Kampania 1 – Niech żyje królowa
Pierwsza kampania w Heroes 3 jest bardzo łatwa, można ją potraktować jak trening. Zawiera tylko 3 poziomy. Wszystkie są dosyć proste, walczymy w nich armiami ludzi ze zwykłych, białych zamków typu Castle. Żadni bohaterowie nie będą się w niej powtarzać, ale niektórzy przejdą do scenariuszy w kolejnych kampaniach. Poniżej znajdują się krótkie opisy poziomów oraz odkryta mini-mapa.
Poziom1- Powrót do domu
Pierwszy poziom pierwszej kampanii jest bardzo łatwy. Zaczynamy w prawym dolnym rogu mapy, oddziały otaczające naszego bohatera Christiana będą chciały się dołączyć. Obok jest kilka okrętów, warto przy ich pomocy zebrać skarby na morzu. Na zachód od naszego zamku są tereny pokryte śniegiem, znajdziemy tam kopalnie i skarby. Mamy jednego wroga- brązowego. Gdy pójdziemy na północ, a następnie wejdziemy w śniegi przy tabliczce, dojdziemy do zamku brązowego w centrum mapy. To ważne miejsce, gdyż od tego zamku prowadzą 3 przejścia- w prawo do naszego zamku, a na północ i zachód do kolejnych zamków wroga. Oprócz tego na mapie jest dużo skarbów i kopalń. W prawym górnym rogu mapy jest monolit, przenoszący w lewy górny róg mapy na tereny ze skarbami i artefaktami. Kierując się na północ od drugiego zamku wejdziemy z powrotem na zielone tereny, a w prawym górnym rogu jest zamek. Czwarty zamek jest w lewym dolnym rogu. Łącznie na powierzchni są 4 zamki typu Castle. Ostatni zamek wroga jest w podziemiach. Dostęp zapewniają wejścia w lewym dolnym i prawym górnym rogu. Po zdobyciu ostatnich, podziemnych Lochów przechodzimy do kolejnego etapu. Zanim zdobędziemy ostatni zamek, warto odwiedzić lokacje dodające współczynniki a także rozbudowane gildie magów. Bohaterowie bowiem będą dostępni w kolejnych etapach. Poniżej obraz z mapy tego poziomu- powierzchnia i podziemia.
Poziom2- Anioły
Drugi poziom rozgrywa się na małej mapie, a w roli głównej wystąpią Anioły. Najpierw musimy zdobyć zamek, jest on w centrum mapy, a wszystkie okoliczne anioły będą chciały się dołączyć. Wróg (brązowy) czai się w podziemiach. Najłatwiej jednego bohatera wyposażyć w same anioły (wtedy szybciej porusza się po mapie) i zdobywać nim teren. Po pozbieraniu aniołów warto szybko pójść w lewy górny róg mapy, gdzie jest pomocny artefakt- Skrzydła Anioła. Można go wymienić u jasnowidza na 10 Aniołów, lecz niezbyt się to opłaca. Wróg ma 4 zamki w rogach podziemi. Są one nierozbudowane i mamy nad nim od początku sporą przewagę w postaci sporego przyrostu Aniołów. Na wschodzie i zachodzie są wejścia do podziemi. Oprócz 4 zamków jest tam kilka kopalń. Poziom można przejść bardzo szybko, po zabiciu brązowego przechodzimy do kolejnego etapu.
Poziom3- Gryfie Klify
W tym poziomie aby wygrać, musimy zając 7 siedlisk Gryfów na mapie. Wiąże się to oczywiście z zażartymi walkami przeciwko dwóm wrogom. Zaczynamy mając 3 zamki na południu mapy. Po pozbieraniu armii od wszystkich bohaterów możemy zacząć zdobywać kopalnie i lokacje. Przy górnym zamku ścieżki rozdzielają się. W środku mapy są 2 zamki Inferno- jeden na wschodzie, a drugi na zachodzie mapy. Nad nimi są kolejne 2 zamki, tym razem zwykłe, białe. W podziemiach z kolei są 3 wrogie zamki typu Lochy. Zabicie wrogów nie jest zbyt trudne. Po tej czynności udajemy się na północ, gdzie znajdziemy 7 Wież Gryfów. Po ich oflagowaniu kończymy kampanię.
