Kampania 5 – Igranie z Ogniem
Kampania piąta w Heroes3- Ostrze Armageddonu (Armageddon’s Blade) nazywa się ‘Igranie z Ogniem’. Składa się z 3 poziomów. Naszą początkową bohaterką jest Adrienne- czarodziejka specjalizująca się w Magii Ognia. Będzie towarzyszyła nam przez całą kampanię, dlatego nie należy oszczędzać czasu na ulepszanie jej współczynników. Inni bohaterowie także przenoszeni będą do kolejnych poziomów. Kampania jest średnio-trudna, za to bardzo długotrwała. Zwłaszcza ostatni poziom (mapa XL z podziemiami) to sporo walki. Mapy zazwyczaj są bagniste, więc przyda się nam umiejętność Znajdywania Drogi, prócz tego obowiązkowo Magia Ziemi i Mądrość (do obsługi czaru Magiczny Portal- bez tego kampania będzie niesamowicie ciężka).
Poziom1- Wsie i Farmy
Początkowy, łatwy scenariusz zaczynamy bez zamku w prawym dolnym rogu. Na mapie mamy jednego wroga- niebieskiego, którego musimy wyeliminować. Niebieski posługuje się wojskiem z zamku typu Cytadela, nasza armia to ludzkie jednostki zamku Castle. Pierwszy zamek jest bardzo niedaleko, drugi kawałek dalej idąc ścieżką. Wszystkie zamki na całej mapie (wrogie Cytadele również) mają zablokowaną budowę 2 najlepszych siedlisk stworów (czyli Kawalerzystów i Aniołów oraz Wiwern i Hydr). Od razu w Tawernie rekrutujemy sobie drugiego bohatera z dobrymi umiejętnościami, będzie to pomocnik Adrienne w całej kampanii. W zamkowych gildiach dość często trafia się czar Magiczny Portal, którego koniecznie musimy się nauczyć, pomoże nam to w rozgrywce, także w kolejnych poziomach. Mapa jest symetryczna, lewa strona to bagna, tereny niebieskiego. Prawa (wschodnia) strona mapy to nasz teren. Najpierw najlepiej opanować cały wschód, na północy są jeszcze 2 zamki Castle. Po zajęciu wschodu mapy możemy uderzyć na wroga. Nie jest on zbyt silny ani zorganizowany, ma dużo gorszą pozycję startową od nas i dodatkowo spowalniające bagna. Tak samo jak my, wróg ma 4 zamki (chociaż niekiedy nie zdąża wszystkich zdobyć). Na tereny wroga prowadzą 3 garnizony. Najpierw zdobywamy te na południu, a na koniec północne (patrz mapa). Na północnym wschodzie mapy jest więzienie z dość dobrym bohaterem, a na południowym zachodzie jest monolit przejścia na północ mapy. W ogóle nie musimy tam iść, bo są tam tylko artefakty, których i tak nie zabierzemy dalej. Natomiast współczynniki bohaterów i czary jak najbardziej przeniesiemy do kolejnego poziomu, dlatego warto przed zdobyciem ostatniego zamku odpowiednio „wykształcić” swoich bohaterów, zwłaszcza odwiedzając Bibliotekę Oświecenia na północy oraz Gildię Magów z Magicznym Portalem. Po zdobyciu wszystkich zamków wroga przechodzimy do kolejnej odsłony kampanii.
Poziom2- Pochód Martwiaków
W drugim poziomie „Pochód Martwiaków” za zadanie mamy oflagować wszystkie siedliska stworzeń w ciągu 7 miesięcy. Zaczynamy bez zamku, z bohaterami z poprzedniego poziomu. Na początek dajemy wszystkie wojska Adrienne, a ona udaje się ścieżką na wschód wzdłuż południowego krańca mapy. To co na północy, na początku nas nie interesuje. Wspomagając się magią zdobywamy naszą pierwszą Cytadelę, po czym idziemy dalej na wschód, aż do rogu. Po drodze są jeszcze 2 zamki, łącznie pod koniec pierwszego tygodnia powinniśmy mieć już 3 zamki. Musimy je szybko rozbudować, nie jest to trudne gdyż na mapie pełno jest skarbów i zasobów. Musimy uważać na liczne monolity wyjścia, gdyż w każdej chwili może z nich wylecieć wrogi jeździec. Po opanowaniu całego południa i odwiedzeniu purpurowego klucznika, udajemy się na północny wschód przez purpurową bramę. Jest tam słabszy, brązowy wróg z 2 zamkami, z którymi wiadomo co zrobić 🙂 Mając 5 zamków jesteśmy w komfortowej sytuacji. Najpierw najwygodniej ubić ostatniego wroga, a potem przystąpić do spokojnego zdobywania siedlisk. W centrum mapy są 2 duże stawy, a między nimi rozciąga się duży pas terenu bez zamków. Ostatnie wrogie zamki są na północnym zachodzie mapy- 4 Cytadele purpurowego gracza. Po ich zdobyciu musimy pozajmować siedliska. Niektóre z nich są w podziemiach. Musimy odwiedzić praktycznie każdy zakątek mapy. Najwygodniej złożyć armię z samych Oślizgów Smoczych, wtedy bohater szybciej porusza się na mapie. Nie ma nawet sensu tracić czas na zbieranie skarbów. Czeka nas mnóstwo walk z bardzo słabymi martwiakami, które prawie nigdy nie chcą uciekać. Oślizgi spokojnie na nich wystarczą, a walki będą ekspresowe z powodu ich szybkości. Można ewentualnie dodać do armii szybkie Wiwerny Królewskie. Łącznie na całej mapie znajdują się następujące siedliska:
Gnole-41, Jaszczuroludzie-29, Oślizgi-27, Bazyliszki-18, Wiwerny-2, Demigorgony-12, Hydry-7, Żywiołaki Wody-5.
