Heroes 3 – Zamek typu Lochy (Dungeon)

Heroes Lochy

Zamek Lochy to miasto zamieszkiwanie przez złe istoty. Ulokowane jest w podziemiach, bez najmniejszego dostępu do słońca. Wojska z Lochów są bardzo silne, lecz też dosyć drogie. Wszystkie jednostki (prócz tragicznych Troglodytów) są przydatne w walce i warte swych cen. Warto najlepszym bohaterem zainwestować w umiejętność Magii Ziemi, aby masowo spowalniać wroga. Wtedy łatwo wykończyć go na odległość przy pomocy Beholderów, Meduz, Harpich Wiedźm oraz ewentualnie reszty jednostek. Bohaterowie to całkiem nieźli wojowie i magowie. Warto wybrać specjalistę od Logistyki- Gunnara. Szybkość bohatera na mapie to podstawowy składnik do zwycięstwa. Gildia Magów jest najwyższego, 5-go poziomu. Dodatkowo Lochy wyposażone są w Wir Magii, który podwaja liczbę punktów magii bohatera. Po rozbudowaniu zamków najlepiej jednemu bohaterowi dać same Czarne Smoki, a drugiemu (defensywnemu) resztę jednostek. W Lochach możemy kupić Balistę, artefakty, a także rekrutować stworzenia z odległych siedlisk. Na początku gry wystarczy rekrutować tylko Harpie Wiedźmy, Beholdery i Meduzy. Te 3 jednostki są razem potężne i wystarczą na zdobycie okolicznych terenów. Poniżej lista budynków zamku Lochy oraz jego jednostek wojskowych.

 

Budynki zamku Lochy

Budynki Zamku Lochy

(kliknij aby powiększyć)


 

Budynki podstawowe

(3 górne rzędy w menu)

 

Miejsce Spotkań Rady – Budynek dostępny od początku w każdym zamku. Każdego dnia dostarcza 500 sztuk złota do skarbca właściciela miasta.

Dom Rady Miasta – Dostarcza 1.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Tawerny i 2.500 złota. Obowiązkowo budujemy na samym początku gry.

Ratusz – Dostarcza 2.000 sztuk złota każdego dnia. Wymaga Domu Rady Miasta, Targowiska, Kuźni i Gildii Magów oraz 5.000 złota.

Kapitol – Dostarcza 4.000 sztuk złota każdego dnia. Każdy gracz może posiadać tylko jeden Kapitol. Wymaga Ratusza, Zamku oraz 10.000 złota.

Strażnik Ziemi– Unikalny budynek zamku Lochy, może być wybudowany (za darmo) tylko po znalezieniu Grala. Budynek dostarcza dodatkowo 5.000 złota, zwiększa przyrost jednostek wojskowych w zamku o 50% oraz zwiększa moc bohatera broniącego zamek o 12 punktów.

Fort – Wzmacnia mury zamku, umożliwia dalszą rozbudowę miasta. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni.

Cytadela – Wzmacnia mury zamku, podczas obrony obsadza wieżyczkę łuczniczą w centralnej części zamku. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich wojsk o 50%. Kosztuje 2.500 złota i 5 kamieni.

Zamek – Wzmacnia mury zamku i tworzy fosę przed murem, zwiększa przyrost wojsk w zamku o kolejne 50 punktów procentowych. Obsadza 2 boczne wieżyczki podczas obrony. Kosztuje 5.000 złota, 20 sztuk drewna i 20 kamieni. Powinniśmy zbudować go jak najszybciej i postarać się o budowę Kapitolu.

Tawerna – Podstawowy budynek w Heroes. W Tawernie możemy rekrutować nowych bohaterów. Potrzebna jest także do budowy Domu Rady Miasta. Zwiększa morale wojsk bohatera broniącego zamek o 1 punkt. W Tawernie znajdziemy także Gildię Złodziei, gdzie możemy podejrzeć statystyki graczy na mapie – im mamy więcej Tawern (Zamków), tym więcej danych nam się wyświetli. Tawerna kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Kuźnia – Kuźnia w zamku Lochy produkuje Balisty.