Poradnik pomógł w przejściu kampanii? Podziękuj autorowi, stawiając mu kawę:
Pozostałe Kampanie Odrodzenia Erathii:
1. Niech Żyje Królowa
2. Podziemia i Diabły
3. Wojenny Zamęt
4. Oswobodzenie
5. Niech Żyje Król
6. Pieśń dla Ojca
7. Siewca Rozpaczy
Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)
Rzeczywiście, nie jest. Przedwczoraj skończyłem trzecią misję. Ma się de facto 1 miasto przeciw 7 (2 nie mają fortów), a udało mi się wygrać dopiero za drugim razem. Z kolei w bitwie komputer przyzwał 480 żywiołaków, ubił mi Implozją wszystkich Halabardzistów i spowolnił wszystkie jednostki naraz. Po bitwie okazało się, że mój bohater ma… 0 jednostek (zostały mi tylko 2 wskrzeszone Archanioły, które po zakończeniu bitwy znikły).
Bardzo łatwy poziom!
Co do poziomu2: Przeszedłem go przed chwilą w 10-15 min chyba, po zebraniu aniołów z pierwszego tygodnia z siedlisk juz zszedłem do podziemi i mając 7 aniołów i 1 archanioła zdobywałem zamki jeden po drugim.
Nawet Fair Feather (miasta startowego) nie rozbudowywałem, jedynie do Kapitolu, żeby mieć kasę w następnych tygodniach gry na anioły, które i tak nie były potrzebne.
Poziom 3- pokonałem wszystkich wrogów i przejąłem wszystkie bastiony gryfów, lecz kampania się nie kończy i mogę grać bez końca, wie ktoś o co chodzi ?
W trzeciej misji po zajęciu siedmiu siedlisk gryfów misja się nie kończy nie wiem co zrobić. 🙁
od Admin: Na pewno masz 7, a nie np. 6 ? Może spróbuj poczekać do końca limitu czasowego. Nie mam innych pomysłów. U mnie zaraz po zajęciu siódmego wyskakiwał koniec kampanii.
Undertaker
Na pewno zająłem 7 siedlisk nawet odbijałem je po ponownym przejęciu przez wrogów, czekałem kilka dni i nic misja dalej się nie kończy. Kilka lat temu przechodziłem tą kampanie i z tego co pamiętam wszystko było w prządku. Gram z modem In The Wake of Gods i z WOGyfikowałem tą mapę może to przez to.
WoG jest bardzo niestabilny wciąż i bardzo możliwe, że to przez to, zresztą osobiście go nie lubię i nie używam. Może najpierw ubić przeciwnika, potem na lajcie zająć siedliska, ja zawsze w tej kolejności działałem.
Ok udało mi się przejść tą misje odpaliłem sejwa w grze bez WoG-a, widocznie w tym modzie jest jakiś błąd uniemożliwiający ukończenie ostatniej mapki.
Ja mam nową wersje z Ubisoftu i też mi się wyłącza 1-2 razy dziennie.
Ponadto wielu ludzi na Viście nie działa kampania Wojenne łupy, mi też normalnie nie działa, tylko sie otwiera raz na kilka tygodni i gdy się cudem otworzyła musiałem ją przejść od razu.
Ja zdobyłem Lochy, jeden zamek i jedno Inferno.
4 pierwsze oblężenia razem byłyby łatwiejsze od tego Inferna. Być może Inferna są na początku troszkę rozbudowane bardziej, lub brązowy gracz (Inferno) jest lepszy od pomarańczowego (Lochy)
A wogóle przyłączyło się do mnie ni stąd ni zowąd 21 smoków z Lochu ja się bałem, że mi armie rozwalą, robię save a one za darmo przyłączają się 🙂
Ta kampania niedopracowana jest – 2. misję można przejść w 3 tygodnie, o 3 juz dużo wszyscy napisaliśmy.