Po zajęciu wszystkich przechodzimy do finałowej odsłony tej kampanii. Przed oflagowaniem ostatniego warto ulepszyć Adriannę we współczynniki zdobyte w lokacjach na mapie, misji jasnowidzów z kolei nie opłaca się wykonywać.
Poziom3- Spalenie Tatalii
Finałowa odsłona tej kampanii to „Spalenie Tatalii”. Zaczynamy w prawym dolnym rogu bez zamku. Po odwiedzeniu chatki jasnowidza dociera do nas, że będzie ciężko. Oddziały zamku Cytadela będą chciały się dołączyć, niestety jest ich mało. Najwięcej jak zwykle jest martwiaków. Na mapie jest bardzo dużo zamków, jeśli mamy Magiczny Portal i Magię Ziemi to gra będzie dosyć prosta, w przeciwnym razie może być ciężko. Na mapie występują neutralne zamki typu Cytadela oraz wrogie Nekropolie. Wrogów jest aż czterech, na domiar złego mają między sobą sojusz wymierzony przeciwko nam. Mamy jednak tą przewagę, że Adrienne ma dużo lepsze współczynniki ataku, obrony, mocy i wiedzy. W prawym dolnym rogu mamy swój grajdołek, do którego bardzo rzadko zapuszczają się wrogowie. Pierwsza Cytadela jest na północ od naszego początkowego miejsca. To powinna być nasza stolica. Szybko powinniśmy zając 3 kolejne Cytadele- jedna jest na zachód od początkowego miejsca, przy dolnej krawędzi mapy. Kolejna jest ścieżką na północ od naszej stolicy, lecz nie da się jej rozbudować. Czwarta neutralna Cytadela jest za monolitem koło naszej stolicy. Po rozbudowaniu tych zamków możemy zacząć gromadzić wielką armię. Siła wrogów nie jest zbyt silna, najwięcej kłopotów przysporzą nam wrodzy „maruderzy”, którzy w ogromnej ilości szwendają się po mapie. Taktyka jest prosta- ubijać wrogów po kolei, najlepiej zacząć od pomarańczowego. Najlepiej jednym bohaterem bronić własnych ziem, a drugim zdobywać nowe. Cała rozgrywka jest dosyć czasochłonna, zamków na mapie jest w sumie aż 29 (20 Cytadel- wszystkie na zielonych terenach i 9 Nekropolii na brązowych terenach- patrz mapa poniżej). Musimy je wszystkie zdobyć, aby zakończyć kampanię. Za ubicie pojedynczych wrogich bohaterów możemy od Jasnowidzów uzyskać fajne czary, np. Lot czy Wrota Wymiarów. Jest to jednak bardzo trudne, zazwyczaj wrogowie uciekają z pola bitwy do tawerny, a wtedy Jasnowidzowie nie chcą dać nam czaru. Najkorzystniej najpierw zająć południowy wschód, potem północny wschód, a potem północny półwysep. Przy posiadaniu zaklęcia Lot lub Spacer po Wodzie możemy przy okazji zająć wyspę z dwoma zamkami w lewym górnym rogu mapy. Na „brązowej” wyspie w centrum mapy znajdziemy 2 nekropolie, warto opanować szybko tą wyspę, gdyż całuny ciemności w zamkach zasłaniają nam mapę. Przy zamku Thanel Falls jest zejście w podziemia, możemy zrobić nimi triumfalny marsz na zachód, zdobywając po drodze 2 nekropolie (na brązowej części podziemi) oraz 4 cytadele (na zielonej, zachodniej części podziemi). Kolejny nasz cel to południe i południowy zachód mapy z kilkoma zamkami, a następnie półwysep-cypelek na zachodzie z 2 Cytadelami. Zostaje nam wtedy ostatni zamek do zdobycia, na małej wysepce na zachodzie. Inna zachodnia wyspa, przyklejona do lewej krawędzi mapy zawiera monolit przejścia do podziemnej skarbnicy. Nie musimy wcale tam iść, wystarczy dobić ostatniego wroga i zakończyć kampanię.
Pozostałe Kampanie dodatku Ostrze Armageddonu:
Kampania1- Ostrze Armageddonu
Kampania2- Smocza Krew
Kampania3- Pogromca Smoków
Kampania4- Festiwal Życia
Kampania5- Igranie z Ogniem
Kampania6- Nieroztropny Kaprys
Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)
Dzięki za wyliczenie wszystkich siedlisk w 2 poziomie. Wydawało mi się, że mam wszystkie, ślepiłem w mapę chyba z godzinę i nie mogłem dojść, czego jeszcze nie mam. Chata gnolli była górą 🙄
W drugiej misji po pokonaniu wszystkich jestem zadowolony. Aczkolwiek już drugi miesiąc kończąc bezsensownie tury i szlajając się po mapie nie mogę znaleźć cholernych ważek. Brakuje mi tylko jednego do ukończenia kampanii a oczywiście po upychali to tak że nie widać GDZIE TO JEST… Zielone drzewa na zielonym terenie. Rozumiem, że trudność jest irytująca, aczkolwiek bardziej męczy szukanie tego niż pokonywanie wrogów… Jeszcze to łażenie po bagnach.