Pchli Targ (Targowisko) – Na Targowisku możemy handlować złotem i zasobami. Pchli Targ kosztuje 500 złota i 5 sztuk drewna.

Magazyn Zasobów – w zamku Lochy dodaje każdego dnia 1 uncję siarki do skarbu królestwa. Kosztuje 5.000 złota i 5 kamieni.

Gildia Magów (max poziom 5) – Pozwala odwiedzającym bohaterom na uczenie się czarów. Można w niej też kupić Księgę Zaklęć oraz odnowić punkty magii (zostając w zamku z Gildią na noc). W zamku Lochy występuje maksymalny- piąty poziom Gildii Magów. Budowa każdego kolejnego poziomu jest coraz droższa, zwłaszcza wobec zasobów szlachetnych.

Wir Magii – Raz w tygodniu (w nocy z niedzieli na poniedziałek) pozwala bohaterowi na podwojenie swoich punktów magii. punktów magii, do poziomu 20x punkty wiedzy.

Portal Przyzywania – Umożliwia rekrutację stworzeń z siedlisk na mapie. Raz w tygodniu losowane jest siedlisko spośród zajętych przez gracza.

Sprzedawca Artefaktów – Budynek spotykany w niektórych zamkach. Możemy w nim kupić artefakt za złoto lub zasoby. Budynek spotykany w niektórych zamkach. Możemy w nim kupić artefakt za złoto lub zasoby.

Akademia Wojny – Dodaje 1000 punktów doświadczenia każdemu bohaterowi, który odwiedzi zamek.

Czarci Krąg – Zwiększa tygodniowy przyrost Troglodytów o 7.


Jednostki wojskowe i oddziały zamku LochyJednostki Lochy Heroes

 

Poziom 1:

Troglodyci

Troglodyta

Wymaga: Czarci Krąg

Troglodyci są dosyć słabą jednostką, nawet jak na 1 poziom. Posiadają nędzną wytrzymałość, siłę, do tego są powolne. Jak to zwykle bywa przy 1-poziomowych jednostkach- nadrabiają dużą ilością. Dobre na początek rozgrywki, z czasem ich wartość spada. Plusem jest ich odporność na czar Oślepienie.

 

Piekielni Troglodyci

Piekielny Troglodyta

Wymaga: Ulepszony Czarci Krąg

Piekielni Troglodyci są trochę szybsi i silniejsi od zwykłych, ale nadal giną przy pierwszym starciu z lepszym wrogiem. Ten z kolei bardzo lubi je atakować. Są najwolniejsze z całego zamku, dlatego spowalniają bohatera na mapie. Najsłabsze ogniwo i jedyna kiepska jednostka w Lochach.


Poziom 2:

Harpie

Harpia

Wymaga: Harpie Gniazda

Harpie to latające stworzenia, które po ataku wracają z powrotem. Przy walce z przeciwnikiem strzelającym jest to przeszkodą, w każdym innym- zaletą. Ich siła jest średniej jakości. Jak najszybciej powinniśmy je ulepszyć do Wiedźm, zanim to zrobimy staramy się załatwiać sprawy przy pomocy Troglodytów (aby stracić jak najmniej Harpii).

 

Harpie Wiedźmy

Harpia Wiedźma

Wymaga: Ulepszone Harpie Gniazda

Harpie Wiedźmy są świetną jednostką. Wprawdzie nie mają zbyt dużej siły, ale są bardzo szybkie, latają, wracają po ataku, a atakowana jednostka nie kontratakuje. Jak na 2 poziom- bomba! Kiedy spowolnimy wroga- możemy wykonać kilka bezkarnych ataków, zanim ten dojdzie do nas. Po przyspieszeniu dolecą do strzelców na drugim końcu mapy, przylutują i wrócą na bezpieczne miejsce. Bardzo pożyteczna jednostka.


