Kampania 5- Bunt nekromanty (Powstanie Nekromanty)

Kampania Heroes 3- Cień Śmierci: Bunt Nekromanty składa się z 4 poziomów. Naszym bohaterem jest Sandro- potężny nekromanta. Celem jest zemsta na Lordzie, który z niego zaszydził. Bardzo pomocne będą nam potężne artefakty, które znacznie ułatwiają rozgrywkę- Zbroja Przeklętego, a zwłaszcza Płaszcz Nieumarłego Króla. Przyda się też zaklęcie ‘Fala Śmierci’. W trzecim poziomie dołącza do nas kolejny bohater- Fineas.


Poziom1-  Cel

Bunt Nekromanty Poziom 1 - Cel

Na mapie jest dość dużo przeciwników, a my dodatkowo jesteśmy słabi. Na szczęście posiadamy 2 potężne artefakty. Najlepiej od razu zrobić w tawernie drugiego bohatera i wysłać go na północny wschód, zanim dojdzie tam wróg. Sandro w tym czasie może zdobywać tereny wokół zamku, zwłaszcza 2 kopalnie złota na północy. Przez przesmyk po prawej od zamku będą co chwilę atakować wrogowie. Po rozbudowaniu zamku możemy wyznaczyć innego bohatera do jego obrony, a Sandro może w tym czasie zwiedzać mapę i walczyć z kim popadnie (z każdej walki dzięki nekromancji wychodząc silniejszy). Po opanowaniu sytuacji zdobywamy Zamek Elfów  na północy oraz Lochy na południu. Dzięki artefaktom i posiadanym zamkom czas będzie działał na naszą korzyść. Idąc pustynnym szlakiem na północ, dojdziemy do garnizonu- za nim na zachodzie są 2 zamki wroga. Garnizon to jedyne miejsce, którym może on się stamtąd wydostać, stąd teren ten (nad Zamkiem Elfów) powinniśmy dobrze zabezpieczyć, a wtedy łatwo będzie zablokować wroga i wygrać. Na północnym wschodzie jest jeszcze jeden zamek. Na wyspie na wschodnich morzach znajdziemy namiot purpurowego klucznika, który umożliwi nam lepszy dostęp do zamku wroga w lewym górnym rogu mapy. Przed zakończeniem poziomu Sandro koniecznie powinien odwiedzić wszystkie, rozbudowane gildie magów w zamkach, a także wykonać zadania jasnowidzów, które podnoszą mu współczynniki, np.+13 ataku i obrony. Przyda się to w kolejnych rundach. W międzyczasie zabezpieczamy ostatni zamek wroga innym, dobrze uzbrojonym bohaterem. W podziemiach, na północnym zachodzie jest nekropolia, z rozbudowanymi wszystkimi budynkami i więzieniem dusz. Po odwiedzeniu wszystkich lokacji możemy zdobyć ten zamek i przejść do kolejnego poziomu.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom2- Mistrz

Bunt Nekromanty Poziom 2 - Mistrz

Sandro niedługo po starcie powinien już tworzyć Licze w procesie nekromancji, wtedy gra jest bardzo łatwa. Okazje do tego są na zachodzie, natomiast Vidomina może iść zbierać skarby na wschód. W okolicy występuje dużo pułapek (wróg wyskakuje bez ostrzeżenia). Na wschodzie i zachodzie są wrogie Zamki Elfów. Musimy je szybko zdobyć i chronić, gdyż wróg ma dostęp do sieci monolitów przejścia. Ostatni zamek wroga, w lewym górnym rogu możemy zdobyć z opóźnieniem, wcześniej „zaliczając” Sandro jasnowidzów (nie wszystkie misje da się wykonać) i gildie magów. W podziemiach nie ma nic ciekawego z wyjątkiem kilku kopalń.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom3- Finneas Vilmar