Szacunek dla admina za to, że potrafił to cholerstwo znaleźć 😉
od Admin: Po co szlajasz się po mapie? Odkryj całą mapę a potem ślęcz 🙂 oprócz drzewek jest jeszcze flaga 🙂 Można też zrobić screenshota z mini-mapy i powiększyć go o 400% to wtedy w miarę wyraźnie widać niezajęte lokacje.
w ostatniej misji warto jak najszybciej dotrzeć do swoich garnizonów i pozbierać armie z nich armię. w pierwszych dwóch misjach wypada też powołać kilku bohaterów i upgradeować ich na maxa. w ostatniej misji mamy kilku potęznych bohaterów, którzy mając nawet niewiele wojsk, potrafią zrobić niezłe spustoszenie…
fajna kampania, bagna to jeden z moich ulubionych zamków
Witam. możecie mi powiedzieć gdzie znaleźć monolit wejścia/wyjścia do smoczej utopii pod ziemią(o ile się nie mylę tam jest księga magii ziemi) w 3 planszy tej kampanii ? podchodzę drugi raz do tej kampanii, w pierwszej próbie miałem miejski portal, ale nie miałem magii ziemi(nie pytajcie jak to zrobiłem bo ta magia to dla mnie podstawa w tej grze!), próbowałem coś ugrać ale w 7 miesiącu siła wroga jest już tam duża, że nie ma szans go rozłożyć. Teraz jak zacząłem grać po raz drugi(a przerwę miałem półtoraroczną)s kupiłem się tak bardzo na magii ziemi, że qrde nie znalazłem tego czaru(chyba mi ktoś zarąbał jasnowidza,a sam nie pamiętam gdzie był, za duża przerwa) :/ teraz mam 3 miesiąc w 3 planszy i co ciekawe mam armię silniejszą od całej tej ferajny, a nie chce już po raz 3 rozpoczynać od nowa bo czuję, że ich roz***** 😉 tak mi na tym zleży, że nawet zacząłem szukać opisów kampanii w tej grze, a co za tym idzie gratuluję fajnej strony autorowi ! dzięki i proszę o pomoc 🙂
od Admin: Nie pamiętam gdzie on był 🙁 Wpisz kod na odkrycia mapy to się dowiesz. W Utopii artefakty są losowe, więc nie jest wcale takie pewne że będzie tam księga magii ziemi.
Monolit do skarbnicy jest na zachodniej małej wysepce pilnowany przez ,,watahę ” smoków cienia. Skarbnica jest broniona przez oddziały zamku Lochy a poza tym jest tam więzienie.
Nigdy sie tak nie nameczylem tak jak w 3 misji tej kampani. 10 miesiecy walczylem z tymi nekromantami, kilka razy bylem w sytuacji beznadziejnej ale jakims cudem udalo mi sie wyjsc obronna reka. po 6 miesiacu rozwalalem 150 hydrami armie conajmniej dziesieciokrotn ie silniejsza z zerowymi stratami. gdy wrog atakowal mi zamek wojskami z cytadeli rzucalem na nich berserk i sie wykanczali samemu 😀 potem oslepialem jaszczura i konczylem wroga 🙂
po przejsciu SoD i RoE gra cytadela sie wydaje taka przyjemna 😀
tylko nekromantow mam juz stanowczo dosc 🙂
Witam. Przeszedłem pierwszą i drugą misję kampanii raczej bez problemów, natomiast w trzeciej mam problem. Za wolno się poruszam. Nie mam magii ziemi stąd nie mogę wracać do dowolnego zamku…
Czy jest możliwość by zacząć całą kampanię od nowa bez straty save’a? Przeszedłem już na nim 4 kampanie, szkoda mi tego 🙂
pozdrawiam i czekam na odp
od Admin: Jeśli nadpisałeś save, to chyba nie da się nic zrobić. Ja kiedyś też tak miałem w tej kampanii i faktycznie niewesoło było.
Są 3 wyjścia- 1) grzebanie w pliku z savem 2) wykształcenie drugiego bohatera z magią ziemi (ale tu trzeba jeszcze gildię z Magicznym Portalem) 3) zaczęcie od początku
poradzisz sobie i bez magicznego portalu, musisz tylko grać uważniej i uważnie kontrolować ruchy przeciwnika, misja będzie długa i męcząca ale dopniesz swego 😉
no strasznie ciężkawo jest, próbuję ogarniać to bez magii ziemi i początkowa daję radę, aczkolwiek około 4 miesiąca mają zbyt silne armie…
tymbardziej, że nie mam berserka co cała moją sytuację pogarsza. Oślepienie nie działa na nieumarlaków ;(
jeden mały błąd i po mnie…
Ma ktoś może pomysł jak przejść tą misję bez magii ziemi i berserka? za szybko nie uda mi się ich zaatakować ze względu na brak logistyki 🙁
od Admin: Da się ją przejść, sam jestem przykładem. Skoro wrogowie silni to kupuj tylko wojska „przetrwalnikowe” czyli Zwierzołaki, Jaszczuroludzi, Bazyliszki i Gorgony (pewnie na więcej kasy nie starczy). Plusy sytuacji są takie, że właśnie w takich momentach człowiek uczy się dobrze grać, bo przejechać Magicznym Portalem po zamkach w poniedziałek to każdy głupek potrafi (choć są i tacy, co nie wygrają nic, kiedy im się horda Archaniołów nie dołączy).
A jeśli serio nie umiesz to zostaje ostateczność- kody (patrz dział z ciekawostkami) ale wtedy będziesz miał rangę „Oszust” w punktacji i dożywotniego kaca moralnego.
na czar berserk nie licz 😉 umarlaki są odporne 😉
całkiem niedawno grałem tą kampanie i przeszedłem jeszcze szybciej niż ostatnim razem. w 3 misji startujesz z dobrze wyszkolonymi hirkami, niedoceniany czar 'zniszczenie nieumarłych’ jest w tej misji najlepszym czarem! można sobie darować miejski portal 😉 ponieważ zniszczenie umarlaków zapewnia ci tak niesamowicie szybki start, że co za tym idzie, wkrótce pokonasz wroga w każdej dziedzinie. zamki na prawdę można zdobywać śmiesznymi armiami z odpowiednią magią (czyt. zniszczenie nieumarłych :P)
spróbuj 🙂
Dawno temu przeszedłem wszystkie kampanie (większość z bardzo niskim wynikiem ze względu na bardzo długą rozgrywkę) bez żadnych czarów typu: portal, spacer po wodzie, wrota, lot. Więc da się, trzeba odpowiednio podzielić armię i mozolnie odkrywać mapę zajmując i utrzymując strategiczne punkty oraz dostarczać armię kilkoma bohaterami (swoisty łańcuch dostaw).