Poziom 3:

Złe Oczy

Złe Oko

Wymaga: Kolumna Grozy

Złe Oczy to dosyć silna jednostka strzelająca. Posiadają sporą wytrzymałość i siłę. Szybkość jest niewielka, ale i tak w walce stoją w miejscu 🙂 W bezpośrednim starciu są równie skuteczne, co na odległość. W dużych ilościach bezcenne. Jedna z najlepszych jednostek 3 poziomu.

 

Beholdery (Obserwatorzy)

Beholder

Wymaga: Ulepszona Kolumna Grozy

Beholdery są dużo szybsze niż Złe Oczy. W bitwie często odgrywają kluczową rolę, atakując z daleka. W walce bezpośredniej też potrafią dobrze przylać. Pożyteczne nawet w dalszych okresach gry, jako solidne wsparcie Czarnych Smoków. Bardzo pożyteczna, ale i droga jednostka.


Poziom 4:

Meduzy

Meduza

Wymaga: Kaplica Zastygłego Słowa

Meduzy to druga jednostka strzelająca z zamku Lochy. Generalnie Meduzy nie są zbyt silne, a ich wytrzymałość jest niska. Jednakże przy spowolnieniu wroga, wraz z Harpiami i Beholderami potrafią rozstrzygnąć (nie tylko łatwe) bitwy z daleka, bez straty żadnej jednostki. Niestety posiadają tylko 4 strzały, ale przy ataku bezpośrednim (i kontrataku) potrafią zamienić przeciwnika w kamień z szansą 20%. Nie dostają kar podczas walki wręcz. Warto szybko ulepszyć, co jest całkiem tanie.


Meduzy Królewskie

Meduza Królewska

Wymaga: Ulepszona Kaplica Zastygłego Słowa

Meduzy Królewskie są szybsze, silniejsze, wytrzymalsze i mają 2 razy więcej strzałów od zwykłych Meduz. Bardzo cenna jednostka, mimo swoich słabych współczynników bitewnych. Wraz z Beholderami i Harpimi Wiedźmami można stworzyć całkiem szybko bardzo skuteczną armię, zwłaszcza przeciwko powolnym jednostkom naziemnym i strzelcom.


Poziom 5:

Minotaury

Minotaur

Wymaga: Labirynt

Minotaury są bardzo silną jednostką bezpośredniego starcia, są to typowi 'siepacze’ do atakowania najsilniejszych oddziałów wroga. Posiadają dużą wytrzymałość oraz siłę ataku. Dodatkowo zawsze posiadają wysokie morale (nawet, gdy inne wojska w armii mają niskie), więc bezproblemowo możemy włączyć je np. do armii martwiaków z Nekropolii. Warto szybko ulepszyć.

 

Minotaury Królewskie

Minotaur Królewski

Wymaga: Ulepszony Labirynt

Minotaury Królewskie są o 2 punkty szybsze od zwykłych, a także silniejsze. W dużych ilościach są niesamowicie groźne. Jednostka wymarzona do wielkich, krwawych bitew, w których giną jako jedne z ostatnich. Niewiele ustępują poziom wyższym Mantikorom.


Poziom 6:

Mantikory

Mantikora

Wymaga: Legowisko Mantikor

W końcu jakaś słabsza jednostka, inaczej ten zamek zdominowałby całą grę… Mantikory potrafią latać (i to jest ich jedyny plus), ale są dosyć słabe w walce i średnio-szybkie. Warto szybko je ulepszyć. Siedlisko możemy mieć bardzo szybko. Jak na 6 poziom- prezentują się słabiutko. Szybko giną w dużych bitwach.

 

Chimery

Chimera

Wymaga: Legowisko Chimer

Chimery są dużo lepsze od Mantikor- mają aż 11 punków szybkości. Dodatkowo podczas ataku jest 20% szans na sparaliżowanie wrogiej jednostki na 3 tury (czar podobny do Oślepienia). Chimery dobre są do zadań specjalnych (jak atakowanie strzelców), słabiej wypadają w większych bitwach. Przy spotkaniu choćby z Władcami Mroku czy Skorpenami (również 6 poziom) szybko zamieniają się w ser szwajcarski.


