudowanymi zamkami. Najpierw szybko zdobywamy okoliczne kopalnie, budynki, zbieramy skarby. Wspomagamy się bohaterem z tawerny i często robimy save. Musimy rozbudować zamek, gdyż w każdej chwili od południa może zaatakować czerwony. Ma on 3 nekropolie wzdłuż południa mapy, najlepiej najpierw zdobyć stolicę (środkowy). W lewym górnym rogu mapy jest zamek Bastion. Po wyeliminowaniu wroga i wizycie u niebieskiego klucznika idziemy na północ, gdzie są 2 monolity przejścia. Zdobywamy 2 artefakty, potrzebne do misji jasnowidza (Gladius Tytanów i tarcza Strażnika Niebios), który wymieni je nam na Fiolkę Żywej Krwi.

Eliksir Życia - Nocna Kradzież Mapa(kliknij, aby powiększyć)

 

Po zdobyciu artefaktu kończymy kampanię, poniżej screeny końcowe:

Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

23 thoughts on “Kampania2: Eliksir życia- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

    1. Tez tak miałem, jeżeli wykupiłeś drugiego bohatera to przerzuć do niego eliksir u mnie to podziałało, widocznie brakowało jakiegoś artefaktu do zrobienia eliksiru 🙄

    2. Ta to jest chyba nie poprawiony bug, trzeba wymienić przedmiot z innym bohaterem i będzie można go dopiero ubrać.

    3. To samo co jaguar i dre.
      Zagrałem od nowa misje, poszło mi o wiele szybciej, grałem tylo jedna postacia i bez zadnych problemow sie udalo zakonczyc misje.

    1. Hej wszystkim!
      Jak koledzy piszą po zdobyciu Gladius Tytanów i tarcza Strażnika Niebios zanosimy Je najlepiej Gelu do jasnowidza „TAKIE SOBIE DRZEWO” przy zamku startowym. Jak dostaniemy wkładamy do wyposażenia Gelu( w ekwipunku muszą być dwa pierścienie „pierścień życia i pierścień żywotności” dopiero po skompletowaniu 3 artefaktów możemy zrobić eliksir życia. Wciskamy E tur i mamy koniec. Pozdrawiam.

    2. RAV ma racje trzeba miec wszystkie 3 artefakty tj. fiolke z krwia i dwa pierscienie zycia i zywotnosci wtedy laczymy je i klikamy nastepna ture

    3. Problem w tym ze nie ma gladiusa tytanow mozliwe jest ze jakis bohater wrogow zabral uciekl z walki ze mna i przepadl?

    4. niemożliwe, by ktoś zabrał Gladius Tytanów. Przed nim znajduje się strażnik misji, który przepuszcza tylko bohaterów z kolorem zielonym (czyli nas).

  1. W poziomie 3 Dolinie Smoczych Panów najlepiej przeskanować najpierw całą mapę i cienkim bohaterem jechać na klucznika, a Gelu pędzi zajmując południowo – wschodni zamek (albo i nie) po pierścień.

  2. W czwartym scenariuszu jest lepszy sposób. Bierzemy strzelców „ile wlezie”, i atakujemy prawie że od razu. Z kilkudziesięcioma strzelcami uderzyłem na dół – najpierw zaatakowała mnie całkiem przyzwoita armia, jednak strzelcy dali radę, choć nie bez strat (rywal co turę atakował falą śmierci). Potem dopadłem Vokiala z jednym szkieletem (!) i błyskawicznie odbiłem zamki, zabijając po drodze kilku zwiadowców.

  3. Bardzo łatwa ta kampania. Można przejść grając samymi Strzelcami.
    Po pokonaniu wszystkich wrogów na czwartej mapie miałem dopiero 22 lvl (limit jest do 25).
    Mój wynik to 1600 (199 dni na Expert).

    1. Mój wynik to 2010. Wszystkie misje na najtrudniejszym poziomie tej kampanii przechodziłem. Ci strzelcy z Leśnej Straży to potęga jest.

  4. W Nocnej Kradzieży nie mogę znaleźć zielonego klucznika. Widzę całą mapę , przejechałam ją w dłuż i w szerz ze dwadzieścia razy i nic.

  5. osadnik Radosław

    Od trzech dni próbuję przejść trzecią misję. Grałem ją ok. siedmiu razy i taki ze mnie jest mistrz strategii i intelektu, że dostaję łomot. Próbowałem nawet na koniku szachowym zagrać. Za każdym razem, w którymś momencie trafiam na komputerowego boha, który ma statystki porównywalne z Gelu (ok. 10, 10, 10, 10) i ma ponad 20 złotych smoków. No już kurczę! Przez pączkowanie mu się rozmnażają czy co? Nie proszę o pomoc, bo wiem że gram słabo, ale wkurzyć się można…
    pozdrawiam Autora najlepszej strony o Herosach z tej strony lokalnej grupy galaktyk 🙂

    od admin: Prawdę mówiąc nie wiem, co powiedzieć, ja nie miałem z tą misją żadnych problemów. Może niepotrzebnie zwlekasz z atakiem na wroga?

  6. 2020 pkt na 200% trudnosci(W 2 misji chodzilem po mapie po statystyki wiec okolo 2 tyg dlużej sie zeszlo). 4 godziny gry i 4 misje poszly. Pokonanie przeciwnikow w 4 misji zajelo mi 3 tyg potem tylko zebrac gladius i tarcze Szybki atak na wage zwyciestwa,nie ma co czekac az przeciwnik sie rozbuduje. Kilkunastu strzelcow i gra jest zabawą. Miejski portal takze warto miec.

  7. Witam Grajcowników 😉
    Pytanko mam. Jakie jest prawdopodobieństwo, że w całej tej kampanii nie wypadnie Gelu magia ziemi? Robię drugie podejście do niej, no i za cholerę nie chce mi ta magia wypaść…

  8. No to masz jakis wybitny niefart albo jak zdobywajac nowe poziomy bohatera dobierasz nowe umiejetnosci, bo wtedy system ma do wyboru – jak trafisz magie ziemii podstawowy i rozbudowujesz co poziom wylacznie to co masz (w tym magie ziemii) w dwoch kolejnych ruchach masz eksperta. Kluczowy jest poziom drugi (Town Portal do dowolnego miasta) no i najlepiej Mass Slow, ze strzelcami po Mass Slow na otwarcie kazdej bitwy (ja jeszcze mialem wskrzeszenie) to w zasadzie banalna kampania jest nawet na 200% trudnosci.

  9. 1995 punktów, Archanioł 😉
    Ostatnia misja jak ma się lot (ja rozbudowałem wszędzie gildie do 5 poziomu) – zamiast walczyć z gościem, szybko na początku się rozwijamy i od razu lecimy po artefakty olewając w ogóle namioty. potem walka ze smokami i pyk pyk – zanosimy to wszystko do chatki i gotowe – misja na maks 3-4 tygodnie.

Skomentuj Beszek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top