Możesz przejąć szybko 3 nekropolie, jedna na północ od naszych terenów za garnizonem w prawo a dwie w podziemiach bo są blisko (wejście do podziemi jest niedaleko startu przy jednej z cytadel, chroni go dużo liszy) i rozbudować gildie, jak się trafi portal to masz elegancko sprawę załatwioną.
Ja osobiście popełniłem ten sam błąd, tzn w pierwszym scenariuszu miałem portal ale zamek odwiedziłem tylko głównym bohaterem, na szczęście w drugim scenariuszu się portal trafił w chatce jasnowidza w zamian za jakiś artefakt czy pokonanie potworów więc zrobiłem qesta innym bohaterem a w 3 misji wystarczyło mi 2 bohaterów latających portalami, reszta sobie biegała z buta i broniła zamków.
Świetny opis kampanii – jedyne, z czym się nie zgodzę, to nieopłacalność wykonywania misji jasnowidzów w 2.etapie. Wg mnie, jest to ważne – nie pamiętam imion jasnowidzów, ale jeden z nich poszukuje herbu męstwa, za co dostajemy inny artefakt, poszukiwany w kolei przez następnego, a ten znowuż za artefakt daje nam Town Portal! Nie zgodzę się z autorem, że ten czar trafia się często w zamkowych gildiach – chyba 4 razy wykonywałem ten etap kampanii i ani razu nie dostałem w/w czaru:( Wiadomo też, że takiego czaru nie dostaniemy w cytadelach (max 3 poziomy gildii), więc wykonanie misji w/w jasnowidzów uważam za arcyważne:) No i magia ziemi – mimo, że jestem już za połową 3.etapu, chyba zacznę od nowa – moja Adrienne ma 3 magie, ale bez ziemnej. Strasznie męczy mnie więc fakt, że nie mogę jej przenosić do dowolnego zamku:(
Warto mieć Naukę Czarów – wówczas, przy bohaterach z umiejętnością Mądrość, Adrienne nauczy ich Town Portal.
No i bardzo ważna rzecz – Sanktuarium w każdej cytadeli – w 2.pierwszych etapach da nam to łącznie +15 obrony!
Od Admin: Ja nie miałem większych problemów z tym czarem w Gildii, więc od jasnowidza dostałem +1 ataku i nawet nie wiedziałem co daje… Za to w innych misjach można się ciężko namęczyć, a w nagrodę dostaniemy np. +3 siarki 🙂
potwierdzam – od któregoś jasnowidza dostaje się TOWN PORTAL
Portal jest TYLKO w drugiej misji koło miasta black water na północnym zachodzie w chacie jasnowidza. Drugie miasto od góry licząc te 3 na brzegu morza. Można go dostać za 30 żywiołaków wody, które można dostać w podziemiach z siedlisk. Niema się co napalać na miejski portal w pierwszej misji bo w 3 poziomowej gildii z cytadeli na bank go nie dostaniemy.
od Admin: W pierwszej misji są przecież 4 zamki typu Castle i tam można niekiedy znaleźć ten czar mocarzy.
Potwierdzam, ja miałem czar magiczny portal już w pierwszej misji.
Kolega wyżej podał instrukcję co do zdobycia miejskiego portalu, ale w drugiej misji w ogóle nie ma miasta black water z chatką proroka. Co najwyżej jest na południu miasto back water(czy jakoś tak) z jasnowidzem, ale on za pokonanie żywiołaków ognia daje bodajże inferno. Więc o co chodzi? Bo druga misja, to ta z oflagowaniem stworów, czyżby doszło do pomyłki? I druga sprawa – gdzie jest ten herb męstwa w 2 misji z oflagowaniem stworów? W ogóle to mam problem ze zdobyciem miejskiego portalu, ani go nie mogę wylosować w gildiach, ani znaleźć i szlag mnie trafia w 3 misji. Może ktoś pomóc?:)
Jeśli chodzi o miejski portal w drugiej misji to chodzi mi o takie bardziej drzewko niż chatę. Nazwy miast dobierane są losowo także tym raczej się nie sugeruj. Znajdź takie drzewko jasnowidza koło drugiego zamku na samym północnym zachodzie. Licz tylko te trzy zamki które są nad brzegiem jeziora i poszukaj drzewka obok środkowego. Co do gildii mi też się w końcu za którymś razem wylosował portal ale ciężko na to liczyć bo zdarza się to bardzo rzadko. Co do trzeciej misji jest strasznie trudna jeśli niema się przynajmniej 3 silnych bohaterów z miejskim portalem oraz logistyką lub znajd. drogi, oraz magią ziemi na poziomie mistrzowskim. Trzeba kupić na początku dwóch ” magicznych ” bohaterów typu wiedźma i dążyć, aby wszyscy mieli powyższe umiejętności. Jako czwartego można wziąść sir Michaela który jest w pierwszej misji na północno wschodnim rogu mapy. Wszystkimi bohaterami odwiedzasz wszystkie kapliczki itp aby zdobyć siłę, obronę itp, a drzewkami wiedzy robisz im max levele. W drugiej misji jest ograniczony czas także wrogów eliminujesz priorytetowo aby nie tracić czasu na gonienie ich, wszystkimi bohaterami zwiedzasz kapliczki itp aby nabić im obrony ataki itp. Ewentualnie zdobywasz miejski portal tak jak wyżej napisałem. Jasnowidz da portal tylko jednemu bohaterowi także dobrze aby miał on naukę czarów. Możesz jeszcze w każdym zamku wybudować sanktuaria we wszystkich zamkach aby nabić obrony. Tak wyszkolonymi bohaterami trafiasz do trzeciej misji. Jednym bohaterem idziesz do bram na zachodzie aby zdobyć armię, Christianem idziesz w wejście do podziemi które jest na północ od początkowej lokalizacji bohaterów, i nad