Poziom 7:

Czerwone Smoki

Czerwony Smok

Wymaga: Smocza Grota

Czerwone Smoki, jak to zwykle bywa przy stworzeniach 7-go poziomu, powinny być tylko okresem przejściowym przed ulepszeniem. Czerwone Smoki są odporne na czary poziomów 1-3, potrafią latać, ziać ogniem przez 2 hexy (opis w rozdziale Strategie walki). Oprócz tego są całkiem silne i przydatne. Bez ulepszenia prezentują się tak sobie, w większości przypadków nie dolecą do wrogich strzelców, a przyspieszenie na nich nie działa…


Czarne Smoki

Czarny Smok

Wymaga: Ulepszona Smocza Grota

Czarne Smoki to jedna z najlepszych jednostek wojskowych w Heroes 3. Są odporne na wszystkie czary, więc posiadając armię złożoną z samych Czarnych Smoków możemy bezkarnie stosować czar Armageddon. Czarne Smoki są bardzo szybkie, potrafią latać, w dużych ilościach są nie do pokonania. Niestety nie należą do tanich. Porównując do jednostek 7 poziomu w innych zamkach Czarne Smoki prezentują się lekko powyżej przeciętnej. Nienawidzą Gigantów i Tytanów z Fortecy.


Inne zamki w Heroes 3:


Inne rozdziały poradnika do HoMM III:
Heroes 3 – Strona Główna Poradnika
Opcje i podstawy gry
Zamki i Miasta
Ekonomia i rozbudowa królestwa
Poruszanie się po mapie
Strategie walki
Bohaterowie i umiejętności
Czary i Magia
Artefakty
Jednostki Neutralne
Mapy (download)
Ciekawostki i Galeria
Idiotyzmy i dziwne zagrania AI
Kampanie – Opis
Restoration of Erathia (Odrodzenie Erathii) – kampanie
Armaggeddon’s Blade (Ostrze Armagedonu) – kampanie
Shadow of Death (Cień Śmierci) – kampanie
Heroes Chronicles (Kroniki)- kampanie
Dodatek Horn of the Abyss (Róg Otchłani)

23 thoughts on “Lochy- opis zamku w Heroes of Might&Magic 3”

  1. zaraz po Zamku (ludzi) najlepszy… niemal tak samo dobry jeśli nie lepszy podczas oblężeń wrogich zamków.

    troglodyci – niby słabi ale to oni zbierają pierwszy atak co oszczędza silniejsze jednostki.

    harpie – ulepszone niezastąpione podczas oblężeń. wadą, że nie blokują łuczników.

    beholdery i meduzy – największą zaletą jest to, że czy strzelają, czy walczą z bliska, są podobnie skuteczne, co czyni lochy już po 4 dniu lidera…

    minotaury – z jakiegoś powodu zawsze lubiłem wykorzystywać je przeciwko jednostkom latającym wroga. z przyśpieszeniem świetne wsparcie dla smoków.

    chimery – wcale nie takie złe z kamienną skórą. niezastąpiona gwardia przyboczna smoków które warto tak ustawić, by to one zbierały ataki, a nie chimery. wtedy za murami wrogiego zamku jest strach i zniszczenie.

    smoki – czerwone dużo lepsze od zielonych, czarne z kolei przegrywają bezpośrednie starcia ze złotymi, ale złote mają dużo gorsze wsparcie.

    lochy to numer drugi w ogóle i na mojej liście ulubionych, tym razem za klimat rodem z mitologii greckiej.

    1. W bezpośrednim starciu 1 vs 1 czarny smok zjada złotego na śniadanie. Trochę boli że są wolniejsze o ten punkcik, ale 50hp więcej robi swoje.

