Settlers2- Kampania Światowa (World Campaign)

Poziom3- Afryka

Kolejny poziom w kampanii światowej w Settlersach2 to Afryka. Jak sama nazwa wskazuje – mapa to wierna kopia kontynentu afrykańskiego. Poziom jest z jednej strony bardzo łatwy, ale z drugiej strony mapa jest duża, więc czeka nas jakieś 4-5 godzin grania. Mamy trzech wrogów – zaznaczeni są na mapce poniżej. Ich tereny to Egipt (żółty), Angola (czerwony) i Mozambik (fioletowy).

My zaczynamy w lewym-górnym rogu, w okolicach Maroka. Nie musimy się jakoś specjalnie spieszyć, bo wrogowie są daleko od nas. W dodatku nie są oni zbyt silni, tylko fioletowy ma dostęp do złota, a pozostała dwójka używa wyłącznie najsłabszych żołnierzy. Na mapie występuje gigantyczna ilość drzew, więc nie trzeba używać Foresterów. Kamieni, żelaza i węgla jest pod dostatkiem (aż za dużo), a jedyne czego będzie nam brakować to oczywiście złoto (jednak przeciwnicy będą mieli go jeszcze mniej). Na terenach Sahary (czyli naszych) są prawie wszystkie góry na mapie, co zaspokoi nasz popyt na wojsko. Przeciwnicy nie mają takiego komfortu, na ich terenach gór jest jak na lekarstwo.

Wokół naszego początkowego zamku brakuje miejsc na duże budynki, więc w tym miejscu za wiele nie zrobimy. Na początku powinniśmy zająć się ekspansją terytorialną. Ważne, żeby wycinać drzewa, usuwać kamienie i tworzyć w miarę proste ścieżki dalekobieżne, bo mapa jest ogromna i jak porobimy labirynty, to się zakorkujemy. Pierwszym wrogiem, którego polecam rozwalić jest żółty, bo jest najbliżej i może podbierać nam surowce z gór, gdy go w porę nie palniemy. W tym celu budujemy „autostradę” wzdłuż północnej krawędzi kontynentu, po wycięciu drzew można wzbogacić ją o rybaków, farmerów, przetwórstwo żywności i hodowców osłów. W międzyczasie poszerzamy też terytorium w stronę południową, aż do miejsca, które zaznaczyłem cyfrą 1 na poniższej mapce. To idealne miejsce na zbudowanie „śródmieścia” i zrobienie tam „węzła drogowego”. Koniecznie stawiamy tam magazyn, a wokół zbrojownie, mennice, tartaki i budynki tworzące żywność. Można połączyć nasze śródmieście ze ścieżką północną, przez środek Sahary, gdzie znajdują się liczne złoża surowców. Na południe od „śródmieścia” nie warto już specjalnie zabudowywać terenów, tam już powinny wystarczyć same strażnice.

Czasu na spokojny rozwój będziemy mieli sporo, więc polecam wytrenować w tym czasie jak najwięcej generałów  – maksymalnie wykorzystując złote monety, korzystając z tików zawartych w dziale Wojsko i Walka. Gdy już podejdziemy do żółtego wroga – koniecznie robimy tak, żeby granicznej w strażnicy byli generałowie (przez próg drzwi weszli generałowie, a nie dopiero się tam pół godziny ulepszali). Żółty prawdopodobnie nie ma dostępu do złota, więc będzie atakował tą strażnicę tymi najgorszymi dziadami. Mając tam generałów – obronimy się bez problemu, a żółty straci całe dostępne wojsko. Gdy przestanie atakować – robimy kontrę, szast prast i po sprawie.

Po rozwaleniu żółtego wydobywamy resztę minerałów z Sahary. Warto również spalić niepotrzebne budynki, bo ścieżki pewnie nam się już blokują od nadmiaru zbędnych surowców. Ja w dalszych okresach gry spaliłem tartaki przy głównym zamku (zostawiłem dwa przy magazynie na ścinane drzewa z dżungli w Kongo), hodowców osłów (250 wolnych siedziało w zamku), studnie (ponad 400 sztuk wody) i farmy (jedzenia w bród). Od razu ścieżki stały się bardziej przepustowe, co przyspieszyło dalszy rozwój terytorialny i militarny.

Z czerwonym robimy tak samo, jak z żółtym – strażnica z generałami na granicy zdziała cuda. Zresztą pewnie mamy już taką przewagę militarną, że możemy „pytać bramkarza w który róg strzelić.” Do fioletowego robimy albo osobną drogę, albo przechodzimy przez czerwonego. Wrogowie z południa będą gęsto ustawiali strażnice, więc nie warto zdobywa wszystkich, tylko kierować się po chamsku do stolicy (rozcinając państwo na pół). Po spaleniu trzech stolic wrogów – kończymy poziom.

(kliknij, aby powiększyć)

(kliknij, aby powiększyć)

 


Kampania Światowa:

1-Europa *** 2-Grenlandia *** 3-Afryka *** 4-Azja północna *** 5-Japonia

6-Australia *** 7-Azja południowa *** 8-Ameryka północna *** 9-Ameryka południowa


Rozdziały poradnika do Settlers 2:

1. Opis ogólny, instalacja i komentarze – wprowadzenie i instalacja gry oraz komentarze

2. Menu i opcje gry – główne oraz poboczne opcje gry oraz skróty klawiszowe

3. Ścieżki i budynki – spis budynków wraz z instrukcją działania, tworzenie ścieżek i flag

4. Mieszkańcy – opis wszystkich rodzajów mieszkańców państwa, z podziałem na zawód i wykonywaną pracę

5. Zasoby i produkty – spis i sposoby wykorzystania wszystkich rodzajów towarów w Settlers 2

6. Wojsko i walka– tworzenie żołnierzy, walka z wrogiem i wykorzystanie katapult

7. Flota morska – instrukcja tworzenia dużych statków i wysyłania ekspedycji na inne wyspy

8. Taktyka i strategia – opis efektywnych sposobów działania taktycznego

9. Ciekawostki- Lista kilku ciekawostek i trików na temat Settlersów

10. Kampania Rzymska – Opis przejścia kampanii rzymskiej Roman Campaign- 10 poziomów. Każdy poziom jest osobno opisany wraz z mapą, wskazówkami i sposobem przejścia

11. Kampania Światowa – Opis przejścia kampanii światowej World Campaign – 9 poziomów

Jedna myśl nt. „Poziom3. Afryka- poradnik do kampanii Settlers 2

  1. U mnie o dziwo czerwony miał złoto i to dość szybko. Jedynym wyzwaniem było zarządzanie państwem tak, aby transport był w miarę płynny. Mam taktykę rozbudowy trochę inną (chyba, bo nie wspominałeś nigdzie). Jeśli znajdę kawałek przestrzeni i las (fajnie gdyby były obok kamienie), to stawiam tam centrum państwa, a przynajmniej trzymam podstawowe materiały. Zawsze budowniczowie mają blisko do granicy i budują nawet fortece w zawrotnym tempie, nie wspominając już o zasilaniu katapult amunicją.

    od admin: Ja robię 1, maksymalnie 2 magazyny (3 na największych mapach). Za dużo też ich być nie może, bo potem będą problemy logistyczne, np. w jednym będzie złoto, a węgiel 3 kilometry dalej i mennice będą stały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.