Bunt Nekromanty Poziom 2 - Finneas Vilmar

W tym poziomie dołącza do nas nowy bohater- Finneas. Najwygodniej dać mu wszystkie jednostki, a Sandro niech mnoży same Licze z zabitych wrogów. Nawet jak chcą uciekać, to warto ich jednak zabić, aby pomnożyć armię. Początek jest spokojny, jest dużo skarbów które trzeba szybko wyzbierać, a wróg dość daleko. Za dwoma garnizonami na północy siedzą wrogowie, musimy mieć co najmniej 2 silnych Herosów aby ogarnąć sytuację. Jeśli mamy czar ‘Lot’, gra jest dużo łatwiejsza. Bez tego odległości między zamkami są spore. Na południowym zachodzie znajduje się Nekropolia od niebieskiego gracza, to powinien być nasz pierwszy cel. W podziemiach na zachodzie jest Zamek Elfów od szarego gracza. Kierując się na północny zachód mapy, spotkamy kolejny Zamek Elfów. Na samej północy są 2 wrogie zamki typu Lochy.  Ostatni zamek znajduje się w prawym górnym rogu podziemi, prowadzi do niego niebieski monolit przejścia. Oczywiście zanim go zdobędziemy odwiedzamy Sandro ulepszające lokacje.

Kliknij aby powiększyć

(kliknij, aby powiększyć)

 


Poziom4- Książe Alarice

Bunt Nekromanty Poziom 3 - Książe Alarice

Czwarta, dość łatwa misja rozgrywa się na dużej mapie bez podziemi, a w głównych rolach są zamki- Nekropolie. Zamek na południowy zachód od początkowego jest do zdobycia dopiero po osiągnięciu 25 poziomu postaci. Najlepiej wysłać od razu Sandro na zachód, żeby zabijał co się rusza i zwiększał ilość Liczów w armii. W międzyczasie innymi bohaterami zbieramy liczne skarby. W centralnej części jest jedna, a na północy druga Nekropolia jasnoniebieskiego. W lewym górnym rogu jest kolejny wrogi zamek. Na zachodnim krańcu mapy, za zielonym strażnikiem granicznym jest jeszcze jedna, tym razem neutralna Nekropolia, ze zbudowanym Więzieniem Dusz. Na południe od centrum mapy jest ostatni wrogi zamek, możemy go od razu zdobyć, co spowoduje pomyślne zakończenie kampanii.

Kliknij aby powiększyć(kliknij, aby powiększyć)


Zakończenie:

 


Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to


Kampanie Cień Śmierci (Shadow of Death):

1. Nowe początki
2. Eliksir życia
3. Tnij i siecz
4. Narodziny barbarzyńcy
5. Bunt nekromanty
6. Nieświęte przymierze
7. Ulotna Moc


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

22 thoughts on “Kampania5: Bunt Nekromanty- poradnik do Heroes of Might&Magic 3”

  1. W 1 misji najlepiej od razu gnać i zdobywać te lochy na płd.-wsch. bastion na północy też jest słaby. no i broniąc się w fortecach przeciwko byłym właścicielom można zdziałać cudów.

    1. No i fajnie pięknie tylko ciekaw jestem gdzie tu w tej misji znaleźć gryfy i czterolistną koniczynę. Chyba coś spartoliłem…; /

      1. koniczyna bardzo sprytnie schowana jak gladius -.- tylko ze w okolicach namiotu zielonego klucznika.

        a z gryfami to i ja coś chyba spartoliłam, żadne oddzialy gryfow sie nie chcialy przylaczyc, wiec kicha -.-

      2. gryfy można kupić w obozie uchodźców tylko trzeba save z pocz. tygodnia, ale jak mi sie udało to nic nie dostałem, a za koniczyne co dają?
        PS. w poziomie 3 za 16 Halabardników dostałem 4 arcylicze

    2. Nagrody z 1. misji:
      gladius -13 ataku
      tarcza – 12 obrony
      koniczyna – 2 wiedzy
      oprawione oko – 2 wiedzy
      12 gryfów – nic.

  2. Nie ogarniam 4 misji tej kampanii… W około 2-3 tygodniu gry wyskakuje mi bohater jasnoniebieskie go z smokami widmowymi i ogólnie całą armią ulepszą na full, której nie mogę rozwalić. Wy też tak macie?

    1. gdzie znaleźć płaszcz ze smoczych skrzydeł? w Poziom4- Książe Alarice i jaka jest nagroda za ten quest?

    2. Nie można w 4 misji tak długo czekać. Jeśli Sandro jest dobrze rozwinięty, należy idąc z początkowego zamku pokonywać potwory strzegące kopalni i w ten sposób pozyskiwać lisze. Z tymi liszami z marszu można zaatakować i zdobyć zamek jasnoniebieskie go i wyeliminować go. Ciemnoniebieski jest za garnizonem, przez który musi przejść aby przejść do reszty mapy więc jednym bohaterem trzymamy tam armię aby nie mógł przejść, a drugim chodzimy po mapie i rozwijamy.