  2. Meduzy to obok demonów wg mnie najsłabszy oddział 4 poziomu.
    Niski atak z obrażeniami, niskie życie. Nawet jak jest ich dużo jedyną zaletą jest zbieranie ataków zamiast beholderów, i zamiana w kamień (wtedy dłużej pożyją) 🙂
    Mają zaledwie 4 sztuki amunicji,a Loch nie ma wozu. Przez to są najsłabszym przeciwnikiem 4 poziomu neutralnym i u bohatera.
    Co prawda nie mają kar wręcz, ale atak jest badziewny, a od kontry dużo meduz zginie. Jednostka ta nie ma zalet (oprócz kamienia), zaś jej przyrost wynosi 4, a nie 5. Dodatkowa wada (słabości nie nadrabiają przyrostem)
    Pozdrawiam i nie obrażam autora, to tylko moja opinia, obiektywna i prawdziwa wg mnie. Nie zmuszam do zmiany opisu, ja tu nie rządzę

    1. Meduzy nie są jakąś super jednostką, ale w połączeniu z Wiedźmami, Beholderami i Spowolnieniem potrafią zdziałać cuda i wychodzić z bitew bez strat. Minus że tylko 4 strzały, ale można je ulepszyć i już jest 8, a najlepiej zdobyć wóz. Są też dość tanie, na pewno lepsze od Demonów, Pegazów i Ogrów. Dałbym je na równi z Bazyliszkami i Wampirami. Dużo gorsze od Mieczników i Magów.

    2. 1. Nie zawsze mamy spowolnienie
      2. Wozu też czasem długo nie ma, i kosztuje 1000 złota
      3. Meduzy robią w tym twoim ,,sojuszu” zaledwie 20% roboty.
      Racja, lepsze od demonów czy żywiołaków ognia, ale pegazy – super szybkie i przeciwnik droższe czary, ogry 60 hp i 13 ataku!!!!!!!
      Bazyliszki 10 hp więcej, wiecej ataku i obrony, większa szybkość, lepsze dmg – wszystko lepsze.
      Wampiry też lepsze. Racja, ze miecznicy i magowie lepsi. POzdro

    3. Statystyki to nie wszystko. Bazyliszek, ogr, miecznik. Te jednostki nie przechodzą całej siatki, często nawet z przyspieszeniem (potrzeba artefaktów). Za to meduza strzela. 8 strzał to wystarcza żeby się przysłużyć. Użyteczność meduzy w walce jest znacznie większa niż takich klasycznych zwierających oddziałów.
      Imo. pegazy i magowie pod tym względem są ponad nimi tylko.

  3. kto jest najlepszym bohaterem w Lochach??? w grze z dodatkiem the shadow of deth ale nie wiem czy ta informacja o dodatku coś zmieni poprostu nie wiemi zawsze biore losowego bohatera

    od Admin: Ja zawsze biorę Gunnara. Wg mnie zawsze najlepszy jest bohater z logistyką (Gunnar, Kyrre, Dessa)

    1. Polecam Shakti – zaczyna majac z 80 trogów i dobre umiejętności.
      Warty jest też Ajit – specjalista w oczach, ma Dowodzenie, umiejętności tej rzadko uczą sie bohaterowie lochu, wiec +
      Deemer – na małe mapy
      Jeddite – wskrzeszenie, lepszy od Alamara, gdyż nei ma nauki czarów
      Gunnar nienajgorszy
      Można na początek gry wziać specjalistkę + 1 kryształ dziennie, a potem kupić jakiegoś wojskowego bohatera
      Odlecam specjalistkę w mantikorach i specjalistów w umiejętnosciach .

    2. Jak dla mnie to Malekith (zakładając że będzie miał wysoki lvl). Spec w talencie magicznym na powiedzmy 25-30lvl ma tak potężne zaklęcia ofensywne że głowa mała. Implozja u takiego gościa to istny pogrom.