wejściem już w podziemiach jest dosyć rozbudowana nekropolia w której powinno się zbudować kapitol oraz 6 nieprzekształon ych poziomów potworów aby nie tracić zbytnio kasy. Następnym bohaterem idziesz w dół zaczynając od zamku Christiana do kolejnego podziemnego przejścia. Gdy wyjdziesz powinny ukazać się 2 ostatnie zamki pomarańczowego. Zajmujesz zamki i go wykańczasz bo gdy zrobisz to odpowiednio szybko to nie zdąży nic innego zająć. Gdy masz silnych bohaterów to dużo armii nie będziesz potrzebować. Bohaterem, który poszedł na zachód i zebrał armię z bram atakujesz dwa zamki jasnoniebieskie go eliminując go a potem teleportujesz się do miasta gdzie blisko znajduje się przejście do podziemi i udajesz się na dół. Idąc od zamku Christiana na zachód zdobywasz po drodze wszystkie zamki fioletowego i wychodzisz na górę wyjściem na północnym zachodzie. Tam będą w okolicy chyba 4 ostatnie zamki fioletowego. W między czasie budujesz we wszystkich zamkach ratusze oraz potwory do 6 poziomu i ulepszasz potwory tylko w jednej nekropolii i jednej cytadeli aby nie tracić forsy. Uzupełniasz armię oczywiście teleportując się po kolei do poszczególnych miast. Dokupuj także bohaterów którzy będą zdobywać nieszczerzone kopalnie i skarby aby mieć forse na potwory. Zdobyte zamki broń za pomocą bohatera który będzie się teleportował do tego do którego będzie zbliżał się wróg a drugim bohaterem atakuj zamki niebieskiego. Tą metodą przeszedłem tą misję w 2 miesiące i dwa tygodnie. Nie można się dać rozbudować wrogom, bo będzie po ptokach, jednym bohaterem też się nie wygra. Kluczem do zwycięstwa jest przede wszystkim eliminacja na samym początku jasnoniebieskie go wojskiem z bram i pomarańczowego, którego rozwalisz za pomocą wojska które się dołączy na samym początku po drodze. Trzeba eliminować konsekwentnie jednego gracza po drugim aby zmniejszyć ilość szwendających się bohaterów po mapie.
Kampania niezwykle prosta jednakże bardzo męczaca i monotonna Magia ziemi to podstawa oraz czar Magiczny Portal najlepiej ulepszyć w Magię ziemi 2 bochaterów jak tak zrobiłem oczywiście ulepszamy na maxa staty min 3 bochaterów ja Ariadne pod koniec miałem na ok. 50 atak i 50 obrona przecziwnik jest dużo słabszy
W pierwszym scenariuszu jest tyle zamków typu „zamek”, że musi się trafić portal miejski, nie ma bata we wsi 😀 zasobów mamy pod dostatkiem więc rozbudowujemy wszystkie gildie, odwiedzamy je wszystkimi bohaterami, nie jest trudno każdemu zdobyć magię ziemi, i mamy mobilnych hirków 🙂 to totalna podstawa bo lot i wrota mogą wystąpić dopiero w ostatnim scenariuszu i to jak sobie rozbudujemy nekropolie…
Myślałem ze najcięższą kampanią AB jest pogromca smoków (była dość łatwa)ale się pomyliłem ta kampania dała mi nieźle w kość szczególnie ostatnia misja którą teraz przechodzę :(Dzięki za opis tej kampanii bez niego pewni o wiele dłużej zajęło by mi zakończenie tej kampania więc wielkie dzięki adminie 😀
Może to trochę wstyd ale nie mogę przejść pierwszej misji tej kampanii.Kiedy wyjeżdżam za granicę wroga od razu mnie pokonują bo są za silni.Proszę pomóżcie mi 🙁
od Admin: Najpierw zajmij się zdobywaniem „zielonych” terenów i rozbudową zamków oraz gromadzeniem armii. Mamy lepsze zamki i brak spowalniających bagien, czyli dużo lepszą pozycję startową.
Ziomek, jak Ty masz problem z przejściem pierwszej, to co dopiero będzie druga lub trzecia xd
Pamiętam, że jak grałem w tę kampanię lata temu to strasznie się namęczyłem, zwłaszcza z ostatnią misją (bez expert Town Portal nie dałbym rady). Ostatnio spróbowałem ponownie i przeleciałem przez nią jak burza. Miałem to szczęście, że w pierwszej misji kupiłem bohatera Dessa (mag bitewny, spec. logistyka, tzn. jest bardzo, bardzo szybki) i maksymalnie go napakowałem. Koleś był tak zajebisty, że w drugiej misji rozwaliłem pierwszego przeciwnika na początku drugiego tygodnia i to dużo słabszą armią, zdobywając jego Kapitol znim jescze u siebie zbudowałem zamek. Drugiego przeciwnika zgniótł w 5 tyg., reszta misji spędziłem nabijając statystyki i oznaczając siedliska. Z ostatniej misji to w ogóle byłem dumny – miałem sześciu napakowanych bohaterów i zamiast czekać aż zbuduję zamek, od razu przeszedłem do ataku: trzech na północ, trzech na zachód. Cała misja to była nieustanna ofensywa, wróg nie miał czasu na oddech, ostatni przeciwnik padł na początku 7 tyg. Pierwszy raz zdarzyło mi się mieć bohaterów z expert Town Portal i z niego prawie nie korzystać.
W 3 misji wrogowie ciągle uciekają i w 1 dniu w tawernie można niezłe perełki wykupić, raz udało mi się szybko pokonać nekropolie w podziemiach i odkupiłem 2 nekromantów lvl 36 i 37 (WOW!!!!) gdzie moi 2 najmocniejsi bohaterowie mieli 25 lvl. Nie wiem jak komp tak szybko expi swoich bohaterów…
od admin: Pewnie komputer od początku ma dosyć rozwiniętych herosów.