    3. Już w pierwszym tygodniu zaatakuj go mając około 20 liszy. Jeżeli zrobisz to w otwartym polu a nie oblegając zamek powinieneś dosyć spokojnie wygrać. A jak nie istnieje możliwość nauczenia się w kaplicy „zniszczenia nieumarłych” czy jakoś tak.Zadaje po około 300 obrażeń wszystkim nieumarłym. Jeżeli zrobisz ze wszystkich liszy jeden oddział powinien przeżyć a z wrogiej armii niewiele zostanie.

  3. Dlaczego mój Sandro nie tworzy Liczy z zabitych wrogów tylko szkielety? Jestem już na drugiej misji, bohater dobrze rozwinięty i ciągle nic.

    od Admin: Musisz mieć założony artefakt 'Płaszcz Nieumarłego Króla’.

  4. Czy mi się zdaje czy potem, będę musiał pokonać własnoręcznie stworzonego Sandro?

    od Admin: Sandro tak, ale nie własnoręczny tylko inny- wbudowany w grę, więc spokojnie możesz go rozwijać 😉

  5. Ta misja (czwarta) jest cholernie łatwa jeśli ma się w księdze czarów Wrota Wymiarów 😛
    I zawiodłem się że mój Gelu, Crag Hack, Gem i Yog nie przeszli do kolejnych kampani w takiej formie jakiej ja ich stworzyłem. Dlatego straciłem chęć na maksowanie Sandro w ostatniej misji, skoro i tak nie przejdzie -.-

  6. Jak przejść misję czwartą? Już po 2 tygodniach mam 60 liszy a mimo to wróg mnie pokonuję. Co mam zrobić aby go pokonać? 😥

    od Admin: Unikać najsilniejszego wroga, dopóki nie będziemy mieli lepszej armii.

  7. Ja w ostatnim lvl (4) miałem z gildii w 3 lvl Wrota Wymiarów
    1-go herosa pakujemy na górę, a 2-go do środka i zdobywamy zamki jasnoniebieskie go (są bezbronne jeśli jest 1 dzień) i rozwalamy jego herosów (magią) i mamy wroga z głowy 😉

  8. Właśnie gram w ostatnią misje, w smoczej utopii zdropiłem ostrze armagedonu, więc moge leciec dalej bez zbroi przeklętego. Mając dodatkowo wrota wymiarów jestem w stanie zrobić to w kilka tygodni.

  9. W drugiej misji da się wykonać wszystkie zadania jasnowidzów.
    Nie wiem czy poszukiwane artefakty są do podniesienia na mapie, być może komputer ma je na początku u swoich bohaterów. Zarówno pierścień płonącej siarki jak i lunetę zdobyłem pokonując herosów pomarańczowego.
    Za lunetę dostajemy umiejętność – zaawansowana logistyka,
    Pierścień wymieniamy na amulet śmierci.

  10. miałem niezłego pecha:) nekromancja na expert trafiła mi sie dopiero pod koniec 3 misji:)
    w 4 trzeba pędzic od razu przed siebie i zaatakowac kilka kopalni, starczy zeby rozwalic spokojnie najblizszego sąsiada a pozniej nastepnych, dwa miesiące i po planszy, strasznie łatwa kampania tylko w 3 planszy trzeba bylo sie troche naganiać bo nie mialem lotu, trafilem go w pierwszej misji ale mialem mądrośc na zaawansowanym

    1. To jest najłatwiejsza z wszystkich Kampanii 3. Wszystkie misje zrobione na najwyższym poziomie trudności. Jedyne co to kilkukrotny restart przy pierwszej misji aby mieć od razu ekspert nekromancje i jedziemy wszystkich

  11. Ogólnie kampania latwa. Poza 1 misja w ktorej wróg atakuje w 1 tyg. Gram na 200% wiec ciężko odpierać ataki w 1 tyg nie mając armii. Ale jakos poszlo. Potem juz z górki. Kolejne misje banalne. 4 najłatwiejsza bo miałem wrota wymiarów,dobre statystyki(38 atak) i duzo pkt many(24 wiedzy plus zrodlo i zrobiło sie 480 pkt many) i rozwalilem go w 3-4 tyg. Końcowy wynik 2190pkt. Az sie zdziwiłem ze taka latwa kampania i taki wynik.

Skomentuj wiktor Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top