  4. Kiedyś słyszałem że jak zaatakujemy harpią wiedźmą ulepszone Gryfy to te (ul. gryfy) nie oddadzą. Chciałbym się dowiedzieć czy to prawda bo sam nie mogę tego sprawdzić, a powiedziała mi to koleżanka, która gra w hirołsy od ich wydania i jak dotąd wszystko okazywało się prawdą. To brzmi troche nienormalnie, bo przecie ul. gryf zawsze oddaje.

    od Admin: Gryfy nie oddają jednostkom powstrzymującym kontrę (wiedźmy, hydry, wampiry itp)

  5. Wedug mnie najlepszy jest Loch, a potem lubię Bastion. Przeważnie w scenariuszach biorę Loch.
    Number 2, nie mogę się z Tobą zgodzić co do czarnych smoków, nie przegrywają bezpośredniego starcia ze złotymi, lecz czarne wygrywają.
    Chociaż nie wiem bo jestem bardzo dobry w tą grę, kampanie to dla mnie pestka, Tworze sobie własne i wtedy problem 8)

  6. Bardzo lubię lochy, to był pierwszy zamek którym grałam… 😆
    Zakochałam się w smoczusiach!! Są urocze.. 🙂
    W ogóle przepadam za gadami…
    Jestem obrażona na 6 część; podobno (a nawet na pewno) nie ma smoków!

  7. Mój ulubiony zamek w H3 (wczesniej była to cytadela)jesli chodzi o najpotezniejsze jednostki w grze to na pewno znajdą sie Czarne smoki. mają az 300 pkt. wytrzymałości i jak dobrze pomyslimy to zaatakuje 2 jednostki na raz (zalezy tez od ustawienia jednostek przeciwnika) niestety czasem wróg moze to wykorzystac przeciwko nam ;/ wrrrr… temu smoków trzeba używać uważnie. 2 jednostki strzelające bardzo skuteczne, wsparcie dla smoków to Chmiery wiec mamy juz 2 potezne jednostki atakujące no i nie mozemy zapomnieć o minotaurach, które są bardzo mocne i świetne do obrony naszych jednostek strzelających. Zamek bardzo bardzo dobry. Pozdro.

  8. To miasto cenię za 4 rzeczy… bohatera i 3 jednostki…
    Bohater: Gunnar… długodystansowi ec jakich mało (3 w całej grze)
    Jednostki: Beholdery… średnia prędkość… ale zablokować trzeba… a tutaj „brak ograniczeń w walce wręcz”… minotaur, to wiadomo… druga najlepsza jednostka swojego poziomu (byczuś na 4 nogach wymiata)… i smoka… za odopwiednie zgranie z reszta jednostek zamku + niewrażliwośc na zaklęcia (i przywileje z tym związane, kto poznał grę w większym stopniu, wie jak wykorzystać różne ciekawe aspekty z niewrażliwością … widział ktoś kiedyś przyspieszonego czarnego smoka, którego wróg nie można odczarować? :D)

  9. Kiedy gracie Lochami i są na mapie siedliska potworów z Waszego zamku łącznie ze Smoczą Grotą, zajmujcie tylko to, w których można rekrutować smoki. Mając rozbudowany zamek łącznie z Portalem Przyzwania, co tydzień będziecie mieli 5 jednostek siódmego poziomu. Zamek da 3 (standardowe 2 plus 1 ekstra za zajęte siedlisko), następnie Portal Przyzwania +1 oraz Smocza Grota z mapy +1. Mając dwa takie same zamki możecie mieć tygodniowo już 9 smoków, więc przez 4 tygodnie 36sztuk, nie muszę chyba tłumaczyć, co znaczy taka ilość w tak krótkim czasie. W takiej sytuacji, kiedy Smocza Grota jest na mapie, nie opłaca się zajmować siedlisk potworów niższego poziomu, bo wtedy Portal Przyzwania losuje jednostkę z zajętych siedlisk i możecie mieć przez 4 tygodnie non stop Troglodytów, a smoków możecie się w ogóle nie doczekać.