W misji 1 z tego, co zaobserwowałem, to nie tylko są zablokowane smoki, ale też mantikory, a nawet minotaury. Najsilniejszy potwór w Terraneus to Meduza Królewska…
Ta pierwsza mapka przeszła mi tak łatwo… Nie musiałam walczyć z brązowym. Poszłam sobie jakąś słabą bohaterką do podziemi(wróg nie zareagował). Patrze, jakiś jego zamek jest pusty a jest moja tura. Wchodzę do niego… i BACH! Pokazuje mi się komunikat że przechodzę na dalszą mapkę 😀
Wszystkie misje dość banalne. W 2 i 3 rajdy wrogów były mocno wkurzające, ale jak mu się ubije 2-3 silniejsze armie to gość mięknie zupełnie.
Otóż nie mogę przejść 3 misji w pierwszej kampanii ,bo:
1.Brak surowców na rozbudowę.
2.KOMPLETNY brak jakiejkolwiek armii.
3.Kompletny brak jakichkolwiek budynków szkolących jednostki ,oprócz Strażnicy (Pikinierzy) w największym mieście.
4.Po jednym tygodniu Eofol i Nighon mi wyjeżdżają dużymi armiami i niszczą wszystkie budowle.
Ktoś może pomóc?
To najłatwiejsza kampania w HOMM3..
Jak wy sobie nie radzicie z misjami na poziomie pionka czy konika, to idźcie pograć w Counter-strike’ a, bo u Kilgora albo Crag Hacka nie bedziecie mieli co szukać 😉
Wiem, że trzy lata temu, ale może ktoś będzie miał ten problem. W 1 i 2 misji musisz zrobić mistrza mądrości przynajmniej trzem bohaterom, i rozbudować oraz odwiedzić gildie magów w miastach, najlepiej jeszcze odwiedzić budynki do statystyk. Robienie trzeciej misji bohaterem 4 lvl bez magii i statystyk rzeczywiście jest trudne, ale jak się w taki sposób przygotujesz to jest później bardzo łatwo.
Witam,
W poziomie 1 rozwaliłem już wroga zostawiając mu tylko lochy, a przed nimi bohater z silną armią i łażę bohaterami po wszystkich budynkach umiejętności, jednak o ile wszyscy mogli skorzystać z biblioteki oświecenia to Christian dostaje odpowiedź: „Brakuje Ci sławy i ogłady, by wstąpić w progi Biblioteki Oświecenia”. Ma 6 poziom jak wszyscy inni i podobnie jak reszta odwiedził już co się tylko dało na mapie, co więcej ma najlepsze współczynniki dzięki artefaktom, ale do BO wpuścić go nie chcą 😀 Czy ktoś może wie ocb że innych wpuścili, a jego nie? Oczywiście nie będę czekał na odpowiedź i dokończę poziom, ale może ktoś kiedyś będzie miał ten sam problem, więc mam nadzieję że odpowiedź się pojawi 🙂
Pozdro 😎
od Admin: Do biblioteki wpuszczają od 10 poziomu, a jak bohater ma Dyplomację to od 4-go poziomu.
Dzięki za poprzednią odpowiedź i zrozumiałem, że o 2 poziomy doświadczenia na poziom dyplomacji są obniżane, więc jak reszta miała zaawansowany, a główny mógł mieć co najwyżej podstawowy z Chatki Czarownicy.
Muszę przyznać, że ta kampania była rzeczywiście banalna, a ostatni poziom gdybym się nie bawił w zbieranie czego się da i ulepszanie głównego bohatera, który przez większość czasu siedział w zamku, to miałbym zakończony już po miesiącu. Kończąc 2 poziom miałem w sumie ośmiu bohaterów (3 skasowałem po przekazaniu wojska) z czego dwóch Ekspert magii powietrza i wrota wymiarów (jeden z nich inteligencja na Ekspert po tygodniu) i 1 bohater z magią ziemi na zaawansowanym oraz Magiczny portal 😀 Ale i bez tych czarów szło by łatwo rozwalić wroga, a z nimi była po prostu demolka. Dla początkujących graczy zdecydowanie polecam tą kampanię.
Pozdro 8)
Czy komuś pojawił się problem że w drugiej misji nie ma 4 bohaterów z pierwszej? Wszyscy których „wykoksowałem” są na 6. poziomie, zna ktoś rozwiązanie problemu?