Po tylu latach wiem, że autor solucji trochę się mylił 😛 Wcześniej robiłem jak on – zdobywałem cytadele wokoło i bnkrowałem się. W wyniku wielu bohaterskich cudów, kluczenia, uników, kotka i myszkę – jakoś udawało się osiągnąć tego Enta 😛
Tymczasem strategia jest prostsza: Dzielicie herosów na dwie grupy: Adrienne idzie na zachód, zdobywając dzięki żywiołakom i implozji garnizon umarlaków i przejmując wojsko ze swojego. Nieulepszone wojsko zostawia w tyle drugiemu herosowi, który oporządza okolicę.
Druga grupa idzie na surowość z tym co ma na północ (standardowo) i tam jeden heros zabija potwory, reszta zbiera. Takoż czeka na pierwsze przyrosty porządnych kreatur i nawija na pomarańczowego, który najszybciej „umili” nam życie wypadami.
Generalnie trzeba jak najszybciej przeć do przodu do swoich garnizonów, wróg w pierwszych tygodniach ma raczej śmieszną armię jak i beznadziejne eko. Z czasem zmienia się to niestety na naszą niekorzyść, aż przestajemy mieć panowanie nad sytuacją – wypady po 2-3 armię z 30 jeźdzcami i 50 wampirami to standard.
Nie bunkrować się! Maksymalnie do przodu!
od Admin: Masz rację z tym, ale przecież ja nic nie pisałem o bunkrowaniu. Też mam zdanie że „coco jambo i do przodu”.
A Enta dostałem z powodu długiego czasu, bo musiałem na potrzeby poradnika odkryć każdy kawałek mapy, zaliczyć każdą lokację, monolit, jasnowidza itp.
Właśnie gram tę kampanię. Dość ciekawy, ale irytujący bug mi się trafił. Po skończeniu 2 misji zapisuję, odpala się filmik zapowiadający 3 scenerię. Gra się ładuje do połowy i nagle „abnormal termination : h3blade.exe”. Co zabawniejsze, chciałem zobaczyć czy to fakap gry czy czegoś na mapie. Wpisałem kod i w 15 minut oczyściłem mapę flagując te siedliska i … patrz pan, niespodzianka, trzecia misja jednak się ładuje !
Do tej pory nie wiem z czego ten error się wziął, ale nieźle się wnerwiłem po 3 wieczorach mozolnej gry…
A sama kampania to najlepsza fabularnie moim zdaniem rozwinięta sceneria w AB – dużo świetnych opisów, ale przede wszystkim mapy są kapitalne. Każdy zakątek ma swoją własną historyjkę w eventach, w drugiej misji jakby mini miasteczka, które się odwiedza flagując te siedliska. Ehhh 🙂
od Admin: Co do fabuły to polecam dodatek Chronicles 🙂 Niestety misje w nim są strasznie proste, ale fabuła wymiata.
Zamknąłem tę kampanię i odkryłem źródło swojego problemu opisanego w poprzednim poście.
Coś mnie podkusiło, żeby w trakcie misji nająć jednego z pokonanych patafianów rywala. Tylko, że na koniec uznałem, że martwiak mi niepotrzebny, bo jednostki mi po wuju, a będzie tylko spowalniał w 3 misji. Więc go wyrzuciłem. Ale że gostek miał lvl 17, czyli większy niż niektórzy z moich popleczników, to gra uznawała go za tego, który powinien przejść dalej. Jakby ktoś miał podobny błąd radzę nie rekrutować pokonanych 😉
Huh. W pierwszej misji nie miałem w zamkach Magiczny portal. Nie chciało mi się robić nauki czarów bo to nic nie warta biegłość. A więc otrzymałem portal u jasnowidzka. W ostatniej misji mam tylko Adrienne z portalem. Czy przynajmniej jeden heros musi mieć Magiczny portal? A ci głupi uczeni w drugiej misji nie chcieli mi dać Lotu lub Wrót wymiarów. Jaka jest w takim przypadku taktyka? Pomoże ktoś?
od Admin: Jak masz Portal na expercie to będzie łatwizna.
W chatkach wiedźm miałem wszystkie magie a expert miałem w pierwszej misji. Ale już wygrałem. Miałem dwóch super bohaterów Adrienne i Voy a trzecia armia z Nekropolii miała Isra. Wygrałem walki o strażnice 3 do 2. Osiągnąłem Enta 1360 . Przydała się nawigacja. A Voy miała Lot. Tylko Smocza krew i mam Nieroztropny kaprys. Ten bohater z więzienia miał no może nie za silną armię ale on był zamknięty. A pokonywałem wrogów z totalną łatwizną chociaż w kilku przypadkach wróg mnie wkurzał wjazdami na zamek Aseranton ( raz mi zajął ) i Adrienne musiała wracać bronić zamków. Dla pewności Adrienne odpoczywała zostawiając jakąś ilość punktów ruchu a jak zajmowali zamek wczytywałem autozapis i teleportowałem się do obleganego zamku. Dzięki magii pokonałem po trzech dniach walki pokonałem 500 alp i doszedłem do strażnicy.Nie było to trudne przynajmniej trzech bohaterów wyszkolić i po sprawie.
Admin nie przesadzasz z oślizgami? One wystarczą jedynie na oddziały 1-5 czyli do liczy. Czarni rycerze i drakolicze a zwłaszcza te watachy w podziemiach to za wysoka półka. Ja miałem wszystkie oddziały. I nie tylko Adrienne rozwijać ale też innych bohaterów. 😆
od Admin: Oślizgów można mieć w tej ostatniej planszy tysiące, przyrosty są gigantyczne.
Chodziło mi o drugą planszę.
od Admin: W 2 planszy jest to samo, 27 siedlisk Oślizgów powoduje gigantyczne przyrosty. Ewentualnie można Wiwerny dokupić, jak ktoś walczyć nie umie. Reszta zbędna, tylko zwalnia bohatera.