  10. Tyle wszyscy graja w te H3 a nikt nie zauwazyl ze kazda nacja ma 2 rodzaje bohaterow – czarujace i rycerskie maja rozne nazwy w roznych zamkach, ale podobnie zbierajac staty przy awansach. Oczywiste jest tez ze klasy czarujace sa duzo potezniejsze od rycerskich. Jak sie gra xl a bohater ma 20-30 lvl to latasz po calej mapie wrotami, portalami, i lotem i to po 3 razy w 1 turze. zaden rycerz tego nie zrobi. mozna zebrac takie armie i brac artyfakty bez walki. A czary ofensywne przy 20-30 spell power zniszcza kazdego. Zaden gunnar tylko Malekith !!!

    od Admin: Bohaterów „rycerskich” też można wykształcić na dobrych magów. Klasa bohatera ma wpływ tylko na przydzielane punkty ataku/obrony/mocy/wiedzy podczas awansu na wyższy poziom, oraz na przyznawanie drugorzędnych biegłości.

    1. O czym ty mówisz? Rycerzem też się bierze mądrość na xl, i many mu wystarcza żeby sobie latać po mapie, natomiast różnica jest, koło 20-30 punktów ataku i obrony czyli ponad 2 razy silniejsze jednostki, w dodatku większy od maga potencjał wzmacniający (mag będzie zmuszony do korzystania z czarów typu implozja bo wzmacnianie jednostek, gry rycerz będzie robił to samo mija się z celem bo rycerz na tym zyska)

  11. Wiedźmie harpie – najlepsza jednostka 2 poziomu. + beholdery + minotaury + smoki – 2-3 miejsca na swoich poziomach. Czego chcieć więcej?

  12. Najlepsza jednostka 2 poziomu to zywiolak burzy – strzela i ma lepsze staty 🙂 Ale fakt, Harpie są bardzo dobre, chociaż mają dość mało HP.
    Troglodyci dobrzy tylko na starcie, ale nadal.
    Beholdery to swietni strzelcy i przez to ciagle focusowani przez wrogow, warto stawiac obok nich Meduzy bo maja one pelna skutecznosc w walce wrecz i potrafia zamieniac w kamien, niestety jak na 4 poziom slabo strzelaja ale za to z powodzeniek walcza wrecz, gdyby miala wiecej obrony i HP bylaby ciekawym obronca i na pewno bardziej pozytecznym… Minotaury to siepacze gorsze tylko od Gorgon na swoim poziomie, tak to jak podejda to nie ma co zbierac. Chimery dobrze blokuja lucznikow i fajnie jak im jad wejdzie, ale sa strasznie papierowe i kazdy inny 6 poziom je zatlucze z latwoscia. Smoki to wg mnie najlepsza jednostka 7 poziomu rekrutowalna w zamkach i zaden Archaniol tu nie wyskoczy – Smoki sa odporne na wszystkie spelle, maja swietne statystyki, pala kilku wrogow… i kombia sie z Armageddonem. :>

    Z bohaterow polecam Malekitha – z Armageddonem na XL, gdy mamy duzo czarnych smokow, jest prawdziwym koksem. Na mniejsze mapy dobry jest Jeddite, bo ma Wskrzeszenie.

  13. Mają bardzo dobrych bohaterów (Jeddite na ten przykład), ale czarne smoki na dużych mapach nie sprawdają się. Przy starciu dużych armii niemożność wskszeszenia czarnych smoków jest utrapieniem, a rzucanie czarów ofensywmych mija się z celem.

    od admin: Jeżeli nastawiamy się na wskrzeszanie, to smokami można stosować taktykę „hit and run”- czekamy, walimy i uciekamy w bezpieczne miejsce- szybkość smoków to umożliwia. Reszta wojsk walczy na środku mapy i potem ich wskrzeszamy, a smoki pozostają nietknięte.

  14. Zamek dobry, ale w sile ustępuje rycerzom oraz twierdzy. Najlepsi magowie w grze(Malekith + T. Magiczny + Armageddon na Mistrzu M. Ognia), Dobrze wyważony zamek, ale drogi do rozbudowy. Smoki mają plusy i minusy(nie działa oślepienie i żaden czar ofensywny, ale z drugiej strony nie można ich wskrzesić lub dać np. modlitwy lub błogosławieństw a. Właśnie gram w kampanie Miecz Mrozu także odkrywam zalety i wady Lochów.