W tej kampanii tego nie doświadczyłem, ale w którejś mi się tak zdarzyło 🙂 ale był chyba błędny opis w scenariuszu że bohaterowie przejdą.
wracając do tej to powinni przejść, z kilkoma czarami na start są nie do powstrzymania nawet bez armii ;p
Prawdopodobnie będzie potrzebny patch
Ja w drugim poziomie zamiast 'klepać’ wroga to odwiedzałem 2 Bohaterami (Cyra i Daremyth) gildie.
Opłacało się bo trafiły się czary Magiczny Portal i Wrota
Wymiarów.Na początku 3 Misji miałem 2 czary które
widać powyżej :)Z tymi dwoma czarami gra jest banalnie
prosta w dodatku bardzo słabi wrogowie:)
Ha!! Dzisiaj przeszedłem kampanię, niezbyt trudna chociaż ostatnia misja może sprawić trochę problemów jeśli będziemy się ociągać.
1 misja – bardzo prosta, raczej zabawa, niż właściwa gra. Warto drugą postacią popłynąć od razu do Plinth. Powinno się udać pokonać Xyrona, który na początku tam siedzi.
2 misja – cóż, miałem podczas tej misji cały czas ”banana” na twarzy. Misja jest tak genialnie prosta, że wymiękam 😆
3 misja – niestety tu problemy się zaczynają ponieważ ja strasznie długo zwlekam z pokonywaniem wrogów, pamiętam, kiedyś pojechałem na północ i tam była jakaś zasadzka 😆
Ogólnie kampania łatwa dla wyjadaczy herosowych 😀
Rzeczywiście ta kampania jest bardzo prosta, Skończyłem w 31 dni.
Powróciłem do kampanii z tej cudownej gry. Zamierzam opublikować opisy każdej.
Kampania prosta, tak jak było mówione chyba najłatwiejsza ze wszystkich. W pierwszej misji Christianem poleciałem na morze, i przez wir do zamku brązowego. Nie zajmowałem go, poszedłem od razu do podziemi. Drugim bohaterem zdobywałem trochę doświadczenia. Po niedługim czasie zająłem zamek w podziemiach.
Misja druga – w 2 dni zdobyłem artefakty które znajdują się obok naszych bohaterów. W 3 dniu zająłem zamek i zacząłem przyłączać anioły. Podzieliłem armię na same anioły dla Christiana i archanioły dla drugiego hirka. Zdobyłem skrzydła i misja szybko poszła.
Trzecią misję trzeba zacząć dość agresywnie. Jako premię – Tarczę Lwiej Odwagi (wg mnie). Cały tydzień trwało szybkie wyczyszczenie strefy startowej. Główny zamek najlepiej rozbudować z zamkiem i armią, w obu pozostałych rada miasta, ewentualnie ratusz. Złota na mapie jest sporo. Od drugiego tygodnia Christian zabrał wojsko i poleciał zająć Inferno brązowego po lewej stronie. Po tym od razu udał się do podziemi wyeliminować pomarańczowego. W międzyczasie drugi bohater zbierał rzeczy leżące na ziemi. Pokonanie pomarańczowego nie jest trudne. Przy szybkim zajęciu jego zamków można zdobyć Księgę Magii Ziemi (leży przy zamku najbardziej wysuniętym na lewo. Z czarami i bez pomarańczowego nawet bez wielkiego wojska można pokonać zasadzki i zająć 2 zamki brązowego. Jeśli potrzeba armii to najlepiej udać się do Konserwatorium gryfów na naszej strefie. Dostaniemy tam anioły z którymi raczej nie da się przegrać. Można ewentualnie zdobyć artefakty leżące za bramkami aby zdobyć gryfy. Mnie długo zajęło zdobywanie tarasów bo robiłem to 1 bohaterem.
Wynik – 960 Obserwator.
1. Banał, pierwsza lepsza armia i prosto do ostatniego zamku po zwyciestwo.
2. jeszcze latwiejsza, zgarniamy anioly i rozdzielamy na 2 bohaterow. puszczamy ich do 2 wejsc do podziemi za kilka tur mamy zwyciestwo.
3. Tutaj juz trzeba pozajmowac jak najszybciej sasiednie kopalnie i wyzbierac skarby, rozwiniecie 2 zamkow uzbiera nam spora armie ktora wystarczy do zwyciestwa. Uwaga sciezek do siedlisk gryfow trzega silne potwory i przynajmniej jeden bohater wroga bedzie mial silna armie 🙂