Ten poziom z zaznaczaniem jest TRAGICZNY! I bynajmniej nie mówię o wrogach, bo jeszcze ujdzie przeżyć (ja miałem w 1 zamku na wejście Magiczny portal (jeszcze bez mądrości na zaawansowanym i w ogóle bez magii ziemi).
Ale szukanie tej drobnicy i łażenie tylko po to by to oflagować – tragedia. Najnudniejsza i najbardziej mozolna gra. Szybka walka jedynie rozwiązuje problem straty czasu.
Póki co jak dla mnie najmniej przyjazna kampania z AB.
1365 punktów, około 5 miesięcy na ostatnią mapę potrzebowałem. grunt to się nie poddawać i używać magicznego portalu. bez tego jest dość ciężko. zwłaszcza gdy przegrana zagląda w oczy około 2-3 miesiąca kiedy przeciwnicy zaczynają mieć przewagę. trudna kampania, dość żmudna i nie bardzo dla mnie (musiałem grać zamkiem, którym nie lubię za bardzo grać).
Jeszcze ta wszędobylska ciemność z całunów ciemności w nekropoliach i co chwila wizyta w chatce magika żeby odsłonić zamki. Po zdobyciu 20 zamku było już dużo prościej (ciągle i tak brakowało mi pieniędzy(!)). Było jak skakać, gdzie skakać i do kogo skakać. Przeciwnik stawał się coraz słabszy, coraz rzadziej uciekał (bo nie dawał rady). W dodatku z jednego z nich wypadły skrzydła anioła (!). Nie wiem skąd mieli, ale potem to już szło dość z górki.
Ogólnie – nie polecam tej kampanii jeśli chodzi o rozgrywkę, jest męcząca i mozolna. Wiadomo, przejść trzeba, ale są lepsze.
Moja strategia na alpy w 3 misji ( nie musi być potrzebna ) : 1. Spowolnić alpy. 2. Przyśpieszyć nasz oddział. 3. Walić zaklęciami typu implozja, odesłanie martwiaków, deszcz meteorytów, łańcuch piorunów. 4. Jak alpy będą blisko uciekać na drugi bok. 5. Gdy już będzie ok. 50 alp dobić oddziałami. Pokonałem je w 3 dniu.
Kluczem do sukcesu są odpowiedni bohaterowie poza nasza wiedźma, (wszyscy koniecznie wyposażeni w Expert znajdowanie drogi plus jesli to możliwe logistyka, ale jesli mielibyscie wybierac, to lepiej wziac odnajdywanie drogi) 3 misja to sama słodycz, gdy mamy napakowanych pod wzgledem satatystyk bohaterów takich jak Tazar, crack hack czy ktos ze specjalizacja talent magiczny, po prostu samo sie przechodzi
Ja mam pytanie, jestem zaledwie w czwartym tygodniu i mialem portalami trzy „wjazdy” na chate na poludniu mapy przez portale w 3 misji – dwa pierwsze ogarnalem calkiem sprawnie i bez strat (berserk), ale potem przyszedl Clavius… kurcze, 3 morale, 3 szczescia, 12 hydr (do przezycia), ale 75 krow (jak to nazywam), 180 much, 90 bazyliszkow, 20 wyvern… Rozwala mi armie Adrienne praktycznie bez strat, ani oslepianie, ani berserk nie daja rady, moja armia jest o polowe slabsza, a to dopiero czwarty tydzien, ledwo co zebralem pierwszy raz ze wszystkim zamkow armie?
Tez tak mieliscie czy trzeba przeladowac misje? U wszystkich bohaterow mam Magie Ziemii na maks, madrosc I uczenie czarow rowniez, ale przegapilem gdzies caly fragment TOWN PORTAL no i jest dupa teraz….
HELP? Jakies porady?
od Admin: Ja bym zagrał od nowa i liczył na to, że wróg gorzej się rozwinie.
Mam problem, otóż w 3 misji zabiłem gościa za którego dostaje się zaklęcie lot i ciągle go nie mam, jasnowidz powiedział, że muszę go postudiować i wtedy będę mógł latać, o co chodzi?
od Admin: Pewnie bohater nie znał mądrości, przez co czar poszedł się kochać 🙂
W drugiej kampanii brązowego można zaskoczyć z biegu. Miałem logistykę i odnajdywanie drogi co w połączeniu z artefaktami, pozwala osiągnąć zdumiewającą mobilność. Adrienne nie powinna nawet schodzić z południowego szlaku. Innymi bohaterami atakujemy stwory z cytadeli, które przyłączają się do nas i przekazujemy głównemu. Adrienne atakuje tylko zamki i to co na drodze. Potem odwiedza klucznika i do pierwszego zamku brązowego dopadam w pierwszym dniu nowego tygodnia. Przy pomocy czarów zdobywamy go bez trudu i wykupujemy armię. Następnie idziemy na drugi zamek. Oba są znacznie lepiej rozbudowane niż nasze więc mamy olbrzymią przewaga na starcie.
Następnie wracamy się żeby zająć kopalnie, siedliska i odwiedzić ulepszenia. Rozbudowujemy zamki i międzyczasie zajmujemy środek mapy. Adrienne tylko zabija a inni bohaterowie zbierają. Po chwili z siedlisk zbiorą wystarczającą siłę, żeby zajmować następne samodzielnie (jest to bardziej czasochłonne licząc w godzinach rzeczywistych, ale szybkie licząc dni mijające w grze). Adrienne zbieramy armię z zamków i ruszamy na niebieskiego. Łatwa rozgrywka. Zanim oddamy armię i zostaniemy tylko z oślizgami, warto wybrać się w południowo zachodnią część podziemi a także przez zielony portal, gdzie czekają na nas szkielety smoków np. 100. Dość mocny jest też garnizon broniący wejścia na wschodnio północną część mapy. Następnie Adrienne z oślizgami odwiedza ulepszenia a inni zdobywają siedliska. Pozostałych też warto ulepszyć w miarę możliwości, bo przechodzą do następnego etapu.