  15. Lochy nie są słabym zamkiem. Są co prawda wady i zalety jak u każdego zamku, ja nie lubię lochów ale nie uważam by było jakieś szczególnie słabe. Chociaż Minotaury, harpie, beholdery oraz smoki to duża siła tego miasta.

    Troglodyta/Piekielny Troglodyta: Nie są tacy słabi. Mają dobre statystyki i trochę życia ale niestety są wolne. Odporność na oślepienie coś trochę da. Jak jest ich duża to coś zrobią, ogólnie dobrze sprawdzają się w walce. Jest gdzieś w połowie na rankingu 1 lvli.

    Harpia/Harpia Wiedźma: Jest dobrą i przydatną jednostką, zwłaszcza na początku gry. Wraca na miejsce i powstrzymuje kontratak + jest szybka i ma dobre statystyki. Może się bardzo przydać w walce.

    Złe Oko/Obserwator: Ma dobre statystyki, dobrze sprawdza się w walce, strzela i brak kar za walkę. Dobry strzelec w lochu, zdecydowanie lepszy od meduzy. Ale niestety trochę drogi.

    Meduza/Królewsk a Meduza: Jak na 4 poziom to są słabe. Ma niskie życie oraz ulepszona wersja tylko 8 strzał a w zamku nie ma wozu. Zamiana w kamień i brak kar w walce wręcz niewiele jej daje, przegrywa z częścią jednostek na swoich poziomach. Czasem coś się przydadzą ale lepszy jest beholder.

    Minotaur/Minota ur Królewski: Zaraz po gorgonie najlepsza jednostka 5 poziomu. Dodatnie morale się przydają + ma dużo życia i dobre statystyki oraz jest szybki. W walkach jest przydatny i to mocno. Jedna z najlepszych jednostek tego miasta.

    Mantikora/Chime ra: Jest raczej najsłabsza na poziomie. Nawet gorsza niż cyklop. Nie jest przydatna. Ma niskie statystyki i obrażenia, mało życia oraz szybko giną. Paraliż czasem coś tam pomoże i jest szybka ale mało przydatna.

    Czerwony Smok/Czarny Smok; Zaraz po aniołach to najlepsza jednostka 7 poziomu. Mają dobre statystyki i są szybkie oraz całkowita odporność na magię i dużo życia. Ta odporność na magię się przydaje chociaż np nie wskrzesimy jego czy zwiększymy siłę ataku lub obrony lub sklonujemy. Jednak bardzo dobrze sobie radzi. Dodatkowo nienawidzi tytanów i gigantów a taki tytan to potrafi być groźny.

    Podsumowując: Smoki, minotaury, beholdery i harpie są przydatne. Chimera i meduza są jedynymi z najgorszymi na poziomach a troglodyta taki to się jakoś przyda.

  16. Troglodyta: W dużych ilościach potrafi namieszać, jest średnią jednostką jak na swój sposób. Niestety łatwo ginie.

    Harpia: Mało wytrzymała lecz szybka, dobra statystycznie i dobre umiejętności. Wrogie harpie są denerwujące, szkoda, że nie blokują strzelców.

    Obserwator: Jak na strzelca i 3 poziom jest dobry. Nawet silniejszy niż 4 poziom tego miasta. Z czarami i dużą ilością bardzo dobre.

    Meduza: Strzela więc jest przydatna, ale poza tym słabe statystyki, mała ilość strzał więc problem z wozem jest. Z czarami i dużą ilością również coś zrobi.

    Minotaur: Zaraz po gorgonie najlepszy na swoim poziomie. Silny, szybkie i dodatnie morale co sprawia czasem podwójny atak.

    Chimera: Szybka, paraliż się przydaje, statystyki średnie i słaba jak na swój poziom. Pokona może tylko cyklopa.

    Smok: Szybkie, silne i odporność na magię + zionięcie. Odporność na magię to wada bo nie sklonujemy czy wzmocnimy i zaleta bo nie spowolnimy czy oślepimy. Nienawiść do tytanów to przydatny bonus, jednak i tak ma mniejsze szanse z nim.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top