Settlers2- Kampania Światowa (World Campaign)
Poziom5- Japonia
Piąty poziom to Japonia. Mapa szybka, łatwa i przyjemna, do zrobienia w 2-3 godziny. Jest to klasyczny pojedynek – mamy tylko jednego wroga. Mapka jest podłużna i obaj gracze są rozstawieni na dwóch jej końcach, rozbudowując państwo w kierunku centrum.
Na mapie występują ogromne złoża węgla, żelaza, kamieni, ryb i mnóstwo miejsca na największe budynki. Problem jest jeden, klasyczny, czyli mało złota (około 65 sztuk w naszej części mapy). Co gorsza – przeciwnik tego złota ma pod dostatkiem, więc musimy go przechytrzyć, stosując duże strażnice i efektywne wykorzystywanie monet do ulepszeń (jakby ktoś nie wiedział jak, to TUTAJ jest opis).
W centrum zachodniej części Japonii jest duże jezioro, więc należy zrobić 2 „autostrady” – jedną pod, a drugą nad jeziorem. W środku mapy jest wąski przesmyk, gdzie złączą się nasze trasy, tam też najlepiej postawić magazyn i „śródmieście”, u mnie to wyglądało TAK. Za przesmykiem stawiałem już wyłącznie strażnice i katapulty.
Na początku gry szybko zdobywamy tereny w stronę wschodnią, aż do wspomnianego przesmyku. Gospodarkę żywnościową można oprzeć na rybach, bo jest ich mnóstwo. Gdy zaczniemy wydobywać złoto (niestety tylko 2 kopalnie) – budujemy mennice i ze 2 fortece, gdzie będziemy ulepszać żołnierzy (koniecznie w pełnych Fortecach, żeby nie marnować złota). Warto odkrywać sobie teren scoutami, żeby wiedzieć, kiedy spodziewać się wroga. Nie zaszkodzi zbudować kilka katapult w tym miejscu.
Wróg ma duże zasoby złota, więc trzeba atakować go z głową. Najlepiej obsadzić generałami graniczne strażnice i poczekać, aż wróg się wyszaleje i straci całą ofensywną armię. Gdy przestanie atakować – standardowo kontra i wjazd w środek jego państwa. Przeciwnik przed samym zamkiem chroniony jest przez wąski przesmyk, zaraz za nim jest jego zamek. Gdy odkryjemy teren scoutem – będziemy mogli zaatakować zamek sprzed przesmyku, ignorując jego strażnice. Po zniszczeniu zamku kończymy ten nietrudny poziom.
1-Europa *** 2-Grenlandia *** 3-Afryka *** 4-Azja północna *** 5-Japonia
6-Australia *** 7-Azja południowa *** 8-Ameryka północna *** 9-Ameryka południowa
Rozdziały poradnika do Settlers 2:
1. Opis ogólny, instalacja i komentarze – wprowadzenie i instalacja gry oraz komentarze
2. Menu i opcje gry – główne oraz poboczne opcje gry oraz skróty klawiszowe
3. Ścieżki i budynki – spis budynków wraz z instrukcją działania, tworzenie ścieżek i flag
4. Mieszkańcy – opis wszystkich rodzajów mieszkańców państwa, z podziałem na zawód i wykonywaną pracę
5. Zasoby i produkty – spis i sposoby wykorzystania wszystkich rodzajów towarów w Settlers 2
6. Wojsko i walka– tworzenie żołnierzy, walka z wrogiem i wykorzystanie katapult
7. Flota morska – instrukcja tworzenia dużych statków i wysyłania ekspedycji na inne wyspy
8. Taktyka i strategia – opis efektywnych sposobów działania taktycznego
9. Ciekawostki- Lista kilku ciekawostek i trików na temat Settlersów
10. Kampania Rzymska – Opis przejścia kampanii rzymskiej Roman Campaign- 10 poziomów. Każdy poziom jest osobno opisany wraz z mapą, wskazówkami i sposobem przejścia
11. Kampania Światowa – Opis przejścia kampanii światowej World Campaign – 9 poziomów
Poziom nie jest taki łatwy. Przeciwnik jest naprawdę silny – ma dużo złota i stoczyłem z nim niejedną zaciekłą bitwę
Na mapie w północnych górach gdzie zaznaczyłeś góry czarną kulką (węgiel) w prawym rogu jest złoto
Zbugował mi się magazyn i strażnice tuż przy zamku wroga więc musiałem strzelać przez godzinę w niego katapultami, żeby zdobyć miejsce na nowy budynek wojskowy. Te mniejsze mapy wydają mi się ciekawsze. Taka Azja południowa była jednym wielkim ziewaniem. Kilka godzin zanim doszło w ogóle do pierwszych potyczek. Tutaj zabawa jest już od początku. Najbardziej podobała mi się jednak Azja północna. Tam ctrzech wrogów na małym obszarze sprawiało, że nie mogłem się nudzić.
Muszę dodać swoją uwagę do scenariusza – na północny wschód od naszej kwatery, tam gdzie pokłady węgla znajduje się trochę złota, dzięki odnalezieniu tych zasobów wyprodukowałem prawie tyle monet co żółty, ale dzięki lepszemu gospodarowaniu monetami zyskałem miażdżącą przewagę militarną. W każdym razie dzięki za opis.