W 1 misji faktycznie często jest Town Portal 😛 Ja grałem kilka razy, za KAŻDYM miałem…
PS: To tylko takie poparcie dla Autora 😉
Ostatnio odświeżam sobie H3 i właśnie przeszedłem ostatnia misję tej kampanii, dla utrudnienia bez magii ziemi, powietrza i town portalu. Najważniejszy jest początek, Adrienne od początku powinna biec na zachód, w stronę garnizonów i zebrać z nich wojsko. U handlarza artefaktów przy jednej z neutralnych cytadel i dużej ilości wampirów można kupić płaszcz który zwiększa szybkość wojska o 2 punkty (nie wiem czy to jest reguła czy akurat mi się trafił ten płaszcz) polecam go kupić.
Po zebraniu armii z garnizonów Adrienne idzie zdobyć dwie nekropolie w południowo zachodniej części mapy. Będzie to jakiś 2/3 tydzień. Bierzemy drugiego bohatera, który będzie łączył wojsko z obu Nekropolii i chronił zdobytych już terenów w tej części mapy. Adrienne dalej leci na północ i kasuje wszystkich bohaterów którzy pewnie już zdążyli pojawić się w okolicy. Neutralne Cytadele można na ten moment olać. W tym samym czasie inny bohater zdobywa trzy cytadele na wschodzie, flaguje kopalnie i siedliska stworzeń. Sir Michael z pierwszej mapy będzie bardzo dobry ze specjalnością balista, jak na sam początek mapy balista w połączeniu z umiejętnością artyleria expert zadaje naprawdę duże obrażenia, można tak wystrzelać większość neutralnych oddziałów na starcie. Michael powinien uporać się z tym mniej więcej w tym samym czasie co Adrienne ze zdobyciem nekropolii. Teraz Michael zbiera wojsko z trzech cytadel, schodzi w podziemia i zdobywa miasto pomarańczowego. Od tej pory Michael zajmuje się tylko obroną tych 4 miast. Tak rozpoczynając mapę raczej nie powinno być problemu z ukończeniem jej, chociaż może to trochę potrwać, bo komputer lubi najmować miliard bohaterów i biegać nimi po mapie. Adrienne dalej przesuwa linię frontu co raz dalej w stronę wrogów. Dobrze jest podzielić sobie mapę na kilka sektorów i zdobywać je kolejno. Na początek zdobywamy wschodnią cześć mapy, później podziemia a później to co zostało.
Całkiem fajna kampania, bardzo dobra fabuła, szczególnie w drugiej misji. Wynik – 206 dni. Ogólnie polecam rozwinąć sobie (poza Adrianne) z 2 silnych bohaterów – w trzeciej misji się to bardzo przyda, nawet jak się ma portal miejski. Z umiejętności to polecam (poza oczywistym trio magia ziemi, logistyka i znajdowanie drogi) odporność i magię powietrza, ponieważ w ostatniej misji wróg ma masę słabych bohaterów latających z implozją – bardzo upierdliwa sprawa.
Hejka:) bardzo fajna strona, wróciłem po kilku latach przerwy do swojej ukochanej gry i gram wszystkie plansze i kampanie od nowa:)
2 plansza tej kampanii to najgorsza ze wszystkich… po cholere wymyslili żeby to wszystko oflagować to nie wiem… pół godziny stracone.
zaraz siadam do 3 planszy juz sie nie moge doczekac skoro piszecie ze XL i trudna:) takie uwielbiam najbardziej, jak przejde z portalem pozniej spróboje przejsc bez wrót wymiarów i magicznego portalu ciekawe czy dam rade:)
od razu podjąlem sie grania bez portala i udalo sie przejsć w niecałe 6 miesięcy:) nawet nie było tak trudno:) choc sporo ganiania ale miałem 2 super bohaterów i trzeciego w miare mocnego 🙂 może z 5 walk stoczyłem tylko normalnie a tak to szybka walka:)
z portalem byłaby to bardzo prosta plansza, ale wedlug mnie bardzo fajna , duża, duzo surowców, kilku wrogów czego chcieć wiecej:)
Odnośnie drugiego scenariusza i misji dla jasnowidzów – obok miasta Marshchoke (to jeden z tych 3 zamków na północy mapy) znajduje się chatka, w której przebywa jasnowidz Blain, który chce od nas 30 żywiołaków wody. Ich siedliska są w podziemiach, a za wykonanie zadania otrzymujemy czar Magiczny Portal. Warto go dać bohaterowi, który ma rozwiniętą Naukę Czarów, żeby mógł przekazać go reszcie drużyny. To znacznie ułatwia rozgrywkę w kolejnym scenariuszu.
Dobra kampania
Kampania ciekawa choć bardzo czasochłonna. Najlepiej w pierwszej misji w karczmie wylosować Dessa i traktować go jako głównego bohatera, wtedy misja jest dużo łatwiejsza. Ja miałem 3 głównych bohaterów Adrienne, Dessa i Andre. Najlepiej kiedy bohater posiada mądrość, inteligencje, magie ziemi i powietrza (dużo używałem czaru łańcuch piorunów i przyspieszenie), logistyka, znajdowanie drogi, atak i obrona. Dyplomacja jest mało przydatna bo na mapach jest bardzo dużo siedlisk stworów, nauki czarów też nie warto brać (już lepsza byłby talent magiczny albo łucznictwo) Warto przed zakończeniem każdej misji maksymalnie ulepszyć bohaterów, wtedy w kolejnych misjach jest dużo łatwiej. Magiczny portal miałem w dwóch zamkach w pierwszej misji, wiec na zakończenie misji każdy z głównych bohaterów miał już ten czar. Z czarów w ostatniej misji przydaje się też wskrzeszeni, implozja, spowolnienie, oślepienie i rzadziej żywiołaki ziemi.